Ali İhsan ÖLMEZ 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 ben rampa inmeden ya da çıkmadan sadece Malatya şehir içinde kış lastikleri ile 15-15,5 lt yakıyorum. Dediğiniz şartlarda 16-17 litre bence normal. Yazın uzun dönemde 12lt yakıyordum. Kış lastikleri sanki arabayı tutuyor gibi sizde de öylemi? 1 Yorum bağlantısı
Misafir 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Kış lastikleri sanki arabayı tutuyor gibi sizde de öylemi? Kış lastiği yaz lastiklerine göre daha yumuşak bir yapıda. Dolayısıyla daha ağır olması ve daha fazla yakması ve de yaz lastiği gibi performans vermemesi normal. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 1.2 arabada çok güzel hissediliyor. Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Siirt Üniversitesi Yerleşkesinde lojmanlarda kalıyorum. ben aracımı (Kuga 1.6 182 hb Prins sıvı sistem)) İşe gidiş geliş 3 km yerleşke içinde ve şehre gitmek içinde gidiş geliş 25 km kullanıyorum şehre gidişte sürekli rampa çıkıyorum (13 km) bu şekilde aylık 750 km yapıyorum. kış lastikleri takılı 16-17 litre arası lpg tüketimi var. Arkadaşlar bu değerler sizce normalmi? yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim. Ali bey yol bilgisayarı ekranında 13.5 - 14 gibi değer görüyorsanız lpg de 16 - 17 yakmanız normaldir . Fakat yol bilg. 11 gösterip 16 yakıyorsanız bir anormallik vardır. Yani sorun lpg değil kış şartları ve kullandığınız güzegah. Ben İstanbul da genellikle rampasız yollarda sıcaklığın 2-3 derece olduğu şu günlerde 13 litre lpg tüketiyorum. Uzun yolda 100 km hızlarda 10-11 yakıyor Yorum bağlantısı
Turhan Onat 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Bu lpg nin benzinden kaç litre fazla yakması gerekiyor arkadaşlar? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 teoride %25 denir. fabrikasyon lpg lerde 28-30 % olarak rastlanır. Yorum bağlantısı
Kemal Güllü 23 Aralık 2016 Paylaş 23 Aralık 2016 Bu lpg nin benzinden kaç litre fazla yakması gerekiyor arkadaşlar? Turhan Bey, aracınızı bir ara satmayı düşünüyordunuz, satmadınız mı? Son durum nedir? Ben sattım ama hala şu lpg ile ilgili gelişmeleri takip ediyorum. Belki makyajlı kasaların çıkması ile bir 1.5 ecoboost titanium ya da selective + LPG geçişi yapabilirim. Hanım her araç sohbetinde sattın gül gibi arabayı deyip duruyor . 1 Yorum bağlantısı
Turhan Onat 23 Aralık 2016 Paylaş 23 Aralık 2016 Merhaba, Aracı henüz satamadım.Maalesef bizim hanım da satışı engelliyor. İlk aşamada başarılı ama mücadelem sürecek Araçtan çok memnunum , tüketim konusunda kimseye bir şey ispat etmek durumum yok ama şu anda, uzun dönem dahil ortalamada 9,5-10 lt arası tüketimim var. LPG konusunda sıvı tip olursa düşürüm ama 7600 tl ye asla. 1 Yorum bağlantısı
Osman Çeçen 24 Aralık 2016 Paylaş 24 Aralık 2016 işe giderken 4-5 km kadar rampa çıkıyorum 17-18 lt lpg yakıyor, helal olsun koçuma...(benzin olaydı böyle demezdim) 1 Yorum bağlantısı
Osman Çeçen 25 Aralık 2016 Paylaş 25 Aralık 2016 kendi kendime nazar ettim galiba, dünden beridir sistem hata veriyor. lpg yakıt deposu tam dolu olmasına rağmen aracı çalıştırdıktan sonra yüksek basınç pompasının sesinin hemen ardından yakıt led yakıt göstergesi birden tek turuncu(yakıt bitince yanması gereken) renge dönüyor prins logosu yanıp sönerken 3 kez bip sesi çıkarıyor, sonrasında araç benzinle çaışıyor ki benzin ibresinde düşüşü görebliyorum. hatta hata uyarısı sonrası kesik kesik yüksek basınç pompası sesi duyuyorum, bu da sanırım benzine geçince yüksek basınç pompası benzin almaya çalışıyor. daha önce de 1-2 kez bu hatayı vermişti ancak aç-kapa yapınca düzelmişti. can sıkıcı bir durum sizlerden başına gelen oldumu acaba, sorun ne ola ki? 1 Yorum bağlantısı
