Yusuf Koparan 25 Kasım 2015 Paylaş 25 Kasım 2015 Teşekkür ederiz değerli yorumlarıniz için 1.5 kuga aracimiza yakın zamanda prins sivisisitem olarak montaja başlayacağız hayırlı uğurlu olsun inşallah şimdiden Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 25 Kasım 2015 Yazar Paylaş 25 Kasım 2015 Cemal Bey Merhaba, sıvı lpg sistemi ile ilgili size birkac sorum olacak. dun kayseri deki bir vialle bayisine gittim. 1.5 ecoboost kuga aracima sivi sistem lpg montaji yapabileceklerini soylediler. siz sivi sistem lpg taktirmadan once arastrimis olabilirsiniz. benim merak ettigim neden prins i tercih ettiniz neden vialle taktirmadiniz?(fiyat, vialle sorunlu...vb) ikinci ogrenmek istedigimde sivi sistemlerde lpg enjektorunun pompasininin cok sesli calistigi cok gurultu oldugu soyleniyor. sizin aracinizdaki durum nedir? asiri ses varmi? tesekkurler... İhsan Bey merhaba. Vialle ve Prins'i elbette karşılaştırdım. Fiyatlar aynı düzeyde olmasına rağmen Vialle ile ilgili sorularıma tatmin edici cevaplar alamadım. Vialle' nin kullandığı sistemde booster pompa yok. Bana göre bu da bir eksiklik. Tanktaki LPG basıncıyla benzin tankındaki yakıtın basıncını eşitleyememe sorunu çıkar. Yakıt geçişlerinde ve kullanımda problem yaşama riski var. Prins'in sisteminde yüksek basınç pompası, üretici Bosch tarafından modifiye edilmiş. Bu da güven sağlıyor. Pompa sesi (yakıt tankındaki ) aracın kapısını açtığınız anda vızıltı gibi duyuluyor. Daha sonra aracın sesi pompa sesini bastırıyor. Hiç duymuyorum. Enjektörlere yakıt ileten yüksek basınç pompasının sesi hiç duyulmuyor. Genel olarak LPG kullanımı benzine göre daha sessiz ve titreşimsiz. 3 Yorum bağlantısı
İhsan Akşit 25 Kasım 2015 Paylaş 25 Kasım 2015 Cemal bey cok tesekkur ederim. gorusleriniz benim icin cok onemliydi. o zaman mecburen prins in 1.5 ler icin gelistirecegi sistemi bekleyecegim. Yorum bağlantısı
Turhan Onat 25 Kasım 2015 Paylaş 25 Kasım 2015 1,5 gelirken fiyatlarda ciddi bir indirim olmalı. Osman Çeçen beyin yorumlarına aynen katılıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan 26 Kasım 2015 Paylaş 26 Kasım 2015 Bütün forum üyesi abilerime ve arkadaşlarımıza faydası olacağını ve sistemimizi mercek eden bütün dostlarımıza incelemesi acısından grup üyesi değerli hocam İlker beye hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin inşallah herkese sonsuz teşekkürler hayırlı günler dilerim Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan 27 Kasım 2015 Paylaş 27 Kasım 2015 Bir prins yetkili servisinden aldığım son duyuma göre; İpragaz maliyetleri düşürmek adına Polonya da üretilen lpg tankını ve yüksek basınç pompa montajını Türkiye de yaptırmaya çalışıyormuş. Prins den izni koparması ne kadar sürecek bakalım. Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan 27 Kasım 2015 Paylaş 27 Kasım 2015 Gökhan bey zaten tank seçeneği sadece stako firması var bu sistem tankı özel olduğu için polonya da üretiliyor ama yüksek basınç pompası zannetmiyorum en önemli parçası çünkü bilgilerinize arz ederim Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 30 Kasım 2015 Paylaş 30 Kasım 2015 Sevgili forumdaşlara bir sorum olacak. Bazı LPG istastonlarında satılan ve ısrarla tavsiye edilen LPG yakıt katkısı (ör. MOTTO) iddia edildiği gibi gerçekten yararlı / gerekli mi? Kuga'ya takılan sıvı sistem Prins DLM de / muadili bir sistemde bunu kullanan bir arkadaşımız var mı? Deneyimi ya da bilgisi olan arkadaşlar gözlemlerini paylaşabilirler mi? Herkese iyi akşamlar. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan 30 Kasım 2015 Paylaş 30 Kasım 2015 Sayın ibrahim bark beyfendi bence bunlar para tuzağı hiç gerek yok bence sadece kaliteli lpg alın yeterli diyorum selamlar saygılar sunuyorum hocam 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 30 Kasım 2015 Paylaş 30 Kasım 2015 Sayın ibrahim bark beyfendi bence bunlar para tuzağı hiç gerek yok bence sadece kaliteli lpg alın yeterli diyorum selamlar saygılar sunuyorum hocam Teşekkür ederim Yusuf bey. Sağlıklı ve başarılı çalışmalar dilerim. Bazen çok ısrarcı oluyorlar onun için sorma, bilgilenme ihtiyacı duydum. Bu arada Prins sıvı sistem LPG montayını yaptıralı 4000 km yi geçtim. Kullanımından son derece memnunum. Doğru ve candan bilgilendirme ve yönlendirmelerinizden dolayı sizlere Cemal beye ve montajı yapan Onur AHİ ustama ayıca teşekkür ederim. 3 Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan 30 Kasım 2015 Paylaş 30 Kasım 2015 Ben teşekkür ederim değerli yorumlarıniz için allah razı olsun inşallah kazasız belasız günler dilerim herzaman dediğimiz gibi herkese destek için hizmete hazırız doğru ve kaliteli servisler ile buluşturmaya devam edeceğim saol varolun 2 Yorum bağlantısı
Necmettin Aslantürk 3 Aralık 2015 Paylaş 3 Aralık 2015 Merhaba Arkadaşlar. sizlerle başıma gelen son bir olayı paylaşmak istiyorum. 10 gün önce aracımın motor arıza lambası yandı. arızanın durumunu öğrenmek için yetkili servise gittim. Ancak araç tüplü olduğundan bakamayacaklarını söylediler. Ancak Bir arkadaşın ricası ile baktılar. Arıza kodu olarak P26B7 arıza kodu verdi. Ancak servis yetkilisi olan teknik uzman, bu arızanın sebebi olarak LPG takılmasını gösterdi. Arızanın resmini ekte göndereceğim. Ancak bana yaptığı açıklamayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Teknik yetkili diyor ki; siz aracın üzerindeki elektrik kablolarını kullanmak suretiyle cihaza elektrik bağlantısı yaptığınız için bu kabloların dirençleri dahi aracın beyninde kayıtlı olduğundan bu direnç değişikliği sebebiyle böyle bir arıza var gösteriyor. Gerçekte ise böyle bir arıza yok. Aracın ise Arızalı olarak gösterdiği ikazın açıklaması ise "Motor soğutma suyu aşırma valfi C kumanda devresi açık" hatası. Bu hata ile sanki bu cihaz arızalı imiş gibi araç hata veriyor. Ancak bu parça arızalı değil ve tüm bu hatanın sebebi LPG bağlantısı. Teknik yetkilinin ifadesi bu şekilde. Şimdi arkadaşlar böyle bir hata ile hiç karşılaşan oldumu. ya da bu hatayı gidermenin yöntemi varmı. Herkese iyi günler diliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan 3 Aralık 2015 Paylaş 3 Aralık 2015 Necmettin bey merhabalar öncelikle şunu belirteyim bazı 2013,model kuga larda teknik kronik olarak bir arıza su ile ilgili bir problem ile karşılaşmıştık yedek su deposunun altında bir çatlak oluyor ve fan müşürü ile değişiminde düzelmişti genelde araç hararet yükseltiyor ve ikaz vermişti 2 adet 2013 modelde başımıza gelmişti ama tabikide görmeden net bir yorum yapmam doğru olmaz diyorum şimdilik 2 Yorum bağlantısı
Necmettin Aslantürk 3 Aralık 2015 Paylaş 3 Aralık 2015 Fotoğraf eklemeyi yapamadım kusura bakmayın. Yorum bağlantısı
Necmettin Aslantürk 3 Aralık 2015 Paylaş 3 Aralık 2015 Araçta herhangi bir hararet yükselmesi olmadı bu güne kadar. LPG takıldıktan yaklaşık 1-2 ay sonra bu hata ortaya çıkmıştır. Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 3 Aralık 2015 Yazar Paylaş 3 Aralık 2015 Merhaba Arkadaşlar. sizlerle başıma gelen son bir olayı paylaşmak istiyorum. 10 gün önce aracımın motor arıza lambası yandı. arızanın durumunu öğrenmek için yetkili servise gittim. Ancak araç tüplü olduğundan bakamayacaklarını söylediler. Ancak Bir arkadaşın ricası ile baktılar. Arıza kodu olarak P26B7 arıza kodu verdi. Ancak servis yetkilisi olan teknik uzman, bu arızanın sebebi olarak LPG takılmasını gösterdi. Arızanın resmini ekte göndereceğim. Ancak bana yaptığı açıklamayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Teknik yetkili diyor ki; siz aracın üzerindeki elektrik kablolarını kullanmak suretiyle cihaza elektrik bağlantısı yaptığınız için bu kabloların dirençleri dahi aracın beyninde kayıtlı olduğundan bu direnç değişikliği sebebiyle böyle bir arıza var gösteriyor. Gerçekte ise böyle bir arıza yok. Aracın ise Arızalı olarak gösterdiği ikazın açıklaması ise "Motor soğutma suyu aşırma valfi C kumanda devresi açık" hatası. Bu hata ile sanki bu cihaz arızalı imiş gibi araç hata veriyor. Ancak bu parça arızalı değil ve tüm bu hatanın sebebi LPG bağlantısı. Teknik yetkilinin ifadesi bu şekilde. Şimdi arkadaşlar böyle bir hata ile hiç karşılaşan oldumu. ya da bu hatayı gidermenin yöntemi varmı. Herkese iyi günler diliyorum. Merhaba Necmettin Bey, Yaklaşık 45 bin km ve 1,5 yıldır LPG ile kullanıyorum. Hiç bir arızayla karşılaşmadım. Öncelikle servisin LPG ye yaklaşımı çok garip. Ben aracımı Otokoç İzmir Şb. de servise sokuyorum. Servis yetkilisinin size verdiği cevap ise çok saçma. Bu nedenle bir arıza ortaya çıkacak olsa 2 ay beklemezdi. Çok kısa sürede arıza ışığı yanardı. Otokoç ve Ford Otosan la görüşmenizi tavsiye ederim. Yurt dışı forumlarda yazdığına göre 2013 Şubat ayından önce üretilmiş modellerde bu arıza kodu ile ilgili servis geri çağırma bülteni yayınlanmış. mutlak surette bu bülten Otokoç ta da mevcuttur. Bu yönde baskı yapın. Söz konusu valf by-pass valfi. Araç hararet yapmayabilir - ancak motor geç ısınır. Her ne sebeple olursa olsun bu da bir arızadır ve size servis hizmeti vermeye mecburdurlar. Gerekirse tüketici mahkemesine başvurun. 3 Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan 3 Aralık 2015 Paylaş 3 Aralık 2015 Aynen cemal abime katılıyorum tetkigi doğrudur ve daha öncede bunu yaşamıştık servis olayını 1 Yorum bağlantısı
Necmettin Aslantürk 4 Aralık 2015 Paylaş 4 Aralık 2015 Teşekkür ederim ilginize. Gelişmeleri sizlerle paylaşacağım. umarım servis bir sorun çıkarmaz. Yorum bağlantısı
Orhan Güvercin 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Arkadaşlar merhaba, 2013 Kuga Selective aracıma 20.000 km de iken 30/06/2015 tarihinde Aksaray da prins marka tüp taktırdım.Taktırmadan önce de Aksaray da daha önce tüp taktıran Rahmi hocamla ve Çorumdan mühendis abimizle görüştüm. Araç şu anda 24.000 de şehir içi 30-35 krş , ş.dışı 20-22 kuruş yakıyor.Şehir içinde eşim kullandığı için ortalama tüketim biraz fazla gibi ama benim kullanımlarım da bu ortalama düşüyor.Sıvı Sistem olduğundan kesinlikle ilk çalıştırma dahil aracın benzin kullanmayacağı söylendi.Araca tüp taktırdığımda benzin göstergesi yarım deponunun biraz üstündeydi.Tüp takıldıktan sonra arabayı 1km bile benzinde kullanmadım.