Alkan Demirhan 14 Haziran 2014 Yazar Paylaş 14 Haziran 2014 (düzenlendi) Değerli forum takipçileri. Dün bir ustaya arabamı tekrar gösterdim . Yağ pompası bir cihaza bağladı. Araba çalıştırdık. İlk çalışmada rolantide yağ basınca 8 birim gösterdi. Biraz araba ısınınca yağ basınca 6 birime biraz daha çalışınca da basınç biriminde altına düştü. Normalde hep 8 birim yada 8,5 birim olması gerekiyormuş. Usta kesin yağ pompası dedi ve çok şaşırdı bu duruma. İlk defa böyle birşeyle karşılaştığını söyledi.Bu km de bu model araçta böyle birşey ilk defa denk gelmiş. Yetkili serviste yağ basıncını ölçtük normal demişlerdi. Hangisine inanacağım artık şaşırdım Artık mecburen yağ pompasını değiştireceğiz. inşallah sorun çözülür. 14 Haziran 2014 tarihinde Alkan Demirhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan 23 Haziran 2014 Yazar Paylaş 23 Haziran 2014 Hmmm... sensör kablonuz şase alıyor bir yerden olabilir: "The oil pressure warning light system receives its information from an oil pressure sensor threaded into a major oil passage. Inside the oil pressure sensor is a diaphragm that touches a ground wire when there is little or no oil pressure—this is what causes the warning light to illuminate. When the engine is running, the oil pressure pushes against the diaphragm and disconnects the ground to the warning light, turning it off." Mehmet bey sen sör kablosu şase yapsa ilk çalışmada yada yüksek devirlerde de yanmaz mı lamba. yağ lambası araç uzun süre rölantide çalışınca yada yoğun trafikte dur kalk yapınca yanıyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Haziran 2014 Paylaş 26 Haziran 2014 güncell Güncel olan nedir Alkan bey? Yağ pompasını değiştireceğim dediniz en son? Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan 26 Haziran 2014 Yazar Paylaş 26 Haziran 2014 Hala değiştirmedim yağ pompasını. Mehmet beye bir soru sormuştum cevabını alamadığım için güncel yazdım. Belki konu kapandı diye cevap yazmak istememiştir diye düşündüm. Yağ pompasını değiştirene kadar da hala çözüm arıyorum. Yanlış olan ne acaba ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Haziran 2014 Paylaş 26 Haziran 2014 Hala değiştirmedim yağ pompasını. Mehmet beye bir soru sormuştum cevabını alamadığım için güncel yazdım. Belki konu kapandı diye cevap yazmak istememiştir diye düşündüm. Yağ pompasını değiştirene kadar da hala çözüm arıyorum. Yanlış olan ne acaba ? Yanlış olan güncel yazmanız Alkan bey. Mehmet bey'e konunun linkini atıp özelden "konuya bakmanızı rica ederim" yazmanız doğru olurdu. Ayrıca, pompanın testi yapılmış. Değişmesi gerektiği çıkmış ortaya. Bana sorarsanız beklemeniz çok büyük zarar. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 26 Haziran 2014 Paylaş 26 Haziran 2014 güncellMehmet bey akademisyen olduğu için foruma çok sık giremiyor. Girdiği zaman cevap verir mutlaka bilginize. Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan 26 Haziran 2014 Yazar Paylaş 26 Haziran 2014 (düzenlendi) Mehmet beye de mesaj attım. forumun kurallarını çiğnediysem özür dilerim. Sivasın ücra bir ilçesinde görev yapıyorum burada bu işlemi yapabilecek güvenilir bir usta bulamadım. Aracı bu cumartesi Ankara da bir arkadaşımın ustasına götüreceğim. Orada yağ pompası da değişecek. İnşallah bu sefer çare olur. Konuyu sürdürmedeki ısrarımın nedeni Ankarada başer otomotivde (ford yetkili servisi) yapılan kontrollerde yağ basıncına normal demişlerdi. Yağ pompası değişse bile sorun çözülmeyebilir diye korkuttular beni. Başer oto da işlemler yapılırken aracın yanında değildim. Sivas ta bir başka ustaya aracı gösterdim. Burada usta aracı yağ müşürünün takıldığı yerden bir saate bağladı.Araç ilk çalışmada 8 birim basınç gösterirken biraz çalıştıktan sonra yağ basıncı 5 birim basınca kadar düştü ve sabit kaldı.. Acaba diyorum bu durum normalde başka bir yerde mi sorun var?. Bu sebepten hala değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Buradan öğrendiklerimi ustalarla paylaşıyorum çözüm bulmaya çalışıyorum. 26 Haziran 2014 tarihinde Alkan Demirhan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan 26 Haziran 2014 Yazar Paylaş 26 Haziran 2014 Mehmet bey akademisyen olduğu için foruma çok sık giremiyor. Girdiği zaman cevap verir mutlaka bilginize. Bilgilendirme için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Temmuz 2014 Paylaş 9 Temmuz 2014 geldim. basınç 8 yerine 6 çıkmışsa değiştirmenizde fayda var. filtrenin olduğu hatta bir tıkanıklıktan şüphe ederim ben. Doğru yağ koyduğunuzdan emin misiniz? şase alıyor olması araç ısınınca oluşabilir diye düşündümdü ama gaza basınca sönmesi gerçek düşüklük demek. uzun süredir giremedim. kusura bakmayın. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 9 Temmuz 2014 Paylaş 9 Temmuz 2014 geldim. basınç 8 yerine 6 çıkmışsa değiştirmenizde fayda var. filtrenin olduğu hatta bir tıkanıklıktan şüphe ederim ben. Doğru yağ koyduğunuzdan emin misiniz? şase alıyor olması araç ısınınca oluşabilir diye düşündümdü ama gaza basınca sönmesi gerçek düşüklük demek. uzun süredir giremedim. kusura bakmayın. Hocam o bahsettiğiniz filtre benzin pompasının (depo içinde) üstünde olan olmasın. Yağ ile ilgili ikinci bir filtre duymamıştım. Yorum bağlantısı
Müjdat Bulut 17 Eylül 2020 Paylaş 17 Eylül 2020 Alkan demirhan bey, aynı problem şu an bende de var. Yağ pompası, yağ müşürü, filtresi bunun yanında buji kabloları değiştirmediğim parça kalmadı. Motor belli bir sıcaklığa geldiğinde ve sadece rölantide yağ lambası titreyerek yanmaya devam ediyor. Siz sorunuza bir çözüm bulabildiyseniz lütfen paylaşır mısınız. Yorum bağlantısı
Ercan Pamukcu 22 Mart 2024 Paylaş 22 Mart 2024 Merhaba, konu baya eski ama şuan bende aynı sorunu yaşıyorum. araç aynı 2006 chia ve yaşanılan sorunda tamamen aynı. Alkan Bey sorunu çözebildiniz mi? Yorum bağlantısı
Hakan ötüken 2 Temmuz 2024 Paylaş 2 Temmuz 2024 aynı sorunu birebir yaşadım, dün usta halletti. Yağ müşürü aldık, yağ filtresi aldık tam değiştirecekken usta baktı ki yağ müşürü kablosu çıkmış. Takınca düzelmiş. Yorum bağlantısı
Recommended Posts