İçeriğe Yönlendir

Golf MK6 BigTurbo


Erdem Dertsiz

Recommended Posts

Sertaç Karginer

Süper seçim olmuş Erdem iyi günlerde kullanırsın insallah... :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Hayırlı olsun çok güzel araç allah güzel günlerde binmeyi nasip etsin.

tarihinde Samet Daz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Tamamdır olmadı bu hafta perşembe çorluluda nargile yapmazsak tatlı organizasyonu yaparız :)

 

Perşembe tatil sıkıntı yok :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Gule gule kullanin.

 

Teşekkürler.

 

hayirli olsun güzel secim..! :nazar:

 

Teşekkürler.

 

Hayırlı Olsun Allah Kaza Bela Vermesin

 

Teşekkürler.

 

Hayırlı olsun. Güle güle kullanın. :nazar:

 

Teşekkürler.

 

Süper seçim olmuş Erdem iyi günlerde kullanırsın insallah... :nazar:

 

Teşekkürler.

 

Hayırlı olsun çok güzel araç allah güzel günlerde binmeyi nasip etsin.

 

Teşekkürler.

 

:nazar:  :bravo:  :flowers:

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Hayırlı olsun koç :)

 

Eyvallah abi daha iyileri senin olur işallah :)

 

Hayırlı olsun

 

Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Erdem Dertsiz

2014 de aldığım aracımı baya bir değiştirmiştim. 

Evde biraz vakit bulmuşken paylaşayım.

 

Motor tarafına yaptıklarım ile başlayayım.

ilk önce araca 3 kere yazılım atıldı. Aracı aldığımda 65-70 bin arasında bir km deydi.

1. yazılım 90 binde ecufastte atıldı. DPF ve EGR üzerindeydi. ilk yazılım tecrubem oldugundan bende herkes kibi o zamanlar çekimser kalıyordum. :)

2. yazılımı 140 binde 2CR Performance da attırdım. Bu arada DPF nin içini boşaltmıştık. EGR de iptal edildi. Baya bir süre yine zevkli zevkli kullandım.

3. yazılımı yine bir önceki firmada 180 bin civarında yazdırdım. DPF sökülüp DownPipe yapıldı. EGR söküldü. Turbo 2.0 GTD surbosu olan GTC1549vc ile değiştirildi. Bu kadar yapmışken tabiki üzerine KN kutu içi filtre takmıştım. bayada hızlandım bu sefer 210 bg oldu. Dyno ölçümü ile :)

 

Bu sırada motorun yazılım kaynaklı bana çıkardığı masraf yağ bakımlarını öne çekmem oldu.

Öne çekmem dediysem öyle 3000-5000 km de bakım yapmıyorum 10.000-12.000 arası değişiyor kullanım tarzıma göre. Eğerki çok abuk subuk sıkıştırıp yağ sıcaklığı 120 lerin üzerini gördüyseki çok nadir olur. O ay 10.000 de değiştiririm.

 

Bunun harici termostatım bozuldu.

2 kere baskı değişti. 

2 kere triger, 1 kere devirdaim, 2 kere V kayışı değişti. 

1.6 tdi da kronik en büyük sorun enjektördür. Genelde revizesi çok sağlıklı değildir.

Revize ederler kalibre ettik derler aynen takınca çok güzel çalışır hadi bide ben araç üzerinde kalibre ediyim dedin mi yandın başlar şakırdamaya :)

4 kere temizletmişimdir heralde 1 kerede piezo kafa arızası yapmıştı çok sağlıklı değildi o değişti.

 

210.000 deki araç için normal gibi

 

Bunun  haricinde yazılımın değil ama big turbonun en büyük zararı Teker Poryası. 

Ne zaman 4-5 kere son hız denemesi yapsam kesin arkasından porya bozulur ama suç heralde yine yazılımda değil bende :)

 

Golf gerçekten sağlam bir araç alt takım olsun dayanıklılık olsun bana yaklaşık 150 bin km dir tahammul edebiliyor.

 

Gerçi onu sevdiğimide biliyor diye düşünüyorum :)

 

 

Şimdi içine yaptıklarıma bakalım.

 

Golf 7 koltuklarını bulunca değiştirdim Hemen :)

Golf 7 Direksiyon.

Golf 7 Sinyal ve silecek kolu 

Passat B8 kararan ayna

ve

Tüm ambiyans aydınlatmaları

Bu liste gerçekten çok fazla kanalımda videoları mevcut :) 

 

IMG-20200725-181529.jpg

 

IMG-20200719-190731.jpg

 

IMG-20200731-160920.jpg

 

IMG-20200715-141619.jpg

 

IMG-20200715-144141.jpg

 

dav.jpg

 

Bu arada bu kadar şeyden sonra motor gerçekten böyle gözüküyor stok :) 

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Bunun göstergeleri bozuk, gaza basınca değişik şekillerde ışıklar yanıyor 😅

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Selçuk Bakış yazdı:

Bunun göstergeleri bozuk, gaza basınca değişik şekillerde ışıklar yanıyor 😅

 

Bazen bozmak güzeldir :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor toz koruma plastikleri kırmızya boyanabilir daha ateşli olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Bazen bozmak güzeldir :) 

Şeytan azapta gerek 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Selçuk Bakış yazdı:

Bunun göstergeleri bozuk, gaza basınca değişik şekillerde ışıklar yanıyor 😅

Fazla göstergesi bile var 😂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Alpay Sumer yazdı:

Fazla göstergesi bile var 😂

Fazlası kalkış içindir 😁

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Çağlar Bayur yazdı:

motor toz koruma plastikleri kırmızya boyanabilir daha ateşli olur

 

Arabayı kaplatmayı düşünüyorum abi o ara gövde rengine boyuyabilirim :) 

 

Mert Gulkokan yazdı:

4 kere temizlettik demişsiniz mekanik olarak sökülüp cihazda mı temizlettiniz ?

 

Aynen mekanik olarak cihazda temizlendi. işeme değerleri çok yüksek ve çok düşük oldugunda adaptasyon kurtarmaz ise mekanik olarak kontrolü gerekiyor. Düzgün yapılamıyor orası ayrı.

Selçuk Bakış yazdı:

Fazlası kalkış içindir 😁

 

Bi jet olmasakta planör kaldırırız :) 

 

Bahadır Taşpolat yazdı:

Maşallah, Allah nazardan saklasın 

 

Amin hocam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Erdem Dertsiz

 

9f337mv.jpg



Yeni aldığım replika Oz jantlarım. Eski jantlarım ince yanak lastikten baya yamuğu vardı. Tamir yerine sıfır almak daha mantıklı geldi. TSE belgeli :)

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Erdem Dertsiz
(düzenlendi)

Baya bir aradan sonra fren performansı mutlu etmediği için büyütme ihtiyacım doğru.

Sarı siteden zimmenman spor disk balata ve 2011 audi tt den çıkma fren kaliperleri buldum.

 

v4j0b52.jpeg

 

r9mj01o.jpeg

 

Tabi bunları almam yetmedi. Çünkü aracımdaki fren kaliper taşıyıcı ile aks taşıyıcı bütünleşik bu sebep ile yeni bir aks taşıyıcı ihtiyacım doğdu.

 

rtx9ek1.jpeg

 

gisua3r.jpeg

 

 

Çıkmacıda parça aramasını ve sökümü kendim yaptığım için fotoğraf çekemedim. Sağolsun sanayideki arkadaşlarım olmaz boşver uğraşma diye başladılar işe bende inada bindirdim işi başladım sökmeye.

 

Aks taşıyıcı değişti. Bu taşıyıcı golf 6 tsi (dizelde farklı benzinde farklı taşıyıcı kullanmışlar) passat b7, jetta, scirocco gibi vag modellerinde çıkıyor.

Sarı site üzerinden zaten kaliper, disk ve balata almıştım.

Toparlarken eski amortisör yeni taşıyıcıya girdi ama çapı küçük kaldı. Hadi be birde amortisör mü değiştiriceğiz. :)

İnada bindi bikere coilleri alalı daha bir sene olmamıştı. Neyse hemen gittim dedim bana coil hemen verdiler sağolsunlar yeni bir set coilim olmuş oldu :) 

Herşeyi toparlayıp lastiğide yerine takınca keyfim yerine geldi.

 

lyqfzge.jpeg

 

gbsz4kd.jpeg

 

1mdsrw1.jpeg

 

Şimdi bu iş için neler değişti.

Amortisör

Disk

Balata

Kaliper

Aks taşıcı

Porya 

Total Maliyet 9000

Peki fark ne oldu.

280mm olan disklerimiz 312mm 'ye yükseltmiş olduk.

 

Montaj sonrası ESP ve ABS gayet düzgün çalışmaya devam etti. Ama sanki ABS biraz erken giriyor gibi geldi ilk başta. 

Bir kaç gün sonra sürekli sürdüğüm yerlerde test edince sürekli durmaya yakın ABS nin devreye girdiğini ve fren mesafemin uzadığını fark ettim.

ABS pompasında kodlaması varmıdır diye araştırırken buldum. 

Disk kodlaması sonrası fren performansım eskisinden kat ve kat iyi olmuştu.

 

Aslında 280mm olan disklerimin performansları normal kullanımda gayet iyi fakat yüksek hızlarda 2. fren sonrası sanki disk ısındığında çarpılmış gibi bir karaktere dönüyordu. 

Hem fren mesafesi uzuyor hemde direksiyonda aşırı bir titremeye neden oluyordu. Soğuduğu zaman ise eski haline dönüyordu. Yeni disklerde böyle bir sorunum kalmadı.

Psikolojik midir bilmem ama sanki daha kısa mesafede duruyorum artık. Bunuda merak ettiğimizde 280 mm diske sakip arkadaşımın aracı ile müsait bir zamanda fren testi yapıp karşılaştırmayı düşünüyoruz.

 

 

 

 

 

tarihinde Erdem Dertsiz tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Cem Işık

İmrenerek izliyorum Erdem, güle güle kullan:) frenin ısınmasın inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Mükemmel, bilinçli bir modifiye tutkusunu yapması gereken iş var karşımızda. Elinize sağlık çok güvenli olmuş. Gireceğiniz tüm muayenesinde fren değerleri ile önceki fren değerleri farkı emeğinizin farkını ortaya koyacaktır. Kontrolsüz güç güç değildir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...