İçeriğe Yönlendir

Kampana Arka Fren Sisteminin Disk Frene Çevrilmesi


Mücahid Çabuk

Recommended Posts

Mücahid Çabuk

 Uzun zamandır planladığım, kampana olan arka fren sistemini disk fren sistemine çevirme işlemini gerçekleştirdim. Kampana olan arka frenlerimin bana göre yetersiz oluşu, acil durumlarda beni fazlasıyla tedirgin ediyordu. Biraz araştırma yaptıktan sonra hangi parçaların değişmesi gerektiğini belirledim. Bu parçaları ikitelli Atatürk oto sanayide bulunan ve  çıkma parça satan parçacılardan orijinal fomoco parçaları temin ettim. Değişim sonrası ilk izlenimlerim gayet olumlu oldu. Fren yaptığımda arkaların eskiye göre katkısının daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Ben ön diskleri de değiştirdim. Şu an disklerin balatalara olan alışma süresinden dolayı  ilerleyen zamanda fren performansının daha da iyi olacağını bekliyorum. Bu işlem için hangi parçaların gerekli olduğunu gösteren bir resim ekledim. Birde döküman buldum internette araştırırken. İlgilenen arkadaşlara yardımcı olacaktır.

 

Aracım 2006 model 1.6 TDCI Focus-Ghia.

 

 

http://i.hizliresim.com/78MWLP.png

 

http://m.yollayap.com/b039/1411820392226.pdf

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Hayırlı olsun..Araç zaten önden değil aslında arkadan durur.. Arka frenler daha önemlidir.

Yorum bağlantısı

Benim trend olmasına rağmen kampana değil disk  :unsure2:

Mustafa ghia olup 2005 ve 2006 nın ilk 6. ayında olanlarda arkalar kampana.

Yorum bağlantısı

Mustafa ghia olup 2005 ve 2006 nın ilk 6. ayında olanlarda arkalar kampana.

Bende ghialar 4 disk fren değil miydi diye düşünüyordum :D vay be bunu da öğrendik :)

Hayırlı olsun o zaman yeni fren sisteminiz :bravo: :bravo: :nazar:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hayırlı olsun..Araç zaten önden değil aslında arkadan durur.. Arka frenler daha önemlidir.

Yanlışın olmasın, denge açısından olabilir ama ana güç öndedir, tıpkı motorsiklette önlerde çift arkada tek disk olması gibi, aracı ön disk yavaşlatır ve durdurur esas...

 

Bu arada kampana fren diskten daha kuvvetli fren yapar, kamyonlar mesela, dezavantajı uzun süre kullanımda ısınıp sürtünme kaybı yapmasıdır.

 

 

 

 

Diskler hayırlı olsun Mücahid bey... :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Elinize sağlık güzel bir uygulama olmuş. Fren merkezi değişmesi gerekmemiş ..

Bende kendi aracımda bu uygulamayı düşünmeme rağmen malesef parça bulmak focus kadar kolay olmadığından yeltenemiyorum ..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yanlışın olmasın, denge açısından olabilir ama ana güç öndedir, tıpkı motorsiklette önlerde çift arkada tek disk olması gibi, aracı ön disk yavaşlatır ve durdurur esas...

 

Bu arada kampana fren diskten daha kuvvetli fren yapar, kamyonlar mesela, dezavantajı uzun süre kullanımda ısınıp sürtünme kaybı yapmasıdır.

 

 

 

 

Diskler hayırlı olsun Mücahid bey... :)

 

Hayır abi aracı durduran arka frenlerdir. Yanlışım yok. Önlerden daha önemlidir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hayır abi aracı durduran arka frenlerdir. Yanlışım yok. Önlerden daha önemlidir.

Delil alayım :) öne yığılmayı ve arkanın havaya kalkmasını lastiğin yere temasının azalmasını ve ön disklerin neden kızardığınıda da açıklasın ama.

 

Not: dorse freni iptal tırı rahatça düzde durdururum bu arada (tabii dikkatlice ve uçuk bir örnek oldu sanırım), aynı şeyi aylarca arka freni tamamen iptal dodge 250 çift kabin pikap kullanarak ta yaptım, denge kaybı dışında pekte fark göremedim,  yada bende bir acaiplik var, über sürüyorum sanırım  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Delil alayım :)

 

Sen deyince baktım da ön diyenler de var :) arka ve ön disk olanlarla önler disk arka kampana olanlarda durum değişiyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin
(düzenlendi)

Hayırlı olsun..Araç zaten önden değil aslında arkadan durur.. Arka frenler daha önemlidir.

 

Kesinlikle yanlis bilgi. Allah korusun, on frenleri ciddiye almamaya baslayanlar da olur valla.

 

Focuslarda fren sistemi 80-20, 70-30 gibidir.

 

Not: Aslinda araclarin %90'inda bu degerler boyledir ( spor modelleri saymiyoruz - RS 6 vs. gibileri )

tarihinde Gürçay Hüseyin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Sen deyince baktım da ön diyenler de var :) arka ve ön disk olanlarla önler disk arka kampana olanlarda durum değişiyor olabilir.

Değişmez, kampana her zaman daha kuvvetli fren yapar, sadece ısınınca tutuş kaybı olur, arabada pek fark olmaz, çünki yük kamyon gibi değil ve kullanma sürende kısa, sanırım arabada disk-kampana olayı sadece maddi açıdan tercih ediliyor, lüks araçlarda ise hem görüntü hemde yüksek hız sebebiyle ısıdan etkilenmesin diye disk kullanıyorlar, yoksa kampana anında ısınırdı, sonrası zaten durmayan bir ferrari olurdu artık  :D

Kesinlikle yanlis bilgi. Allah korusun, on frenleri ciddiye almamaya baslayanlar da olur valla.

 

Focuslarda fren sistemi 80-20, 70-30 gibidir.

Bir konuda anlaştık sayın BB kullanıcısı kardeşim  :D

 

 

 

Motordan bir örnek.

http://www.uzmantv.com/onundeki-aracin-ani-fren-yaptigini-goren-motosiklet-surucusu-ne-yapmali

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Aynen abi. :D Herhalde bu konuda bilginin cok iyi dogru olmasidir. :D 

 

Ali abinin dedigini iyi okuyun ve unutmayin

 

Değişmez, kampana her zaman daha kuvvetli fren yapar, sadece ısınınca tutuş kaybı olur, arabada pek fark olmaz, çünki yük kamyon gibi değil ve kullanma sürende kısa, sanırım arabada disk-kampana olayı sadece maddi açıdan tercih ediliyor, lüks araçlarda ise hem görüntü hemde yüksek hız sebebiyle ısıdan etkilenmesin diye disk kullanıyorlar, yoksa kampana anında ısınırdı, sonrası zaten durmayan bir ferrari olurdu artık  :D

 

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Kesinlikle yanlis bilgi. Allah korusun, on frenleri ciddiye almamaya baslayanlar da olur valla.

 

Focuslarda fren sistemi 80-20, 70-30 gibidir.

 

Not: Aslinda araclarin %90'inda bu degerler boyledir ( spor modelleri saymiyoruz - RS 6 vs. gibileri )

 

Ciddiye almayıp ne yapacak adam söküp atacak değil ya :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ciddiye almayıp ne yapacak adam söküp atacak değil ya :D

Anladın sen olayı, hadi hadiii  :D

 

Diskte güzel durmuyor değil hani  :good1: zaten takarsam sadece bu sebeble takarım, ön diskleride büyütürüm :)

Aynen abi. :D Herhalde bu konuda bilginin cok iyi dogru olmasidir. :D

 

Ali abinin dedigini iyi okuyun ve unutmayin

Diğer konuda da iyi ve doğrudur yalnız  :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mücahid Çabuk

Mustafa ghia olup 2005 ve 2006 nın ilk 6. ayında olanlarda arkalar kampana.

 

Evet 2005 ve 2006 ilk Ghiaların arka frenleri kampana malesef,  bu arabayı aldığımda hoşuma gitmeyen tek şey arka frenlerin kampana oluşuydu. Artık bu kampanalara elveda dedik.

Yorum bağlantısı

Evet 2005 ve 2006 ilk Ghiaların arka frenleri kampana malesef,  bu arabayı aldığımda hoşuma gitmeyen tek şey arka frenlerin kampana oluşuydu. Artık bu kampanalara elveda dedik.

güle güle kullanın :)

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Uzun zamandır planladığım, kampana olan arka fren sistemini disk fren sistemine çevirme işlemini gerçekleştirdim. Kampana olan arka frenlerimin bana göre yetersiz oluşu, acil durumlarda beni fazlasıyla tedirgin ediyordu. Biraz araştırma yaptıktan sonra hangi parçaların değişmesi gerektiğini belirledim. Bu parçaları ikitelli Atatürk oto sanayide bulunan ve çıkma parça satan parçacılardan orijinal fomoco parçaları temin ettim. Değişim sonrası ilk izlenimlerim gayet olumlu oldu. Fren yaptığımda arkaların eskiye göre katkısının daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Ben ön diskleri de değiştirdim. Şu an disklerin balatalara olan alışma süresinden dolayı ilerleyen zamanda fren performansının daha da iyi olacağını bekliyorum. Bu işlem için hangi parçaların gerekli olduğunu gösteren bir resim ekledim. Birde döküman buldum internette araştırırken. İlgilenen arkadaşlara yardımcı olacaktır.

Aracım 2006 model 1.6 TDCI Focus-Ghia.

http://i.hizliresim.com/78MWLP.png

http://m.yollayap.com/b039/1411820392226.pdf

Kazasiz sürüsler.. maliyet hakkında bilgi verebilir misiniz?
Yorum bağlantısı
Mücahid Çabuk
(düzenlendi)

Kazasiz sürüsler.. maliyet hakkında bilgi verebilir misiniz?

 

Aşağıda sıraladığım parçalar için toplam 700 TL harcadım. Bu parçalar çıkma fomoco parçalardır.

 

2 adet ön disk (Benim disklerim bittiği için değiştirdim)

2 adet arka disk

2 adet arka balata

2 adet fren hortumu

el freni teli ve tertibatı(sağ ve sol)

2 adet arka fren merkezleri (Kaliperler ve kaliper ayakları)

2 adet koruma sacı

 

İşcilik + disklerin tornası + fren hidroliği + motor yağ ve filtre değişim işlemleri = 250

tarihinde Mücahid Çabuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Ayni donusum aldigim parcalar depoda oylece duruyor.

 

2 adet disk - Fomoco - 30.000 km'de pert olan bir aractan cikma.

2 adet fren hortumu - yukaridaki aractan cikma

2 adet fren kaliper ve ayaklari - yukaridaki aractan cikma

2 adet koruma saci - FoMoCo - yeni acilmamis

2 adet arka balata - Motorcraft - yeni acilmamis

El freni teli ve tertibati ( sag ve sol) - FoMoCo - yeni acilmamis

 

Ilgilenen olursa, bendede fazlalik yaptigi icin uygun fiyata anlasabiliriz. Istanbul'a kadar kargo ve getirme derdi bana aittir.

Yorum bağlantısı
Mücahid Çabuk

Yanlışın olmasın, denge açısından olabilir ama ana güç öndedir, tıpkı motorsiklette önlerde çift arkada tek disk olması gibi, aracı ön disk yavaşlatır ve durdurur esas...

 

Bu arada kampana fren diskten daha kuvvetli fren yapar, kamyonlar mesela, dezavantajı uzun süre kullanımda ısınıp sürtünme kaybı yapmasıdır.

 

 

 

 

Diskler hayırlı olsun Mücahid bey... :)

 

 

Bende ghialar 4 disk fren değil miydi diye düşünüyordum :D vay be bunu da öğrendik :)

Hayırlı olsun o zaman yeni fren sisteminiz :bravo: :bravo: :nazar:

 

 

güle güle kullanın :)

 

:) Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Doğu Kemik

Eski aracımda düşündüğüm ama bir türlü gerçekleştiremediğim uygulama. Güle güle kullanın zaman içerisindeki deneyimlerinizi bizlerle paylaşırsanız sevinirim :)

Yorum bağlantısı
Mücahid Çabuk
(düzenlendi)

Frenleme açısından fark ettimi.?

 

Eskiye göre fren gücü arttı. Fren pedalına dokunduğum zaman oluşan fren tepkisi daha kısa sürede gerçekleşiyor. Bu durum eskiye göre daha fazla güven veriyor. Bu değişimden sonra frenleme esnasında arabam  daha bütünsel bir durum sergiliyor. Şimdiki duruma göre önceden arkaların çok geç yardım ettiğini veya az yardım ettiğini söyleyebilirim.

tarihinde Mücahid Çabuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...