Cengiz Koşak 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 Sayin forum üyeleri ve abilerim 2006 CVT sanzimanli dizel focusum zincir kirmasi üzerine CVT sanzimanin hasar almasindan dolayı Manuel sanzimana çevirmeyi düşünüyoruz bu konu hakkinda bilgisi olan veya yardimci olabilecek bilgisi olacak abilerim yada üyemiz var midir acaba ? Şimdiden belirtmek isterim CVT sanzimanin 2.eli yok olanlarda garanti vermiyor suan elimdeki sanzimanin tamiride mümkün değil saygilarimla Yorum bağlantısı
Onur Bulut 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 Cengiz bence hiç uğraşma sat manuel al.Yada 2.el al öyle sat.Öbür türlü liste baya kabarık 2.el CVT şanzıman fiyatını geçer sanırım; Şanzıman-Volan-Baskı Balata Seti-Şaft-Şanzıman Takozları-Debriyaj Pedalı-Fren Pedalı-Debriyaj Üst Merkez ve Alt Merkez.-Vites Topuzu Ve Körüğü-Defarensiyel Devamıda gelir. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 Bunlar haricinde ecu vs de var. Cok büyük masraf Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 2 Eylül 2014 Yazar Paylaş 2 Eylül 2014 Teşekkür ederim yorumlar için ama daha detayli bilgi lazim bana Yorum bağlantısı
Taner Erbay 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 olmaz arkadasım cunku aracın fren gaz tertibatının oldugu yerdeki şase saç baskıları otomatige göre. komple söküp kaportacıda kesme biçme işlem yaptırmalısın. yoksa debriyaj fren gaz kısmının oldugu yer olmuyor. Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 2 Eylül 2014 Yazar Paylaş 2 Eylül 2014 Tamiri neden mümkün değil ? Yaptıran vardı forumda..Benim asil amacım manuele çevirmek tamiri suan mümkün degil teşekkür ederim bilgi içinolmaz arkadasım cunku aracın fren gaz tertibatının oldugu yerdeki şase saç baskıları otomatige göre. komple söküp kaportacıda kesme biçme işlem yaptırmalısın. yoksa debriyaj fren gaz kısmının oldugu yer olmuyor. Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 Problem hakkında açılan konulara direk "sat kurtul" diye söylenmesine hasssstayım. 3 Yorum bağlantısı
Taner Erbay 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 evet sonuçta alan şahıslada burada tanışma ihtimalimiz var direk konu açmadan burdaki konudan devam edebiliriz.. kara mizah .. Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 2 Eylül 2014 Yazar Paylaş 2 Eylül 2014 Problem hakkında açılan konulara direk "sat kurtul" diye söylenmesine hasssstayım.Bende bendeee Yorum bağlantısı
Onur Bulut 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 Problem hakkında açılan konulara direk "sat kurtul" diye söylenmesine hasssstayım. Sorunun belirtilerek satılmasında bir sakınca yok.Uğraşmak istenmiyorsa sorunun masrafı araç fiyatından düşülür satılır alan kişide uğraşır. Buradaki uğraşma sat sözü Otomatik aracın manuele çevrilmesinin çok meşakkatli olması ve değmeyecek olmasından satıp manuel alınması gayet mantıklı. Yorum bağlantısı
Onur Bulut 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 Tamiri mümkün değilse, manuele çevirmekte mümkün gözükmüyor.. O halde evin önünde saksı olabilir.. Aynen katılıyorum. Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 2 Eylül 2014 Yazar Paylaş 2 Eylül 2014 Lütfen bilgi ve yardım harici yorum yapilmasin saksi olmayacak yürüyecek o araba çünkü 1 Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 2 Eylül 2014 Yazar Paylaş 2 Eylül 2014 Bilgi geldi işte, o aracın manuele dönüştürülmesi imkansıza yakın.. Bir araba kadar masraf yaparım diyorsanız, olabilir.. Amaç yürütmek iste CVT ustaları araştırmaya bakın.. Forumda tamir ettiren ve kullananlar var, bir ara Ford bile tamir ediyordu veya şanzımanı değiştiriyordu..Benim yazimda maliyet ile ilgili sorun var mi ? Teknik bilgiye ihtiyacım var maliyeti hesaplari beni ilgilendiriyor sadece Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 Ilk once gecmis olsun Cengiz. Ama bu donusum imkansiza yakindir. Mali acidan rentabil degildir. 