İçeriğe Yönlendir

Test - Audi A4 2.0 Tfsi Quattro S-Line


Erhan Tayar

Recommended Posts

Erhan Tayar

1.jpg

 Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line

 

 

Hayatta, farkındalığı yüksek insanları heyecanlandıran özel otomobiller vardır...

Gözlerin daima üzerinde olduğu, yanımızdan geçip gittiklerinde ufukta kaybolana

kadar ardından tatlı bir tebessümle izlediğimiz...

 

Mitsubishi Lancer 1.8 CVT aracımdan sonra, bu heyecanı devam ettirmek

adına uzun araştırmalar ve incelemelerim sonucunda üçüncü nesil bir

(B7) Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line almaya karar verdim.

  • Audi olması yetmezdi, A4 olmalıydı.
  • A4 tek başına yetmezdi, Turbo olmalıydı.
  • Turbo tek başına yetmezdi, Quattro olmalıydı.
  • Tüm bunların birleşimini safkan bir alt yapıda bir zırh ile araca giydirmek gerekirdi, o sebeple S-Line olmalıydı…

IMAG1172.jpg

Benim gibi sıklıkla Uzakdoğu üretimi araçları tecrübe etmiş kullanıcıların,

Alman otomobillerine geçişinde bir alışma evresi gerekiyor. Kendinize bu

konuda esneklik göstermeli, zaman tanımalısınız. Öyleki; Araca biniş inişler,

oturma pozisyonu, konsol erişimleri, direksiyon hafifliği, güvenlik konuları gibi

birçok detayda farklılıkları daha ilk kullanımda gözlemlemeniz mümkün. 

IMAG1178.jpg

Bu gözlem sonucunda bir tarafın işinde daha iyi veya kötü olduğundan ziyade,

günümüzde ne kadar globalde olsa insanların yaşadıkları bölgelerle farklı

olduklarını ve bu farklılıklarını ürettikleri çıktılara yansıttıklarını görüp insanın

yaratılışındaki zenginliği ve mucizeyi görebiliyorsunuz.

IMAG1182.jpg

İkinci el bir Audi alıyorsanız, aracın kullanım kılavuzları, broşürleri konularında

ilk sahiplerinin maalesef ki bu dokümantasyonu muhafaza etmede ne kadar bonkör

davrandıklarını görebiliyorsunuz. Konuştuğum yazıştığım onlarca kişi aynı dertten

muzdarip. Zira her ne kadar online olarak bu ihtiyaç giderilebilse de el altında bir

kitabın olmaması büyük eksiklik.  Sonuç; Audi kullanıcı profili, araçlarının kullanım

kılavuzlarına ve genel dokümantasyonuna önem vermiyor saklamıyor.

Veya çok iyi saklıyor satarken dahi alıcısına teslim etmiyor :)

IMAG1187.jpg

Bu araçla trafikte ilerlerken epey bir saygın oluyorsunuz ve yol vereniniz bir hayli fazla oluyor.

Bunun sebebi 0-100’ünün 7 saniye civarında olması değil. Öndeki 4 halkadan kaynaklı.

Bu markanın farklı bir prestiji var. Bmw ve Mercedes’ten de farklı bir prestij bu. İçinde biraz

mütevazilik, alçak gönüllülük, biraz teknik bilgi, biraz olgunluk barındıran…

IMAG1188.jpg

A4’ün kalbi uzunlamasına yerleştirilmiş direkt benzin enjeksiyonlu

1984cc, 200Hp ve 280Nm değerlerine sahip turbo motordan oluşuyor.

Maksimum gücünü 5100 devirde veren araç, maksimum torkuna ise 1800 devirde ulaşıyor.

Aynı motor bu ailenin birçok spor aracında karşımıza çıkıyor (Golf GTI, Leon Cupra vb.). 

IMAG1288.jpg

Dördüncü nesil A4’lerde (2009 Yılı ve sonrası) bu motor 211Hp olarak karşımıza çıkıyor.

Motorda ve yürüyen aksamda çok büyük değişiklikler olmazken, en büyük farklılık vites

sisteminde S-Tronik(DSG) ile çift kavramalı şanzımana geçiş olmuş. Tabi çift kavramalı

şanzımanlarda sıklıkla karşılaşılan sorunlar bir önceki yani şuan sahip olduğum ve

incelemesini gerçekleştirdiğim B7 kasada neredeyse karşılaşılması pek mümkün olmayan arızalar.

