İçeriğe Yönlendir

Kuga Için Direct Liquimax Sistemi


Cemal Cangöner

Recommended Posts

Uzun vadede ekonomik değildir ne demek? Nasıl uzun vadede ekonomik olmadığını merak ettim?

 

Motor ömrü ve çıkacak parça sorunları ? Fabrika sonuçta bunları sıvı için üretmiş ? Sensörler uzun dönemde ise piston erimesi gibi kaldı ki zamanında mondeo'lara takılan LPG'de bu tarz sorunlar olduğunu gördük. Yine diyorum takana saygım var ama iyi birşey olsaydı yurt dışındaki gibi fabrikasyon yapılırdı.

Yorum bağlantısı
MesutDalgıç
(düzenlendi)

Motor ömrü ve çıkacak parça sorunları ? Fabrika sonuçta bunları sıvı için üretmiş ? Sensörler uzun dönemde ise piston erimesi gibi kaldı ki zamanında mondeo'lara takılan LPG'de bu tarz sorunlar olduğunu gördük. Yine diyorum takana saygım var ama iyi birşey olsaydı yurt dışındaki gibi fabrikasyon yapılırdı.

Bu lpg sistemi zaten sıvı sistem, yani lpg motora sivi fazda puskurtuluyor...en buyuk avantajda bu degilmi zaten

tarihinde MesutDalgıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Vay sevgili komiserim Mesut dalgıç abim gelmiş kendisine Erzurum dan gelip kuga ya sıvısistem takmıştım maşallah çok şükür abi ilk araç 40000 km yi geçti maşallah ve şuan 100 bini geçen araçlar var arkadaşlar yeni 1.5 kuga da geliyor az kaldı başlayacağız inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Melih Akdeniz

Yusuf bey merhaba,

sanırım birkaç kişi sistemi halen sorunsuz kullanıyor. Ben de ISTANBUL da görüşmeyi düşünüyorum, tavsiye edeceğiniz bayi var mı? Mümkünse Anadolu yakası. Yoksa illa İzmir'e mi gelelim? Bizim 1.5 kiti gelince yani...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Melih Akdeniz bey YouTube de ismimi yazarsanız kuga için montaj ve test videosu var orada bilgilerim mevcut selamlar saygılar sunuyorum efendim

Yorum bağlantısı
Melih Akdeniz
(düzenlendi)

Melih Akdeniz bey YouTube de ismimi yazarsanız kuga için montaj ve test videosu var orada bilgilerim mevcut selamlar saygılar sunuyorum efendim

Yusuf Bey merhaba tekrar...

bahsettiğim gibi bir iki gündür LPG olayını araştırıyorum. Özellikle Almanya'da direkt püskürtme sistem konusunda Vialle çok yaygın, aynı zamanda orada VW grubu TSI motorlar için Prins VSI de kullanılıyor. Liquimax ise nispeten daha yeni olduğu için henüz Vialle kadar yaygınlaşmamış. Bizim EB lar da sanırım TSI ye benzer bir motor sistemi olduğu için, VSI de kullanamaz mıyız? Daha eski ve oturmuş bir sistem olduğu için terchim o olurdu, eğer uygunsa tabii. Diğer bir soruda örneğin Vialle LPDI de benzin enjektör contaları da mutlaka LPG ye uyumlu olanları ile değişiyor muş (emme manifoldu sökülerek), Türkiye'de ki uygulamalarda da bu işlem yapılıyor mu? 

Son olarak da merakımı celbeden başka birşey oldu, Almanya'da montajı en az üç günde yaparken bizim burda max bir günde teslim ediyorlar. Genel olarak - yanlış anlamayın lütfen şahsınızı kastetmiyorum- biz "sabunlayarak" mı yapıyoruz bu işlemleri? 

Arkadaşlar Merhaba.

 

Geçen hafta aldığım Kuga Ecoboost 180 Hp aracıma Prins Direct Liquimax sistemi taktıracağım. Otokoç ile yaptığım görüşmede aracın garanti dışı kalacağını ve LPG takılı olduğu için servise alamayacaklarını bildirdiler.

