İçeriğe Yönlendir

Klima Açınca Kesik Kesik Çekişten Düşme, Güçsüzlük, Isteksizlik..


Bekir Burak Aydos

Recommended Posts

Bekir Burak Aydos

Merhaba,

 

2004 Collection 1.6 hb lpg li aracım var. Arabada giderken sabit hızda gittiğimi(aynı eğimde sürekli gaza bastığımı) düşünün. Araç bir bayılıyor 10-20 sn sonra birden turbo takmış gibi öne atılıyor. Bir bayılıyor bir düzeliyor. Yani kesik kesik bir çekiş sorunu yaşıyorum ama öyle böyle değil. Hafif yokuşta 1.vitesten 2'ye dahi atmakta zorlanıyorum stop etcek gibi sarsılıyor gaz pedalı boşa çıkıyor adeta. Hani süreklilik gösterse anlıyacam klima bu araçlarda normal olarka bir miktar çekişi düşürür diyeceğim ama bir geliyor bir gidiyor anlamsızca. Sanki birşey arabayı tutup tutup salıveriyor gibi hissiyatı var. Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Divarcı

klima motoru devreye giriyor çıkıyor. aynı problem bende de vardı. klima gazı bittiği için yapıyormuş bende. gaz eksikliği var mı?

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos
(düzenlendi)

Arkadaşlar gaz ekslikliği demişsiniz çoğunuz ancak aracın klima gazını ve gaz sızdırmazlık testini yaptıralı yaklaşık 2 ay oluyor yani yaza girmeden baharda yaptırdım.

tarihinde Bekir Burak Aydos tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Divarcı

Arkadaşlar gaz ekslikliği demişsiniz çoğunuz ancak aracın klima gazını ve gaz sızdırmazlık testini yaptıralı yaklaşık 2 ay oluyor yani yaza girmeden baharda yaptırdım.

bana ya gazın eksik ya da klima motorunda sıkıntı var demişlerdi. hala inşallah gaz eksiktir hocam senin diyorum.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Bu aralar şunu farkettim, araç 3.deviri geçene kadar ölü gibi bayık bir şekilde gidiyor, dayanamayıp araba gitsin diye 3.deviri geçirip gaza bastığımda araba sanki zincirlerinden kurtulmuşcasına roketliyor. Deviri düşürünce tekrar aynı terane. Yani anladığım kadarıyla 3.devirden sonra klima kompresoru devreden çıkıyor gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Peki V kayışıyla ilişkili bir problem olabilirmi ?

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Maf. Önce temizleyin dikkatlice. Duzelmedi ise degisin

 

Çağlar abi Maf Sensöründenmi bahsediyorsun ? Ben bir bağlantı kuramadım affına sığınarak biraz detaylandırman mümkünmü ?

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Giren hava yi okur maf. 3bin devrinden sonra devre disidir. Tipik ya kirlilik var ya da bozuk

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Giren hava yi okur maf. 3bin devrinden sonra devre disidir. Tipik ya kirlilik var ya da bozuk

 

Peki klima açık değilken maf'ın bozukluğunu hissettirecek bir yöntem varmıdır ? Zira klima açık değilken araçta çekiş problemi yok. Birde yanlışsam düzeltin ama bizim makyajlı kasa focus mk1 lerde hava filtresi borusu üzerinde maf sensörü yok. Onun yerine air intake manfioldda başka bir sensör var diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Klima o an ekstra yük getiriyor tek basina sorun kaynagi olmaz gaz eksiktir devreye girip ciksa bile bu kadar etkisi olmaz.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Bugün farkettimde devirin kaç olduğu farketmiyor, daha önce 3 deviri geçince demiştim ancak 2 devirde bile sabit giderken klima motoru aracı sallıyor adeta gidip gelerek.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Evet arkadaşlar konuyla alakalı video ekledim. Gördüğünüz gibi aracı burda soğukken çalıştırıyorum(40 derecede nasıl mümkünse :D) Bir süre sonra klimayı açıyorum ve düzgün olan devir zıplamaya başlıyor, bu sırada motordanda bir kayış sıkışıp sıkışıp salınıveriyormuşcasına baya sesler geliyor. Sesi açarak izlerseniz net duyabilirsiniz. Ne zamanki bir kez gaz veriyorumda aracın rölantisi ısınıp 1'in altına iniyor, o zaman bu ses kesiliyor ancak bu seferde arabayı sürerken yüksek devirlerde  bu olay kendini çekişi düşürüp düşürüp salıverme şeklinde kendini gösteriyor. Yönlendirmek istemiyorum ama V kayışı yada bilya vb.. problemi olabilirmi? yoksa direk AC kompressörlemi ilgili ?

 

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

konuyla alakalı değil ama rölantiniz normalde de yüksek galiba

 

Yok hayır, bu çalıştırma ilk soğuk çalıştırma. Yani 1-2 dk çalıştıktan sonra rölanti normal seviyelerine iniyor.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Arkadaşlar 1.6 collection hb atikerli aracımı alalı neredeyse tam 1 sene olacak ve halen rölanti probleminden kurtulamadım.

 

Sorunum tam olarak şu: Araçda benzinde yada LPG de gideyim hiç farketmiyor, problemler motor ısınıpta devir 1'in altında (0,8) devirde sabitlenince ortaya çıkıyor. Farları, yada herhangi elektrik kullanan bir ekipmanı açtığım anda motor direk titreme eğilimine giriyor. Bu titreme devir saatinde gözlenebilecek kadar büyük derecede değil, yalnızca aracın farlarının pır pır etmesinden ve nefes alıp veriyor gibi direksiyona yansıyan hırıltıdan anlışabiliyor. Sorun çok ileri derecede olmadığından götürdüğüm bir çok ford ustası bu kadar normal, LPG'dendir diyerek geçiştirdi. Kendisine çok güvendiğim ve daha önce başka bir aracıma Atiker kit takdırdığım bir LPG ustası ise çeşitli denemeler yaptı ve sorunun kesinlikle LPG sisteminde olmadığını, aracın rölanti valfinden kaynaklandığını söylemişti. Aracın daha önce boğaz kelebeği, rölanti valfi vb.. temizlenmişti ancak ne kadar iyi temizlendi bilemiyorum. Özellikle klima açık iken aracı viteste sürerken, boşa aldığım o ilk anlarda araç bir dip yapıyor stop edecekmiş gibi olup zor zoruna topluyor. Kışın bir kaç kez stop etmişliğide var. Birde farkettimki araçta elektrik donanımlar açık iken yolda 50 km hız üzeri yokuş aşağı giderken boşa aldığımda araç devrini yükseltip 1 civarında gitmesi gerekiyormuş sanırım çalışan ekipmanları elektriksel olarak besleyebilmek adına, ancak benim aracım bu özelliği her zaman kullanmıyor.Çoğunlukla boştaykende hırıltılı vaziyette 1'in altında bir devirle seyrediyor. Geçtiğimiz günlerde bazı arkadaşların önerisi üzerine aracın kutup başlarını sökerek benzin ecusunu sıfırlayıp 150 km kadar benzinle bindim ve daha sonrada gidip lpg kalibrasyonu yaptırdım bir ihtimal mi acaba diye. Ancak değişen hiçbirşey olmadı, bırakın LPG'deyken düzelmeyi, LPG sigortası sökük olarak benzinde kullandığım 150 km lık süre içerisindede aynı problemleri yaşamaya devam ettim. Sonuç olarak, belli ki bu arabada LPG kitinden kaynaklı bir durum yok. Arabanın herhangi bir yerden hava alması, kaçırmasıda söz konusu değil.(defalarca kontrol edildi.) Bu problemleri araştırdığımda bazı kişiler olayı şarj dinamosunun gönderdiği düzensiz voltaja bağlamış, bazılarıda rölanti valfine.

 

Akü kutup başları üzerinden multimetre ile yaptığım ölçümlerde aşağıdaki verilere ulaştım.

  

 

                                                            Benzinde                                        LPGde

                                                  

Araç kapalıyken :                                12.6 V - 12.8 V                              12.6 V

Rölantide herşey kapalıyken:              13.97 V                                         13.82 V

Rölantide Farlar ve Fan açık iken:       13.95 V                                        13.82 V

 

Rölantide Farlar ve Klima açık iken:     13.96 V                                        13.82 V



3000 devirde ve herşey kapalıyken:    14.00 V                                        13.87 V

 

3000 devirde ve herşey açık iken:       13.96 V                                        13.82 V

 

 

 

 

Ayrıca ölçümler sırasında şunu farkettim, araç ne zaman titrese ölçüm cihazındada bir iniş çıkış oluyor. Yada o iniş çıkış olduğu için araç titriyor ikisinden biri :) Özellikle gaza basıp çektiğim esnada araba bir süre voltajı toparlayamıyor ve o sırada araç gerçekten yığılıyor. Bu kışın çok soğuk havalarda kavşaklara, ışıklara yanaşırken stop etmelere kadar varıyor. Sonuç olarak elektrik kullanan herhangi bir cihaz açık olduğunda aracın rölantisi ve voltaj değeri hiçbirzaman sabit kalamıyor, illa ki iniş çıkış var.

 

Bu durumda yönlendirmek gibi olmasın ama, şarj dinamosu suçlu gibi duruyor, çükü daha önce sıfır akü takarak denemiştik ve değişen birşey olmamıştı. Ya şarj dinamosu ya da rölanti valfi ancak tamamen başka birşeyde olabilir.

 

Yardım ve yorumlarınızı bekliyorum.

