İçeriğe Yönlendir

Aracımda Ani Fren Yaptığımda Rölantide Düşme Farlarda Zayıflama


Ahmet Erdoğan Özkan
Çözüme git Ahmet Erdoğan Özkan tarafından,

Recommended Posts

Ahmet Erdoğan Özkan

Aracımla halı saha maçından dönerken eve bişeyler alıcaktım marketin önünden geçerken aklıma geldi yol boştu ve aniden debriyaj fren yaptım farlarda bi kısılma rölantide 600 lere kadar bir düşme elektrik aksamıdna bir zayıflama oldu bu sebepten dolayı edirnedeki yetkili servise gittim aküm 4 - 5 aylık mutlu 72 amper araç çalışmazken çalıştırılırken çalışırken ölçümler yapıldı ustam bu araçlarda akıllı dinamo olduğunu akü yeni olunca gücü dengelediğini söyledi ama ben bu işe hala kıllanıyorum anormal bi durum gaza basmasam stop edecek belki bunun yoğun trafikte hayati sorunlar çıkarabileceğini düşünüyoum ve aracımda en ufak bi ses duyduğum zaman direk sanayiye gidip yaptıran birisi olarak buna yetkili serviste özel serviste ve oto elektrikçide bi anlam veremediler bilgisi , fikri olan yardımcı olabilirse sevinirim teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Aynı problemleri yaşayan ben dahil 10 larca üye var sadece bu forumda. Bir çözümü henüz bulunamadı. (mk1 1.6 benzinli focuslar için konuşuyorum) Aşağıdaki linkleri inceleyebilrisin, faydalıdır ancak bir sonuca varabileceğini düşünmüyorum.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/239925-focus-1-r%C3%B6lanti-sorunlar%C4%B1/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/260752-lpg-ecu-resetlemek/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/259943-klima-a%C3%A7%C4%B1nca-kesik-kesik-%C3%A7eki%C5%9Ften-d%C3%BC%C5%9Fme-g%C3%BC%C3%A7s%C3%BCzl%C3%BCk-isteksizlik/

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Şarj dinamosu veya ona giden ve gelen kablolar v.s eminim ustalar bunlarada bakmıştır ama bakmadıkları birşeyler muhakkak vardır,zaten akıllarına gelmeyen yerden çıkıyor arızalar asıl ustalık onu bulmakta işte önlük giymek ile usta olunmuyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Bekir Bey aracım 2.0 sport trend sanayi ustalarının dediğine göre 1.6 olsa bişeyler denenebilirmiş ama  2.0  kesinlikle farklıymış gerçekten anlam veremiyorum böyle yorumlara arabasını geçtim can taşıyoruz kendimizi yakınlarımızı karşımızdakini resmen tehlikeye atıyoruz ford aldığım için pişmanlık duymak istemiyorum senelerce hayalini kurdum gördüğümde 1 gün illaki dedim , arabamla ilgilenmeyen birisi olsam tamam eyvallah diycem bozulan parçaları tamir bile ettirmedim direk orjinaliyle değiştirdim ama böyle olması gerçekten canımı sıkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ahmet Erdoğan Özkan

Arac 2.0 focus sport trend aküyü değiştim 5 6 ay ölçümler yağıldı özel servislerde en son yetkili servise gittim dedim artık ne ödiyceksek ödeyelim bitsin.Araçta jvc teyp var ses sistemi abartılı değil bi amfi falan yok uzun kısa yaptığımda teyp kapanıp açılıyor. Yol bozuk uyarısı bazen kendi kendine yanıp sönüyor yol normalken , arada farlar göz kırpıyor tabiki ölçümler yapıldı vs vs. Servisin dediğine göre arabada akıllı dinamo varmış (artık ney bilemiyorum) akü yeni olunca böyle şeyler yapabilirmiş sorun olmazmış dendi içim bi nebze rahatladı ama  bugüne kadar. Arkadaşımla bi yere çekip muhabbet sohbet yaptık sadece teyp açıktı müzik dinliyorduk.Farlar stoplar iç aydınaltma hepsi kapalıydı.Dedik geç oldu dağılalım.Marş basmıyor abs esp lambaları yanık.Tık ses yok.bi kaç denemeden sonra baktım olmıycak dedim kitleyeyim arabayı yayan gidelim sabah alırım ben bi şekilde , neyse camları kaparken farkettim o kadar isteksiz kapanıyorki camlar elektrik namına hiçbirşey yok cam kapamaya basıyorum ibre ışığı resmen kısılıyor. biraz bekledim. 7 8 denemeden sonra çalıştırdım marş aldı bi süre bekledim şarj etsin diye camları açıp kapadım deneme amaçlı can gelmeye başladı arabaya ama artık bu durumdan ilelebet kurtulmak istiyorum masrafıda olursa olur yapıcak bişeyim yok malum önümüz kış. Servisten aldığım parça fiyatı 965 tl şarj dinamosu dışarıda da pek 2.0 parçası bulunmuyor ne yapmamı önerirsiniz kontrol edilmesi gereken bi husus varsa yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