Rahmi Ozçiftçi 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 (düzenlendi) kendi kendime nazar ettim galiba, dünden beridir sistem hata veriyor. lpg yakıt deposu tam dolu olmasına rağmen aracı çalıştırdıktan sonra yüksek basınç pompasının sesinin hemen ardından yakıt led yakıt göstergesi birden tek turuncu(yakıt bitince yanması gereken) renge dönüyor prins logosu yanıp sönerken 3 kez bip sesi çıkarıyor, sonrasında araç benzinle çaışıyor ki benzin ibresinde düşüşü görebliyorum. hatta hata uyarısı sonrası kesik kesik yüksek basınç pompası sesi duyuyorum, bu da sanırım benzine geçince yüksek basınç pompası benzin almaya çalışıyor. daha önce de 1-2 kez bu hatayı vermişti ancak aç-kapa yapınca düzelmişti. can sıkıcı bir durum sizlerden başına gelen oldumu acaba, sorun ne ola ki? muhtemelen aldığınız yakıt(lpg)temiz değil o nedenle sistem lpg deki kirlenmeyle tıkanıyor.ve yeterli yakıt gelmediği için lpg bitti sinali veriyor.valflerden bir kaçında tıkanıklık vardır.kolayca temizleniyor.birincisi katkılı lpg kullanmayın.ayrıca lpg tanklarının temizliğini bildiğiniz istasyondan Lpg alın.bütün lpgler aynı.tek fark lpg tanklarının bakımının ve temizliğinin düzenli titiz yapılıyor olması. 26 Aralık 2016 tarihinde Rahmi Ozçiftçi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Çeçen 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 rahmi bey ilginize teşekkür ederim, yarın servise gideceğim önerinizide dikkate alacağım. dediğiniz gibi olma ihtimali yüksek. umarım öyledir çünkü kit ile ilgili olarak boost pump hatası nedeni ile parça değişimi olmuştu, bir an aklıma acaba bu parça hassas bir parçamıdır ki sürekli bozuluyor fikri geldi ama benim dışımda kimsede bu sorun yok. Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 26 Aralık 2016 Yazar Paylaş 26 Aralık 2016 kendi kendime nazar ettim galiba, dünden beridir sistem hata veriyor. lpg yakıt deposu tam dolu olmasına rağmen aracı çalıştırdıktan sonra yüksek basınç pompasının sesinin hemen ardından yakıt led yakıt göstergesi birden tek turuncu(yakıt bitince yanması gereken) renge dönüyor prins logosu yanıp sönerken 3 kez bip sesi çıkarıyor, sonrasında araç benzinle çaışıyor ki benzin ibresinde düşüşü görebliyorum. hatta hata uyarısı sonrası kesik kesik yüksek basınç pompası sesi duyuyorum, bu da sanırım benzine geçince yüksek basınç pompası benzin almaya çalışıyor. daha önce de 1-2 kez bu hatayı vermişti ancak aç-kapa yapınca düzelmişti. can sıkıcı bir durum sizlerden başına gelen oldumu acaba, sorun ne ola ki? Osman Bey, Öncelikle geçmiş olsun. Büyük sorun çıkacağını zannetmem. Simit tankın içerisindeki şamandıra da takılı kalmış olabilir. Bu nedenle yakıtı bitmiş gibi gösterip aracı benzine geçiriyordur. Bu arada boost pump sadece benzin kullanımında devreye girer. depodan gelen benzinin basıncını LPG tankının basıncına eşitleyip sarsıntısız yakıt geçişi sağlar. Torpido tarafından gelen vızıltılı çalışma sesi bu pompanındır. Şamandıra takılı kaldıysa veya LPG tankının içerisindeki her hangi bir valf tıkandıysa, tankınız yakıt dolu olduğu için yakıtı boşaltmak biraz sorun olur. Açık havada, kıvılcımlanmaya neden olabilecek ekipmanlardan ve araçlardan uzak boş bir alanda yakıtı tahliye etmek gerekir. Rahmi Bey'in de dediği gibi katkılı yakıtları almayın (Opet) bu sistemde maalesef sorun yaratıyor. Shell, PO, Milangaz, Total sorunsuz. Yorum bağlantısı