Forumları araştırmama rağmen KUGA ile ilgili LPG uygulamasına rastlamadım.

Bunun nedeni garanti - servis problemleri mi ? - Uygun LPG kitinin olmayışı mı?

Konu ile ilgili görüşlerinizi bekliyorum.

Cemal bey merhaba,

 

 en son durum nedir , bir sıkıntı vs. var mı araçla ve LPG sistemi ile alakalı? Aracınız kaç km oldu LPG ile?

 

Teşekkürler

tarihinde Melih Akdeniz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Çekmez

Yusuf Bey, bu prins lpg sisteminin tiguan marka araçlara uyumu hakkında düşünceniz nedir? Montaj yaptığınız araçlar mevcut mu?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Yusuf Bey merhaba tekrar...

bahsettiğim gibi bir iki gündür LPG olayını araştırıyorum. Özellikle Almanya'da direkt püskürtme sistem konusunda Vialle çok yaygın, aynı zamanda orada VW grubu TSI motorlar için Prins VSI de kullanılıyor. Liquimax ise nispeten daha yeni olduğu için henüz Vialle kadar yaygınlaşmamış. Bizim EB lar da sanırım TSI ye benzer bir motor sistemi olduğu için, VSI de kullanamaz mıyız? Daha eski ve oturmuş bir sistem olduğu için terchim o olurdu, eğer uygunsa tabii. Diğer bir soruda örneğin Vialle LPDI de benzin enjektör contaları da mutlaka LPG ye uyumlu olanları ile değişiyor muş (emme manifoldu sökülerek), Türkiye'de ki uygulamalarda da bu işlem yapılıyor mu? 

Son olarak da merakımı celbeden başka birşey oldu, Almanya'da montajı en az üç günde yaparken bizim burda max bir günde teslim ediyorlar. Genel olarak - yanlış anlamayın lütfen şahsınızı kastetmiyorum- biz "sabunlayarak" mı yapıyoruz bu işlemleri? 

Cemal bey merhaba,

 

 en son durum nedir , bir sıkıntı vs. var mı araçla ve LPG sistemi ile alakalı? Aracınız kaç km oldu LPG ile?

 

Teşekkürler

 

Melih Bey, merhaba.

10 gün önce aracın 45 in bakımı da yapıldı. LPG ile 43 bin km kullanmış oldum. Araçta bir değişiklik yok. İlk günkü gibi tam gaz yoluna devam ediyor.

Yusuf Bey, bu prins lpg sisteminin tiguan marka araçlara uyumu hakkında düşünceniz nedir? Montaj yaptığınız araçlar mevcut mu?

Teşekkürler.

 

Erdem Bey, merhaba. Yusuf Bey'e sorduğunuz soruyu kendisi ayrıca yanıtlar. Prins'in kendi sitesine bakacak olursanız VAG grubu araçlarda sistem kullanımı çok daha fazla. Tiguan da da sorun çıkacağını sanmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan
(düzenlendi)

Yusuf Bey merhaba tekrar...

bahsettiğim gibi bir iki gündür LPG olayını araştırıyorum. Özellikle Almanya'da direkt püskürtme sistem konusunda Vialle çok yaygın, aynı zamanda orada VW grubu TSI motorlar için Prins VSI de kullanılıyor. Liquimax ise nispeten daha yeni olduğu için henüz Vialle kadar yaygınlaşmamış. Bizim EB lar da sanırım TSI ye benzer bir motor sistemi olduğu için, VSI de kullanamaz mıyız? Daha eski ve oturmuş bir sistem olduğu için terchim o olurdu, eğer uygunsa tabii. Diğer bir soruda örneğin Vialle LPDI de benzin enjektör contaları da mutlaka LPG ye uyumlu olanları ile değişiyor muş (emme manifoldu sökülerek), Türkiye'de ki uygulamalarda da bu işlem yapılıyor mu?

Son olarak da merakımı celbeden başka birşey oldu, Almanya'da montajı en az üç günde yaparken bizim burda max bir günde teslim ediyorlar. Genel olarak - yanlış anlamayın lütfen şahsınızı kastetmiyorum- biz "sabunlayarak" mı yapıyoruz bu işlemleri?

Cemal bey merhaba,

en son durum nedir , bir sıkıntı vs. var mı araçla ve LPG sistemi ile alakalı? Aracınız kaç km oldu LPG ile?

Teşekkürler

Merhaba öncelikle şunu belirteyim biz montajı 2 gün de yapıyorum Cemal beyefendi Sorabilirsiniz gelelim vialle markası bu araçlarda maalesef çok sıkıntı yaşadı teknik olarak ve geçen 6 ay öncede markaya Hollanda'da tmsf devlet el koymuştu ve satıldı bakın kendi markam diye demiyorum Prins dünya da en çok bu motorlarda ve araçlarda Lpg sektöründe dünya da en çok sistem üreten en büyük marka maalesef şuan dünya da rakibi yok kanaatimce çok şükür 10 tane Kuga ve farklı araçlarda toplamda 102 araca bu sistemden uyguladık ve tekrar ediyorum bizim montajımız 2 gündür bilgilerinize arz ederim selamlar saygılar sunuyorum efendim herkese

Yusuf Bey, bu prins lpg sisteminin tiguan marka araçlara uyumu hakkında düşünceniz nedir? Montaj yaptığınız araçlar mevcut mu?

Teşekkürler.

Merhaba Tıguan Tsi motordur ve bu araca diğer markamız Vsi sıralı sistem Lpg uygulanmaktadır ve Kuga için kesinlikle bu sistem olmaz sadece sıvısıstem uyguluyoruz selamlar saygılar sunuyorum tarihinde Yusuf Koparan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Necmettin Aslantürk

Tekrardan Merhaba Arkadaşlar.Daha önce sizlerle paylaşmıştım. Aracımın arıza lambası yanmış ve serviste Arıza kodu olarak P26B7 arıza kodu ve açıklaması  "Motor soğutma suyu aşırma valfi C kumanda devresi açık" hatası. göstermişti. İstanbul'da hangi servise gittiysem arıza kodunu bildirdiğimde  hiçbiri bu arızanın ne olduğunu anlayamadılar. Araçta LPG olduğu için de kontrol etmekten imtina ettiler. Ancak söyledikleri tek birşey var. o da bu arıza araca LPG takılması sebebiyle oluyor. dolayısıyla araçtaki LPG sistemini kaldırıp o taktirde arızayı tespit edeceklerini söylüyorlar. Bazı servis yetkilileri araçtaki LPG soğutma sisteminin aracın soğutma suyu bağlantısından aldığını ve bu sebeple arıza lambasının yandığını, bir kısmı ise aracın tesisatını LPG sistemi kullandığı için bu arızayı gösterdiğini vb bir sürü gerekçe söylediler. Hatta servisin bir tanesi şöyle bir teklifte bulundu. aracı oraya bırakacağım. onlar araçtaki LPG sistemini yetkili servise söktürüp ondan sonra arıza tespiti yapmak üzere adım adım gideceklerini, ancak araçta LPG olduğundan motor ve elektrik tesisatının garanti dışı kaldığını, dolayısıyla ne kadar masraf çıkacağı ile ilgili bir fiyat veremeyeceklerini, arızayı ve diğer işçilik bedeli ile LPG sökme takma masraflarını benden alacaklarını bu işlemler için aracın yaklaşık 2-3 gün serviste kalması gerektiğini söyledi. Ben de açıkçası arızanın çok önemli olmadığını düşündüğümden bu hali ile kullanmaya devam ediyorum. Ancak yine de içimde bir huzursuzluk var ki o da başka bir arıza olması durumunda mevcutta arıza lambası yandığı için bu durumu anlayamayacağım gibi bir tereddüt. 

Sözü fazla uzattım. Netice olarak hiçbir servis adam gibi iş yapmıyor. hepsi LPG ye karşı tavır almış durumdalar. Bu arızayı servis dışında yapabilecek bir yer bulsam hiç düşünmeden yaptırmak istiyorum. Ama özel servisler de durum ortada. çok iç açıcı durum vaad etmiyor. 

Bu arıza ile ilgili bilgisi olan veya tavsiyesi olan arkadaşlara şimdiden TEŞEKKÜRLER. Herkese iyi akşamlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan
(düzenlendi)

TSB 13-02-15 – 2013 Escape – 1.6L GTDI – Service Engine Soon Light – DTC P26B7 – Built On Or Before 2/13/2013 Some 2013 Escape vehicles equipped with a 1.6L Gasoline Turbocharged Direct Injection (GTDI) engine built on or before 2/13/2013 may exhibit a service engine soon light on with diagnostic trouble code (DTC) P26B7 stored in the Powertrain Control Module (PCM) memory. This DTC indicates a fault is present with Coolant Bypass Solenoid C, located at the rear of the engine above the starter/ bell housing, and below the vacuum pump. Follow the service procedure in this TSB to correct the condition.

 

 

Necmettin bey yukarıdaki yazı ford un 2013 te yayınladığı servis bildiriminden alıntıdır.

 

Özetle şöyle diyor,P26B7 hata kodu 13 şubat 2013 öncesi üretimi araçlarda görülmüştür,bu arıza soğutma sistemi bay pass selonidin den kaynaklanmaktadır,bu selonoid in konumu motorun arkasında marş motoru üstünde vakum pompasının da altındadır.Düzeltilmesi için servis prosedürleri takip edilmelidir.

 

Benim fikrim servisi sıkıştırıp otosana şikayet edeceğim gibi tehditlerde bulunun çünkü bu bilinen kayıtlara girmiş bir arıza.

 

 

http://www.ifama.net/Documents/FORDADDITIONALMESSAGES&BULLENTINS-JAN-APR2013.pdf

 

3 sayfa 3 paragrafta .

tarihinde Gokhan Arslan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan

Burada da aşama aşama nasıl tamir edileceği yazılmış.

 

 

P26B7


Refer to Wiring Diagrams Cell 25 for schematic and connector information.

Normal operation and Fault Conditions The engine cooling system incorporates a coolant bypass solenoid valve and a coolant shutoff solenoid valve. Using these two valves, the coolant flow through the engine block can be restricted or completely stagnated. The restriction or stagnation of the coolant flow makes it possible for the engine components to warm up faster during the warm-up phase. Both solenoid valves are controlled by the PCM via a low side driver. The PCM monitors both solenoids for electrical faults and sets an appropriate DTC.

Possible Sources Fuse(s)

· Wiring, terminals or connectors

· Coolant bypass solenoid valve

· PCM

  Diagnostic Trouble Code (DTC) Fault Trigger Conditions

DTC

Description

Fault Trigger Conditions

P26B7

Engine Coolant Bypass Valve "C" Control Circuit/Open

The PCM monitors the Engine Coolant Bypass Valve "C" Control Circuit/Open circuit for high and low voltage. The test fails if the voltage exceeds a calibrated limit for a calibrated amount of time.


PINPOINT TEST D : PINPOINT TEST

WARNING: Always allow the engine to cool before opening the cooling system. Do not unscrew the coolant pressure relief cap when the engine is operating or the cooling system is hot. The cooling system is under pressure; steam and hot liquid can come out forcefully when the cap is loosened slightly. Failure to follow these instructions may result in serious personal injury.

D1   CHECK THE COOLANT BYPASS SOLENOID VALVE CONNECTOR FOR BEING FULLY SEATED

·         Check the coolant bypass solenoid valve C1676 for being fully seated.

Were any concerns found?

Yes

REPAIR as needed.

 

 

No

GO to D2

 

 

D2   CHECK THE COOLANT BYPASS SOLENOID VALVE RESISTANCE

·         Disconnect coolant bypass solenoid valve C1676.

·         measure:

Click to display connectors

Positive Lead

Measurement / Action

Negative Lead

pin 1 (component side)

pin 2 (component side)

·        

Is the resistance between 9-12 ohms?

Yes

GO to D3

 

 

No

INSTALL a new coolant bypass solenoid valve.
REFER to: Coolant Bypass Solenoid Valve (303-03B Engine Cooling - 1.6L EcoBoost (132kW/180PS) - Sigma, Removal and Installation).

 

 

D3   CHECK FOR VOLTAGE TO THE COOLANT BYPASS SOLENOID VALVE

·         Ignition ON.

·         Measure:

Click to display connectors

Positive Lead

Measurement / Action

Negative Lead

 C1676-2

 Ground

·        

Is voltage greater than 11 volts?

Yes

GO to D4

 

 

No

VERIFY the BJB fuse 12 (15A) is OK. If the fuse is OK, REPAIR the circuit. If not OK, REFER to the Wiring Diagrams manual to identify the possible causes of the circuit short.

 

 

D4   CHECK THE COOLANT BYPASS SOLENOID VALVE CIRCUIT FOR A SHORT TO POWER

·         Ignition OFF.

·         Disconnect PCM C1232E.

·         Ignition ON.

·         Measure:

Click to display connectors

Positive Lead

Measurement / Action

Negative Lead

 C1676-1

 Ground

·        

Is any voltage present?

Yes

REPAIR the circuit.

 

 

No

GO to D5

 

 

D5   CHECK THE COOLANT BYPASS SOLENOID VALVE CIRCUIT FOR A SHORT TO GROUND

·         Ignition OFF.

·         Measure:

Click to display connectors

Positive Lead

Measurement / Action

Negative Lead

 C1676-1

 Ground

·        

Is the greater than 10,000 ohms?

Yes

GO to D6

 

 

No

REPAIR the circuit.

 

 

D6   CHECK THE COOLANT BYPASS SOLENOID VALVE CIRCUIT FOR AN OPEN

·         Measure:

Click to display connectors

Positive Lead

Measurement / Action

Negative Lead

 C1676-1

For auto transmission: C1232E-18 For manual transmission: C1232E-2

·        

Is the resistance less than 3 ohms?

Yes

INSTALL a new coolant bypass solenoid valve.
REFER to: Coolant Bypass Solenoid Valve (303-03B Engine Cooling - 1.6L EcoBoost (132kW/180PS) - Sigma, Removal and Installation).
CLEAR the DTC
. TEST the system for normal operation. If the DTC
is still present GO to D7

 

 

No

REPAIR the circuit.

 

 

D7   CHECK FOR CORRECT PCM (POWERTRAIN CONTROL MODULE) OPERATION

·         Ignition OFF.

·         Disconnect and inspect all the PCM connectors.

·         Repair:

·         corrosion (install new connector or terminals - clean module pins)

·         damaged or bent pins - install new terminals/pins

·         pushed-out pins - install new pins as necessary

·         Reconnect the PCM connectors. Make sure they seat and latch correctly.

·         Operate the system and determine if the concern is still present.

Is the concern still present?

Yes

CHECK OASIS for any applicable Technical Service Bulletins (TSBs). If a TSB exists for this concern, discontinue this test and follow TSB instructions. If no Technical Service Bulletins (TSBs) address this concern, INSTALL a new PCM.
REFER to: Powertrain Control Module (PCM) (303-14B Electronic Engine Controls - 1.6L EcoBoost (132kW/180PS) - Sigma, Removal and Installation).

 

 

No

The system is operating correctly at this time. The concern may have been caused by module connections. Address the root cause of any connector or pin issues.

 

 

       
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Evet Gökhan abim çok iyi araştırmış Mehmet bey bu konuyu daha öncede ben bahsettim geriye dönük bakarsanız göreceksiniz çünkü 2013 modellerin bazılarında bu arıza ile karşılaştığımız ve aracın bazılarımda fabrikasyon parçada arıza olduğu nu beyan etmiştik Gökhan abiye katılıyorum otosana muhakkak başvurun ve bu konuyu anlatın ki kendileri bunu biliyor biraz baskıcı olunca muhakkak haklı bulunacaksınız diyorum ama herzaaman dediğimiz gibi Lpg motor bölümü garantisi biter aslında hiç bir bayii bu sıvısıstem Lpg yi bilmiyor haberleri yok dünyadan bir haber hapsi tekrar geçmiş olsun diyorum abi

Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy

Yusuf Bey noktalama işaretlerini kullansanız daha anlaşılır olacaksınız. 1 paragraf yazı var ama hiç noktalama işareti yok. İyi çalışmalar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Atakan bey noktalama derken edebiyat ,veya Türk dil kurumu dersim zayıf idi kusura bakmayın sonuç itibari ile,ilköğretim mezunu olduğumuz biraz belli kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Necmettin Aslantürk

Çok Teşekkürler. İlk iş olarak bu bilgilerle Ford servisine gideceğim. inşallah bu kadar belgeler ile işin gereğini yaparlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Yapacaklarını tahmin ediyorum Necmettin abim inşallah hayırlısı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

kısaca valfi değiştirtip baksanız düzelecek gibi duruyor. yazıdan.

Yorum bağlantısı
Turgay Yaralı
(düzenlendi)

 Aslında daha önce sormaya calıştım  ama soramadım sanki bir kez daha yazıyorum umarım bu sefer sormayı basarırım iki sorum olacak uzmanlık alanınız ve biraz guncel konu hatta duyunca sizde şaşıracaksınız ama bu soru cevap bulmalı bence sorum şu

    Ben istanbul da trafikte seyir halinde giderken bir kuga nın motor kısmından alev aldığı  ve çok ciddi yanmaya başladığı aracı terk eden sahibini ve yardım istediği videosnu benim yiğenim seyir halindeyken çekmiş benimde kuga sahibi olduğumu bildiğinden benimle paylaştı size gönderebilirim videoyu ama nasıl yaparım bilmiyorum yusuf bey Whatsapp  tan size gönderebilirim bende telfon no var.Acaba haberiniz var mi bu araç tüplü mü duydunuz mu bu soru çok kafamı karıştırdı.

    ikinci sorum belki burdan sizi takip edenler cevaplaya bilir arabam kuga 2014 model ben aksamları hareket halinde iken cok selktör yiyorum farlarım ayarsız mi yani selctiv araç otomatik far ayarlı ama karşı tarafı çok rahatsız ediyor fark ettim bu konuda rahatsız olan var mi yada bu araçta bir ayar yeri var mı teşekkür ederim

tarihinde Turgay YARALI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Aslında daha önce sormaya calıştım ama soramadım sanki bir kez daha yazıyorum umarım bu sefer sormayı basarırım iki sorum olacak uzmanlık alanınız ve biraz guncel konu hatta duyunca sizde şaşıracaksınız ama bu soru cevap bulmalı bence sorum şu

Ben istanbul da trafikte seyir halinde giderken bir kuga nın motor kısmından alev aldığı videoyu buldum acaba haberiniz var mi bu araç tüplü mü duydunuz mu video bende var size atmaya calışacağım.

ikinci sorum belki burdan sizi takip edenler cevaplaya bilir arabam kuga 2014 model ben aksamları hareket halinde iken cok selktör yiyorum farlarım ayarsız mi yani selctiv araç otomatik far ayarlı ama karşı tarafı çok rahatsız ediyor fark ettim bu konuda rahatsız olan var mi yada bu araçta bir ayar yeri var mı teşekkür ederim

Otomatok yukseklik ayari aracin icinde agirlik olsutugunda ya da egimli konumlarda ayara yapar ama bu ayari sizin farlarinizi uzerindeki baz ayara gore yapar. Aracinizi rot balansciya goturup far ayari yaptirabilirsiniz farlarin uzerinden.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Aslında daha önce sormaya calıştım ama soramadım sanki bir kez daha yazıyorum umarım bu sefer sormayı basarırım iki sorum olacak uzmanlık alanınız ve biraz guncel konu hatta duyunca sizde şaşıracaksınız ama bu soru cevap bulmalı bence sorum şu

Ben istanbul da trafikte seyir halinde giderken bir kuga nın motor kısmından alev aldığı ve çok ciddi yanmaya başladığı aracı terk eden sahibini ve yardım istediği videosnu benim yiğenim seyir halindeyken çekmiş benimde kuga sahibi olduğumu bildiğinden benimle paylaştı size gönderebilirim videoyu ama nasıl yaparım bilmiyorum yusuf bey Whatsapp tan size gönderebilirim bende telfon no var.Acaba haberiniz var mi bu araç tüplü mü duydunuz mu bu soru çok kafamı karıştırdı.

ikinci sorum belki burdan sizi takip edenler cevaplaya bilir arabam kuga 2014 model ben aksamları hareket halinde iken cok selktör yiyorum farlarım ayarsız mi yani selctiv araç otomatik far ayarlı ama karşı tarafı çok rahatsız ediyor fark ettim bu konuda rahatsız olan var mi yada bu araçta bir ayar yeri var mı teşekkür ederim

Öncelike merhabalar şunu belirteyim size o Kuga nın Lpg li olduğunu zannetmem öyle olsa idi çoktan haberimiz olurdu videoyu bana gönderebilesiniz ama her yangın çıkan aracın Lpg Den dolayı olduğunu imha edilmesi hafızalarda Lpg nin öcü ve suçların bir numaralı merkezi olması maalesef sektörümüz için bir yarayan kanadır
Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan

 Aslında daha önce sormaya calıştım  ama soramadım sanki bir kez daha yazıyorum umarım bu sefer sormayı basarırım iki sorum olacak uzmanlık alanınız ve biraz guncel konu hatta duyunca sizde şaşıracaksınız ama bu soru cevap bulmalı bence sorum şu

    Ben istanbul da trafikte seyir halinde giderken bir kuga nın motor kısmından alev aldığı  ve çok ciddi yanmaya başladığı aracı terk eden sahibini ve yardım istediği videosnu benim yiğenim seyir halindeyken çekmiş benimde kuga sahibi olduğumu bildiğinden benimle paylaştı size gönderebilirim videoyu ama nasıl yaparım bilmiyorum yusuf bey Whatsapp  tan size gönderebilirim bende telfon no var.Acaba haberiniz var mi bu araç tüplü mü duydunuz mu bu soru çok kafamı karıştırdı.

    ikinci sorum belki burdan sizi takip edenler cevaplaya bilir arabam kuga 2014 model ben aksamları hareket halinde iken cok selktör yiyorum farlarım ayarsız mi yani selctiv araç otomatik far ayarlı ama karşı tarafı çok rahatsız ediyor fark ettim bu konuda rahatsız olan var mi yada bu araçta bir ayar yeri var mı teşekkür ederim

Evet malesef bu yangın olayı ecoboost motorlar da yaşandı.Özellikle  Amerika da çok daha fazla yaşandı ve Ford 139.917 müşterilerisini geri çağırdı.Bununla ilgili internette birçok makale var.Bunun 1. sebebi olarak ta şöyle dendi; Aşırı ısınmadan dolayı silindir kapağında çatlaklar meydana gelmesi ve bu çatlaklardan yağ sızması ve bu yağında sıcaktan alev almasıydı.2ci si ise yanlış montajı yapılan yakıt hortumundan yakıt kaçağı olması ve bu yakıtın alev almasıdır.Aracınızın motor bloğun da yağ sızıntıları görüyorsanız servise gösterin.Ayrıca servise gittiğinizde bu düzeltmelerin aracınız da yapılıp yapılmadığını sorgulatın.

Bu yangının lpg den kaynaklanmadığı çok belii çünkü Amerikalı LPG kullanmaz.Ayrıca lpg sıvı yakıtlar gibi sızma yapmaz uçar ve çok pis bir koku verir.Lpg sistemlerin de benzine göre daha çok tedbir alınmıştır.Örneğin lpg hortumu delindiğinde veya bir kaçak olduğunda basınç düşmesinden ötürü sistem lpg akışını tanktan keser.

 

2 ci sorunuza gelecek olursak aracınınız zenonlu değilse sizde otomatik far yükseklik ayarı yoktur.Far yüksekliğini elle ayarlayabilirsiniz.Eğer karşı tarafı çok rahatsız ediyorsa ayarı 2-3 konumlara getirin ki farlarınız biraz daha aşağı yani yola baksın.Bunu yaparken kapalı bir AVM otoparkında hafif loş bir ortamda farları duvara yansıtarak deneme yanılma yoluyla bulmaya çalışın

Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Gökhan abim tekrar değerli yorumlarınız içim çok teşekkür ederim hakikaten müthiş araştırma ve bilgiye sahipsiniz sizi bir kez daha araştırmalarınızdan dolayı tebrik ediyorum meslek hayatınızda başarılarınızın devamını diliyorum

Yorum bağlantısı
Turgay Yaralı

  Yusuf bey ben videoyu gönderemedim çunkü whatsap da sizi göremedim aktif değilsiniz herhalde neyse önemli değil , ama anlamadığım bu konu aracın alev almasını gökhan bey o kadar normal bişey gibi anlattı ki sanki her zaman olabilir diye normal bir durum her zaman çeşitli arabalar trafikte seyir halindeyken yanar der gibi aslında verdiği bilgiler araştırma yapmalıyım cunku hakikaten araçlarımızı sordurmak gerek gökhan beyın bilgilerine göre tum kuga sahipleri cok buyuk risk altında bu hafife alınacak bir bilgi değil .

   Avrupa da eksoz salınım yuzunden binlerce araç çağrılırken biz yanma ihtimali olan araca nasıl biniyoruz değil mi her şey bir kenara bir de lpg taktıracağız , taktıralım da tam havaya uçalım şaka bir yana ben lpg nin emniyet sistemlerinin gucunu biliyorum ama inanın aracım 6 bin de yani kış şartları havalar ıyı olsa da lpg taktıralım derken şimdi de yanıyor bu araçlar cümlesi ben de hayal kırıklığı yaptı bunu ford otosan a yazmalıyım acil cevap da almalıyım yıne de tesekkur ederim hem size hem gökhan bey e yanliz ca ikinci sorum gökhan bey tam anlaşılmamış gibi

   Benim araç selctiv yani farlar tam otomatik yani ayar düğmesi yok yada var ben bulamıyorum her yere baktım araç ilk çalışınca garaj dan ilk çıkarınca farlar kendiliğinden bir ayar yapıyor zaten ancak trafikte anlamadığım kimse benim farları beğenmiyor zaten uzun kısa otomatik kendisi geçiyor ama kısa ile giderken hep selektör hep selektör illa ben de uzun göstermek zorun da kalıyorum sonra geçenlerde adam önümde seyrediyor dörtlü leri yaktı ben bir uzun heman kısa yaptım yani uzunları gösterdim sonra tekrar kısa yaktım adam bana kızmıs beni sağlayacak ken sağda bir baktım aracın kor nokta uyarı yandı ben arabayı görunce şaşırdım beni sağlamya kalktı yoldan çıktı dort döndü önumde olecekti valla ben de artık kendim de hata arıyorum bu kadar ustune dusme nedenim bu kafanızı ağrıttım çok özür ama buna bir cevap arıyorum neyse bunu da servise göstermeliyim sanırım...

Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan

Turgay bey ben sizin far sorunuzu çok iyi anladım fakat siz eksik bilgi vermişsiniz.Sizin aracınız selective ve tekno paketli yani zenon lu bir araç bunu belirtmemiş siniz.Zenon lu araçlar far yükseklik ayarını otomatik yapar.Seyir halindeyken far ışığı kırılma çizgisi öndeki sedan aracın bagaj kapagının üzerinde ise farınız ayarsız demektir. Zenon lu araçlarda bu kırılma çizgisi çok belirgindir çizginin üstü karanlıktır.Dediğim gibi kırılma çizgisi öndeki aracın bagaj kapağının üstünde ise öndeki adamı kör ediyorsunuz.Servise gidip otomatik ayar özelliğini yeniden reset ettirin.Benim aracımda zenon lu ve kırılma çizgisi öndeki aracın bagaj kapağının altında.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...