Selçuk Keleş 14 Nisan Yazar Paylaş 14 Nisan Fazla artistliğin sonu figüranlıktır 🤣 Farı iptal etmiştim, iki gün dağ bayır keçi gibi gezdik. Sadece park lambalarını bağladım, eve 20 kilometre kala stop etti ve bir daha da marş basmadı 😊 Akü bitmiş, daha incelemeye başlamadım. 5 gün çok güzel bir yolculuk oldu, yeni ekipmanları, yöntemleri denedik, muhteşem yerler gördük, tabii eksiklerimizi gördük tecrübe kazandık. Bunları tamamlayıp inşallah yeniden yollarda olacağız. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Nisan Paylaş 14 Nisan Olaya iyi tarafından bakalım. Ya dağ başında kalsaydın. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 14 Nisan Yazar Paylaş 14 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Olaya iyi tarafından bakalım. Ya dağ başında kalsaydın. Evet, gerçi önceki gün yol testi yaptmıştım ama olabilirdi. Değişen tek şey, aydınlatma sigortasını takmak oldu. Aydınlatma devresinde de şase vb sorunu falan olabilir, ya da konjektör iyice bozuldu. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 14 Nisan Paylaş 14 Nisan Merak ettiğim neden bu kadar kısa sürede bozuldu, genelde çok uzun km sonrası bozulacak bir parça. Sonradan eklenen ekipmanlar mı sebep oldu acaba? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 14 Nisan Yazar Paylaş 14 Nisan Selçuk Bakış yazdı: Merak ettiğim neden bu kadar kısa sürede bozuldu, genelde çok uzun km sonrası bozulacak bir parça. Sonradan eklenen ekipmanlar mı sebep oldu acaba? Orijinali 8 yıl dayandı çakması 2 yıl dayanamadı Mehmet Ozyurek yazdı: Olaya iyi tarafından bakalım. Ya dağ başında kalsaydın. Dediğin gibi konjektör bozulmuş. Bir yöndeki hiç bir direnç çalışmıyor. 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Nisan Yazar Paylaş 16 Nisan Son durum : Orjinal konjektör stokta yok, siparişle bir ay sonra gelebiliyor fiyatı 12.000 lira. Arrowhead (USA) marka konjektörü merak ettim ve denemek istedim, ebay italya'dan sipariş ettim. Kargo dahil 3.500 lira, muhtemelen %18 gümrük te eklenecek. AliExpress'ten aldığım geçen bozulan konjektörün benzerini yine sipariş ettim, 1.000 lira. Bu muhtemelen yedek olacak. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Nisan Yazar Paylaş 16 Nisan Aküye ulaşmak için hem çanta demirini hem de yan kapağı sökmem gerekiyor ve bu bazen çok yorucu ve sinir bozucu olabiliyor. Hazırda aküye direkt bağlı olan USB şarj cihazının dışarı çıkan kablosunu kesip ucuna bu soketi takacağım. Şarj cihazını ve voltmetreyi de uçlarından soketli hale getirip gerektiği zaman buna takıp kullanmayı planlıyorum. Eksiklerimizi tamamlıyoruz. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Nisan Paylaş 16 Nisan Selçuk Keleş yazdı: Aküye ulaşmak için hem çanta demirini hem de yan kapağı sökmem gerekiyor ve bu bazen çok yorucu ve sinir bozucu olabiliyor. Hazırda aküye direkt bağlı olan USB şarj cihazının dışarı çıkan kablosunu kesip ucuna bu soketi takacağım. Şarj cihazını ve voltmetreyi de uçlarından soketli hale getirip gerektiği zaman buna takıp kullanmayı planlıyorum. Voltaj göstergen var zaten. Bunu neden yapacağını anlamadım. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Nisan Yazar Paylaş 17 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Voltaj göstergen var zaten. Bunu neden yapacağını anlamadım. Volmetre takılı değil çantada duruyor. Şarj cihazı direk takılı ama nerdeyse hiç kullanmıyorum. Sadece gerektiğinde istediğimi takıp kullanıp sonra kaldırmak istiyorum. Fotoğrafta aşağıya sallanan kablonun bi ucu aküye bağlı. Diğer ucunda şarj cihazı var. Ortadan kesip şarj cihazından ayırıp, aküden gelen ucuna dişi soket takıcam. Şarj cihazı, voltmetre, kompresör vb. ne bağlamak istersem bu akü çıkışından direk enerji alabilirim. Arada sigortası da var. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 23 Nisan Yazar Paylaş 23 Nisan Bir takım icatlar peşindeyim Atılgan da motor çalışırken kısa far otomatik olarak yanıyor. Bunu iptal etmek istiyorum. H4 ampul 55W harcıyor ve bu çok fazla. Kısa farı gidondaki selektör switchine bağladım, sadece açınca yanacak. Uzun far gitti, ama artık konjektöre daha az yük binecek. Gündüz görünürlüğü artırmak için park ampulünü Osram W16W Led dipsiz ampul ile değiştirdim. Bu ampul 3W harcayarak 5 kat fazla ışık verebiliyor. W5W dipsiz ampul ile aynı sokete sahip. Üzerinde sağ-sol iki led bulunuyor. Aydınlatma deseni reflektör nedeniyle kötü. Ancak ampulün farkı burda bile görülebiliyor. Genişliği fazla olduğundan delikten geçmedi, pense yardımıyla farın içinden bırakarak duya önden takabildim. Gündüz testleri : Far kapalı, park açık, kısa+park açık. Aslında kısa far da gündüz pek belirgin değil. Led park ampulü ile beklediğimiz sonucu alamasak ta hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum. 5 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 24 Nisan Yazar Paylaş 24 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: Dağda bayırda kurt ayı domuz çıksa? Vahşi hayvanlar akıllı, insanlara yaklaşmazlar. Biz onlar için av değiliz. Tabii yuvasını yavrusunu ya da kendisini taciz etmediğin sürece ... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Nisan Paylaş 24 Nisan Selçuk Keleş yazdı: Vahşi hayvanlar akıllı, insanlara yaklaşmazlar. Biz onlar için av değiliz. Onlar biliyor bunu değil mi 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 25 Nisan Yazar Paylaş 25 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Onlar biliyor bunu değil mi Tabii ki. Bugün insan neslinin hala var olmasının bi nedeni de bu Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 9 Mayıs Yazar Paylaş 9 Mayıs Şarj sorununu ilk yaşadığımda "kesin konjektör bozulmuştur" diye soket bağlantısını kontrol etmemiştim. Önyargılı olmak işte böyle bişey Eve döndüğümde soketin hafif eğik olduğunu farkettim çıkardığımda ise görüntü bu şekildeydi. Belki de konjektör hiç bozulmamıştı. Yanık olan pin, şase'ye gidiyor. Şase pabucu çok zor çıktı, yapışmış, Soketin benzerini bulamadım. İyice temizleyip şase pabucunu yeniledim. Eski ve çinden gelen yeni ucuz konjektörü test ettim, ikisi de uygun voltajı veriyor, direnç testleri de başarılı. Ama bu eski olanın sağlam olduğu anlamına gelmiyor. Malesef bir konjektörün sağlam olduğundan hiç bir zaman tam emin olamıyorsunuz. 4 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 9 Mayıs Yazar Paylaş 9 Mayıs Daha iyi bir marka (tahminimce) konjektör sipariş etmiştim, geldi. Şimdi bunları karşılaştırıp test edeceğim. Kaç zamandır Atılgan'la çıkamıyoruz sıkıldım artık Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 9 Mayıs Yazar Paylaş 9 Mayıs Selçuk Keleş yazdı: Bi sonbahar fotosu daha... Bi de termos çayım olsaydı 2016 videoları Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Mayıs Paylaş 9 Mayıs Çık sen ormana. En güzel test orada.. geri dönebilirsen sağlam demektir. Çekicinin telefonunu silmedin değil mi 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Mayıs Yazar Paylaş 10 Mayıs Selçuk Keleş yazdı: Evet girmemeye çalışıcan, girdiysen de çıkmaya çalışmıycaksın 2018 videoları Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Mayıs Yazar Paylaş 10 Mayıs Selçuk Keleş yazdı: Arkadaşın kamerasından : 2019 videoları Mehmet Ozyurek yazdı: Çık sen ormana. En güzel test orada.. geri dönebilirsen sağlam demektir. Çekicinin telefonunu silmedin değil mi Sildim tabii. Bişey olursa @Tansu Kalafatoğlu@Servet Aydın ve tabii ki sen arama listemdesin kimi tutturursam artık 3 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Mayıs Yazar Paylaş 10 Mayıs Selçuk Keleş yazdı: Sadece zincir 650 lira civarında. 100 liraya da zincir var tabii cesaretin varsa 2020 videoları Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Mayıs Yazar Paylaş 10 Mayıs Selçuk Keleş yazdı: Egzozdan çıkan ses, sanırım rüzgar filtresi nedeniyle biraz farklı çıkıyor. 2021 videoları Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 11 Mayıs Yazar Paylaş 11 Mayıs Hadi bakalım başlıyoruz Son geldiğim noktada problemin konjektörde değil şase kaynaklı bir sorun olduğunu düşünmeye başladım. Konjektör belki de hiç bozulmamıştı. Siyahın (arrowhead/taiwan?) diyotları iki yönde de düzgün çalışıyor. Devri arttırsam bile far açık 13.6V, far kapalı 14.2V sabit kalıyor. Griler aynı üretim (aliexpress/çin) yazısı değişiyor sadece. Diyotlarının bir yönü malesef çalışmıyor. Voltajı oynak 15'e kadar çıkabiliyor. Motor rölantide iken kısa far açıldığında siyah 33'C, griler ise 43'C ye kadar ısındı. Orijinali muhtemelen mosfet devreli olduğundan bu kadar ısınmaz. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts