Murat Kuzey 7 Ocak 2014 Paylaş 7 Ocak 2014 Merhaba, Aracımızın gizli özelliklerini internetten araştırınca buldum. Hepimize faydalı olabileceğini düşündüğüm şeyler mevcut. Sizlerinde eklemek istedikleriniz varsa ekleyelim.. Kumanda açma kapama düğmelerine aynı anda dörtlü flaşörler yana kadar basılı tutulur bundan sonra kumandada açma düğmesine 1. basışta sadece şoför kapısı 2. basışta diğer kapılar açılır iptal için aynı işlem uygulanır. Kontak açılırken direksiyon üzerinde sol OK (okey) tuşuna TEST yazısı görünene kadar basılı tutulursa ekranda TEST menüsü açılır yukarı aşağı ok tuşlarıyla menü seçenekleri görünür. Tek dokunuşla kapanmayan camlarınız için açma düğmesinden cam sonuna kadar açılır düğmeden elinizi çekmeden 3 saniye kadar beklenir daha sonra aynı işlem cam kapatarak yapılır bu işlem her cam için ayrı ayrı yapılır. Uzaktan kumanda ile kapılar açılmaz ise kumada içinde anahtar çıkartılarak ( FORD AMBLEMİ ALTINDA ) kapılar açılır.'' istisnai durumlarda '' KULLANMA KILAVUZU SAYFA 45. Anahtar araç içindeyken Ford Power sistemi çalışmaz ise direksiyon sağ tarafındaki kontak anahtarı giriş bölümündeki kapak dikkatlice sökülür kumanda yuvaya takılr ve power düğmesiyle araç çalıştırılır. '' istisnai durumlarda '' Silecekleri değitirmek için veya kışın yukarda durması istenildiğinde kontak kapatılınca 3 saniye içinde silecek kolu aşağı dogru çekilip 1-2 saniye bekleyince silecekler yukarı doğru (SERVİS KONUMU) kalkar, eski konumuna almak için kontak açılır aynı işlem uygulanır. Ön silecekler çalışır durumdayken veya otomatik modda ise geri vitese takılırsa arka silecek kapalı olsa dahi otomatik olarak devreye girer. Bağaj kapağı kumandadan 2. basışta açılır. Ön kolçak üst kapağını isteğe göre ileri geri hareket ettirilebilir. Arka paspas altlarında her iki tarafta da saklama gözleri mevcut.(bazı modeller) Yakıt eklemek gerektiğimde veya yeni sisteme geçmemiş benzinliklerde yakıt pompası depo kapağını otomatik açmaz ise servisin verdiği özel huni kullanılarak depo kapağı açılır. Kumanda açma düğmesine basılı tutulur ise tüm camlar otomatik olarak açılır aynı işlem kapatmak içinde uygulanır. (Çalışmaz ise madde 13 uygulanır) 12. madde olmaz ise her cam için ayrı ayrı önce cam açma düğmesine basılır ancak düğme bırakılmaz cam açılınca 3 saniye beklenir ve aynı işlem cam kapatarak yapılır (bu işlem her cam için uygulanır). Gecikmeli sönen farlar sistemde kapalı iken manuel olarak ta çalışırılabilir araçtan inerken sinyal kolu direksiyona doğru 1 kez çekilir bip sesi duyulur son kapı kapandıktan 30 saniye sonra farlar otomatik söner iptali için kol tekrar direksiyona çekilir. Park edildiğinde parkların yanması isteniyorsa araçtan inerken aracın hangi tarafı yola bakıyorsa sinyal kolu o tarafa bir kez itlir ve isteğe göre sadece sağ veya sol parklar devreye girer. Merkezi kilit ile kapılar kitlenmez ise her kapı ayrı ayrı kapı içlerindeki bölümlerden anahtar ile kitlenir (bizzat başıma geldi 1 gece sağ arka kapı açık kaldı sonradan farkettim) KULLANMA KILAVUZU SAYFA 42. Araç kapıları kitli iken kumandadan sadece bağaj açma tuşuna basılarak bağaj açılır ise kapak kapatılğınıda otomatik olarak kitlenir ve bu esnada dörtlü flaşörler yanar kitleme tuşuna basmanıza gerek yok. (KAPILAR AÇILMAZ İSE ) Şerit değiştiirirken Sinyal kolu hafifce yukarı veya aşağı geçiş yönünde göre itilirse sinyaller 3 kez yanıp söner ( otoban sinyali olarak bilinir ) CD çalar test menüsü veya seri numarasını öğrenmek için kontak açılırken direksiyon üzerindeki sağ ok (okey) tuşuna cd çalar ekranında TEST yazısı çıkana kadar basılı tutulur . (İLERDE AKÜ DEĞİŞİMLERİNDE ŞİFRE UNUTLUR İSE SERİ NUMARASI GEREKECEKTİR NOT ETMENİZDE FAYDA VAR ) Arka kapı çocuk kilitleri otomatik olarak soför kapısında bulunan arka cam kilit düğmesi ile birlikte çalışıyor. Emniyet kemeri uyarı sesinin devre dışı bırakılması için(sürücü ve yolcu) kontak açıkken emniyet kemeri kilidi 4 kez kapatılıp açılır. onay için göstergedeki emniyet kilidi uyarı ışığı 3 kez yanıp söner..Devreye almak içinde aynı şeyler uygulanır. silecek suyu normalden biraz kısa sıkılırsa silecekler 3 kere çalışır. Hız sabitleme devrede iken özellikle buzlu yollarda araç patinaja düşerse (ANTİ PATİNAJ DEVREYE GİRİNCE ) hız sabitleme devreden çıkar. ( GÜVENLİK NEDENİ İLE YAĞIŞLI BUZLU VE VİRAJLI YOLLARDA CC KULLANILMAMALIDIR ) Arka kapılar veya bagaj kapağı tam olarak kapanmadığında, kapılar kilitlenmek istendiğinde, kapılar kilitlenir ancak o kapı açık kalır. Ön kapılardan birisi tam kapanmadıysa kilitlenmez. Araç kilitlendiğinde park lambaları sönmüyorsa, ve dörtlü flaşörler yanmıyorsa kapılardan birisi veya bagaj kapağı açık kalmış demektir Otomatik park asistanı sola sinyal verildiğinde sol ,sinyal verilmediğinde sağ tarafta tarama yapar. 20000 Km de 'Motor yağı değişim zamanı' uyarısı gelir ise aksi bir durum yok ise bu sorun değildir tam fren-tam gaz-kontak yapılarak uyarı silinir. Gözlük kabının hemen arkasında cama yakın tarafta çocuk gözlem aynası mevcut bagaj kapağının ne kadar açılacağını ayarlayabilirsiniz. bagaj bölmesi kapağını açınız. istediğiniz yüksekliğe gelince durdurup bagaj bölmesi kapağı anahtarına basıp üç saniye kadar basılı tutun. bir uyarı sesi gelince bagaj kapağınız istediğiniz yükseklikte açılacaktır artık. İPTAL için Elle kapağı sonuna kadar açın, düğmeye basılı tutarak tekrar programlayın Sürücü koltuklarının başlıklarını sökmek için bir tarafta yer alan klipse basınca kafalıklar çıkmaz ama karşı tarafında yer alan çok dikkatli bakıldığında gözüken mini klipse de basılınca kafalıklar çıkarılabilir. Elektrikli Katlanır Aynalar''. Otomatik katlama işlevi: NOT: Elle katlama düğmesi kullanılarak katlanmış olan aynalar sadece elle katlama düğmesi ile açılabilir. KULLANIM KILAVIZU SAYFA : 74 Araçlarımızın usb girisinden cep telefonu şarj edebilir. Araç bir kaç hafta kilitli durumda kalır ise kumanda deve dışı kalır. Anahtar kullanılarak kapılar açılmalı ve motor çalıştırılmalıdır. Kilidin açılması ve motorun bir kez çalıştırılması kumandayı devreye alır. (K.KILAVUZU SAYFA 39) **UYARI** : Eğim olan yerlerde park ettiğinizde mutlaka el frenini çekiniz sadece viteste bıraktığınızda araçlarımız ağırlık ve yeni nesil motor olmasında dolayı tehlike arz ediyo denemelerdede yaklaşık 20 derece eğimde vitesteki aracın kaydığı test edilmiştir. Yol bilgisayarından ESP ( savrulmayı önleyici sistem ) OFF durumuna getirildiği zaman, araç savrulma eğilimi gösterdiğinde ESP kendiliğinden devreye girer ancak ASR ( anti patinaj sistemi ) devre dışı kalmaya devam eder. Tekrar devreye almak için ESP'nin yol bilgisayarından ON konumuna getirilmesi gerekir. Hıza duyarlı ses sistemini aktif hale getirmek için menüden ses seçeneği seçilir, buradan uyarlanan ses seçeneği ok tuşları ile +7'ye getirilir. Daha sonra yine ses menüsünden DSP ayarları ve ''sürüşe optimize et'' seçilir. Pil değiştirildikten sonra ekrandan silinmeyen ''Anahtar Pili Zayıf Pili Değiştirin '' Uyarısına çözüm !'' 1- Araç çalışmıyorken içine binin,kumanda anahtarından kapıları açma tuşuna basılı tutarak ,debriyaja basmadan power tuşuna basın (yarım kontak yani-) 2- Yine kumandanın aracı açma tuşuna basılı tutarak ayağınızı debriyaja basarak power yuşuna basın ve aracı çalıştırın.''Daha sonra a racı stop ettirdiğinizde ekrandaki yazının silindiğini göraceksiniz. 18 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ocak 2014 Paylaş 7 Ocak 2014 Böyle bir konumuz vardı... Ellerinize sağlık.. Birleştiririz.. 3 Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 Bu aralar bu konudan epeyi çıkmaya başladı elinize sağlık. Yorum bağlantısı
Olgaç Öcek 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 Ne zamandır arayıpta bulamadığım bir konu. Faydalı oldu. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 C-Max de ne arabaymış, devlette bu kadar gizlilik yok. 3 Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 Hangi modeller icin gecerli bu özellikler acaba ? Yorum bağlantısı
Selami Duygu 15 Ocak 2014 Paylaş 15 Ocak 2014 Çok teşekkürler.Sayenizde aracı öğreniyoruz. Yorum bağlantısı
Murat Kuzey 15 Ocak 2014 Yazar Paylaş 15 Ocak 2014 Sizlerinde bulduğunuz, eklemek istedikleriniz varsa paylaşabilirsinizz. Hayat paylaştıkça güzel. Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 25 Ocak 2014 Paylaş 25 Ocak 2014 Yazmıs mıydık bilmiyorum ama araba park halindeyken sinyal kolunu aşağıya cekersek (sol sinyal) sol parklar yaniyor sadece. Tam tersini yaparsak (sağ sinyal) sağ parklar yaniyor Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 26 Ocak 2014 Paylaş 26 Ocak 2014 Elinize sağlık, kopyalayıp word ile kaydettim. Yazıcıdan çıkarıp torpido gözüne koyacağım. Her ne kadar bir çoğu kullanma klavuzunda bulunsa da önemli yerler bir araya getirilmiş. Hızlı başvuru gibi olmuş. Emeğinize sağlık, teşekkür ederim... 2 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 27 Ocak 2014 Paylaş 27 Ocak 2014 Elinize sağlık, kopyalayıp word ile kaydettim. Yazıcıdan çıkarıp torpido gözüne koyacağım. Her ne kadar bir çoğu kullanma klavuzunda bulunsa da önemli yerler bir araya getirilmiş. Hızlı başvuru gibi olmuş. Emeğinize sağlık, teşekkür ederim... +1 Yorum bağlantısı
Aydın Zeybek 3 Şubat 2014 Paylaş 3 Şubat 2014 28.maddeyi ben gerçekleştiremiyorum,bagaj kapağını istediğim yerde durduruyorum fakat sürekli hale getiremiyorum,nedense hafızaya almıyor. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Şubat 2014 Paylaş 4 Şubat 2014 8.Bağaj kapağı kumandadan 2. basışta açılır. Bu özellik benim focus 1 dede var suana kadar 1. basışta hiç açamadım:) ama emeğine sağlık teşekkür ederiz faydalı bilgilerin için benim olmasa bile yan komşum oktay abinin çok işine yarıyacak ve sanada dua edecek eminim Güvenlik önlemidir. Bu nedenle iki kerelik klik hareketi ile görevini yerine getirir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Murat Kuzey 4 Şubat 2014 Yazar Paylaş 4 Şubat 2014 Bugün aracıma giderken kumandadan kilidini açtım. tam arabama binecekken komşuyla muhabbete daldık biraz. Sonra arabanın kapısını açayım dedim. kilitli. Tekrar denedim. Kumandayla açtım kapıları bekledim 30 sn kadar. önce ışıkları kapattı sonra aynaları katlayarak kapıları kilitledi. Demek ki kapıları yanlışlıkla açtığımızda, yeniden kilitliyor. Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 Arabayının kilidini açık bırakın gece yinede çalamazlar arabayı Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 Kilidi acip arabaya dokunmazsaniz yani kapi bagaj vs. Acmazsaniz kitliyor. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 Arabayının kilidini açık bırakın gece yinede çalamazlar arabayı Öyle değil Ahmetcan. Mert in dediği gibi. araban eve yakın, yanlışlıkla kapı açmaya bastın. Araqcın kapılar açıldı (Kilitler) Eğer kapılara müdahale etmezsen (fiziken gidip açan olmazsa) kapılar kendini tekrar kilitler. Ama sen araçtan indin, kapılar kilitsiz, teyp yok Kilidi acip arabaya dokunmazsaniz yani kapi bagaj vs. Acmazsaniz kitliyor. +1 Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 (düzenlendi) Öyle değil Ahmetcan. Mert in dediği gibi. araban eve yakın, yanlışlıkla kapı açmaya bastın. Araqcın kapılar açıldı (Kilitler) Eğer kapılara müdahale etmezsen (fiziken gidip açan olmazsa) kapılar kendini tekrar kilitler. Ama sen araçtan indin, kapılar kilitsiz, teyp yok +1 Hayır hirsiz binsin arabaya (kilitleme bilerek açık bırak) power tusuna basacak calıstırmak icin. Anahtar arabanın cevresinde olmadıgı icin kontak dahi açılmıyor gösterge lambaları vs. hiç biri çalışmaz Bizzat denedim. Teyp konusuna gelince o gider ama araba gitmez Abi Zaten yeni C-Max'lerde alarm yok 5 Şubat 2014 tarihinde Ahmetcan Yiğit tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 (düzenlendi) Hayır hirsiz binsin arabaya (kilitleme bilerek açık bırak) power tusuna basacak calıstırmak icin. Anahtar arabanın cevresinde olmadıgı icin kontak dahi açılmıyor gösterge lambaları vs. hiç biri çalışmaz Bizzat denedim Arabayı çalıştırmaya çalışsın çalıştıramasın, teybi sökmeye çalışsın sökemesin.. Sinirlensin iyice. Sonra tüm konsolu parçalasın, döşemeleri kessin, camları kırsın, stepne, yangın tüpü, ilk yardım çantası vs alıp birde arabaya not bırakıp gitsin (Allah korusun) 2007 de bende vardı Easy Go lu Fiat Stilo.. Çarşının ortasında çalışır vaziyette unutup gitmişliğim var.. Oda ayrı tehlike yani 5 Şubat 2014 tarihinde Kerem Minaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 Arabayı çalıştırmaya çalışsın çalıştıramasın, teybi sökmeye çalışsın sökemesin.. Sinirlensin iyice. Sonra tüm konsolu parçalasın, döşemeleri kessin, camları kırsın, stepne, yangın tüpü, ilk yardım çantası vs alıp birde arabaya not bırakıp gitsin (Allah korusun) Kasko bakar mı dersin Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 Ayrıca 2013 C-Max'lerde arka tampon eşiği standart mi? Yorum bağlantısı
Olgaç Öcek 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 Peki arabayı çalıştırdınız. Belli bir uzaklığa gittiniz. Hatta baya uzaklaştınız. Araba çalışmaya devam ediyor. Peki araç gider mi? Deneyen oldumu? Gidememesi lazım. İkaz olarak ford anahtar uzaktamı ne öyle birşeyler yazıyor. Peki hareket ediyormu hiç deneyen oldumu? Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 Peki arabayı çalıştırdınız. Belli bir uzaklığa gittiniz. Hatta baya uzaklaştınız. Araba çalışmaya devam ediyor. Peki araç gider mi? Deneyen oldumu? Gidememesi lazım. İkaz olarak ford anahtar uzaktamı ne öyle birşeyler yazıyor. Peki hareket ediyormu hiç deneyen oldumu? Onu denemedim ama gitmiyormuş öyle diyorlar Yorum bağlantısı
Recommended Posts