Osman Çeçen 27 Aralık 2016 Paylaş 27 Aralık 2016 cemal bey cevap için teşekkür ederim, son durum itibari ile bu gün kontrole gittim, ne gariptir gün boyu çalıştırmamda sorun olmadı, usta bilgisayara taktığında direk güncelleme uyarısı verdi, usta da hemen güncelleyince mevcut hata kodlarını göremeden yeni yazılım yüklenmiş oldu. osn durum itibari ile boost pump tan gelen vızıltı gibisinden ses kesildi ya da çok azaldığından duymuyorum, şu an sorunsuz bir şekilde çalışıyor. keyfim yerinde :D yakıtı lukol yada aytemizden alıyordum ama sanırım değiştireceğim. herkese teşekkürlerimi sunarım. 1 Yorum bağlantısı
Rahmi Ozçiftçi 28 Aralık 2016 Paylaş 28 Aralık 2016 cemal bey cevap için teşekkür ederim, son durum itibari ile bu gün kontrole gittim, ne gariptir gün boyu çalıştırmamda sorun olmadı, usta bilgisayara taktığında direk güncelleme uyarısı verdi, usta da hemen güncelleyince mevcut hata kodlarını göremeden yeni yazılım yüklenmiş oldu. osn durum itibari ile boost pump tan gelen vızıltı gibisinden ses kesildi ya da çok azaldığından duymuyorum, şu an sorunsuz bir şekilde çalışıyor. keyfim yerinde :D yakıtı lukol yada aytemizden alıyordum ama sanırım değiştireceğim. herkese teşekkürler Arkadaşlar bütün lpgl er aynı.Aradaki fark bazı istasyonlar lpg tankı temizliğini düzenli yaptırmıyormuş (maliyet artmasın diye) bu nedenle sistemde kirliliğe sebep oluyormuş.Mümkünse temizliğini yapacağını düşündüğünüz her zaman aynı istasyondan alınız.Eğer sıkıntı yaşarsanız hangi istasyondan lpg almayacağınızı bilirsiniz. Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 28 Aralık 2016 Yazar Paylaş 28 Aralık 2016 Cemal bey merhaba; Sanırım bu forumda en yüksek km si olan sizsiniz. Size bir sorum olacaktı, bugüne kadar hiç şanzıman yağını değiştirdiniz mi? Ford kuga lara 45 bin bakımda şanzıman yağı değişimi önermeye başlamış fiyatı da 850 tl. Bana biraz erken gibi geldi bilgisi olan gören duyan var mıdır acaba? Gökhan Bey, Merhaba. Şanzıman yağı konusunda yaptığım araştırma sonucunda Amerika da satılan 1.6 Ecoboost Escape kullanım kılavuzunu buldum. Kılavuzda yazılanlara göre normal kullanımda şanzıman yağı değişimi 240 bin km de. Ancak araç zorlu şartlarda kullanılıyorsa (sürekli arazide), sürekli düşük hızda devriye aracı olarak kullanılıyorsa, taksi veya kargo teslimat aracı olarak kullanılıyorsa 48 bin km de değişim öneriliyor. Rastlayabildiğim tek ve resmi bilgi bu. 1 Yorum bağlantısı
Kadir ER 29 Aralık 2016 Paylaş 29 Aralık 2016 Gecnlerde ******haber formda okudun MARJET sıvı sistemin ford kuga ecobus motorlarda oldukca basarili oldugu yazıyor fiyat 4000-4500 tl civari olup taksit imkanın sunuldugu bilgisi paylaşıldi formda bu konunun tartişil masini öneririm yorum cevablariniz için şimdiden tesekkur Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan 29 Aralık 2016 Paylaş 29 Aralık 2016 Gökhan Bey, Merhaba. Şanzıman yağı konusunda yaptığım araştırma sonucunda Amerika da satılan 1.6 Ecoboost Escape kullanım kılavuzunu buldum. Kılavuzda yazılanlara göre normal kullanımda şanzıman yağı değişimi 240 bin km de. Ancak araç zorlu şartlarda kullanılıyorsa (sürekli arazide), sürekli düşük hızda devriye aracı olarak kullanılıyorsa, taksi veya kargo teslimat aracı olarak kullanılıyorsa 48 bin km de değişim öneriliyor. Rastlayabildiğim tek ve resmi bilgi bu. Teşekkür ederim Cemal bey, bende aynı fikirdeyim zira eski aracım Hyundai de 6 ileri tam otomatik şanzumanlıydı ve kitapçığında 120 bin km de yağ değişimi yazıyordu. Ford larda 45 binde değişim sadece power shift şanzımanlardaymış. Malesef bu yetkili servislerdeki bilgisiz işine özen göstermeyen müşteri temsilcileri insanları yanlış yönlendirebiliyor hem para kaybı hem zaman kaybı. Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan 29 Aralık 2016 Paylaş 29 Aralık 2016 (düzenlendi) Gecnlerde ******haber formda okudun MARJET sıvı sistemin ford kuga ecobus motorlarda oldukca basarili oldugu yazıyor fiyat 4000-4500 tl civari olup taksit imkanın sunuldugu bilgisi paylaşıldi formda bu konunun tartişil masini öneririm yorum cevablariniz için şimdiden teşekkür Kadir bey marjetin web sayfasını bile incelediğinizde ne kadar daha çok yol alması gerektiğini görüyorsunuz. Sıvı sistem başlığı altında birkaç parça bileşenlerin resimleri konmuş okadar, hiçbir açıklama yok. Madem böyle bir sistem geliştirdin insan biraz reklamını yapar. Bu sitede bir ara vialle mi prins mi diye sorular sorulduğunda bile insanlar vialle ye soru işaret ile bakıyorlardı ki vialle Hollanda malı ve bu sıvı sistemi ilk geliştiren firmadır. Bu şartlarda marjet firmasına güvenip, daha piyasada doğru dürüst ustası bile olmayan hassa ayarlanmış eco boost motora bilinmeyen bir kit taktırmak için bence erken.Ne zamaki kendini ispatlar reklamını güzel yapar ürününün arakasında olduğuna insanları ikna eder ve kurumsallaşır o zaman bu iş olur derim ben. Benim düşüncem budur herkese iyi akşamlar. 29 Aralık 2016 tarihinde Gokhan Arslan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kadir ER 29 Aralık 2016 Paylaş 29 Aralık 2016 Kadir bey marjetin web sayfasını bile incelediğinizde ne kadar daha çok yol alması gerektiğini görüyorsunuz. Sıvı sistem başlığı altında birkaç parça bileşenlerin resimleri konmuş okadar, hiçbir açıklama yok. Madem böyle bir sistem geliştirdin insan biraz reklamını yapar. Bu sitede bir ara vialle mi prins mi diye sorular sorulduğunda bile insanlar vialle ye soru işaret ile bakıyorlardı ki vialle Hollanda malı ve bu sıvı sistemi ilk geliştiren firmadır. Bu şartlarda marjet firmasına güvenip, daha piyasada doğru dürüst ustası bile olmayan hassa ayarlanmış eco boost motora bilinmeyen bir kit taktırmak için bence erken.Ne zamaki kendini ispatlar reklamını güzel yapar ürününün arakasında olduğuna insanları ikna eder ve kurumsallaşır o zaman bu iş olur derim ben. Benim düşüncem budur herkese iyi akşamlar. haklısınız Gökhan hocam size katılmamak mumkun degil zira bir işin yakısanı var Şoyle bisöz vardır ' BIR İŞ YAPTIĞINDA HERKES PEH COK ALA DEMELİ ^' diye sorarim size piyasa fiyati 60/ 70 BİNTL ARACA 8 bin tl GİBİ ASTRONOMİK RAKAMLARLA BU KITI TAKTIRMAK PEK MANTİKLI GELMİYOR zira beklede kendini amorti etsin ben formda konunum esasen bu yonuyle tartişilmasini isterim cünku biliyorum kı bu formu ciddi manada PRİNS distributor ve yetkılı saticilari takıp ediyor bence biraz onlarin bu konuda gayret gostermesi lazim degilmi hep söyledikleri efendim euro yuksek vs euor yuksekse aynı mantikla oto ithal eden vw audi jeep gibi markalar EURO yu 2.90 dan sabitlemiyolarmı bilmiyorum bu acidan hic baktinizmi sonucsta tıpkı servis gibi urunu satarken degil bakım ve tamirinde kazansinlar sizler ne dusunursunuz merak ediyorum Yorum bağlantısı
Misafir 11 Ocak 2017 Paylaş 11 Ocak 2017 (düzenlendi) Aracımda uzun süredir süre gelen bir ses vardı. Epeyce de yazdım bunla alakalı olarak. Geçen gün makina mühendisi arkadaşlarıma götürdüm arabayı incelettim. Bu sesin lpg sisteminden geldiğine kanaat getirdiğim için onlara danıştım. Aracı farklı Ford servislerine defalarca soktum ve araçla alakalı en ufak bir arıza bulamadılar. Bu sistemi kullanmaya başladıktan sonra ekonomik anlamda rahat ettim ama iki konu beni rahatsız ediyordu. Biri bahsettiğim ses, diğeri de aracın benzin tüketmesi. depoyu fulledim üzerinden 2,5 ay geçti ya da geçmedi benzinle hiç kullanmadığım halde çeyrek depo benzin gitti. Arkadaşların bana bu konu hakkındaki değerlendirmesi şu oldu ve bunu Prins'e de ilettim Yunus Bey'e ustam aracılığıyla.; Boost Pump devre dışı kalması gerekirken sürekli çalışıyor. Bu vızıltı sesi de boost Pump'ın sesi. Boost Pump çalıştığı için de benzin tüketiyor. Yunus Bey bu hafta içerisinde Malatya'ya geleceğini söylemiş ustaya. Bakalım bekliyoruz. Bir de not ekleyeyim. Geçen hafta aracın lpg sisteminin yazılımı güncelledim belkki ses düzelir diye. İlk gün ses yarı yarıya azaldı. Ertesi gün tekrar şiddetlendi 11 Ocak 2017 tarihinde Güçlü Şimşek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Çeçen 11 Ocak 2017 Paylaş 11 Ocak 2017 11 saat önce, Güçlü Şimşek yazdı: Aracımda uzun süredir süre gelen bir ses vardı. Epeyce de yazdım bunla alakalı olarak. Geçen gün makina mühendisi arkadaşlarıma götürdüm arabayı incelettim. Bu sesin lpg sisteminden geldiğine kanaat getirdiğim için onlara danıştım. Aracı farklı Ford servislerine defalarca soktum ve araçla alakalı en ufak bir arıza bulamadılar. Bu sistemi kullanmaya başladıktan sonra ekonomik anlamda rahat ettim ama iki konu beni rahatsız ediyordu. Biri bahsettiğim ses, diğeri de aracın benzin tüketmesi. depoyu fulledim üzerinden 2,5 ay geçti ya da geçmedi benzinle hiç kullanmadığım halde çeyrek depo benzin gitti. Arkadaşların bana bu konu hakkındaki değerlendirmesi şu oldu ve bunu Prins'e de ilettim Yunus Bey'e ustam aracılığıyla.; Boost Pump devre dışı kalması gerekirken sürekli çalışıyor. Bu vızıltı sesi de boost Pump'ın sesi. Boost Pump çalıştığı için de benzin tüketiyor. Yunus Bey bu hafta içerisinde Malatya'ya geleceğini söylemiş ustaya. Bakalım bekliyoruz. Bir de not ekleyeyim. Geçen hafta aracın lpg sisteminin yazılımı güncelledim belkki ses düzelir diye. İlk gün ses yarı yarıya azaldı. Ertesi gün tekrar şiddetlendi güçlü bey yaklaşık 3 hafta önce benim aracında yazılımı güncellendi, sürekli cırcır böceği gibi çıkan ses ilk günkü gibi oldu, şimdi çok sessiz ortamda dikkatli dinlersem duyabiliorum. parça ile ilgili bir sorun olabilir, benim ilk montajdan itibaren sorunlydu 1. ayda değiştirildi. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Ocak 2017 Paylaş 12 Ocak 2017 @Osman Çeçen Bey sizde benzin tüketi mi de oluyor muydu yoksa sadece ses üzerine mi değişim yapıldı? Prins'ten Yunus Bey seyahatini yarım kesmiş İstanbul'a dönmüş. Haftaya gelir falan muhabbeti yapıldı. Ustamı aradım nasıl çözüyorsan çöz dedim. Koskoca Prins bir tek Yunus Bey'e mi bağlı. Bir an evvel çözmeleri gerek bu işi. Sİnirlerim gerildikçe geriliyor. Yorum bağlantısı
Osman Çeçen 12 Ocak 2017 Paylaş 12 Ocak 2017 On 11.01.2017 at 12:40, Güçlü Şimşek yazdı: güçlü bey montaj sonrası ilk ay boyunca sürekli olarak kritik hata moduna geçiyordu , hata kodu olarak boost pump basıncı düşük uyarısı veriyordu. benzinle beraber lpg tüketimi olmadı, ama hata modunda lpg ye sürekli beep uyarısı veriyordu. ses artışı son 3-5 aydır artmaya başlamıştı, güncelleme sonrası eski haline döndü. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Ocak 2017 Paylaş 13 Ocak 2017 Az önce Yunus Bey geldi,aracı inceledi. İddia ettiğim konuda haklı olduğumu Boost Pump'ın değişmesi gerektiğini söyledi ve parçanın kargolanmasını istedi merkezden. Kargo yarına yetişirse yarın boost pump değişecek. Yorum bağlantısı
Recommended Posts