şarj dinamosu arızalı ise dışarda tamiri mevcuttur montaj dahil maksimum 300 400 e mallolur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

Aküyü akşam aracı kilitlerken ölçün. Sabah (yaklaşık 12 saat sonra) çalıştırmadan önce de ölçün bakalım fark varmı?

Eğer fark var ise ya akü arızalı yada kaçak var.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Aracın sarj dinamosu , aküyü sarj etmiyor veya araç bir yerlerden şase yaparak aküyü bitiriyor. . Sanırım  aracın tesisatı aküden kullanıyor. Şarj yapmadığı için akü sürekli boşalıyor. Dinamoyu ve şarj voltajını ölçtürün. Şase yapan kablo varmı baktırın. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Öncedende bahsettiğim gibi önce akü sonra dinamo değiştirdim farlar göstergeler giderken yine göz kırpıyor. Bu durum canımı sıkıyor resmen milyarı geçik para harcadım ama daha tam geçmedi . Kış bakımı için tekrar özel servise gittim buji filtre  vs vs değiştiricem fiyat almaya. Şarjı ölçtürdüm şarj gördüğüm kadarıyla rölantide 12.63 gaza basınca 13-14 arasıymış (gaza ben bastım o yüzden kendim şarjı göremedim.).Bana denilen aracı devirli kullan akü zayıflamış.aylık mutlu silver 72 amper akü 250 tl ye aldım. Artık canıma tak etti.Mümkümse bi 100 150 km yapınca akü tam şarj edermiş.Ya 10 15 dk bile akü şarj etmeye yetmez mi 0 orjinal İtalyan üretimi dinamo . Napıyım nereye baktırayım. Araştırmalarıma göre V kayışı şarja etki edermiş. Onuda mı değiştireyim napayım da şu göz kırpma geçsin lütfen yardımcı olun.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Pardon , daha dikkatli olurum kusura bakmayın.

 

 

Öncedende bahsettiğim gibi önce akü sonra dinamo değiştirdim farlar göstergeler giderken yine göz kırpıyor. Bu durum canımı sıkıyor resmen milyarı geçik para harcadım ama daha tam geçmedi . Kış bakımı için tekrar özel servise gittim buji filtre  vs vs değiştiricem fiyat almaya. Şarjı ölçtürdüm şarj gördüğüm kadarıyla rölantide 12.63 gaza basınca 13-14 arasıymış (gaza ben bastım o yüzden kendim şarjı göremedim.).Bana denilen aracı devirli kullan akü zayıflamış.aylık mutlu silver 72 amper akü 250 tl ye aldım. Artık canıma tak etti.Mümkümse bi 100 150 km yapınca akü tam şarj edermiş.Ya 10 15 dk bile akü şarj etmeye yetmez mi 0 orjinal İtalyan üretimi dinamo . Napıyım nereye baktırayım. Araştırmalarıma göre V kayışı şarja etki edermiş. Onuda mı değiştireyim napayım da şu göz kırpma geçsin lütfen yardımcı olun.

 

Yine birleştirdim Ahmet bey...

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Aynı sorunu 2005 model ford connectte yaşamıştım.Şarj dinomosu ve akü değişmesine rağmen sorunu giderememiştik.Sonra eski bir ustamın uyarısını dinledim..Aküye bağlanılan negatif kutup ve pozitif kutup başlarını kestim ve yeni bağlantı kafalarını taktım.Sorunum çözüldü.İnşallah sizinkide bu kadar basit çözülür. :yes:​ 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Kusura bakmayın gerçekten kurallar gereği yapmamam gerekiyor haklısınız ama gerçekten sinirim bozuk milyarı geçik para harcadım gece arkadaşlarımın bindiğim 3 5 milyarlık muaynesi bile olmayan dandik arabalarında bile tesisatlar amfiler varken böyle bi sorun yok özel servislerde milyar milyar para harcadığım aracımda böyle saçma sapan bi sorun var ve çok sinir bozucu.


