İçeriğe Yönlendir

Focus 1.6 Benzinli Motorlarda Termostat Kaç Derece Olmalı


Tuncer Karakaya

Recommended Posts

Fatih Öztürk27

82 - 97 diye geçiyor. Yani 82c dir. Fiyatı da 35 tl civarı galiba.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Serkan ŞEN

Arkadaşlar merhaba ,

Erzurumdan yazıyorum sizlere. Hiç  ummadık bir şekilde focus 1  sahibi oldum 4  gün önce. Arabam çok güzel ancak aldıktan sonra forumlara baktım ve kronik hararet sorunu lpg de rölanti sorunu olduğunu öğrendim.

 

aracımla deneme sürüşü yapmak için palandöken kayakyoluna doğru çıktım. (eğimi fazla) ve durmadan geri döndüğümde hararet ibresinin soğuk tarafa doğru diplediğini gördüm..Ertesi gün bulduğum bir usta termostatın değişmesi gerektiğini söyledi değiştirdik ama 74 lük termostat taktı. Eskisi escort termostatıymış, Ustadan ayrılınca tekrar denemeye çıktım bu sefer eskisi kadar düşmedi ibre ve rölantide bekleyince ortalara doğru ilerledi, akşam bir ustaya daha götürdüm önce 88lik takalım dedi . gauge menüden baktık gaz vere vere  102 derecede fan açtı araba. Birşey olmaz  ama istersen 88 lik takarız dedi. 

Sabah arabam 50 derece de tüpe geçti.  sıcaklk 60 olunca yola çıktım. 5 km yol boyunca 64-68-66 arasında gidip geldi. Rölantide bekletince 80 e kadar çıktı ibre tam ortaya geldi.

Arkadaşlar sizce anormal bi durum var mı bu sıcaklıklar normal mi ,içimde hep bir şüphe bir kurt.. Acaba diyorum yanlış araç mı seçtim başıma masraf açar mı ?

Bir de ustaya bu yalancı hararet sorununu sordum, (her ne kadar benim tersi bir durum olsa da) Hararet yapıyor mu bunlar, kesin çözüm var mı diye ,'' 'seninki  halledilmiş, yeni sistem yapmışlar hararet yapmaz ''' dedi..

Fikir beyan edecek arkadaşların mesajlarını bekliyorum , hepinize iyi günler.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Arkadaşlar merhaba ,

Erzurumdan yazıyorum sizlere. Hiç ummadık bir şekilde focus 1 sahibi oldum 4 gün önce. Arabam çok güzel ancak aldıktan sonra forumlara baktım ve kronik hararet sorunu lpg de rölanti sorunu olduğunu öğrendim.

aracımla deneme sürüşü yapmak için palandöken kayakyoluna doğru çıktım. (eğimi fazla) ve durmadan geri döndüğümde hararet ibresinin soğuk tarafa doğru diplediğini gördüm..Ertesi gün bulduğum bir usta termostatın değişmesi gerektiğini söyledi değiştirdik ama 74 lük termostat taktı. Eskisi escort termostatıymış, Ustadan ayrılınca tekrar denemeye çıktım bu sefer eskisi kadar düşmedi ibre ve rölantide bekleyince ortalara doğru ilerledi, akşam bir ustaya daha götürdüm önce 88lik takalım dedi . gauge menüden baktık gaz vere vere 102 derecede fan açtı araba. Birşey olmaz ama istersen 88 lik takarız dedi.

Sabah arabam 50 derece de tüpe geçti. sıcaklk 60 olunca yola çıktım. 5 km yol boyunca 64-68-66 arasında gidip geldi. Rölantide bekletince 80 e kadar çıktı ibre tam ortaya geldi.

Arkadaşlar sizce anormal bi durum var mı bu sıcaklıklar normal mi ,içimde hep bir şüphe bir kurt.. Acaba diyorum yanlış araç mı seçtim başıma masraf açar mı ?

Bir de ustaya bu yalancı hararet sorununu sordum, (her ne kadar benim tersi bir durum olsa da) Hararet yapıyor mu bunlar, kesin çözüm var mı diye ,'' 'seninki halledilmiş, yeni sistem yapmışlar hararet yapmaz ''' dedi..

Fikir beyan edecek arkadaşların mesajlarını bekliyorum , hepinize iyi günler.

Aracı bilmem de usta seçiminiz yanlış.

82 lik termostat takacaksiniz ki geç ısınma sorunu ortadan kalksın. Soğuk iklim için 74 lük uygun değildir. Focus 1 in ideal çalışma sıcaklığı 90-94 derece civaridir.

Arkadaşlar merhaba ,

Erzurumdan yazıyorum sizlere. Hiç ummadık bir şekilde focus 1 sahibi oldum 4 gün önce. Arabam çok güzel ancak aldıktan sonra forumlara baktım ve kronik hararet sorunu lpg de rölanti sorunu olduğunu öğrendim.

aracımla deneme sürüşü yapmak için palandöken kayakyoluna doğru çıktım. (eğimi fazla) ve durmadan geri döndüğümde hararet ibresinin soğuk tarafa doğru diplediğini gördüm..Ertesi gün bulduğum bir usta termostatın değişmesi gerektiğini söyledi değiştirdik ama 74 lük termostat taktı. Eskisi escort termostatıymış, Ustadan ayrılınca tekrar denemeye çıktım bu sefer eskisi kadar düşmedi ibre ve rölantide bekleyince ortalara doğru ilerledi, akşam bir ustaya daha götürdüm önce 88lik takalım dedi . gauge menüden baktık gaz vere vere 102 derecede fan açtı araba. Birşey olmaz ama istersen 88 lik takarız dedi.

Sabah arabam 50 derece de tüpe geçti. sıcaklk 60 olunca yola çıktım. 5 km yol boyunca 64-68-66 arasında gidip geldi. Rölantide bekletince 80 e kadar çıktı ibre tam ortaya geldi.

Arkadaşlar sizce anormal bi durum var mı bu sıcaklıklar normal mi ,içimde hep bir şüphe bir kurt.. Acaba diyorum yanlış araç mı seçtim başıma masraf açar mı ?

Bir de ustaya bu yalancı hararet sorununu sordum, (her ne kadar benim tersi bir durum olsa da) Hararet yapıyor mu bunlar, kesin çözüm var mı diye ,'' 'seninki halledilmiş, yeni sistem yapmışlar hararet yapmaz ''' dedi..

Fikir beyan edecek arkadaşların mesajlarını bekliyorum , hepinize iyi günler.

Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN

Yorumlarnız için teşekkürler,ustayı ve termostatı bugün termostatı (82 likle) değiştirdim ,usta hararet müşürünü de değiştirdi (?) denedik sıkıntı yok ..LPG de  180km/h hıza kadar çıktık . Lpg ayarını yaptırmak için başka bir ustaya  gittim çünkü 50 derecede açıyor lpg yi...Ustamız (!)  ayarı yaptı filtreyi değiştirdi ama LPG  seviye göstergesi ışığı gitti , biraz uğraşıp yerine getirdi ama bu seferde yanlış göstermeye başladı , bazen full bazen boş gösteriyor .. Usta ne mi yaptı ? ** Hocam bunun ECU sunde sıkıntı var ,akü değil ECU haa (gülümsemeler)?**  , Bu arada kitin markası baykan , bilgisi olan kullanan var mı ?? Komple başka bir kitle değiştirmeyi düşünüyorum.. Bu kitle devam edebilir miyim motoruma zarar verir mi arızalı olması durumunda ?* 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...