Metin Uzunoğlu 13 Şubat Paylaş 13 Şubat Selçuk Keleş yazdı: TET hatıralarını anlattı TET açılımı nedir? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 15 Şubat Yazar Paylaş 15 Şubat Metin Uzunoğlu yazdı: TET açılımı nedir? Trans Euro Trail Tüm Avrupa'yı kapsayan yaklaşık 100.000 km süren, çoğunlukla toprak yol rotası. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 15 Şubat Yazar Paylaş 15 Şubat Mehmet Ozyurek yazdı: Hidrolik değişimi sonrası fark görebildin mi.. Otomobillerde fren hidroliği değişecek usta bulamıyoruz.. İşin uzun olduğu için hangi ustaya sorsak, daha sonra yapalım diyor.. Fark görmedim. Önceden çok eskiyip hava yapmışsa değiştirince pedal yumuşuyor. Hiç araştırmadım denemedim ama eminim lifte bile gerek kalmadan yapılabiliyordur. Her fren kaliperinde tahliye ucu var, İki kişi, yarım metrelik serum lastiği, minik pet şişe ile yapılabileceğini düşünüyorum. 1 saati bulabilir ama 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 4 Mart Yazar Paylaş 4 Mart Yan tarafa bağladığım sandalye nedeniyle sinyal lambam kırılmıştı, Pek de sevimli olmayan sinyalleri değiştirmeye karar verdim. Hem de sandalya zorlamasın diye küçük bir led sinyal lambası sipariş etmiştim, Orjinal sinyale göre ışık gücü biraz zayıf kaldı. Açısı biraz dar tutulmalıymış, tahminimce 120°. 70 mA çekiyor, 5W direnç koymak gerekecek. Bunları arka çamurluğua taksam bile sandalye yine zorlayıp kırar gibi görünüyor. Bendeki kısa kuyrukta bu led'ler güzel durur onu delip ona takabilirim. Hem de muayenede sorun çıkmaz. Geldik ikinci çalışmamıza. Mevcut arka çantam 8 lt. hacmiyle günlük gezilerde bazen yetmeyebiliyor. Uzun yolculuklarda kullanabileceğim bir arka çanta aldım. Bunun kapasitesi yaklaşık 18 litre. Artık termos vs. sırtımda taşımak zorunda kalmayacağım. Kullanışlı iç cepleri sayesinde organize etmesi kolay, 4 tane klipsi tık tık açıyosun kulpuyla tutup çantanı yanında götürebiliyorsun. E bu koca çanta diğer minik gibi çamurluğa monte edilemez, hal böyle olunca arka çanta demiri lazım oldu. Bu ürünleri çok başarılı bir şekilde yapan Akyazı'lı bir arkadaş var hazırladı ve gönderdi. Önce bir takıp deneme yaptım. Çanta kayışları sayesinde sanki özel yapılmış gibi sapasağlam oturdu. Arkadan biraz kötü görünüyor ama yapacak bişey yok Hoş bu açından motor da çok kötü görünüyormuş E bunu boşuna mı aldık ? Çantayı da üstteki ağ kısmına koyarım olur biter. 8 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 4 Mart Yazar Paylaş 4 Mart Taş direnç alınacak, kısa kuyruğa sinyallerle birlikte takılacak. Henüz demirin vidalarını sıkmadım, önce elimdeki ucuz sinyalleri bu çamurluğa takmam lazım çünkü çamurluğun şase bağlantısı demirin takıldığı yerden geçiyor. Bu sinyallerin optiği o kadar kötü ki, gerçekten orjinal parçanın kalitesine bir kez daha hayran oldum. Bunu yakacağına dönerken kolunu sağa sola aç daha çok görülürsün nı 2 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 14 Mart Yazar Paylaş 14 Mart Sandalye üstüne bastığı için sol sinyalim kırılmıştı, aliexpress'ten bi çift çakma sinyal almıştım, onları monte ettim. Kawasaki parçası pahalı bi plastiğe o kadar para verilir mi diyoruz ama ışık dağılımı ve görünürlük farkı ortada. (ön sinyaller orjinal) Bu arada orjinal sinyal lambası tanesi 1500 liraymış. Benim aldığım çakmanın çifti 500 lira tuttu 2 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 14 Mart Yazar Paylaş 14 Mart Selçuk Bakış yazdı: Baya fark var, içine güçlü led takılamaz mıydı? Reflektörün optik dağılımı çok kötü duvarda pul pul yansıyor toplayıp yansıtamıyor. Ne takarsan tak sonuç değişmez, uğraşmaya da değmez. Zaten sinyalsiz kalmasın diye taktım bunları, muayeneye falan giderken gerekiyor. Asıl daha yukarda yazdığım led montajını yapmam lazım o kısa kuyruğu kullanmak istiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Mart Paylaş 15 Mart Güçlü led tak.. Işığı dağıtsa da görünürlük artacaktır.. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 18 Mart Yazar Paylaş 18 Mart Kısa kuyruğa led sinyal montajı. Şeklinden dolayı az yukarıya kalkık oldu biraz , yapacak bir şey yok. Işık gücü idare eder, gündüz çok dikkat çekmeyebilir. Çok düşük güç tüketimi olduğundan flaşör daha hızlı kırpmaya başladı, her bir lambaya 5W taş direnci paralel bağlayınca normale döndü. 4 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 18 Mart Yazar Paylaş 18 Mart Atılgan : Bundan sonra depomu fullemeden yola çıkma tamam mı yavrucum ? 😡 Bak bu son bırakırım kalırsın ortada Ben : tamam abi yaptık bi amatörlük 🤣 1 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 18 Mart Yazar Paylaş 18 Mart Mehmet Ozyurek yazdı: Yok canım.. dağ başında benzinin bitmemiştir Bitmedi de, yeter diye düşündüm ama ışık yanınca fazla dolanamadan geri döndük. Küçük depo sıkıntı, 220 km menzil var, bidon taşımak da pratik değil maalesef Yeni arka çantamızla ilk yolculuğumuz. Sırt çantasında hiçbir şey taşımamanın konforu ise paha biçilemez 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Mart Yazar Paylaş 28 Mart 2 mt. serum hortumu, gerektiğinde başka depodan benzin çekmek için, bunu da çantamıza atalım Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Mart Yazar Paylaş 28 Mart Ufukta yeni bir gezi mi var ? İşaretler konmaya başlanmış 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 9 Nisan Yazar Paylaş 9 Nisan Bu sefer de Keles civarında olacağız. Bu sefer rotada küçük bir değişiklik yapıp barajın diğer tarafından birazcık daha dağlık bölgelerden gitmeyi tercih ettik. Sonlara doğru yol epey bir yorucu olmaya başlayınca daha Dağakçaköy tarafından ana yola bağlandık. İyi ki öyle olmuş, çok daha keyifli oldu , 1200 rakımlı, çok güzel manzaralı, bol gazlamalı yollardan geçtik 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Nisan Yazar Paylaş 10 Nisan Biraz geç çıktık. Kısa bir sürüş oldu ama çok güzel manzaralar yakaladık. 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Nisan Yazar Paylaş 10 Nisan Yine aynı sorun. 😊 Dün sürüş esnasında Atılgan stop etti. Marşa bastım tepki yok. Far ve ikaz ışıklar cansız yanıyordu. Neyse ki tepe bir yerdeydim aşağı doğru birkaç vurdurma denemesi sonrası çalıştı. 20 kilometre kadar sürdüm birkaç defa stop start denemesi yaptım problemsiz çalıştı. Kontrollerim sonrası: - Akü 12.0V gösteriyor yani bitik. Akü yeni. - Motoru çalıştırıp ısıttıktan sonra 4000 devirde aküye gelen voltaj 13.6 volt'u aşamıyor, yani konjektör bozuk. Bu haliyle aküyü şarj edemez, tüketimi düşürmek lazım. Kısa far terminalini çekeyim, uzun far kalsın düğmeyle yakabilirim dedim ama anahtar farın civatalarını açmadı yalama olmuş 😊 mecburen far sigortasını tamamen çektim. Bugün her yer kapalı, yarın açık bir yer bulursam kısa far iptalini yeniden deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 11 Nisan Yazar Paylaş 11 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Neden bozulup duruyor o 🙂 Ben de bilmyom valla. Marş rölesinden şüpheleniyorum. Dün 40 kilometre kadar düz yolda devirli kullandım. Döndüğümde kontrol ettim konjektör şarjı 14.5 volta çıkabildi, tabii far kapalı olduğundan. Aküyü de epey şarj etmiş 12.8'e kadar çıkmıştı. Şu USB şarj cihazının kablosunu kesip konnektörlü yapayım voltmetreyi ya da şarj cihazını lazım olduğunda konnektörden bağlayabilirim. 3 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 11 Nisan Paylaş 11 Nisan Arazi kullanımından dolayı (mecburen sıcak oluyor makina) olabilir mi? Sargılar kavrulma vb? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 Nisan Yazar Paylaş 12 Nisan İlkay Başaran yazdı: Arazi kullanımından dolayı (mecburen sıcak oluyor makina) olabilir mi? Sargılar kavrulma vb? Olabilir. Sorun konjektör olmayabilir, akü boşken bile 13.6 volt vermesi doluyken 14 6'ya çıkabilmesi konjektörün normal olduğu ama statordan yeterli akım gelmediği şüphesi doğurdu bende. Motorun stop ettiği andan önce kornanın çalmadığını fark etmiştim, korna 1A çekiyor ona bile gücü yetmedi demek ki Bugün aydınlatma sigortasını taktım, kısa far soketini çıkardım. Böylece ön arka park lambaları yanar duruma geldi, gidondaki switch'ten de gerektiğinde selektör yapabileceğim, ama kısa farım kalıcı çözüm bulana kadar olmayacak. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 Nisan Yazar Paylaş 12 Nisan Bu seferki biraz yorucu bir etaptı. Labirent gibi tarla yollarından dolana dolana aşağıya kadar indik. Haritada işaretlediğim noktalar sayesinde kaybolmaktan kurtuldum desem abartmış olmam Bir de iğrenç bir toprak dökmüşler inene kadar kan ter içinde kaldım Nilüfer barajı'nın yanında tesis vardı, mecburiyetten alabalık yedim tabii ki lezzetsizdi , üşenip yanımdaki ton balığını yemediğime pişman oldum açıkçası :) Yarın dönüş ... 5 Yorum bağlantısı
Recommended Posts