Şu anda benzin göstergesi çeyrek çizgisinin yarısının altında deponun 65 lt olduğunu düşünürsek araçta 6-7 litre benzin var.Tüp Takıldıktan bu yana 2200 km ş dışı 1800 km de şehir içi yol yaptım.düzenli olarak benzinin aralıklarla eksildiğini fark ettim.2-3 kez prins servisine ustaya götürdüm aracı pc ye bağladı her şey Normal dedi.Aksaray ford yetkili servisine gittim test sürüşü yaptık pc'ye bağladılar, güncelleme yaptılar her şey normal dediler.O normal ,bu normal, bu benzin nereye gidiyor.Geçtiğimiz Cuma günü arabayı ford servisine bıraktım 2 gün serviste kaldı.Araca deposu.benzin basınç pompası,benzin hortumu vb. bilmediğim 3-4 tane parçasını söktüler taktılar, test sürüşü yine bilgisayara bağlayıp güncelleme yaptılar. Araçta her şey normal dediler.Sadece bujiler eskimiş yenisini takacağız aküde zayıfmış 1 gece şarj edip yeniden taktık dediler.( önceki aracım 2008 Corollaydı 6 yıl bindim ne buji değiştirdim ne de akü Erciyes'te -32 derecede ilk basmada çalıştı 4. yılında) Acaba araç tüpte iken benzin tüketiyor olabilir mi ? Ford servisi araçta kesinlikle kaçak vb. sıkıntı olmadığını söylüyor. Prins servisi bunun mümkün olmadığını söylüyor. Benzer bir durumla karşılaşan arkadaş var mıdır? Acaba Depodaki kalan benzini tamamen bitirdikten sonra hiç benzin almadan aracı belli bir süre sadece tüpte kullansam bir sorun olur mu? 1 Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Sevgili forumdaşlara bir sorum olacak. Bazı LPG istastonlarında satılan ve ısrarla tavsiye edilen LPG yakıt katkısı (ör. MOTTO) iddia edildiği gibi gerçekten yararlı / gerekli mi? Kuga'ya takılan sıvı sistem Prins DLM de / muadili bir sistemde bunu kullanan bir arkadaşımız var mı? Deneyimi ya da bilgisi olan arkadaşlar gözlemlerini paylaşabilirler mi? Herkese iyi akşamlar. İbrahim bey merhaba Bu bahsettiğiniz lpg katkısı nasıl bir ürün acaba merak ettim.Sonuçta lpg tankı basınçlı bir tanktır bunu sisteme enjekte etmek için daha çok basınca ihtiyacınız vardır.Bunu nasıl yapıyorlar gaz tabancasına entegre bir sistem mi? Daha önce hiç böyle birşey görmemiştim. Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Arkadaşlar merhaba, 2013 Kuga Selective aracıma 20.000 km de iken 30/06/2015 tarihinde Aksaray da prins marka tüp taktırdım.Taktırmadan önce de Aksaray da daha önce tüp taktıran Rahmi hocamla ve Çorumdan mühendis abimizle görüştüm. Araç şu anda 24.000 de şehir içi 30-35 krş , ş.dışı 20-22 kuruş yakıyor.Şehir içinde eşim kullandığı için ortalama tüketim biraz fazla gibi ama benim kullanımlarım da bu ortalama düşüyor.Sıvı Sistem olduğundan kesinlikle ilk çalıştırma dahil aracın benzin kullanmayacağı söylendi.Araca tüp taktırdığımda benzin göstergesi yarım deponunun biraz üstündeydi.Tüp takıldıktan sonra arabayı 1km bile benzinde kullanmadım.Şu anda benzin göstergesi çeyrek çizgisinin yarısının altında deponun 65 lt olduğunu düşünürsek araçta 6-7 litre benzin var.Tüp Takıldıktan bu yana 2200 km ş dışı 1800 km de şehir içi yol yaptım.düzenli olarak benzinin aralıklarla eksildiğini fark ettim.2-3 kez prins servisine ustaya götürdüm aracı pc ye bağladı her şey Normal dedi.Aksaray ford yetkili servisine gittim test sürüşü yaptık pc'ye bağladılar, güncelleme yaptılar her şey normal dediler.O normal ,bu normal, bu benzin nereye gidiyor.Geçtiğimiz Cuma günü arabayı ford servisine bıraktım 2 gün serviste kaldı.Araca deposu.benzin basınç pompası,benzin hortumu vb. bilmediğim 3-4 tane parçasını söktüler taktılar, test sürüşü yine bilgisayara bağlayıp güncelleme yaptılar. Araçta her şey normal dediler.Sadece bujiler eskimiş yenisini takacağız aküde zayıfmış 1 gece şarj edip yeniden taktık dediler.( önceki aracım 2008 Corollaydı 6 yıl bindim ne buji değiştirdim ne de akü Erciyes'te -32 derecede ilk basmada çalıştı 4. yılında) Acaba araç tüpte iken benzin tüketiyor olabilir mi ? Ford servisi araçta kesinlikle kaçak vb. sıkıntı olmadığını söylüyor. Prins servisi bunun mümkün olmadığını söylüyor. Benzer bir durumla karşılaşan arkadaş var mıdır? Acaba Depodaki kalan benzini tamamen bitirdikten sonra hiç benzin almadan aracı belli bir süre sadece tüpte kullansam bir sorun olur mu? Orhan bey merhaba, Daha önceleri sportage ve ix 35 forumlarında hatta bu forumda bile sizin probleminize benzer sorunlar okumuştum.Hepside montaj hatasından kaynaklanıyordu.Sorunları daha bilgili bir serviste çözülmüştü.Bence İpragaz ile temasa geçin ve şikayetinizi bildirin.Prins DLM de montaj hatasından kaynaklı benzin tüketimi olabiliyor. Ayrıca benzin deponuzu kesinlikle yakıtsız bırakmayın size benzin pompası arızası olarak geri döner bilginize. Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 İbrahim bey merhaba Merhaba Gökhan bey, benim gördüğüm "MOTTO" marka idi basınçlı bir tüp, havası inik lastiklere yapılan hava basma kitine benzer bir basınçlı tupde. Bu cihazın özel bir aparatı var lpg tankı boşken dolum ağzına baplanıp 1,2 sn yede tanka boşalıyor, sonrasında da lpg alınıp yola devam ediliyormuş. Ben kullanmadım, teklifleri geri çevirdim. Yararı/zararı hakkında bilgim, fikrim malesef yok. Bu ürunun internette sitesi var ancak verilen bilgiler beni ikna etmedi. Hayırlı günler dilerim. Bu bahsettiğiniz lpg katkısı nasıl bir ürün acaba merak ettim.Sonuçta lpg tankı basınçlı bir tanktır bunu sisteme enjekte etmek için daha çok basınca ihtiyacınız vardır.Bunu nasıl yapıyorlar gaz tabancasına entegre bir sistem mi? Daha önce hiç böyle birşey görmemiştim. "" Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Sevgili Orhan bey Yakup ustaya selamlarımı iletirseniz aracınızın fru parçasını ya kontrol etsin yada değiştirirse daha iyi olacaktır derim bazen teknik parçadada böyle şeyler olabiliyor ama şuvar en az 2 ayı geçmemesi gerekir Aracda bekleyen benzin çünkü buharlaşma yapabiliyor ve ibreyi düşürme yapabiliyor çünkü bekleyen benzin kimyalsallğını kaybettiği için bekleyen benzin devamlı sirküle edilmelidir bunları Prins bayisi müşterisine belirtme açıklama yapmalıdır tekrardan kazasız belasız günler dilerim selamlar saygılar sunuyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Garip Tınaş 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 SELAM ARKADAŞLAR BEN 2013 MODEL KUGA TRENDX ARACIMA LPG TAKMAK ISTIYORUM AMA LPG YANLISI DEGILIM 4 AYDA 15000KMYOKYAPTIM İSTANBULDA TAVSIYE EDECEGINIZ BIR PRİNS SERVISI VARMI 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 (düzenlendi) Gökhan bey, cevap kısmını pek becerememişim. Metin biraz karışık olmuş, bağışlayın. 7 Aralık 2015 tarihinde İbrahim BARK tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts