Misafir 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 Kapağın "zannkk" diye açılarak karşısındakine çarpması, yanlış kuvvet ile kapağın yada gövdenin yamulması, hasar görmesi tehlikeleri doğabilir. Çok ince mühendislik gerektirebilir. Programlama ile çözülmüyor mu forumda bi yerlerde vardı galiba. Doğrudur ancak benim problemim program değil, bagaj açma mekanizmasının su alarak zamanla işlevini yitirmesi sanırım. Açıp temizlemek gerekecek. Tüm programlamaları denedim ancak nafile. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 Kapağın "zannkk" diye açılarak karşısındakine çarpması, yanlış kuvvet ile kapağın yada gövdenin yamulması, hasar görmesi tehlikeleri doğabilir. Çok ince mühendislik gerektirebilir. Doğrudur ancak benim problemim program değil, bagaj açma mekanizmasının su alarak zamanla işlevini yitirmesi sanırım. Açıp temizlemek gerekecek. Tüm programlamaları denedim ancak nafile. Kapak amortisörün kaldıramadığı noktaya kadar zankkkk diye açılır en fazla sonrasında amortisör devrede olduğundan yavaşça açılır da yapabilemirem Bagaj kilidinde bir siwich var su alan bu doğru sökmesi biraz zahmetli 4 adet vidası var mekanizmanın,belki basit olandır programlama yani ama olmamış anlaşılan Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 6 Kasım 2013 Paylaş 6 Kasım 2013 C-max II'yi biliyorsunuz, elektrikli bizim kapaklar. Onları da inceleyin. Gerçi motor var galiba bu iş için ama tüm yük de bir motorda değildir sanırım. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Kasım 2013 Paylaş 9 Kasım 2013 Yay sert olsun ve amortisör kapandığında kalan boşluğa ,yay sıkıştığında sığmalı bu hususa dikkat..8 cm aldım kapı kapanmayınca 2 cm kesmek durumunda kaldım sonra Hayırlı haberleri bekliyoruz bu arada Bagajı biraz açtım kapadım ama sonuç galiba hüsran olur. Yay takıp denemedim ancak mondi sedanlarda amortisörün yanı sıra bir makas mevcur çekyatlarda kullanılan tarzda. Makası kaldırma biraz güç gerektiriyor. Yayın bu gücü sağlayacağını sanmıyorum Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 9 Kasım 2013 Paylaş 9 Kasım 2013 Küçük çocuğu olanlar dikkat etsinler, 5 yaşındaki kızm ben ne zaman bagajdan bişey almaya kalksam benden önce bagajın dibinde oluyor.Sürekli bagaj kapğını o kaldırmak istiyor, çok güzel havalanıyormuş çünkü 2 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Kasım 2013 Paylaş 9 Kasım 2013 Durup dururken nerden çıktı şimdi bu? Acaba benim Yeti de olur mu? diye sorular kafamı kurcalaya başladı iyi mi... 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 10 Kasım 2013 Paylaş 10 Kasım 2013 Durup dururken nerden çıktı şimdi bu? Acaba benim Yeti de olur mu? diye sorular kafamı kurcalaya başladı iyi mi... ''Yeti bagaj kapağı nasıl otomatik yapılır'' adlı konu başlığını bekliyor olacağım Yorum bağlantısı
Turkay Enez 10 Kasım 2013 Paylaş 10 Kasım 2013 Önce yapılır mı yapılmaz mı (yapıcı gözle) incelemem lazım. Aklıma yatarsa konuyu anında açarım... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 10 Kasım 2013 Paylaş 10 Kasım 2013 (düzenlendi) Daha uzun yay ancak amortisör gövdesinin dışında olabilir,amortisör kapandığında sıkışmamalı yani..ilerde deneyebilirim belki ama olacağını sanmam c max ın kapak formu alttan bir kaldırıcı istiyor ,ağır kalıyor Bence, daha uzun değil ama daha etli bir yayla olabilir... 20-30 cm lik ilk açılma direncini yenebilecek kalınlıkta olmalı yay... Senin kullandığın yaylar çok ince... Araştırmaya başlamış bulunuyorum... 10 Kasım 2013 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Bugün Yetinin bagaj kapağını inceledim. Kapak tam kapandığında, amortisör üzerinde yay için kalan uzunluk max.45mm. Yani, yayın sıkışık hali 45mm den daha az olmalı. Kapalı hali en çok 45 mm olan yay, o kadar güçlü olmalı ki kapağı 30 cm itebilmeli. Bunu yapabilecek bir yay varsa bu iş olur gibi. Hemen yay arayışına başlamalıyım. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 C max'ta amortisör kapandığında kalan boşluk 40 mm ve sert yayın da işe yarayacağını sanmıyorum ,yayın kuvvet uyguladığı istikamet moment oluşturmaya uygun değil,kapağa paralel değil dik istikamette olan kuvvet işe yarar gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 C max'ta amortisör kapandığında kalan boşluk 40 mm ve sert yayın da işe yarayacağını sanmıyorum ,yayın kuvvet uyguladığı istikamet moment oluşturmaya uygun değil,kapağa paralel değil dik istikamette olan kuvvet işe yarar gibi duruyor. Hatta aynı amortisör belli bir noktaya kadar da kapağın açılmamasını sağlıyor gibi geldi bana. Tıpkı mutfak dolap kapaklarındaki amortisörler gibi mesela. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Amortisör bağlantı noktaları, kapatırken belli bir noktadan sonra kapağın kendi ağırlığı ile kapanmasına imkan verecek şekilde seçilmiş gibi duruyor.Farklı bir açıyla konumlanmış olsalar, kapak çok kolay açılabilir fakat kapatmak biraz güçleşebilir bu sebeple 30-50 cm elle kaldırdıktan sonra amortisör gücünü etkin kullanıyor. 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 C-max II'yi biliyorsunuz, elektrikli bizim kapaklar. Onları da inceleyin. Gerçi motor var galiba bu iş için ama tüm yük de bir motorda değildir sanırım. Yeni c max ta iki yönlü çalışan elektro hidrolik amortisör var sanıyorum Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Kasım 2013 Paylaş 14 Kasım 2013 Amortisör bağlantı noktaları, kapatırken belli bir noktadan sonra kapağın kendi ağırlığı ile kapanmasına imkan verecek şekilde seçilmiş gibi duruyor.Farklı bir açıyla konumlanmış olsalar, kapak çok kolay açılabilir fakat kapatmak biraz güçleşebilir bu sebeple 30-50 cm elle kaldırdıktan sonra amortisör gücünü etkin kullanıyor. Abdurrahman, aynen söylediğin gibi. Belli bir noktadan sonra amortisör kapağın kapanması için baskı yapıyor. Dolayısıyla Yeti de sadece yay ile otomatik açılma mümkün değil... Yorum bağlantısı
Tamer Yıldırım 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Aracım 2005 C-Max. Uzaktan kumandadaki tuştan bagajı açabilmeme rağmen, bagaj kapağındaki butondan açılmıyor. Sorunla ilgili daha önce forumdan kronik bir switch sorunu olduğunu okumuştum. Sıvadık kolları, bir bakalım dedik. Bagaj triminin sökülmesi kapılardan daha kolay. Kapağın döşemesini söktükten sonra açma tuşuna ulaşılıyor. İçerdeki switch iyice ezilip, bozulmuş. Temizledim ama düzelmedi. Değişmesi gerekiyor. Switchinde aynısını elektronikçilerde bulamadım. Kapağın tutamaçlarındaki 2 torx vida söküldükten sonra aşağı doğru çekilerek klipslerden ayrılıyor ve döşeme çıkıyor. Bağaj kapağının içersinden plaka lambaları ve açma butonun bulunduğu çıtaları çıkarmak için 4 tane 10mm somun var onları söküyoruz.Somunların 1 tanesi arka silecek motorunun arkasında kaldığından motoruda sökmek gerekiyor. Çıtanın içi hep toz, toprak olmuş. Sonunda switche ulaştık. Switcin yenisini bulamadığımdan, döşeme ve çıtayı taktım ama butonu tam yerleştirmedim. Şimdi asıl mesele switchi bulmak. Benze bir tane buldum ama 3 bacaklı, bizimki 2 bacaklı. Anadolu yakasındaki en büyük elektronikçilerden birine sordum hep 3 bacaklı var. Daha önce bulup ta kendi yapan varsa parça temini konusunda yardım ederse sevinirim. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Sonuçta buton değil mi, 3 bacaklı veya 2 bacaklı olması fark edecek mi ? Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Sonuçta buton değil mi, 3 bacaklı veya 2 bacaklı olması fark edecek mi ? Sayın Yöneticime katılıyorum, 3 bacaktan ikisi 2 bacaklı switch'in yapacağı işi yapacaktır mutlaka. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Yıldırım 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Sonuçta buton değil mi, 3 bacaklı veya 2 bacaklı olması fark edecek mi ? Sayın Yöneticime katılıyorum, 3 bacaktan ikisi 2 bacaklı switch'in yapacağı işi yapacaktır mutlaka. Switchin yerini öyle bir yapmışlarki, sadece switchin girebileceği kadar boşluk var. 3 bacaklı switch, 2 bacaklıya göre çok daha dar. Yerine tam oturuyor. Bulduğum swichin fotoğrafını çekip koyarım. Daha iyi anlaşılır. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Yeri ile birlikte gidin almaya, bir şey mutlaka denk gelir... Yorum bağlantısı
Tamer Yıldırım 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Aldığım switch bu. Diğerinden çok daha geniş. Üzerindeki şema tam belli olmuyo ama, 1 ve 2 kısa devre butona basıncada 3 ü kısa devre yapıyo diye anladım. Switchin 2 bacaklısı olsa tam yerine olacak gibi. Aramaya devam edicez. Bu kadar uğraştık, sonu gelir herhalde. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Benim garanti bitmesine rağmen garantiden değiştirdiler. bunu. Teşekkürler ford. Su almış... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Benim stokta 5x5 mm ebatlarında iki girişli swich var iş görür mü Yorum bağlantısı
Recommended Posts