 

TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection)Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motorun

çalışma prensibini biraz açıklamak gerekirse;  yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen

yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor.

Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına

milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı

yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer

motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

IMAG1290.jpg

Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli

FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu

şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve

verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor.

Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre

termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

 

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca

dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Krank milinin iki katı hızda dönen

iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank

mili tarafından üçgen bir zincirle aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de

dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo

beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilmiş olunuyor. 

IMAG1295.jpg

Maksimum tork değeri olan 280Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor.

Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt

tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek

için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

 

Araçta Alman üretici ZF'nin üretimi olan ZF 6HP19A kodlu Tiptronik 6 ileri vitesli

yağlı sistem otomatik şanzıman bulunuyor. ZF firması GETRAG'ın en büyük

rakiplerinden biri ve Şanzıman konusunda oldukça kaliteli bir üretici. Öyleki,

incelediğim araçtaki şanzıman sorunsuzluğu ve sağlamlığının, 2010'lu yıllardaki

S-Tronic(DSG) şanzımanlarda dahi olmadığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

Direksiyonun arkasındaki F1 butonları ile motorun uyumu gayet güzel çalışıyor.

Bu aracın kalkışında ve ani ara hızlanmalarında vitesi “S”(Sport) konumuna almanızı

öneririm. Zira D modunda da agresif sürüşler yapılabiliyor fakat genel olarak bu araçta da

D modu genel anlamda ekonomi ve konforlu sürüş üzerine kurulu.

 

Vites geçişleri CVT’yi hatırlatırcasına hissedilmeden gerçekleşiyor. D modunda

1.800devri geçmeden yakıt tüketimi adına çok makul ve ekonomik değerler elde edilebiliyor.

Spor sürüşlerde araç devir kesiciye girdiğinde çok kısa bir bekleme süresi görüyorsunuz

(0,2sn civarında, normal kullanıcılar belki çok farkedemeyebilirler) Bunun sebebi,

aracın şanzımanının tiptronik ve yağlı sistemden oluşuyor olması.

DSCN2762.JPG

Spor sürüşlerde vites kolunu “S” moduna alarak ihtiyacınızı gidermenizi öneririm.

Aksi halde tiptronik oluşu sebebiyle F1 kulakçıkları zaman kaybetmenize sebep

olabilir. CVT şanzımanlardaki gibi saniselik tepkiler beklerseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.

Kullanılan şanzımanla ilgili daha detaylı teknik bilgiyi, üretici ZF'nin kataloğundaki bu linkten temin edebilirsiniz.

 

Gelelim aracın belkide en can alıcı noktasına; Torsen T-2 Quattro sistemine...

Araç sürekli tüm tekerleklerden çekiş sistemine sahip(AWD).  

Dağılım %60 arkadan itiş, %40 önden çekiş şeklinde. Bu çalışma prensibinin

hayata geçebilmesi, müthiş bir teknolojiye bağlı; Bu teknolojinin adı,

Torsen-diferansiyali. İngilizce "torque" (tork) ve "sensing" (hissetme)

sözcüklerinden türetilmiş. Torsen-diferansiyali, elektronik yardım olmaksızın

kendini kitleyebilen salyangoz çarklı bir şanzıman. Sekiz adet hareketli salyangoz

çark sürtünmeye tepki vererek, Torsen-diferansiyelini bir tür mekanik bilgisayara dönüştürüyor. 

A4-Torsen.jpg

Fazla yer kaplamayacak şekilde, ön ve arka aks arasında şanzımanın içinde

konumlandırılmış ve Audi'nin boyuna yerleştirilen motorlarında, ön ve arka aks

arasında değişebilen güç dağılımını ayarlıyor. Torsen-diferansiyeli tekerleklerin

patinaj yapacağını "hisseder" ve çekici gücü saliseler içinde diğer aksa yönlendirir.

Ayrıca ön ve arka aks arasında "gerilmeyi" önlemek amacıyla, devir farklılıklarını dengeliyor.

IMAG1243.jpg

Bu farklılıklar örneğin virajlarda oluşuyor, çünkü daha büyük bir daire çapını kat

etmek zorunda olan ön tekerlekler daha hızlı dönmektedir.

 

Ayrıca bu araçtaki iki akstaki elektronik diferansiyel kilidi (EDL), gerektiğinde

tekerleklerin patinajını aks bazında önler. Birden fazla tekerlekte hız farklılıkları

olması durumunda böylece güç tek bir tekerlekte yoğunlaşır.

 

Quattro çekişli bir araç, tamamen kendine özgü bir üstünlüğe sahip. Quattro sistemi,

motorun tek bir beygir gücünü ya da bir Nm torkunu heba etmeden,

yüksek motor performansının her sürüş koşulunda yola aktarılmasını

sağlıyor. Dördü birden quattro çekişi itici gücü dört tekerlek arasında paylaştırıyor.

Böylece tekerlek başına yola aktarılan toplam güç azalıyor ve araç virajlar ya da

ıslak zemin gibi olağanüstü koşullar altında bile yol duruşunu koruyor.

 

Araç S-Line olduğu için, lastik ebatı olarak aracın standart fabrika çıkışında

235X45X17 ölçüleri yer alıyor. Yine S-Line olması sebebiyle akranlarından

3cm yere daha yakın ve sert ayarlanmış spor süspansiyon sistemi mevcut.

Önemli bir notu bu noktada belirtmek istiyorum; Spor süspansiyon iç S-Line

seçeneği ile birlikte gelen bir özellik. Sadece dış S-Line olan araçlarda spor

süspansiyon bulunmuyor. Spor süspansiyon olmayan araçlar yolda yeterince

basık görünmedikleri için agresif görünümden ve spor kullanımından uzaklaşmış oluyorlar.

Bir aracın İç S-Line'a sahip olup olmadığını şunlara bakarak anlayabilirsiniz; Spor

yarı deri koltuklar(Koltuklarda S-Line İşlemesi vardır), 3 kollu Spor direksiyon

(Direksiyonun alt kısmında S-Line kabartması vardır), İç tavan döşemesi koyu gri

rengindedir, araç daha serttir (spor süspansiyon sebebiyle) vb.

IMAG1230.jpg

Kasislerde veya bozuk yollarda içeriye ses almayan, sert yapısına rağmen oldukça

konforlu bir sürüş karakteristiğine sahip. 

DSCN2529.JPG

Araçta 17’’lik S-Line 9 kollu bijon kilitli çelik jantlar fabrika çıkışlı olarak araçta yer alıyor.

 DSCN2524.JPG

Performanslı bir kullanım istiyorsanız Turbonun devreye girmesi yeterli oluyor.

1800 devirden itibaren ayağınızın altındaki 200 beygirlik büyük gücü her an

hissedebiliyorsunuz. 1800 devirden önce araçta herhangi bir yığılma veya

kararsızlık olmazken bu şekilde kullandığınız zaman yakıt tüketimi anlamında

beklenmedik şekilde ekonomik değerler elde edebiliyorsunuz.  

DSCN2639.JPG

Gaz pedalının sonunda kick down için bir boşluk bulunuyor. Hangi viteste olursanız

olun gaza o aşamaya kadar bastığınızda aracın adeta zincirlerini kopartarak çıldıran

bir boğa edasıyla vites küçülterek şahlandığını görüyorsunuz. Quattro olması ve

dağılımın %60’ının arkada olması sebebiyle de sizi içinizden tutarak keyifle birlikte bir

anda öne fırlattığına şahit oluyorsunuz. Öyle ki, ani gaza basmalarınızda acaba aracı

durdurabilecek miyim izlenimine kapılıyorsunuz. Bu noktada 100 km/s hızda 37 metre

gibi kısa bir mesafede aracı durdurabiliyorsunuz. Bu durma mesafesinin rakiplerinden

(Bmw 3 - Mercedes C) 1 metre daha iyi olduğunu belirtelim.

 

DSCN2635.JPG

Aracın hızı hissettirmeyen bir yapısı var. Öyleki, bazen yavaş olduğunu düşündüğünüz

anlarda dikiz aynasına baktığınızda trafiği veya beraber yürüdüğünüz bir araçla aranızdaki

oluşan farkı gördüğünüzde hızınızı anlayabiliyorsunuz.

IMAG1372.jpg

0-100 km/s hızlanmasını 7,5 saniye gibi bir değerde tamamlayan aracın katalog verisi

olarak son hızı 235 km/s olarak gösterilse de, otoyol denemelerinde rahatlıkla 260’lı değerleri görebiliyorsunuz.

IMAG1272.jpg

A4 2.0 TFSI performans anlamında Chip Tuning ve diğer modifiyelere çok olumlu

sonuçlar veren bir yapıda olması sebebiyle tuning dünyasında tanınan, bilinen bir ünvana sahip.

IMAG1276.jpg

İlk bakışta eksik parça varmış gibi görünen aracın ön sis farlarının iç kısımlarındaki

boşluklar, kasıtlı olarak intercoolera hava girişi için bırakılmış alanlardan oluşuyor.

IMAG1267.jpg

Arkadaki egzoz çıkışları aracın genel karakteristiğini ve gücünü gösterir biçimde

tasarlanmış. Bu nesil araçların güçlü versiyonlarının bu şekilde çift çıkışa sahip olduğunu

ve trafikte bu araçların hüsranına uğramamak için fazla sıkıştırılmaması gerektiğini biliyoruz :)

 

IMAG1238.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMAG1246.jpg

 

Üçüncü nesil A4 (B7) 2001 yılında Euro-NCAP çarpışma testlerinde 4 yıldızla

değerlendirildi. Rakipleri Bmw 3 Serisi ve Mercedes C serisinin de aynı şekilde 4 yıldızla değerlendirildiğini görüyoruz.

 

Bu çarpışma testlerinde son yıllara nazaran eskiden yıldız almak ya daha zordu,

ya da günümüzde işin sırrını çözen firmalar A-B sınıfı araçlarına dahi kolaylıkla 5

yıldız alabiliyorlar. İşin sırrımı çözüldü, yoksa eskiden NCAP kriterleri daha mı az esnek ve katıydı ona siz karar verin

lütfen…

Aracımda ABS, EBD, Fren destek sistemi, ESP, ASR, Elektronik Diferansiyel Kilidi

(EDL), Sürücü, Yolcu, Yan ve Perde hava yastıkları olmak üzere toplam 6 adet hava yastığı bulunuyor.

 IMAG1195.jpg

Araç 2005 model olmasına karşın iç mekanda kullanılan malzemeler marka kimliğine

yakışır düzeyde. Üretiminin üzerinden bunca yıl geçmesine rağmen kaliteli bir işçilik ve malzeme kullanıldığını rahatlıkla görebiliyorsunuz.

DSCN2571.JPG

Aşınma anlamında sadece klima bölmesindeki butonlarda renk solmasını görebiliyorsunuz.

Bu kısımlarda daha kaliteli aşınmayacak butonlar kullanılabilirmiş. Bunun yanında güvenlik

özelliklerinin yanısıra,  otomatik çift bölmeli kliması çok güzel çalışıyor. Tüm camlardaki

buğular saniyeler içinde kayboluyor. İlk kez bir araçta klimayı çalıştırdığımda motorla

senkron olmadığına şahit oluyorum. Klimayı açtığınızı kesinlikle üfleme sesi dışında

hissedemiyorsunuz (200Hp arabada olsun o kadar dediğinizi duyar gibiyim :)).

DSCN2574.JPG

Direksiyonun boyutu çok iyi ayarlandığı için çok kolay bir tutuş ve sürüş zevki veriyor.

Yine direksiyon derisinde en ufak bir aşınma olmayışı ve 2013 modellerde dahi aynı

direksiyonun kullanıldığı dikkatimden kaçmıyor.

DSCN2612.JPG

Araç S-Line olması sebebiyle koltukları tamamen spor araçlardaki tarzda dizayn edilmiş

ve araca ilk binişinizde direk gözünüze çarpan S-Line logoları ile karşılaşıyorsunuz.

9.JPG

 Genel olarak deriden oluşturulmuş koltukların oturma bölümleri kumaştan ve ön

koltukların ön bölmeleri uzatılabilir tasarlanarak uzun yolculuklarda daha rahat edilmesi sağlanmış.

IMAG1159.jpg

Koltukların arka kısımları 3 büyük markadan alışık olduğumuz üzere sert plastikten

oluşuyor ve ayak çarpmalarında vb. iz bırakmıyor. Buna rağmen ben aracımda

oğlumun çocuk koltuğunun önündeki koltuğa arka korumalık takıyorum :)

IMAG1160.jpg

Tüm kapılarda S-Line metalik çıtalar bulunuyor. Araçta orta ve yüksek hızlarda yol ve

motor sesini pek duymuyorsunuz. Üst devirlerde spor ruhunu yansıtan

Turbo üfleme sesi adeta size senfoni sunar şekilde içeriye yansıyor.

DSCN2756.JPG

Sıkışma önleyicili çift kademeli anahtardan açılıp kapatılabilen elektrikli camlar,

elektrikli aynalar, sis farları, gündüz farları(DLR), ısı yalıtımlı camlar, uzaktan

kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı ve bel desteği elektrikli ön koltuklarlar,

Bi-Xenon(kısa-uzun tek mercekte) farlar, Far yıkama, far ve yağmur sensörleri,

otomatik kararan dikiz aynası, iç ve dış alarm sistemi, önde ve arkada saklama

hazneli kol dayamalar, bardaklık, Audi Concert 2 Radyo/CD çalar, arka kapılarda

çocuk kilitleri, bijon kilidi, ilk yardım çantası ve reflektör, yol bilgisayarı, hareket

halinde otomatik kilitlenen kapılar gibi sürüşü ve konforu arttıran özelliklere sahip.

Bagajı 460 Lt ile D segmenti için fena sayılmayacak bir hacime sahip.

DSCN2555.JPG

Aracın anahtarı sustalı ve üzerinde bagaj açma işlevi de yer alıyor. Yine anahtar

ile tüm camlar açılıp kapatılabiliyor.

IMAG1311.jpg

Aracın ses sistemi genel anlamda oldukça başarılı. Benim aracıma önceki sahibi

tarafından “Focal” marka profesyonel ses sistemi uygulanmış. Amfiler ve bagajdaki

kabinli woofer sayesinde oldukça  kaliteli bir ses almaktayım. Aracın sıfır alınırken

opsiyon dahilinde sunulan “BOSE” marka ses sisteminin de epey övgüsünü okumuştum.

Öyle bir araç alındığında ses sistemi ile oynanmasına gerek olmadığını düşünüyorum. 

DSC01470__02791_zoom.JPG

Aracımda fabrika çıkışlı orijinal ana ünite olarak “Audi Concert 2” kullanılmış. Maalesefki

Mp3 formatındaki dosyaları okuyamıyor. Yine bir maalesef daha ana ünite sadece bir adet

cd alabiliyor. Bilgisayardan kendi oluşturacağınız Cd’lerde, dinleyeceğiniz parçaları WAV

formatında kaydetmeniz gerekiyor, aksi halde çektiğiniz Cd’leride dinleyemiyorsunuz.

DSCN2546.JPG

Ana ünite üzerinden diğer tüm akustik ayarlamaları gerçekleştirebiliyorsunuz ve

Ses Sitemini direksiyondan kumanda edebiliyorsunuz.

Aracın boş ağırlığı 1536 Kg. Biraz hızını aldıktan sonra çok az gaz vermelerle rahatlıkla

yol alabiliyorsunuz. Bunun sonucunda Kartal-Bostancı arası yolculuklarımda(bu

aralıktaki mesafe yaklaşık 12km) 90km/hız ile, 7,3 lt gibi bir ortalamayı yakalayabiliyorum.

IMAG1198.jpg

Şehir içi yoğun trafikte ise 11-12 lt gibi değerleri genel ortalama olarak ölçümlüyorum.

“S” modundaki agresif kullanımlarda ise ortalama 14 lt civarında gerçekleşiyor.

Bu değerlerin 2.0 Turbo ve 200Hp’lik 4 çeker bir araç için makul seviyeler olduğunu

düşünüyorum. Araca yeni nesil LPG sistemi uygulayan ve memnun olan kullanıcıların

olduğunu gördüm. Hafta içi çok kullanmayacak olmam sebebiyle yukarıda verdiğim

değerler bu konfigürasyondaki ve D segmentindeki bir araç için bana oldukça makul

geldi. Şüphesiz ki bu değerlere aracın düşük sürtünme katsayısının da(0.33) etkisi çok

büyüktür. Aracın Yakıt deposu 63 litre ve CO2 emisyon değeri 226 g/km.

IMAG1201.jpg

2004 yılında üretimine başlanıp 2007 yılında diğer nesline geçilen, ülkemizde de 2005

ve 2008 yılları arasında satışı gerçekleştirilmiş olan üçüncü nesil (B7) Audi A4 2.0 TFSI

Quattro’yu tercih etme aşamasında yaşından ve kilometresinden ötürü tereddüt

yaşayabilirsiniz. Fakat bu tereddütlerin, bakımlı bir aracın içine oturup kullandıktan

sonra yersiz olduğunu göreceksiniz.

IMAG1310.jpg

Araç hali hazırda spor bir tasarıma sahip. Siz ekstra olarak ona bir zırh giydirmek

isterseniz, S-Line olanından tercih etmelisiniz. Audi olması münasebetiyle aracın

toplumda bir sempatisi ve olumlu yansıması var. İkinci elde sıfırlarına nazaran

çok uygun fiyatlara edinebileceğiniz bu güzel tecrübeyi tüm otomobil tutkunlarına tavsiye ederim...

otomobiltestgaraji

 

  • Beğen 22
Yorum bağlantısı
Fatih Taktak

Süper bir araç için mükemmel bir inceleme olmuş. Bir arabya ancak bu kadar hayranlık olur.  Kazasız belasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Beni audi a4 hastası yapan b7 kasa. Çok güzel bir araçtır. Şu anda üretilen bir çok sıfır araçtan bir gömlek üstündür. Süper bir seçim. Bendede şuan b8 kasası var. 9y7yta5e.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Tek nefeste okudum resmen. Teknik anlatımın içindeki samimi yazım dili çok akıcı olmasını sağlamış.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Hayirli olsun Erhan Bey, 8-9 ay once mercedes ile beraber baktigim bir modeldi, yakiti icin audi forumunda 16-18.lt arasi sici tuketim gorulebiliyor diye okudum ve vazgecmistim.

Test imkani var mi, karsiliginda full Clk 200 komp. testi onerebilirim

Elinize saglik, Audi Gmbh bile bu kadar detayli ve net tanitamazdi araci

Yorum bağlantısı
Erhan Tayar

Bir anlatıma baktım, bir fotolara... Yanlışlık yok değil mi hocam? Anlatım başka bir audiye ait olmasın? :D

Zira, resimdeki kasa A4'ü 2007 yılında denemiştim. Çok sertti, konforsuzdu, beni audiden soğutmuştu.

Araç Quattro ve S-Line,

fabrika çıkışı spor süspansiyona sahip olduğu için biraz sert ve konforsuzdur. Ama 240 ile viraja girebilirsiniz :)

 

Hayirli olsun Erhan Bey, 8-9 ay once mercedes ile beraber baktigim bir modeldi, yakiti icin audi forumunda 16-18.lt arasi sici tuketim gorulebiliyor diye okudum ve vazgecmistim.

Test imkani var mi, karsiliginda full Clk 200 komp. testi onerebilirim

Elinize saglik, Audi Gmbh bile bu kadar detayli ve net tanitamazdi araci

Ali Hocam, benim İstanbul şehir içi tüketimim 12-13litre civarındaydı.

F1 ile spor modda kullandığımda 15litre civarında gerçekleşiyordu tüketim.

Bakımlı bir aracın 18litre yakması mümkün değil.

Aracı yaklaşık 6 ay kullandıktan sonra sattım.

Keşke elimde olsaydıda seve seve test ettirseydim size...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Ali Hocam, benim İstanbul şehir içi tüketimim 12-13litre civarındaydı.

F1 ile spor modda kullandığımda 15litre civarında gerçekleşiyordu tüketim.

Bakımlı bir aracın 18litre yakması mümkün değil.

Aracı yaklaşık 6 ay kullandıktan sonra sattım.

Keşke elimde olsaydıda seve seve test ettirseydim size...

Korkuldugu kadar yokmus demek, ben cekindim ama yol tutus ve viraj performansini merak ettigim icin kisa bir sure de olsa sahip olmak istiyordum, kismet degilmis :)

Ben de konfor ve coupe olsun dedim w209 a gectim, iyi ki de gecmisim...

Yorum bağlantısı
Erhan Tayar

Korkuldugu kadar yokmus demek, ben cekindim ama yol tutus ve viraj performansini merak ettigim icin kisa bir sure de olsa sahip olmak istiyordum, kismet degilmis :)

Ben de konfor ve coupe olsun dedim w209 a gectim, iyi ki de gecmisim...

Evet korkulduğu kadar yoktur, şöyle söyleyeyim, mevcut CLK'dan sadece 1-1,5lt daha fazla yakar...

Güzel bir tercih yapmışsınız. Albenili, heybetli ve akıcı bir araç CLK... :good1:

Kazasız belasız sürüşler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Bende daha bir kaç günlük audi a4 b7 kasa avant sahibi oldum . 2.0TDI otomatik . Alışma evresindeyim . Çok keyifli araçlar . Bakalım zaman neler gösterecek . . .

Yorum bağlantısı
Erhan Tayar

Hayırlı olsun Mehmet hocam, ikinci çocukla birlikte benimde ilgimi çekiyor avantlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...