İçeriğe Yönlendir

Tiptronic Vites Geri Kaçırma


Murat Kanat

Recommended Posts

Murat Kanat

arkadaşlar merhaba;

2004 model mondeo 2.0 tdci ghia aracımda nadir de olsa yokuşlarda geri kaçırma problemi yaşıyorum. Tiptronic vitesler tam otomatik vitesle gibi değilmiş geri kaçırma konusunda biraz geri kaçırabilir diyorlar ancak benim problemimi şu ki bazen milim kaçırmayan araç bazen de sanki araç boştaymış gibi geri kaçıyor; öyle ki el frenini çekip kalmak zorunda kaldım bugün ilk defa ve konuu hakkında tecrübeli arkadaşların fikrini alma ihtiyacı doğdu.

Bir başka sorum da bu araçlarda baskı balata var mıdır, kaç km de bir değişmesi uygun olur?

 

Yorum bağlantısı
Alkım Hoşgör

Evet triptronik araçlarda bir miktar oluyor geri kaçırma. Tam otomatik focus,accent,nissan deneyimim oldu kaçırma yokken corsa ve yarisin her kasasında geri kaçırmayı yaşadım. Bir süre sonra alışılan bir durum. Acemi annem 8-10 yıldır sadece triptronik kullanıyor. O kadar alışmış ki ben kaçırıyorum, o kaçırmıyor. Bir yerde yapıp bir yerde yapmıyorsa ya gözden kaçan bir detay vardır, yada bi kontrol edilmesi gerekiyordur.

Evet baskı balata mevcut diye biliyorum, bizim kullandığımız yaris de triptronik ve baskı balatası değişecek dendi, daha idare eder diye sabrediyoruz.

Ömrü ise tamamen kullanıcıya bağlıdır. 3-4bin km de de bitebilir, 100bin falanda idare edilebilir.

Manuel'de giderken gazı arttırıp izleniyor, devir artarken hızın artışı düşükse değişmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Opel Corsa ve Toyota Yaris'deki şanzımanlar otomatikleştirilmiş DÜZ  şanzımanlardır. Bunların geri kaçırması normaldir. Ama Mondeo'daki tam otomatik şanzımandır. İçinde basınç türbini vardır. Aracınızın geri kaçırma sebebi kuvvetli ihtimal, yağ seviyesi düşüktür. Bundan dolayı yeterli basınç elde edilemeyince geri kaçırıyor, vites geçişlerinde de gecikmeler yaşanıyordur. Tam otomatik şanzımanlı araçlarda klasik baskı-balata olmaz. Şanzımanda, yağ içinde hareket eden balatalar ve kavramayı sağlayan düz şanzımandaki baskının görevini üstlenen metal plakalar vardır. Bunlar kuru balatalar gibi sıyrılmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim focus ta az biraz geri kaçırıyor. Yokuşun eğimine bağlı olarak bu değişiyor doğal olarak. Ancak vites boştaymış gibi de davranmıyor. Bir sıkıntı var aracınızda bence..

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

arkadaşlar merhaba;

2004 model mondeo 2.0 tdci ghia aracımda nadir de olsa yokuşlarda geri kaçırma problemi yaşıyorum. Tiptronic vitesler tam otomatik vitesle gibi değilmiş geri kaçırma konusunda biraz geri kaçırabilir diyorlar ancak benim problemimi şu ki bazen milim kaçırmayan araç bazen de sanki araç boştaymış gibi geri kaçıyor; öyle ki el frenini çekip kalmak zorunda kaldım bugün ilk defa ve konuu hakkında tecrübeli arkadaşların fikrini alma ihtiyacı doğdu.

Bir başka sorum da bu araçlarda baskı balata var mıdır, kaç km de bir değişmesi uygun olur?

önce bir bilgilendirme yapalım.sizin aracınız tam otomatik,tiptronik özelliği de olan şanzumandır.tiptronik demek,manuel kullanıma da izin veren otomatik şanzuman demektir.

ister tam otomatik olsun,ister otomatikleştirilmiş manuel şanzuman (robotize) olsun,manuel kullanıma da izin veriyorsa-vitesi yana çekip sadece manuel şekle geçiyorsa buna tiptronik deniyor.günümüzdeki otomatik viteslerin sanıyorum ki tamamı tiptronik özellikli.

 

yukardaki Ayhan ın bahsettiği gibi,tam otomatik şanzumanlar da yokuşun eğimine göre D konumunda ya da 1. viteste bir miktar geri kaçırabilir,eğim arttikça kaçırma çoğalıyor.böyle durumlarda vitesi manuel konuma alıp,durduğunuz yerde vites yükseltip 2 ye alın freni bırakın. 2. viteste aracın milim kaymaması gerekir.kaydırma yaşamadan kalkış yapabilirsiniz (isterseniz kalkış anında 1 e alıp normal kalkış yaparsınız).

az eğimde bile kayıyorsa bir servise danışın derim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kalkış yapmadan önce fren pedalını birden bırakmak yerine dozu azaltarak yağın dolmasını beklerseniz geri kaçırmaz.. Ayağınız frende basılı iken araba bir iki saniye sonra bir devir düşmesi yapıyor ya işte o anda yağı boşaltıyor şanzuman kasılı kalmıyor... Frenden ayağınızı aniden çektiğinizde yağ dolana kadar bir geri kaçırma söz konusu oluyor.. Işığa göre kendinizi ayarlayıp yavaşça bırakırsanız geri kaçsa bile çok az kaçacaktır.. Ben öyle yapıyorum bu bilgiyi de arabayı aldığım gün Mehmet Özyürek abimden öğrenmiştim... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alirıza Yaman

Kalkış yapmadan önce fren pedalını birden bırakmak yerine dozu azaltarak yağın dolmasını beklerseniz geri kaçırmaz.. Ayağınız frende basılı iken araba bir iki saniye sonra bir devir düşmesi yapıyor ya işte o anda yağı boşaltıyor şanzuman kasılı kalmıyor... Frenden ayağınızı aniden çektiğinizde yağ dolana kadar bir geri kaçırma söz konusu oluyor.. Işığa göre kendinizi ayarlayıp yavaşça bırakırsanız geri kaçsa bile çok az kaçacaktır.. Ben öyle yapıyorum bu bilgiyi de arabayı aldığım gün Mehmet Özyürek abimden öğrenmiştim... :)

Bende aynısını yapıyorum yavaş yavaş çekiyorum çok dik rampada hafif geri kaçırıyor onada zamanla alışıyorsunuz :)

Yorum bağlantısı
Murat Kanat
(düzenlendi)

 

 

yukardaki Ayhan ın bahsettiği gibi,tam otomatik şanzumanlar da yokuşun eğimine göre D konumunda ya da 1. viteste bir miktar geri kaçırabilir,eğim arttikça kaçırma çoğalıyor.böyle durumlarda vitesi manuel konuma alıp,durduğunuz yerde vites yükseltip 2 ye alın freni bırakın. 2. viteste aracın milim kaymaması gerekir.kaydırma yaşamadan kalkış yapabilirsiniz (isterseniz kalkış anında 1 e alıp normal kalkış yaparsınız).

az eğimde bile kayıyorsa bir servise danışın derim.

 

Evet dediğinizi denedim, dik bir yokuşta D konumunda hafif kaçırma yaptığı yerde vitesi manuele alıp 2. vitese aldım, kaçırma yok hemen hemen arabayı oaray yapıştırmışlar gibi kaldı..... Ama yinede epeydir takip ettiğim ve gerek duymadığım bir konu olan şanzıman yağı değişimi hususunu deneyeceğim...

tarihinde Murat Kanat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2. vitese alınınca, şanszıman içindeki bir fren sistemi devrye girer, tekerler geriye doğru dönmez, ileri gidince açılır, yay ve bilyelı bir sistemdir mekaniktir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...