Adem Delibay 21 Ağustos 2014 Paylaş 21 Ağustos 2014 Arkadaşlar öncelikle merhaba. Aranıza yeni katılmış olmaktan mutluyum. 2008 model 1.6 lux alarak aranıza katıldım. aracı aldığımda 17 bin km idi. Şuanda 26 bin km de. Tam araştırmadan aldığım aracımdan şuana kadar çok memnunum. Aklıma takılan konularda yardımlarınızı bekliyorum. 1. Triger setine baktırdım. Usta şimdilik gerek olmadığını söyledi değiştirmek için. Yalnız beni düşündüren 6 yıl boyunca 17 bin km yapan araçta triger setinin yıpranmış olabileceği. Ne yapmalıyım sizce değitireyim mi? Yetkili servislerde afaki fiyatlar istiyorlar. Tavsiye ürünleriniz nelerdir.? Yorum bağlantısı
METİN İŞÇEMEN 21 Ağustos 2014 Paylaş 21 Ağustos 2014 (düzenlendi) Bildiğim kadarıyla 5 yıl / 100.000 km olmalı. Km si dolmasa bile 5 yılı geçmişsiniz. Bence değiştirin içiniz rahat olsun. Zaten problem çıkarması durumunda size maliyet olarak fazlasıyla zarar verecektir. Ayrıca garantiniz de bitmiş sanırım. Yetkili servislerde boşuna fazla para harcamayın. İzmir e çok uzak değilsiniz. Ustaeller den bir fiyat alın derim... 21 Ağustos 2014 tarihinde METİN İŞÇEMEN tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Adem Delibay 21 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2014 Eyvallah. Değiştirmek en iyisi bence de. İnternetten alıp kendi ustalarıma taktırayım diyorum. Hangi ürünler iyidir. Bir de aracımda gazdan ayağımı çekince bir düşme tekrar gaza basınca ileri atma gibi bir problemim var bu neden kaynaklanabilir? trigerle bir alakası olabilir mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ağustos 2014 Paylaş 21 Ağustos 2014 lpg var mı yok ise bir sensör arızası Yorum bağlantısı
Adem Delibay 21 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2014 lpg var. Atiker taktırdım aldıktan sonra. Yorum bağlantısı
Adem Delibay 22 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2014 Trigeri değiştirdik. Pek fazla deforme olmamış ama en azından aklımda kalmamış oldu. Triger seti 180 işçilik 150 verdim. 2 Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 Trigeri değiştirdik. Pek fazla deforme olmamış ama en azından aklımda kalmamış oldu. Triger seti 180 işçilik 150 verdim. termostatta değişti umarım. soğutma sıvısı fln. Yorum bağlantısı
Adem Delibay 23 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2014 Yok değişmedi herhalde niye ki ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 su pompasını ellememişler. Bence gerekmez zaten. aniden bozulmaz. Bozulsa bile kırmızı ışık yanıp ses çıkıyor uyarı düzgün.. Yorum bağlantısı
Adem Delibay 24 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2014 Triger ve dış kayışlar hariç birşeyi değiştirmedim. Devirdaimde sızdırma yoktu elletmedim. Zaten 26 bin kmde araç kayış aksamı deforme olmuş sadece. Birde boğaz kelebeğini sokturmeden sprey sıktırıp temizlettim. Rolantide az bir dalgalanma oldu sanki. Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 hangi araba kaç binde olursa olsun trigeri değişiyorsa devirdaimde değişmeli 50 liralık parça için tekrardan 150 tl işçilik veren çok tanıyorum. bunu ustanın kendisi de iyi biliyordur ve değiştirirken söylemesi gerekir. umarım bir aksilik yaşanmaz Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 hangi araba kaç binde olursa olsun trigeri değişiyorsa devirdaimde değişmeli 50 liralık parça için tekrardan 150 tl işçilik veren çok tanıyorum. bunu ustanın kendisi de iyi biliyordur ve değiştirirken söylemesi gerekir. umarım bir aksilik yaşanmazHonda Triger de devirdaim degistirmiyor? Her marka içinde demeniz yanlış olmuş. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 hyundai de iki kere triger değişti, devirdaim değişmedi. Yorum bağlantısı
Adem Delibay 24 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2014 Vallahi şöyle bir durum aracı devirdaimine bakıldı bir arıza gorulmedi. Birde bu motorlarda devirdaim dış katışlara bağlı. Kayışlar arıza yapsa bile triger ve motora bir sıkıntısı olmuyor. Devirdaimi de en yakın zamanda aynı ustama değiştirtdireceğm zaten. Yorum bağlantısı
Ahmet Başbuğ 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 Degerli üyelerimiz triger seti yıl bazında dikkate alınması gerekmektedir en fazla 4 yıl zamanı vardır 4 yıldan sonra mevsim şartları nedeni ile kayış yıpranıyor özelligini kaybedip sertleştiğinde kopma ihtimali yükseliyor Triger ilede devirdaimin değişmesi gerekmektedir ama km düşük oldugundan dolayı bazen değişmiyor ustalar uğraşmak istemiyor Araçlarda her yıl antifiriz bakımı kesinlikle yapılması gerekmektedir bu devirdaiminizin uzun ömürlü sağlıklı kalmasına radyatörünüzün paslanmamasına tıkanmamasına motoruzunda sağlıklı çalışmasını sağlar 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 (düzenlendi) Antifiriz bakımı her yıl yapılmaz. yüzde 50 glikol yüzde 50 su dolaşan bir sıvının nesine bakım yapacaksınız? Radyatör paslanmasında önemli etkenlerden biri hararet yapmış motora su koyup sonra problem geçince bu suyun antifiriz oranını unutmak. diğer önemli etkenlerden biri saf antifiriz koyup alüminyuma zarar vermek. Diğeri de kırmızı - yeşil farklı antifirizi yanlış koymak. bazı durumlarda da antifiriz konacak yere cam suyu, yağ benzeri maddeler koymak. Yahut motor hararet yapınca ya da lpg sisteminden yağ ya da diğer yabancı maddelerin sisteme kaçması şeklinde olur. Normal şartlarda 10 sene de dursa su sudur. glikol glikoldür. motor yağı gibi eskimez. 25 Ağustos 2014 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 pek çok gencimiz bilmez. Araçta hararet olur fan bozulması gibi şeyler oluyor gibi ise: 1- Aracı kullanmayın çektirin mümkünse 2- değilse klimayı kapatın kesinlikle. ve ısıtıcıyı yaz günü de olsa sonuna kadar açın. gözünüz hararette gidin hararet yüksek ise gitmeyin. gerekirse saatlerce bekleyerek 1 km aralıklarla gidin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 150 bin km den sonra her 60 bin km de değişebilir uzun vadede. Yorum bağlantısı
Adem Delibay 25 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2014 Mehmet bey açıklayıcı mesajlarınız için çok teşekkürler Yorum bağlantısı
Recep Mura 28 Ağustos 2014 Paylaş 28 Ağustos 2014 Arkadaşlar öncelikle merhaba. Aranıza yeni katılmış olmaktan mutluyum. 2008 model 1.6 lux alarak aranıza katıldım. aracı aldığımda 17 bin km idi. Şuanda 26 bin km de. Tam araştırmadan aldığım aracımdan şuana kadar çok memnunum. Aklıma takılan konularda yardımlarınızı bekliyorum. 1. Triger setine baktırdım. Usta şimdilik gerek olmadığını söyledi değiştirmek için. Yalnız beni düşündüren 6 yıl boyunca 17 bin km yapan araçta triger setinin yıpranmış olabileceği. Ne yapmalıyım sizce değitireyim mi? Yetkili servislerde afaki fiyatlar istiyorlar. Tavsiye ürünleriniz nelerdir.? Kesinlikle değiştirin bizim araçlarda benim bildiğim 5 yıl/90000 diye biliyorum. Aldığım araçta da 90 bin dolmasa da yıldan dolayı triger değişmiş. Şuan aracım 124 binde ben değişeli 59 bin olmasında rağmen yine değiştirdim. Trigerin şakası olmaz:) Ben triger seti 150 TL işçilik 150 TL ve dış kayış 40 TL ye değiştirdim fazla araştırmadım açıkçası... Yorum bağlantısı
Ersin Ancı 24 Haziran 2015 Paylaş 24 Haziran 2015 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar. 1 hafta kadar önce bende bir Fusion 1.6 i Lux sahibi oldum. Araç 2004 model 46000 km'de ve ben 2. sahibi oldum,ilk sahibi de tanıdık. Haftasonu 350 km kadar yaptım ve sanırım lpg taktırmam gerekecek. Lpg uyumu nasıldır bu aracın,Atiker kit iş görür mü? Şehir içi 0,50 krş,şehirler arası 0,35 krş gibi yaktı,ki 110 km/h'yi geçmedim. Yol tutuşu güzel,çok uzun mesafe yapmadığım için yorgunluk hissetmedim. Süspansiyonunun sert olduğundan bahsedenler olmuş ama ben pek sorun hissetmedim. 1-2 ufak sorun var aklıma takılan. Araç çok olmasada yol sesi alıyor,bu normal mi sizce ? 2.si;sürücü kapısından,sanırım aynaya yakın bir yerden rüzgar sesi geliyor,bu sorunu yaşayan var mı? Müzik konusunu sanırım en basitinden bir Fm transmitter alarak çözmem gerekecek. Birde yolda giderken kalorifer anahtarı kapalı olmasına rağmen havalandırma deliklerinden hava geliyor,bu neden olabilir? Aracın kayışları daha önce hiç değişmemiş,servise sorduğumda değişmesi gerektiğini söyledi,yarın götüreceğim inşallah. Özel servisten aldığım bakım fiyatı şöyle; Yağ filtresi - motor yağı - hava filtresi - polen filtresi - bujiler - benzin filtresi - triger seti - v kayışı - işçilik. Toplam 540 TL,sizce normal mi? 600 isteyende oldu fakat araştırdım biraz,bu adamlar Ford'da uzman. Aldığım lpg kit fiyatları da şöyle; FBR (yerli) :1100 BRC :1900 Vikers(yerli):1000 Gas İtaly :1350 Mimgas :1000 İki farklı yerden aldığım fiyatlar bunlar,ikisi de Atiker bayisi aynı zamanda ama Atiker'i istersen takarız ama önermeyiz dediler,sizce hangisi? Ben yerli düşünüyorum,malum bütçe. 24 Haziran 2015 tarihinde Ersin Ancı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts