İçeriğe Yönlendir

Seat Cordoba 1.4 Tdi


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mert Yeldan

Araç arayışım devam ediyor;

Seat Cordoba'lar nasıldır? Düzgün bi Seat forumu bulamadım. Platform olarak Polo ile aynı mı? Motor bildiğim tanıdığım gürültü bir motor, ama az yakan bir alet.

Kronik sorunu var mıdır? Hangi donanımı almalı? Hangi pakette hangi donanımlar var? Gönül dolu dolu almaktan yana..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evren İskent ve Yunus Emre çırak 2006 modelini kullandılar. Bilgi verirler. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Evren İskent ve Yunus Emre çırak 2006 modelini kullandılar. Bilgi verirler. :)

Bekliyorum :p

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ersel de çok temiz vardı, gırtlak dolu derler ya ondan. Sattı sanırım.

Arayan hemen :p

Yorum bağlantısı
Emre Ünal2

Benim önceki arabamdı. En dolu modelleri 2005 öncesi style sonrası is s-rider diye hatırlıyorum. Kronik sorunu süspansiyonları serttir, sert giderken şimdi gitti süspansiyon dersin ama gitmez. Kapı kolları, direksiyon simidi gibi aksamları çabuk soyulur. İçerisine bindiğimizde dardır ama 4 kişilik bir aile sığar, 5. Kişi zahmet olur. Yol tutuşu, gidişi, atikliği bir harikadır. Dizel motoru yokuşta harikalar yaratır. Yakıt konusunda ise müthiş tasarrufludur. Bir depo 45 l alır ve ben bir depo ile Edirne'den Niğde'ye çok rahat geldim (1076 km kapıdan kapıya). Üstelik daha depomda vardı. Sorularınız olursa cevaplayabilirim.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Benim önceki arabamdı. En dolu modelleri 2005 öncesi style sonrası is s-rider diye hatırlıyorum. Kronik sorunu süspansiyonları serttir, sert giderken şimdi gitti süspansiyon dersin ama gitmez. Kapı kolları, direksiyon simidi gibi aksamları çabuk soyulur. İçerisine bindiğimizde dardır ama 4 kişilik bir aile sığar, 5. Kişi zahmet olur. Yol tutuşu, gidişi, atikliği bir harikadır. Dizel motoru yokuşta harikalar yaratır. Yakıt konusunda ise müthiş tasarrufludur. Bir depo 45 l alır ve ben bir depo ile Edirne'den Niğde'ye çok rahat geldim (1076 km kapıdan kapıya). Üstelik daha depomda vardı. Sorularınız olursa cevaplayabilirim.

Çok sağolun, motoru tanıyorum. Önceki aracım Polo Tdi idi. Benim merakım donanım. S-riderne var stylance da ne var gibi.

Yorum bağlantısı
Emre Ünal2

S-rider veya sonraki adıyla yanlış hatırlamıyorsam staylance hız sabitleme, dört cam otomatik, yol bilgisayarı, dijital klima, cd çalar, far ayarı gibi donanım özellikleri var. Global açma ve kapama mevcut. Aklıma gelenler bunlar sizin başka sormak istedikleriniz varsa cevaplayabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

Motor 3 silindir yalnız öyle sorunlu bir motor değil yanlış anlaşılmasın.

Yorum bağlantısı

Motoru hakkında zaten bilgiye sahipsin galiba Mert. Ama yine de anlatmadan edemeyeceğim. :) Gürültüyü 3. vitesten sonra duymazsın. 2200 rpm'de turbo asıl performansını gösterir ve en yüksek torku da bu noktada sağlar zaten. İnanılmaz az yakar ve yokuşlarda devrini sen düşürmezsen kesinlikle düşürmez. Ben Malatya'dan alıp neredeyse hiç düz olmayan sürekli tırmanış olan yollardan geldim ve hız sabitleyici kullandığım zamanlarda dahi gram aşağı düşmedi hız ibresi. 

 

Aracın iç donanımı biraz serttir. Bu yüzde trim sesleri mevcut. Bütün parçalarında vw, audi simgelerini görülüyor. Ortak yapım zaten biliyorsun. Süspansiyon çukurlu yollarda sert gibi görünse de bu eksi normalde leylek diye tabir edebileceğimiz yüksekliğe sahip olmasına rağmen yol tutuşunda artı olarak haneye yazılıyor. Ben 2007 model olan makyajlı kasa kullandım. Ancak TDİ ları 100 bin altı bulamazsın baya bir zor. Ben 96 binde almıştım ve orjinalliğini teyit etmiştim. Piyasası zayıf falan derler bazı yerlerde ama 3 günde sattım :) 

 

