İçeriğe Yönlendir

Forumun Tek Blazer Mavi Focus'u (Sanırım :) )


Ahmet İhsan Akşen

Recommended Posts

Mehmet Cihat
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Teşekkür ederim.

Garajda ayar yaptım, 9 m açıldım, 9 cm inecek şekilde ayarladım ama birşey farkettim. Paylaştığım video başlangıç kısmında da belli oluyor, sağda bir yükselti var. Benim bildiğim sis çizgisi düz olur. Sol olan dümdüz, sağdaki çift çizgi gibi, sağ taraf yükseliyor bı tık, ya özellik yada kesilme çizgisi sorunlu 😥

bence osram bilerek farlar gibi sağ tarafı yüksek bırakmıştır

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen
Mehmet Cihat yazdı:

bence osram bilerek farlar gibi sağ tarafı yüksek bırakmıştır

Öyledir diye ümit ediyorum artık, başka bir kullan denk gelirse (zor bir ihtimal, 6 senedir hiç denk gelmedim) kıyaslarim :)

 

sürücünün çalışmasını gösteren bir video çektim, tek eksiği folllow me home özelliği olmaması bence.

 

 

 

Ferit Erken yazdı:

Veya denemedim belki dörtler yanarken "drl" ler de aynı sekansta yanıp sönüyor, bunu devre dışı bırakıyor olabilir. Denemek lazım.

Görselde akü üstünde dim yazıyor 4 numaralı kablonun + da olduğu halinde. Bence farlarını açınca kapanma yerine kısılmasını sağlıyor ama önceki konularda gördüğüm kadarıyla kısık hali bile akşam rahatsız ediyor ve sisler açık geziliyor izlenimi vereceği için bu hali daha mantıklı geliyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Montaj yaparken akü bağlantısında ilk bağlayınca kıvılcım atması beklemede fazla akım mi çekiyor soru işaretini getirmişti aklıma. Ölçü aletim gelince hemen indim ölçmeye. 11mA gibi makul bir değer çekiyor. 

 

Akü gerilimi de ölçtüm 12.05 V... Sınırın altında bir şekilde şarj etmem şart.

 

Toplam akımı ölçmedim, okulda pens tipi var, ölçeceğim bakalım neymiş ne olmuş.

 

Araçtaki sabit elektriksel tüketim ölçümü için 10 mA hassasiyete sahip pensampermetreler kullanılmalıdır.  Aracın negatif kablosuna pensampermetre bağlanmalı ve değer ölçülmelidir.  12 voltluk sistemlerde değer 20 ila 30 mA, 24 voltluk sistemlerde ise bu değer 60 ila 80 mA arasında olmalıdır.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

Tahmin ettiğim gibi bir sıkıntı var. Ölçü aleti ile ölçtüm kapılar kilitli, kamera ve çakmaklık çıkık  520 mA çekiyor araç, osram lari bağlayınca 530 mA oluyor, devede kulak. (Osram lar 11mA çekiyor boşta ölçmüştük. Bı elektrikçi yolu göründü bize.

 

Yanlış alarm, gösterge hemen kapanmadigi için yüksek çıktı sanırım. Bu şekilde 1 Hafta yatsa 84 Ah harcar ki benim akü 66 lik 😁 bekleyip ölçmek lazım.

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ferit Erken yazdı:

Veya denemedim belki dörtler yanarken "drl" ler de aynı sekansta yanıp sönüyor, bunu devre dışı bırakıyor olabilir. Denemek lazım.

Denedim DRL leri kısıyor kapatmak yerine parklar yanınca. Kısık hali gereksiz parlak, eski haline aldım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

12 voltluk sistemlerde değer 20 ila 30 mA arasında olmalıdır.

 

Şimdi derin uykuda bir daha ölçtüm. 10 mA çekiyor sıkıntı yok 😎

 

Osram 11 mA çekiyor birlikte ölçünce 21-22 mA oluyor. Bakınca çok değil ama iki katına çıkmış oluyor... Aküye bağlanan kısmı ACC ye bağlasam sürücüsüne zarar verir miyim acaba, sürekli elektirige bağlı olmasa yani. 

Bu arada 12.21 V şuan akü, hala düşük.

Yorum bağlantısı
Ferit Erken
 
Şimdi derin uykuda bir daha ölçtüm. 10 mA çekiyor sıkıntı yok [emoji41]
 
Osram 11 mA çekiyor birlikte ölçünce 21-22 mA oluyor. Bakınca çok değil ama iki katına çıkmış oluyor... Aküye bağlanan kısmı ACC ye bağlasam sürücüsüne zarar verir miyim acaba, sürekli elektirige bağlı olmasa yani. 
Bu arada 12.21 V şuan akü, hala düşük.

Boşta düşük ama çalışırken daha yüksek akım çekeceğinden ACC ye bağlamak mantıklı değil. Fakat ACC den tetik alan bir röle ile beslemek mantıklı olabilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Ferit Bey'in dediği gibi, yapmanız gereken ACC'den tetik alan röle ile beslemek.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen
Sani Gerşon yazdı:

Aynalara röle bağlayabilirsiniz.

Mustafa bey'e danışmanızı öneririm:

 

@Mustafa Öztürk - Elo

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/302862-elo-ailesi-olarak-herkesi-selamlıyoruz/

 

Röle ile değil sanırım zaten röle yok diye biliyordum :)

 

sanirim modifiyeli kablo ile ayarlayabilirim süreyi, 340/410 MS olan yerden.

 

post-6952-0-48754600-1425601376.jpgg

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Akü gerilimi de ölçtüm 12.05 V... Sınırın altında bir şekilde şarj etmem şart.

6 saat yol yaptım. Geleli 6 saat oldu, 12,44 V olmuş akü, içim rahat artık, epeydir yatıyordu iyi geldi uzun yol.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen
Ali Kangal yazdı:

mesela bendeki eski yeşil kadranlı focus 2 motor sıcaklıgı 124 gercekte 89c 35 düşmemiz lazım sogutma suyu sıcaklıgı için 35 çıkarmak lazım

 

Geçen ROM güncellemesi yaptım, sıcaklık değerleri değişmiş, direk motor suyu sıcaklığını gösteriyor artık sanırım.

LnRHzc.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Ahmet hocam Rom güncellemesinden sonra araçta olumlu olumsuz bir fark oldu mu?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yukarıda attığım gibi sıcaklık değeri su sıcaklığını göstermeye başladı. Bir yerde okudum yazılımı güncelleyen usta yakıt tüketimi doğru göstermeye başlayacak demiş, esas bunun için yaktım, göreceğiz.

Eco mode ve radyo ekranıni göstergeye almak için de şarttı. Başka da bir gelişme olmaz sanırım rom güncellemesi ile.

Yorum bağlantısı
Fırat Önal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Yukarıda attığım gibi sıcaklık değeri su sıcaklığını göstermeye başladı. Bir yerde okudum yazılımı güncelleyen usta yakıt tüketimi doğru göstermeye başlayacak demiş, esas bunun için yaktım, göreceğiz.

Eco mode ve radyo ekranıni göstergeye almak için de şarttı. Başka da bir gelişme olmaz sanırım rom güncellemesi ile.

Benim rom 508. Eco mode devrede. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

motor suyu sıcaklığını gösteriyor artık sanırım

82 mi 88 derece mi termostat, 79-80 derecede geziyor sıcaklık guage menüde, düşük geldi gözüme.

 

Yıllar önce bir konuda görmüştüm. Benim de başıma gelince aynı yöntemle panzigot havalandırma kanallarındaki sünger yerine takım elbise koruyucusu ile oynardım. İki türü vardı elimde, biri naylon gibiydi hava geçmiyor, hava geçiren bir kumaşla yapmak lazım.

 

Arka koltukları yatırıp 4 plastik klips sökülünce kolayca çıkıyor.

 

LOVz5o.jpg

 

LOVKbH.jpg

 

LOV2QA.jpg

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
  • 1 ay sonra...
Ahmet İhsan Akşen

NtcHov.jpg

Bu seneki çeyizi düzdük ama kabın filtresi farklı geldi, yazdım aradılar "yanlış göndermedik uyumlu sıkıntı yok" dediler, iyi dedim kapattım ama ölçüler biraz farklı.

 

Opel EBATLAR (mm): A240 B204 H35 mm

Ford focus EBATLAR (mm): A234 B209 H36 mm

 

takayım mi ne yapayım bilemedim...

 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Taktık Opel polen filtresi sıkıntı olmaz dedi usta da.

Alternatif ürünlerle yıllık bakım sanayide 565 tutuyor artık... 10 yaşında C segment dizel bir araç lüks olmuş artık...

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Taktık Opel polen filtresi sıkıntı olmaz dedi usta da.
Alternatif ürünlerle yıllık bakım sanayide 565 tutuyor artık... 10 yaşında C segment dizel bir araç lüks olmuş artık...
Sadece yağ 450-500 tl tutuyor benimde araba genel olarak lüks oldu [emoji24]
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

0W30 kullanıyor mu egea, o nasıl fiyat öyle 🤔

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
0W30 kullanıyor mu egea, o nasıl fiyat öyle [emoji848]
Evet 0-30 [emoji24]
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

Tam kapanma da araya girince yazlıklara geçmek gecikti. 3 sezon kullandığım hankook ventus prime 3 lastikleri taktırdım, 120 TL bayıldık yine.

hyyhpic.jpg

 

5 kış 21.358 KM kullandığım Nokian WR D4 leri atacaktım ama usta arkalar (ön arka yapılmadı hiç) daha kullanılır dedi aldık yanımıza.

dvs316a.jpeg   chzvj0o.jpeg

 

Disk almadığım için bekliyor orijinal balatalar ama bi 150 bin km daha dursa duracak bu kale balatalar :)

 68 bin KM (5 yıl) kullanılan ön balatalar (Kale) - 48 bin KM (4 yıl) kullanılan arka balatalar (Kale)

b8xi2ut.jpeg   l83jhe4.jpeg

 

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Benim focustada kale vardı sanki balatayı değilde diski yiyor mübarek hiç azalmadı [emoji2]

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Sen balatasın kendine gel 😁

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...