Ahmet İhsan Akşen 14 Temmuz 2023 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2023 2018 de kapasitör değişimi yapmıştım, son kayıt düzgün kaydedilmiyor ve çalışmıyor diye sorun tam gitmemişti. Elektrik kesilince ekran kapanmadigi için erken bitiyordu enerji. Sonra yazılım güncellemesi ile sıkıntıyı çözmüştüm. Geçenlerde farkettim yine başlamış aynı problem. 5 sene dayanmış bizim isimsiz kapasitörler. O zaman 5 çift almıştım, değiştiririm, kullanmaya devam gittiği yere kadar. Son, Türkçe desteği olan ve sıkıntısız çalışan yazılım bu. https://support.viofo.com/support/solutions/articles/19000065837-viofo-a118c-firmware 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Temmuz 2023 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2023 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Ustama gösterdim, dinamo tarafından geliyor ama rulman sesi değil dedi. Elektrikçiye gittim duyduğu gibi dinamo diyot yakmış, densolarda hep oluyor bu dedi, 150-200-250 tutar dedi ( parçası alacak lehimci alacak falan dedi) İnternetten baktım alternatör regülatörü diye geçen parçadan bahsediyor sanırım. Lehim falan diyince hoşuma gitmedi sök yenisini tak şeklinde yok mu bu parça acaba? Lehim rutin herkes yaptırıyor mu dersiniz yoksa. Geçen gün değişen diyot dedi bu parçayı gösterdi. Demekki parça değişiyor lehim yapılan ne anlamadım? Orjinalini bulabilir miyim dedim, denso işte başka yok dedi, varsa netten orjinalini alayım dedim ama usta ile ses konusunda anlaşamadık. Sen başka sesten bahsediyorsun diyor. Bir iki gün bin ses artacak zaten benim dediğim gibiyse dedi ama içime sinmiyor ne yapacağım bilemedim. 2 saat falan sürer epey yer sökülecek dedi hafta sonuna bıraktım mecburen. Ayrıca eve gelince baktım cidden el değmiyor alternatöre. Arıza sesi falan koymamış ama bu videoda da lehim yapmışlar. Ekleme: büyük bir alet ile ölçtü ve 13.5 gibi bir değer ölçtü aküde. Ben obd ile baktığımda araç çalışırken 14.3 falan olurdu, şimdi adaptörü bozuk bakamıyorum. 4 sene sonra aynı arıza sanırım... Voltaji ölçü aleti ile ölçmedim ama 14.3 V olan voltaj 13.5 e düşmüş yine. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 16 Ocak Yazar Paylaş 16 Ocak 2 ay olmuş yapalı paylamayı unutmuşum 2 Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya 17 Ocak Paylaş 17 Ocak Maşallah Ahmet hocam, denim ve Blazer maviler farklıydı değil mi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Ocak Yazar Paylaş 17 Ocak (düzenlendi) Teşekkür ederim. Farklı. Blazer, kırmızı ve beyaz opak renklere makyaj ile eklenen lacivert türevi bir renk. Denim, deniz (okyanus), mürekkep mavi metalik ve çok daha güzel renkler. https://img.imgyukle.com/2024/01/18/yBEtSj.jpeg 17 Ocak tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 15 Mart Yazar Paylaş 15 Mart Ağır bakım yapıldı yıldan dolayı. 5 sene 60 bin km olmuş. 5300 TL civarı tuttu toplamda. Son depoda iyice arşa çıktı, yol bilgisayarı ile pompa değeri arası uçurum oluştu. 23 km ortalama hız ile 5,7 tüketim görünüyor, pompa da 7 litre çıktı. Neden olabilir bu yüksek tüketim. Mobil FE 5-30 yağ 615 TL hava yağ polen filtresi 800 TL Triger Kayış Seti europar + devirdaim PİERBURG 2.250 TL v kayış + rulman DAYCO 200 TL 3 litre kırmızı Total antifriz 400 TL 1000 TL işçilik 2 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 16 Mart Paylaş 16 Mart Ahmet İhsan Akşen yazdı: Ağır bakım yapıldı yıldan dolayı. 5 sene 60 bin km olmuş. 5300 TL civarı tuttu toplamda. Son depoda iyice arşa çıktı, yol bilgisayarı ile pompa değeri arası uçurum oluştu. 23 km ortalama hız ile 5,7 tüketim görünüyor, pompa da 7 litre çıktı. Neden olabilir bu yüksek tüketim. Mobil FE 5-30 yağ 615 TL hava yağ polen filtresi 800 TL Triger Kayış Seti europar + devirdaim PİERBURG 2.250 TL v kayış + rulman DAYCO 200 TL 3 litre kırmızı Total antifriz 400 TL 1000 TL işçilik Yakıt tüketimi farkının sebebi depo dolum şekli olabilir. Pompa atınca kesiyorsunuz belki ama bazı istasyonlarda aşırı hızlı dolum yapıyorlar ve yakıtta yeterince dinlenmemişse iyice köpürüyor ve pompa erken atıyor. İşçilik bedava olmuş Trigeri bırakın rutin yağ bakımına 500-750 arası alıyorlar yalnızca işçilik. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Mart Paylaş 16 Mart Pompa ölçüm farkı belirginleşiyorsa aracın baz aldığı kriterlerde problem olabilir. Hava filtresi dolmuştur. Enjektörlerde sıkıntı vardır ya da ateşleme de sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Yoksa neden fark olsunki. Pompa ölçümünde sizin gibi teknik birinin farkında olmadığı durum olmamıştır bence. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Mart Yazar Paylaş 17 Mart Teşekkür ederim. Emre beyin dediği gibi köpürme işi olsa bir sonraki depoda fark olmaması hatta az bile alması lazım ama sürekli fazla alıyor. Hava filtresi dediğiniz gibi olabilir çünkü üstündeki hediye gelen uyduruk bir şeydi. Şekli şemali değişmiş zaten. Bir iki depo takip edeceğim, olması enjektör temizliği yaptırayım yine. 2019 sonu temizlenmişti. Çıkan filtre ve V kayışı. 3 Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 18 Mart Paylaş 18 Mart Ahmet İhsan Akşen yazdı: Ağır bakım yapıldı yıldan dolayı. 5 sene 60 bin km olmuş. 5300 TL civarı tuttu toplamda. Son depoda iyice arşa çıktı, yol bilgisayarı ile pompa değeri arası uçurum oluştu. 23 km ortalama hız ile 5,7 tüketim görünüyor, pompa da 7 litre çıktı. Neden olabilir bu yüksek tüketim. Mobil FE 5-30 yağ 615 TL hava yağ polen filtresi 800 TL Triger Kayış Seti europar + devirdaim PİERBURG 2.250 TL v kayış + rulman DAYCO 200 TL 3 litre kırmızı Total antifriz 400 TL 1000 TL işçilik Antep te benim 2000 model Fiesta min sadece triger değişimine 2500 lira talep ediliyor. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 29 Mart Yazar Paylaş 29 Mart Haziran 2023 Sök tak 200 Balans 200 Aralık 2023 Sök tak 300 Balans 300 Mart 2024 Sök tak 400 Balans 400 700 TL verdık kışlık yazlık değişimine. Yıllık enflasyon % kaç demiştiniz... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 29 Mart Paylaş 29 Mart 2 arabanında kışlık sac jantı var yaz kış 1600*2 kardayım desene 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mart Paylaş 29 Mart Ahmet İhsan Akşen yazdı: Yıllık enflasyon % kaç demiştiniz... kaç lazımsa Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 1 Nisan Paylaş 1 Nisan 4 lastik sök tak balans + 4 sibop 1.200 TL ödedim 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Alptuğ Özcan yazdı: 4 lastik sök tak balans + 4 sibop 1.200 TL ödedim https://www.trendyol.com/motomacsan/lastik-sokme-makinasi-p-703472136?boutiqueId=61&merchantId=593156&storefrontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true&srsltid=AfmBOopAPyaH2JOmlOWFYu-kobYos0yu9l0NXYy1M79PwH5Go1NHMXrN5rI 4000 tl basit olan makine, diğeri de 20-25 e 2. el bulunur yer kaplar ama Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 2 Nisan Paylaş 2 Nisan Yerim olsa rutin bakımları bile kendim yapacağım sanayiye gitmeyeceğim ama yerim yok işte. Yakında 2.set'i alıp koyacağım kenara gibi geliyo zaten. Kendim değiştiririm 4 jant-lastiği.Bi kriko bi bijon anahtarına bakar Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 21 Temmuz Yazar Paylaş 21 Temmuz Ahmet İhsan Akşen yazdı: 4 sene sonra aynı arıza sanırım... Voltaji ölçü aleti ile ölçmedim ama 14.3 V olan voltaj 13.5 e düşmüş yine. Gittim elektrikçiye makina bağladı akü 12,6 V, yük bindirdi 10 küsurlarda. Aracı çalıştırdık 14,2 gösteriyor. Anlamadım neden obd farklı gösteriyor. Birde marş basınca elektrikli direksiyon arızası verip gidiyordu ama epeydir yapmıyor. Birde ben cihazdan bende arabadan marş yaktı aküyü zorlamak için araç zor çalıştı ama şıkırtı başladı. Motor ustasına geçtim egzantrik Zinciri gergisi yağsız gelmiş biraz gez basınç artınca düzelir dedi ama geçmedi gibi, bakalım ne masraf çıkacak:) Yorum bağlantısı
Recommended Posts