Style paket 2007 üstünde en üst pakettir. 2006 ve öncesinde ise Signo diye biliyorum. Makyajlı olanlarını direksiyon kumandasından anlayabilirsin zaten. Kronik problemi yok diye biliyorum en azından motor mekaniği konusunda. Ama yine de Evren abi daha iyi bilgi verecektir, çok daha uzun süre kullandı benden. Aşağıdaki konumda da zaten bilgiler verilmişti oradan bilgi sahibi olabilirsin. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Motoru hakkında zaten bilgiye sahipsin galiba Mert. Ama yine de anlatmadan edemeyeceğim. :) Gürültüyü 3. vitesten sonra duymazsın. 2200 rpm'de turbo asıl performansını gösterir ve en yüksek torku da bu noktada sağlar zaten. İnanılmaz az yakar ve yokuşlarda devrini sen düşürmezsen kesinlikle düşürmez. Ben Malatya'dan alıp neredeyse hiç düz olmayan sürekli tırmanış olan yollardan geldim ve hız sabitleyici kullandığım zamanlarda dahi gram aşağı düşmedi hız ibresi. 

 

Aracın iç donanımı biraz serttir. Bu yüzde trim sesleri mevcut. Bütün parçalarında vw, audi simgelerini görülüyor. Ortak yapım zaten biliyorsun. Süspansiyon çukurlu yollarda sert gibi görünse de bu eksi normalde leylek diye tabir edebileceğimiz yüksekliğe sahip olmasına rağmen yol tutuşunda artı olarak haneye yazılıyor. Ben 2007 model olan makyajlı kasa kullandım. Ancak TDİ ları 100 bin altı bulamazsın baya bir zor. Ben 96 binde almıştım ve orjinalliğini teyit etmiştim. Piyasası zayıf falan derler bazı yerlerde ama 3 günde sattım :) 

 

Style paket 2007 üstünde en üst pakettir. 2006 ve öncesinde ise Signo diye biliyorum. Makyajlı olanlarını direksiyon kumandasından anlayabilirsin zaten. Kronik problemi yok diye biliyorum en azından motor mekaniği konusunda. Ama yine de Evren abi daha iyi bilgi verecektir, çok daha uzun süre kullandı benden. Aşağıdaki konumda da zaten bilgiler verilmişti oradan bilgi sahibi olabilirsin.

Eyv, hangi aşağı :)

Stylance buldum servis bakımlı, 2006 model. Makyajlı mı bu? Neler değişti makyajda? Nasıl anlarız makyajı?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Konu linkini eklemeyi unutmuşum :) Makyajı en basit direksiyondaki tuşlardan anlarsın. Direksiyonda tuşlar var ise makyajlıdır. ;)

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/256820-acayip-bir-konu-44-al%C4%B1nt%C4%B1-de%C4%9Fil-%C3%B6zentidir/

 

Stylance makyajsız, style makyajlı olanlar. Bir de bu araba en sevdiğim özellik 120 km'de 2600 devir çevirmesi idi. Hem az yakıt hem de sessiz. ;)

tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

2003-2004 signo : hız sabitleyici, dijital klima, 4 cam otomatik, aynalar otomatik, 2 tripli vag grubu yol bilgisayarı, metal iç kapı kolları, 500lt hacimli bagaj, elektrik destekli çok güzel bir direksiyon, kırmızı iç aydınlatmalar, uzaktan kumandalı anahtar, sis farları, 4 disk fren, ön kapıda hoparlör ve tweeter olmak üzere 4 hoparlör, ön iki koltukta yükseklik ayarı. Sağ koltuk altında saklama gözü.

2005-2006 S rider: signo'ya ilaveten elektrikli katlanan aynalar. Sol kapıda immo ışığı, arka frenler kampana, arka kapılara hoparlörler geldi, ana ünite cd oldu. Sağ koltuk altı saklama gözü yok.

2006-2008 : soyulan kapı kolları farklı malzeme ile değişti, direksiyondan müzik sistemi geldi. Arkadaki cordoba yazısı ortaya geldi ve büyüdü. Dizel motor 85bg oldu.

Artıları:

Araca genelde sert denir ancak, Ford'dan sonra çok sert gelmez. Orjinal lastik ölçüleri pahalı olduğu için daha ucuz alternatifi alınır, bu ada aracı biraz daha yükseltir, ancak konforu biraz arttırır. Dizel motoru zaten biliniyor, en ekonomik araçlardan biri. Kullanımı son derece zevkli, yol tutuşu sınıfında iyi bir araç. Donanımda özellikle 2003 yılındaki araçlar dikkate alındığında rakipsiz. 100bg'lik benzinli ve 80-85bg'lik dizel motorları çom başarılı. Özellikle benzinli motoru skoda ve seat haricinde 85bg olarak yıllardır kullanıyor. Kliması çok başarılı. Benzinlide ilginç bir debriyaj sistemi var. Aracın kavramasını kaçırırsan gaza yüklnsen bile patinaja düşmeden nazlı bir iekilde kavrama noktasına geliyor. Alışana kadar fazla gaz vererek kalkmak çözüm. Benzinli motor kesinlikle silkeleme yapmayan, büyük viteste rolanti seviyesinde bile toparlanmak için hazır bekleyen bir motor. 90-100km'ye kadar benzinliler sessiz, dizel de öyleymiş, sonrasında yol ve motor sesi alıyor. Benzinli motor 8000km'de yağ eksiltiyor. Kapılar tok kapanıyor.

