İçeriğe Yönlendir

Yüksek Rakımda Dizel Motor Çekiş Düşüşü Olur Mu ?


Burak Kuşçu

Recommended Posts

Burak Kuşçu

özellikle turbo motorlarlarda güç kaybı daha yüksek olur rakamsal olarak, çekiş kaybı hissi hem izfidir, hem de kullanım tarzına bağlıdır, rakım yükseldikçe pedala daha çok basarım, sürüş hissim değişmez bu şekilde, zigana da virajlarda yanlama hissini yaşamadım ama......

abi birde başıma şöyle bir olay geldi yükseltili yollarda sürekli in tırman yaptığım zamanda tırmanıştan tam inişe geçtiğim sırada bir ara durmam gerekti 2 dakikalık bir mola verdik marşa ilk basışımda alan araba biraz gecikme yaptı 3. basışta çalıştı bunun da bu olayla alakası olabilir mi 

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

atmosferik olsa eyvallah ama turbolu araçta hiç yaşamadım gebze ankara , anakra izmir. izmir marmaris yaptım ben etkilenmedim araç bu durumu pasifize eder ... hatta soğuk hava olacağından yukarıda soğuk hava molekülleri daha az yer kaplar motora girince genleşir ....nitro nunda calışma mantığı böyledir.

sizin arabada sorun var hocam 

Turbo ile alakası yok bu durumun, normalde silindirde yanmayı sağlayacak oranda oksijen bulunamadığından aracın nefesi kesilir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Yılmaz

sebebinin rakım olduğunu az çok tahmin etmiştim forumda ki arkadaşlardan da benzerlerini yaşayanlar var normal bir durummuş içime su serpildi :)  dediğim olay yüksek rakımda oldu belki bir gün denerseniz uzun yolda yüksek tırmanış yapmayı hissetme ihtimaliniz var aman ağzınızdan yel alsın demeyelim öyle şeyler  :nazar:

bolu tünelinden ve marmaris taraflarından geçtiğimi belirrtim yüksekliğe dair bir mayişma sezmedimi demiştim diğer araçlar yayılmışsa bende yayılmışımdır ama rakıma dair bir sıkıntı hiç yaşamadım rakım bir sıkıntı ama aracım bunu bana yaşatmadı

 

abi birde başıma şöyle bir olay geldi yükseltili yollarda sürekli in tırman yaptığım zamanda tırmanıştan tam inişe geçtiğim sırada bir ara durmam gerekti 2 dakikalık bir mola verdik marşa ilk basışımda alan araba biraz gecikme yaptı 3. basışta çalıştı bunun da bu olayla alakası olabilir mi 

diğer dostlarında dediği gibi o yükseklikte rakım ve sensör bu iki zımbırtı arabayı yürütüyor tabiki etkisi var oksijen olmaması ayrı bir durumdan 

azizim everestemi çıktınız :) yada mazotunuz iyimiydi 

 

Turbo ile alakası yok bu durumun, normalde silindirde yanmayı sağlayacak oranda oksijen bulunamadığından aracın nefesi kesilir..

Dediğinde haklısın abi ama kastedmek istediğim turbonun alıp götürdüğü değil arabadaki sensörler adam karşı kaldırımına bile sensör koymuş arabanın o derece 

maplar maflar boostlar sıcaklık pompa dış sıcaklık

oksijen zaten hepimizi buraya toplayan seebep oksijen yok araba yok 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
onurdursun

Su an karstayim arabam gebzedeki gibi gitmiyor ara hizlanmalari çok kötüleşti sinir edici bir durum

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Berat YALÇIN

3200 metrelik çiçekli, bayburt geçişinde 105 pslik dci aracım, birinci viteste bir çok noktada yüksek devirle yerinden kalkabildi. Matematik hesabı yapmadım ama yaklaşık 40 beygiri yok oldu gitti aracın. Manifol basıncı yine 1.6 bardı ama kaçınılmaz olan oksijen azlığı gücü yok etti. Bununla baş etmenin çaresi yok.

Bende 12 temmuz 2016 da kaçkar 7 göllere gitmeye kalktım rizeden,araç palio 1.3 multijet dizel 188.000 km de,motor kesinlikle süper ama moryayla köyünü 8-9 km geçip tam zirveye yaklaştım( tahmini 1-2 km kalmıştıkı) araç stop etti,normal çalıştırdım ama araç 1. Videste bile kalkmadı,gerisi geri döndük.mor yaylaya yaklaşınca araç gene coştu.tahmini aracın stop ettiği yer 3400-3500 km yüksekti

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...