İçeriğe Yönlendir

Atılgan'ın Seyir Defteri


Selçuk Keleş

Recommended Posts

Selçuk Keleş

Fazla artistliğin sonu figüranlıktır 🤣
Farı iptal etmiştim, iki gün dağ bayır keçi gibi gezdik. 
Sadece park lambalarını bağladım, eve 20 kilometre kala stop etti ve bir daha da marş basmadı 😊 Akü bitmiş, daha incelemeye başlamadım. 

5 gün çok güzel bir yolculuk oldu, yeni ekipmanları, yöntemleri denedik, muhteşem yerler gördük,  tabii eksiklerimizi gördük tecrübe kazandık. Bunları tamamlayıp inşallah yeniden yollarda olacağız.

IMG_20240413_140905.jpg

IMG_20240414_101311.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Olaya iyi tarafından bakalım.
Ya dağ başında kalsaydın. :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
  Mehmet Ozyurek yazdı:

Olaya iyi tarafından bakalım.
Ya dağ başında kalsaydın. :) 

Genişlet  

 

Evet, gerçi önceki gün yol testi yaptmıştım ama olabilirdi.

Değişen tek şey, aydınlatma sigortasını takmak oldu. Aydınlatma devresinde de şase vb sorunu falan olabilir, ya da konjektör iyice bozuldu.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Merak ettiğim neden bu kadar kısa sürede bozuldu, genelde çok uzun km sonrası bozulacak bir parça. Sonradan eklenen ekipmanlar mı sebep oldu acaba?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
  Selçuk Bakış yazdı:

Merak ettiğim neden bu kadar kısa sürede bozuldu, genelde çok uzun km sonrası bozulacak bir parça. Sonradan eklenen ekipmanlar mı sebep oldu acaba?

Genişlet  

 

Orijinali 8 yıl dayandı çakması 2 yıl dayanamadı :)

 

 

  Mehmet Ozyurek yazdı:

Olaya iyi tarafından bakalım.
Ya dağ başında kalsaydın. :) 

 

Genişlet  

 

Dediğin gibi konjektör bozulmuş. Bir yöndeki hiç bir direnç çalışmıyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Son durum :
Orjinal konjektör stokta yok, siparişle bir ay sonra gelebiliyor fiyatı 12.000 lira.
Arrowhead (USA) marka konjektörü merak ettim ve denemek istedim, ebay italya'dan sipariş ettim. Kargo dahil 3.500 lira, muhtemelen %18 gümrük te eklenecek. 
AliExpress'ten aldığım geçen bozulan konjektörün benzerini yine sipariş ettim, 1.000 lira. Bu muhtemelen yedek olacak.
 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Aküye ulaşmak için hem çanta demirini hem de yan kapağı sökmem gerekiyor ve bu bazen çok yorucu ve sinir bozucu olabiliyor.

 

IMG_20240417_122513.jpg.c1687f73ed3c6bde15352e0784684e5a.jpg

 

Hazırda aküye direkt bağlı olan USB şarj cihazının dışarı çıkan kablosunu kesip  ucuna bu soketi takacağım. Şarj cihazını ve voltmetreyi de uçlarından soketli hale getirip gerektiği zaman buna takıp kullanmayı planlıyorum. 

IMG_20240416_182215.jpg.963344c587bb3b64e3eb92121c7f2aff.jpg

 

 

Eksiklerimizi tamamlıyoruz. 

 

SAVE_20240416_181937.jpg.61d6d2504aab0dcb6d50d3fab0afcf16.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Selçuk Keleş yazdı:

Aküye ulaşmak için hem çanta demirini hem de yan kapağı sökmem gerekiyor ve bu bazen çok yorucu ve sinir bozucu olabiliyor.

 

Hazırda aküye direkt bağlı olan USB şarj cihazının dışarı çıkan kablosunu kesip  ucuna bu soketi takacağım. Şarj cihazını ve voltmetreyi de uçlarından soketli hale getirip gerektiği zaman buna takıp kullanmayı planlıyorum. 

 

Genişlet  


Voltaj göstergen var zaten. Bunu neden yapacağını anlamadım. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
  Mehmet Ozyurek yazdı:

Voltaj göstergen var zaten. Bunu neden yapacağını anlamadım. 

Genişlet  

 

Volmetre takılı değil çantada duruyor. Şarj cihazı direk takılı ama nerdeyse hiç kullanmıyorum. Sadece gerektiğinde istediğimi takıp kullanıp sonra kaldırmak istiyorum. 
Fotoğrafta aşağıya sallanan kablonun bi ucu aküye bağlı. Diğer ucunda şarj cihazı var.
Ortadan kesip şarj cihazından ayırıp, aküden gelen ucuna dişi soket takıcam. Şarj cihazı, voltmetre, kompresör vb. ne bağlamak istersem bu akü çıkışından direk enerji alabilirim. Arada sigortası da var.
 