Eksileri

Arka diz mesafesi, enine genişliği dardır, Önde ve arkada kolçak yok. Arka kapılarda cep yok. Ön tarafa armsterdi galiba orjinal benzeri kolçak alınabiyor ben almıştım. Arka stoplar genelde buğu yağar,benimkinde yoktu ama kroniktir. Kapı switçleri sık sık arızalanır ve pahalı parça olduğundan tamir yoluna gider. Kapı açık uyarısı verir. Signoda emniyet kemer uyarısı yoktu sonradan geldi mi bilmiyorum. Esp yok denecek kadar azdır. Kraran ayna yoktur hiçbir modelinde. Arka tavan aydınlatması yoktur. Kapı gergileri ilginç, iki kademede açılıyor, iterken özellikle ilk kademe yayı için güç uygulamak gerekirken, çekerken serçe parmakla bile kapanabilir. Ancak alışkanlık gerektiriyor.

Benzinlinin uzun dönem tecrübeleri benim açtığım başlıkta var. Wv grubu araçların altına taşınmıştı konu.

Başka soracağın varsa yardımcı olurum, son söz elimden zorla almasalardı uzun süre binerdim daha.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Dübek
(düzenlendi)

Çok az yakan bir araçtır. Ve seridir. Ona beyaz çok yakışır  :biggrin: . Kullandığımız bir araçtır. Şiddetle tavsiye edilir.

Forum olarak bir zamanlar benimde konu mod. yapmış olduğum SCT'ye de baktınız mı?

tarihinde Muhammed İkbal Dübek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Demir

Bizim Buralardan Doğan görünümlü bir şahin alalım sana :D

 

Cordoba güzeldir Ben severim. Motor zaten bilindik. Sert falan ama tok araç. 

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Araç arayışım devam ediyor;

Seat Cordoba'lar nasıldır? Düzgün bi Seat forumu bulamadım. Platform olarak Polo ile aynı mı? Motor bildiğim tanıdığım gürültü bir motor, ama az yakan bir alet.

Kronik sorunu var mıdır? Hangi donanımı almalı? Hangi pakette hangi donanımlar var? Gönül dolu dolu almaktan yana..

 

Beyaz bulursan kaliperleri de takarsın. Bence biraz askıya alalım o konuştuğumuz konuyu  ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir
(düzenlendi)

Sinan Çiçek'in aracı. Kendisinden detaylı bilgi alabilirsin. Hatta satmaya da niyeti var. İlanı

Alıcı olursan araca ben bakarım burada :p

tarihinde Oğuzhan Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Sinan Çiçek'in aracı. Kendisinden detaylı bilgi alabilirsin. Hatta satmaya da niyeti var. İlanı

Alıcı olursan araca ben bakarım burada :p

Oguzhan iyi denk getirmissin konuya. Ilana bakarken asagidakiler dikkatimi cekti.

Yagmur sensorunden emin degilim, yokus kalkis desteginin olmadigindan eminim. Bir de cift kirmizi tdi Seat'ta sadece toledo'da vardi. Onlar da meshur 1.9'larda. Cordoba'daki 80bg'lik klasik 1.4 tdi olmasi gerek.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Oguzhan iyi denk getirmissin konuya. Ilana bakarken asagidakiler dikkatimi cekti.

Yagmur sensorunden emin degilim, yokus kalkis desteginin olmadigindan eminim. Bir de cift kirmizi tdi Seat'ta sadece toledo'da vardi. Onlar da meshur 1.9'larda. Cordoba'daki 80bg'lik klasik 1.4 tdi olmasi gerek.

Saygilarimla.

Kırmızı yoksa 75hp, tek kırmızı 80hp 1.4Tdi için. Bildiğim kadarıyla 1.4tdi da çift kırmızı yok bende aynı fikirdeyim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Ünal2

3 yıl kullandım ama bu kadar yorum yapamazdım. Yorum yapanların yüreğine sağlık bravo :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sinan Çiçek

Oguzhan iyi denk getirmissin konuya. Ilana bakarken asagidakiler dikkatimi cekti.

Yagmur sensorunden emin degilim, yokus kalkis desteginin olmadigindan eminim. Bir de cift kirmizi tdi Seat'ta sadece toledo'da vardi. Onlar da meshur 1.9'larda. Cordoba'daki 80bg'lik klasik 1.4 tdi olmasi gerek.

Saygilarimla.

Yanlışlarımı düzeltmiş oldum sayenizde. Teşekkürler Hocam. Aldığımda bu şekilde çift kırmızıydı bende bu şekilde sanıyordum. Demekki  "d" harfi kırmızı olan ile değiştirilmiş:) İlanı güncelledim satılık araçlar bölümünde de konusunu açacağım. Saygılarımla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...