Aynı sorunu 2005 model ford connectte yaşamıştım.Şarj dinomosu ve akü değişmesine rağmen sorunu giderememiştik.Sonra eski bir ustamın uyarısını dinledim..Aküye bağlanılan negatif kutup ve pozitif kutup başlarını kestim ve yeni bağlantı kafalarını taktım.Sorunum çözüldü.İnşallah sizinkide bu kadar basit çözülür. : :yes:

Bunuda deniycem. Teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

Araba çalışırken rolantide 13.8 volt görmeniz gerekli.. Şarj dinamonuzda yada konjektorde sıkıntı olabilir. Araba çalışırken gaza basınca voltaj sabit olmalı.

Araba çalışmıyorken, 12.6 veya 12.8 normal kabul edilebilir değerlerdir. Egerki akünüzün garantisi bitemişse akünüzü değiştirebilirsiniz.

 

Araba çalışırken, şarj voltajı sabit olmalı..

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Ayrıca belirtmek isterimki, Rolanti düşmesi elektrik problemi olduğunu göstermez. Rolantiniz düştüğü için elektriğiniz azalıyor.

Eğerki rolantiniz olması gerekenden düşükse, buna bağlı olarak şarj voltajını düşük tespit edip, gaza basınca yükselmesi normal kabul edilir.

 

Bence rolantinin neden düştüğünü araştırın. Bu konuda yogunlaşılması gereken nokta, rolantiniz neden normalden düşük yada frene basınca rolanti neden düşüyor?

 

Araç sabit dururken rolanti değeriniz nedir? Sabit dururken, rolantide dalgalanma veya düşüklük varmı?

 

(Tabi bütün bunlar, kaçak kontrolu yapılıp aracınızda kaçak olmadığından eminseniz söylenebilecek şeyler.)

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan
(düzenlendi)

Araba çalışırken rolantide 13.8 volt görmeniz gerekli.. Şarj dinamonuzda yada konjektorde sıkıntı olabilir. Araba çalışırken gaza basınca voltaj sabit olmalı.

Araba çalışmıyorken, 12.6 veya 12.8 normal kabul edilebilir değerlerdir. Egerki akünüzün garantisi bitemişse akünüzü değiştirebilirsiniz.

 

Araba çalışırken, şarj voltajı sabit olmalı..

İşte işin garibi de bu dinamo da yeni aküde 5 aylık parça tamiri de yaptırmadım ki direk değişim yaptım önceki şarjda 12 lerdeydi rölantide şuanda böyle 

Ayrıca belirtmek isterimki, Rolanti düşmesi elektrik problemi olduğunu göstermez. Rolantiniz düştüğü için elektriğiniz azalıyor.

Eğerki rolantiniz olması gerekenden düşükse, buna bağlı olarak şarj voltajını düşük tespit edip, gaza basınca yükselmesi normal kabul edilir.

 

Bence rolantinin neden düştüğünü araştırın. Bu konuda yogunlaşılması gereken nokta, rolantiniz neden normalden düşük yada frene basınca rolanti neden düşüyor?

 

Araç sabit dururken rolanti değeriniz nedir? Sabit dururken, rolantide dalgalanma veya düşüklük varmı?

 

(Tabi bütün bunlar, kaçak kontrolu yapılıp aracınızda kaçak olmadığından eminseniz söylenebilecek şeyler.)

 

aracı çalıştırıp bırakayım günlerce dalgalanmasız sarsıntısız çalışır. Benim sorunum dururken değil giderken göz kırpıyor az öncede belirttim aküde yeni dinamoda yani para kolay kazanılmıyor dinamoya 660 tl aküye 250 tl verdim işçilikler hariç. Hala geçmedi ve serviste gezdir arabayı şarj etsin gibi bişey dedi özeli geçtim yetkili serviste dinamoyu değiştirin geçer dedi değiştirdik geçmedi sanayiye gitmeye utanır oldum resmen.

tarihinde Ahmet Erdoğan Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan

Aracımla halı saha maçından dönerken eve bişeyler alıcaktım marketin önünden geçerken aklıma geldi yol boştu ve aniden debriyaj fren yaptım farlarda bi kısılma rölantide 600 lere kadar bir düşme elektrik aksamıdna bir zayıflama oldu bu sebepten dolayı edirnedeki yetkili servise gittim aküm 4 - 5 aylık mutlu 72 amper araç çalışmazken çalıştırılırken çalışırken ölçümler yapıldı ustam bu araçlarda akıllı dinamo olduğunu akü yeni olunca gücü dengelediğini söyledi ama ben bu işe hala kıllanıyorum anormal bi durum gaza basmasam stop edecek belki bunun yoğun trafikte hayati sorunlar çıkarabileceğini düşünüyoum ve aracımda en ufak bi ses duyduğum zaman direk sanayiye gidip yaptıran birisi olarak buna yetkili serviste özel serviste ve oto elektrikçide bi anlam veremediler bilgisi , fikri olan yardımcı olabilirse sevinirim teşekkürler.

direksiyon pompası müşürünü çekip kullanabilirsiniz. rölanti düşmesi die bişey kalmıyor.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

Arıza tanımı net olarak, hareket halinde hatta frene basınca rolanti düşmesi anladığım kadarıyla.

Anlattığınız kadarıyla, herhangibir elektrik sıkıntınız yok. Sorun tamamen; aracın rolantisi, arac hareket halindeyken hatta frene basınca düştüğü için voltajın azalması.

 

Yani elektrik probleminiz yok.

 

hareket halindeyken vitesi boşa alınca rolanti dengesizleşiyormu? köşe dönerken yada trafik lambalarına yaklaşırken debrijaj artı fren yapınca rolanti düşüyormu?

Tüm bunları klima açıkkende yapıyormu? Klima açıkken herşey normalmi?

Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan

 

 

hareket halindeyken vitesi boşa alınca rolanti dengesizleşiyormu? köşe dönerken yada trafik lambalarına yaklaşırken debrijaj artı fren yapınca rolanti düşüyormu?

Tüm bunları klima açıkkende yapıyormu? Klima açıkken herşey normalmi?

 

bunların hepsine eskiden evet derdim .sorun nedir ozaman cem bey.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Cem bey mesela göbeklerden dönerken aracı park ederken rölantide düşme oluyor evet.Klimayı yaşadğım yerde havaların genelde güzel olması nedeniyle kullanmadım yanlış bilgi vermiyim sonucu ne olur bilmiyorum. Ama sorun şu mesela 2 viteste 30 la ilerliyoruz teyibimiz açık farlar açık devir saatimiz 2300 2500 arası bi an gösterge farlar gidip geliyor o anda teyp duruyor.Kendine gelince hiç bişey olmamış gibi devam ediyor.Arada abs lambası yanıyor kafasına göre yol otoban taşlık farketmiyor.Yani böyle garip şeyler rölantide camı kapatıryorum tamamen kapandığında elimi çekmezssem cam otomatiğinden farlar devir göstergesi kısılıyor.Bazen selektrör atınca teyip açılıp kapanıyor. Ve şu aralar buna harcayabilecek param kalmadı.Elimde arabadan söktüğüm dinamo elimde duruyor İstanbul a gidicem  bi kaç hafta sonra No Name servise uğrayıp söktüğüm dinamoyu verip diyotsa diyor kömürse kömür yaptırıcam.Kenarda dursun. Arabayla uzun yola çıkmaktan çekiniyorum özellikle akşamları yapıcak bişeyimde kalmadı.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Elektrikten önce rolantinizin ok gibi sıkıntısız olduğunu garantilemeniz gerekli.

 

işin içine fren girerse vakum virer. Vakum girerse PCV valfi girer. Hortum ve PCV valfi kontrol edilmeli.

Hareketsizken sorun yok, hareketlenince sorun başlıyorsa, işin içine hız sensoru girer. VSS kontrol edilmeli.

Direksiyonu çevirince sorun başlıyorsa, işin içine direksiyon basınç müşürü girer. PSP kontrol edilmeli

 

Rolantiniz düzeldikten sonra, elektrik sıkıntınız varsa, ona ayrıca detaylandırılarak bakılır.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan

 Vakum girerse PVC valfi girer. Hortum ve PVC valfi kontrol edilmeli.

 

nedir? nerde bulunur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...