 

IMG_20240417_122513.jpg.c1687f73ed3c6bde15352e0784684e5a.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

 


Bir takım icatlar peşindeyim :) 

Atılgan da motor çalışırken kısa far otomatik olarak yanıyor. Bunu iptal etmek istiyorum. H4 ampul 55W harcıyor ve bu çok fazla. Kısa farı gidondaki selektör switchine bağladım, sadece açınca yanacak. Uzun far gitti, ama artık konjektöre daha az yük binecek. 
Gündüz görünürlüğü artırmak için park ampulünü Osram W16W Led dipsiz ampul ile değiştirdim. Bu ampul 3W harcayarak 5 kat fazla ışık verebiliyor. W5W dipsiz ampul ile aynı sokete sahip. Üzerinde sağ-sol iki led bulunuyor. 


603235324_LEDrivingSLW16W921DWP-02B.jpg.ea69ae8eb19542e7fc6c91578b5274a7.jpg

 

IMG-20240420-WA0006.jpeg

Aydınlatma deseni reflektör nedeniyle kötü. Ancak ampulün farkı burda bile görülebiliyor.

 

IMG_20240420_201140.jpgIMG_20240420_192904.jpg

Genişliği fazla olduğundan delikten geçmedi,  pense yardımıyla farın içinden bırakarak duya önden takabildim. 

 

IMG-20240420-WA0016.jpeg

IMG-20240420-WA0014.jpeg

IMG-20240420-WA0012.jpeg

 

Gündüz testleri : Far kapalı, park açık, kısa+park açık. Aslında kısa far da gündüz pek belirgin değil. Led park ampulü ile beklediğimiz sonucu alamasak ta hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum.

 

IMG_20240421_122501.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dağda bayırda kurt ayı domuz çıksa? 

Genişlet  

 

Vahşi hayvanlar akıllı, insanlara yaklaşmazlar. :) Biz onlar için av değiliz. Tabii yuvasını yavrusunu ya da kendisini taciz etmediğin sürece ... :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Selçuk Keleş yazdı:

 

Vahşi hayvanlar akıllı, insanlara yaklaşmazlar. :) Biz onlar için av değiliz.

 

 

Genişlet  

 

Onlar biliyor bunu değil mi :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
  Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Onlar biliyor bunu değil mi :)

 

Genişlet  

 

Tabii ki. Bugün insan neslinin hala var olmasının bi nedeni de bu :)

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selçuk Keleş

Şarj sorununu ilk yaşadığımda "kesin konjektör bozulmuştur" diye soket bağlantısını kontrol etmemiştim. Önyargılı olmak işte böyle bişey :) 

Eve döndüğümde soketin hafif eğik olduğunu farkettim çıkardığımda ise görüntü bu şekildeydi. Belki de konjektör hiç bozulmamıştı.

Yanık olan pin, şase'ye gidiyor.

 

IMG_20240504_143551.jpg

IMG_20240504_143557.jpg


Şase pabucu çok zor çıktı, yapışmış, 

 

IMG_20240428_110439.jpg


Soketin benzerini bulamadım. İyice temizleyip şase pabucunu yeniledim. 

Eski ve çinden gelen yeni ucuz konjektörü test ettim, ikisi de uygun voltajı veriyor, direnç testleri de başarılı. Ama bu eski olanın sağlam olduğu anlamına gelmiyor. Malesef bir konjektörün sağlam olduğundan hiç bir zaman tam emin olamıyorsunuz.
 

 

IMG_20240504_143314.jpg

IMG_20240426_142515.jpg

IMG_20240504_143412.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Daha iyi bir marka (tahminimce) konjektör sipariş etmiştim, geldi. Şimdi bunları karşılaştırıp test edeceğim. 
Kaç zamandır Atılgan'la çıkamıyoruz sıkıldım artık :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çık sen ormana.  En güzel test orada.. geri dönebilirsen sağlam demektir. :)

 

Çekicinin telefonunu silmedin değil mi :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
  Selçuk Keleş yazdı:

Arkadaşın kamerasından :


 

 

 

 

 

 

 

 

Genişlet  

 

2019 videoları

 

  Mehmet Ozyurek yazdı:

Çık sen ormana.  En güzel test orada.. geri dönebilirsen sağlam demektir. :)

 

Çekicinin telefonunu silmedin değil mi :)

 

Genişlet  


Sildim tabii. Bişey olursa @Tansu Kalafatoğlu@Servet Aydın ve tabii ki sen arama listemdesin kimi tutturursam artık :) 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Hadi bakalım başlıyoruz :)

 

Son geldiğim noktada problemin konjektörde değil şase kaynaklı bir sorun olduğunu düşünmeye başladım. Konjektör belki de hiç bozulmamıştı.

 

Siyahın (arrowhead/taiwan?) diyotları iki yönde de düzgün çalışıyor. Devri arttırsam bile far açık 13.6V, far kapalı 14.2V sabit kalıyor.

Griler aynı üretim (aliexpress/çin) yazısı değişiyor sadece. Diyotlarının bir yönü malesef çalışmıyor. Voltajı oynak 15'e kadar çıkabiliyor.

Motor rölantide iken kısa far açıldığında siyah 33'C, griler ise 43'C ye kadar ısındı. Orijinali muhtemelen mosfet devreli olduğundan bu kadar ısınmaz.

IMG_20240510_165017.jpg

IMG_20240510_165057.jpg

IMG_20240510_165118.jpg

IMG_20240510_165146.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...