1 Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 2 Eylül 2014 Yazar Paylaş 2 Eylül 2014 Teşekkürler gürçay bey ama suan tüm malzemelerimiz tamam sadece birkac teknik bilgiye ihtiyacımiz var Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 Teşekkürler gürçay bey ama suan tüm malzemelerimiz tamam sadece birkac teknik bilgiye ihtiyacımiz varÖğrenmek istediğin teknik bilgi ne tam olarak. Sen dönüşür mü diye soruyorsun ancak dönüşeceğini biliyor ve buna göre malzemeleri hazır etmişsin. Sadece montajı kalmış anladığım kadarıyla. Peki montajı yaparken hangi teknik bilgiye ihtiyacın var. Ona göre yazılsın. Senin sorunla son mesajın çeliştiği için cevaplar yetersiz gelir sana. 5 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 Bence olur ve pahalı bir işlem değildir. Kullanılacak malzemeleri çıkma alacaksınız volab ve baskı balatayı sıfır alırsınız. Gösterge değişimi belki gerekebilir belki gerekmez tam net değilim çünkü immo göstergede, gerekir isede manuel şanzımanlı aracın beyninin programı atılır sıkıntı değil yapabileceğimiz bir şey var ise yardımcı olmaya çalışırız yeterki bu şanzımandan kurtulun. 4 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 Mali bir problem olmaması demek en büyük sorunun ortadan kalktığı anlamına gelmiyor. Bence bu konuda en önemli sorun tecrübe eksikliği. Otomatiği manuele çeviren bir araç sahibi ve ustası ile görüşülmeden böyle bir işleme girilmez. Ya da girilirse aracı gözden çıkarmak pahasına girilir. Bence sadece forumdan değil, genel olarak bir teknik bir bilgi alman mümkün değil, herşey deneme yanılma yolu ile olacak. Aracın teknik şemalarına sahip bir usta varsa işlem imkansızdan, çok ama çok zora döner. Bu kadar zahmete rağmen konuda otorite olmak istiyorum diye bir idealin ve zamanın varsa olabilir. Sonuçta %50 ihtimalin var ve bu işlemi gerçekleştirirsen hemen hemen her cvt kullanıcısı kapını çalacaktır. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 Tüvden geçmesi için de muhtelemen araç ile ilgili makine mühendisi onayı gerekecek . Aracın teknik belgesi üzerinde değişiklik yapacaklar..Daha sonra da ruhsat değişecek . 1 Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 arkadan itişli Eski tip Mercedes,BMW lerde otomatikten manuel geçiş yapanlar var.Ama önden çekişli araç manuel e çevirilmesi hakkında hiç duyum almadım. al tak bir sistem olmayacağı kesin,BMW deki gibi geniş çalışma alanıda olmayacaktır. Bunu yapmak için aracın motor dahil ön aksamdaki aks-radyatör tüm mekanik aksamı alttan alınması lazım. otomatik şanzımanın soğutması,aktarma organları tamamen farklı.Belki otomatik şanzımanlı motor bloğunun şanzıman bağlantı noktaları,manuel şazımanın motorun bağlatı noktalarından farklı çıkabilir. debriyaj firen pedalı,gösterge,vites kulesi gibi parçalar en son iş. Araç bi şekilde yürür ama pek sağlıklı yürüyeceğini sanmıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Koç 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 Otamatik şanzuman tamircisi bir arkadaşla zamanında konuşmuştuk.Benim araç manuel 416 proton. Aynı aracın otomatik şanzumanını takabilirmiyiz diye.Otomatikten manuele dönüşüm olacağını ancak manuelden otomatiğe dönüşümün olmayacağını ifade etmişti. Proton forumundada otomatikten manuele dönüşen bir araç vardı sanırım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 şurda yapmışlar ama dosyalar kayıp: http://www.focusfanatics.com/forum/showthread.php?t=224607 şöyle birşey var: http://forums.focaljet.com/shift/575903-atx-mtx-swap-guide.html şu var: https://www.facebook.com/pages/Ford-Focus-C-Max-16-TDCI-CVT-Premature-Gearbox-Failures/126818904055524?v=info Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 3 Eylül 2014 Paylaş 3 Eylül 2014 başka bir konuda daha yazmıştım bunu, daha önce rover 216 almaya niyetliydim 216 daki otomotik şanzımanda cvt ve sorunlu bir çok kullanıcı sorunsuz bir şekilde başarıyla manuele çevirmişti tabi diğeri 99-00 model focus daha yeni ve elektronik eminim başarılı olucaktır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts