İçeriğe Yönlendir

Focus I - Radyatör Fanı Çalışmaması Ve Hararet


Kutay Yıldız

Recommended Posts

Kutay Yıldız

 biraz devirli şekilde bi süre yokuş çıkınca hararet yükseliyor. boşa alınca dönüyor yine ortaya. radyatör fanı mı sorun diye düşündüm,  araba sıcakken açtım kaputu arabayı çalıştırdım baktım fanlarda hiç hareket yok... sigorta kutusunu açtım kapakta yeri gösterilen  fanların sigortalarından sadece soldaki var sağdaki boş. önerisi olan var mı nasıl test edebilirim çalışıp çalışmadığını.


Yorum bağlantısı

son zamanlarda her hangi bir su hortumu sökülüp su yada antifiriz takviyesi yapıldımı araca?. yola çıkın düz yolda bira sıkıştırın arabayı birkaç km. sonra durup kaputu açın gaz verin harareti gözetin bu arada fanın açması lazım,açmıyorsa sigorta kutusunda iki büyük role var onları kontrol etmeniz gerekiyor,,, bir elektrikciye baktırın roleleri çıkartıp dibinde soket girişlerinde oksitlenme varmı kontrol edin varsa wd40 la temizleyin,

Yorum bağlantısı
Kutay Yıldız

dediğiniz gibi bir işlem yapılmadı. fan olayını deniycem ilginiz için teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hararet ani düşüp ani çıkıyorsa yalancı hararet dediğimiz, soğutma sisteminin hava yapması olayıdır.

Eksik sigortaları tamamlamayın.

Klima açınca fanlar çalışır, yada rolantide uzun süre çalıştırırsanız fanlar çalışır.

Yorum bağlantısı
Kutay Yıldız

Hararet ani düşüp ani çıkıyorsa yalancı hararet dediğimiz, soğutma sisteminin hava yapması olayıdır.

Eksik sigortaları tamamlamayın.

Klima açınca fanlar çalışır, yada rolantide uzun süre çalıştırırsanız fanlar çalışır.

Klima işi kafama yattı basit hem. yarın ilk iş deniycem onu teşekkür ederim :bravo: olmadı bi gösteririm elektrikçiye 

Yorum bağlantısı
Tamer Kurt

Benim aracımda klima açılınca fanlar çalışıyor fakat soğutma suyu sıcaklıgı yükselince fanlar devreye girmiyordu

Fan pervanelerinde çıkan kablolar birleşip ön tarafta ek olup soket bağlantısı yapıldıgı yerden oksit yapmış.(Akünün hemen önünde)

Soket ve kablo başlıklarını değiştirince düzeldi.Bakmanı tavsiye ederim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İrşat Kandemir

Bugün benim arabada da baktım fan çalışmıyor klimayı açtım yine fan devreye girmedi yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bugün benim arabada da baktım fan çalışmıyor klimayı açtım yine fan devreye girmedi yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler

Servis yolu görünüyor, fanın kömürleri bitmiş olabilir, yada ömrünü doldurmuş da olabilir. Belki basit bir kablo kopuğu bile olabilir. Her ihtimali göz önüne almakta fayda var. Zaman geçirmeden servise müracaat şart.. Hararet yapmasın yok yere araba..

Yorum bağlantısı
Tamer Kurt

Ana sigorta sağlam ise

Fandan çıkan kablo grubu ön panelde soketleniyor oksit yapmış olabilir

Fan iç kısmındada sorun olabilir

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Turan Adam2

Merhaba.

 

Durunca arabadan fıslama sesi geldiğini farkettim.

Su kapağını biraz sıkınca sesi kesti ama su sıcaklığını merak ettim 110 dereceydi.

tekrar çalıştırdım. rolantide 120 dereceyi görüyor fanların ikisi birden açılıyor 110 na getirip kapanıyor.

her iki röleyide yerinden söktüm com ve no uçlarını ayrı ayrı kısa devre yaptığımda 1. rölede de 2. rölede de her iki fan birden açılıyor.

iki rölede sökülüyken a1-a2 tetik uçlarında 12v ölçüyorum ama röleyi yerine takınca 0v oluyor.  (su 90 derecede, röleler tetiklenmemişken)

iki rölenin sadece dış kapaklarını söküp yerine taktım kontak mıknatısı çekiyor gibi elimle bastım her iki rölede de iki fan birden açıldı.

bütün denemeleri klima kapalıyken yaptım.

 

bu ölçüm iki rölenin tetik uçlarının beyne kadar kablo uçlarının sağlam olduğunu gösterir mi?