 

Kendi çektiğim video:

 

Yorum bağlantısı
Erol Ataberk

Burak bey bu konuda bende bayağı bir uğraş verdim.Forumda rölanti sorunları ile ilgili sayfa var.Sizinle aynı problemi yaşayan kişilerden üç kişinin farklı şekillerde olayı çözdüklerini okudum.Birincisi karter havalandırma hortumunu değiştirmiş.İkincisi sizin düşündüğünüz gibi şarj dinamosuna bakım yaptırmış.Üçüncüsüde direksiyon pompasına giren soketi değiştirerek olayı çözdüğünü yazmış.Bunun haricinde benim gibi uğraşan çok kişi var.Servisin dahi bu olayda çaresiz kaldığını yazmışlar.Yaklaşık bin tl nin üzerinde masraf yaptım.Artık kabullendim bu şekilde kullanıyorum.Hangi ustaya gitsem şunu değiştirelim düzelir diyorlar.Sonuç hep aynı Size tavsiyem emin olmadan boşuna masraf yapmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahri Tepegöz
(düzenlendi)

bekir senin bu problem uzun zamandır klimada rölanti sorunu olarak yapıyordu hatırladığım kadarı ile hatırlarsan bende sana yazılım attır malzeme değişimine gitmeden demiştim.2004 model focusların güncel yazılımı rölanti problemlerini gidermek için yapılmış benim araçtada rölanti sorunları var ben yazılım attırmadım çokta rahatsız etmiyor beni ama benim tavsiyem önce yazılım şansını dene.her serviste lpg den dolayı yazılım atmıyor sincandaki servis lpg montajıda yaptığı için görüştüğüm servis sincandaki servisle görüşmemi istedi bilgin olsun

 

bu arada ölçümler gayet normal görünüyor 12-13 v altına düşmüyor değerler hiçbir çalışan araçta zaten sabit çıkmaz ufak tefek voltaj oynaması olur

tarihinde Bahri Tepegöz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

bekir senin bu problem uzun zamandır klimada rölanti sorunu olarak yapıyordu hatırladığım kadarı ile hatırlarsan bende sana yazılım attır malzeme değişimine gitmeden demiştim.2004 model focusların güncel yazılımı rölanti problemlerini gidermek için yapılmış benim araçtada rölanti sorunları var ben yazılım attırmadım çokta rahatsız etmiyor beni ama benim tavsiyem önce yazılım şansını dene.her serviste lpg den dolayı yazılım atmıyor sincandaki servis lpg montajıda yaptığı için görüştüğüm servis sincandaki servisle görüşmemi istedi bilgin olsun

 

bu arada ölçümler gayet normal görünüyor 12-13 v altına düşmüyor değerler hiçbir çalışan araçta zaten sabit çıkmaz ufak tefek voltaj oynaması olur

 

 

Tam olarak klima demiyelimde, elektrik kullanan herhangi bir donanım bu rölanti titremesine sebebiyet veriyor. (direksiyon hidrolik pompası, arka arkaya pompalanan fren, AC, farlar vb..) Bu yazılım olayı bana pek mantıklı ve sıcak gelmiyor açıkcası. Daha donanımsal, elle tutulur birşeyden kaynaklanıyor gibi. Sincandaki servis BAŞER'dir ve sanmıyorum ki böyle birşeye sıcak baksınlar. Değerler 12-13 V altına düşmüyor doğru ancak gaza basıp çektiğimde voltaj artıpta tekrar eski değerine dönmesi gereken yerde azalarak eski değerine geri çıkıyor. Araç durduğu yerde çalışırken bile 0.50 lik bir dalgalanma var sürekli.

Yorum bağlantısı
Murat TAŞ

Bekir bey 2002 sonrası focuslarda klima açılınca rölanti problemleri yazılımla çözülmüş bunu bir çok kişi yaşamış bence sizde yazılım attırın sonuçta amaç çözüm bulmak denemeden zarara gelmez .yetkili bir Ford servisiyle fiyat konusunda konuşup yaptırabilirsiniz.google araştırınca hatta bizim forumda da yazılımla problemini gidermiş çok kişi var. İyi pazarlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahri Tepegöz

Tam olarak klima demiyelimde, elektrik kullanan herhangi bir donanım bu rölanti titremesine sebebiyet veriyor. (direksiyon hidrolik pompası, arka arkaya pompalanan fren, AC, farlar vb..) Bu yazılım olayı bana pek mantıklı ve sıcak gelmiyor açıkcası. Daha donanımsal, elle tutulur birşeyden kaynaklanıyor gibi. Sincandaki servis BAŞER'dir ve sanmıyorum ki böyle birşeye sıcak baksınlar. Değerler 12-13 V altına düşmüyor doğru ancak gaza basıp çektiğimde voltaj artıpta tekrar eski değerine dönmesi gereken yerde azalarak eski değerine geri çıkıyor. Araç durduğu yerde çalışırken bile 0.50 lik bir dalgalanma var sürekli.

yazılımla alakası oldukca fazla çünkü rolanti valfi beyinden aldığı değerlere göre rolantiyi sabitlemeye calışıyor yani örnek vermek gerekirse direksiyon pompası fazla güç çektiğinde rolanti valfinin ne kadar nerede rolantide durmasını beyin aracılığı ile yapıyor beyindeki yazılımla işlem yaptığına göre yazılımla çözülme ihtimali %80 diyebilirim. tabiki tercih senin birçok kişi rölanti problemi yüzünden valf, kelebek sensörü ,akü değişimi yapıp problemlerinin değişmediğini yazılımla düzeldiğinden bahsetmiş istersen benim aracımla şüphelendiğin bir malzeme varsa değiştirip deneyebiliriz masrafa girmemiş olursun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...