 

beyindeki 104 derece çıkış pin ucu kaç numaradır yada hangi renktir nasıl konrol ederim orayı henüz sökmedim.

 

Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Turan Adam2

hep ortada duruyor.

araba 10 yıldır bizde ben oynadığını hiç görmedim. çalışır sıfırdan ortaya gelir orda kalır.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hararet ölçümü yapan sensör arızalı muhtemelen. Isıyı doğru ölçmeyip fanları doğru zamanda aktif edemiyor araç

Isıları neyle ölçtünüz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
12 saat önce, Turan Adam2 yazdı:

rolantide 120 dereceyi görüyor fanların ikisi birden açılıyor 110 na getirip kapanıyor.

ne yapmasını bekliyırdunuz, yani sorun nedir?

10 saat önce, Turan Adam2 yazdı:

hep ortada duruyor.

araba 10 yıldır bizde ben oynadığını hiç görmedim. çalışır sıfırdan ortaya gelir orda kalır.

 

Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız
düdüklü tenecrede su kaç C ye yükselir kaynamadan?

Rahmetli amcamdan kalma belki 20 seneden eski fissler duduklu tencerede bunu takip edebilmek icin aparat var. Birde ne cesit oldugunu bilmedigim cam bolum var kapakta. Duduk ilk dik konumdayken 132/138 derece, duduk otup indir ikazi geldiginde dudugu indirdigimde 193/201 derece, ikinci duduk otup ocagin altini kis ikazi gelip o dudugude indirince yaklasik 30 saniye sonra 291/301 derece gorunuyor. Bu sadece tencereye kirecsiz su koydugumda gordugum olcum. Musluk suyu, icine giren tuz, cesitli sebzeler, et vs bu degerleri hep yukseltiyor. Ilginctir kemikli ette yaklasik 20/30 derece civari dusuyor.

Fikir verir belki diye dusundum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
50 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

düdüklü tenecrede su kaç C ye yükselir kaynamadan?

Tamam da, kullanıcı diyor ki, araç 1. derecede fan açmıyor, direkt 2 fanı çalıştırıyor. Normalde 110'da 1, 120'de 2. fan çalışmaz mı focuslarda?

Yorum bağlantısı
Turan Adam2
5 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Hararet ölçümü yapan sensör arızalı muhtemelen. Isıyı doğru ölçmeyip fanları doğru zamanda aktif edemiyor araç

Isıları neyle ölçtünüz?

cevap için teşekkür ederim hemen arabaya gidip denemeleri yaptım.

 

ısı sensörünün fişini çektiğim anda motor arıza ışığı yandı ve hararet göstergesi sona dayanıyor.

bu bana hararet sensörünün sağlam olduğunu düşündürttü.

ben makina otomasyoncusuyum araba üzerindeki sistemde kullanılan parçalar aynı gibi görünsede farklılıklar var denemeleri detaylıca yazıyorumki fark varsa lütfen anlatın.

arabalarda kullanılan ısı sensörü için forumlarda ntc diye bahsedilmiş. devre şemasında da 1 adet ntc görünüyor.

 

dBJR77.gif

 

ntc arızalandığında genellikle açık devre olur sıcaklık 999 derecede sabitlenir,

bazende kısa devre olur -40 derecede sabitlenir. bu benim gördüğüm makinalarda takılı olan ntc ler için böyledir. arabadakileri bilmiyorum yanlışda düşünüyor olabilirim.

 

ısıları obd2 cihazıyla ölçtüm. doğruluğuyla ilgili şu denemeyi yaptım.

obd2 110 derececeyi gösterriken su kapağını hava kaçıracak kadar açıp tekrar kapattım hemen kalın olan borudan kocaman bir kabarcık çıktı yani basınç olmasa su kaynatmaya hazır.

 

110daki doğru açtığı için hiç ısıyı doğru ölçmediği açısından düşünemedim.

termokupul sokup deneyecem en kısa zamanda.

Yorum bağlantısı
Turan Adam2
5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

ne yapmasını bekliyırdunuz, yani sorun nedir?

 

1. sorunum 104 derecede şöför tarafındaki fanın açmaması

2. sorumun ben elle kısa devre yaparak 1. kademeyi açtığımda iki fanın birden açılması.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Okunan ısının tam doğru olduğunu anlamak lazım. Harici ısı ölçer ile bakma iyi fikir. 104 derece gören ısıda fanlar mutlaka çalışmalı. Normal benzinli veya dizel araçlar genelde 95 98 gibi termostat, daha yüksek ısıları görünce ya ikinci fan (klima fanı) devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...