Uygar Küçük 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 2007 model 120binkmde 2.el focus modeli aracı alırken Ankara da yetkili servise gösterdiğimde çok ufak sorunlar haricinde problemi olmadığını söylemeleri üzerine satın aldım. Üzerinden yaklaşık 3-4 ay geçti, bu sefer samsun daki yetkili servise kontrol için götürdüm. Servisteki yetkililer bana şunu söyledi: " Aracın acilen değişmesi gereken birçok parçası olduğu, bunlarında işçilikle beraber 2000tl üzeri fiyatı var." Arabacın yanlizca 10binkm bakımını yaptırıp, benle ilgilenen kişinin zorla cep telefonunu bile alarak arabayı çıkartıp sanayide 3 farklı ustaya gösterdim. Aracın acil değişmesi gereken parçası yok sadece yağ kaçırıyor deyip 10tl ücretle akıtan yerini değiştirdiler. Şu an sorunsuz kullanıyorum. Yetkili servisin bu yaklaşımı bana hiç etik gelmedi. Bu normal mi acaba? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Normal Sonuçta ticarethane. Kimi vicdanlı, namuslu, kimi ise tam tersi. 4 Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Şöyle bir göz atarsanız foruma (az önce direksiyon konusunda Selim Bey de yazmış) normal yani.. Direksiyon kutusunda problem olan aracın, akü dahil değiştirmedik yerini bırakmamışlar. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/226816-c-max-direksiyon-problemi/?p=1939445 Gibi gibi... Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Yetkili servisler bir çok kişinin canını iyi yakıyor... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Yetkili servisin bu yaklaşımı bana hiç etik gelmedi. Bu normal mi acaba? Acil değişmesi gereken parçalar var diyen servis mükemmel bir araba sanayideki usta idare eder bir araba vaadinde bulunmuş bence... 4 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Şöyle bir göz atarsanız foruma (az önce direksiyon konusunda Selim Bey de yazmış) normal yani.. Direksiyon kutusunda problem olan aracın, akü dahil değiştirmedik yerini bırakmamışlar. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/226816-c-max-direksiyon-problemi/?p=1939445 Gibi gibi... Direksiyon kutusunun yanında diğer arızaları da gidermeleri gerekirken, diğer arızaları giderip asıl problemi çözememişler... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Belki de dışarıda ki ustalar gittiği yere kadar daha gider aciliyet yok demek istemiş olabilirler. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Servisler ellerindeki kataloğa ve aracın km.sine bakarak değişmesi gereken parçaları sırasıyla değiştirirler. Onlar için parçanın sağlam olup olmadığı önemli değildir. Bizler (çoğumuz) ve sanayideki ustalar ise genellikle bozuk olan veya olabilecek parçalar üzerinde yoğunlaşır ve sadece o parçaların değişmesini isteriz. İki ay sonra başka bir parça bozulur bu defa onun için gideriz. Usta da memnun biz de! O zaman mesele yok. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Yetkili servisler niye öyle birşey yapsınki,sonuçta orada çalışanlar maaşla çalışan personel,adamlar primlede çalışmıyorlar,iş yeri ister çok kazansın ister az kazansın adam alacağı maaşa bakar,neden böyle birşey yapsın,arabanın modeline km göre rutin değişmesi gereken parçalar vardır onların değişmesi gerektiğini söylemişlerdir,illaki bir parçanın değişmesi için arabanın yolda kalması yada arızalanması gerekmiyor,bu kadar ön yargılı olmayalım,tamam işçilik ve malzeme fiyatları belki piyasaya göre pahalı olabilir ama sonuçta garantili iş yapıyorlar ve kullandıkları parçalar orjinal,piyasada orjinal diye satılan parçalar ne kadar orjinal acaba herşeyin çakması yapılıyor belki onlarda çakmasıdır Yorum bağlantısı
Doğan Can Demir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Ustanin hakli oldugu nerden belli bence bir iki yere daha goturun servislerdeki ustalar genelde gozlemledigim kadariyla sadece parca degistirmekten anlar baska anlayislari yok Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Servisler ellerindeki kataloğa ve aracın km.sine bakarak değişmesi gereken parçaları sırasıyla değiştirirler. Onlar için parçanın sağlam olup olmadığı önemli değildir. Bizler (çoğumuz) ve sanayideki ustalar ise genellikle bozuk olan veya olabilecek parçalar üzerinde yoğunlaşır ve sadece o parçaların değişmesini isteriz. İki ay sonra başka bir parça bozulur bu defa onun için gideriz. Usta da memnun biz de! O zaman mesele yok. Kessinlikle size katılıyorum bilinçli bir şekilde yetkili serviste yapılan işlem bence mantıklıdır.Ben şunun kaanatindeyim bir parça bozulmadan değiştirmek mantıklı yoksa diğer parçalarada sıçrama durumu var boşuna masraf.Bence mantıklı düşünüldüğünde serviste yapılan işlem mantıklı. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Kimi servisi yerin dibine sokar,sanayiiye gider, Sonra yandım allah diyip,servise arıza tespitine gelir. Kimi sadece servise gider,işim garantili olsun der. Sanayici bu değişmesi lazım dediğinde,Tamam diyip Servis değişmesi lazım dediğinde Neden değiştirmek istenmez? Sanayiide kaç esnaf (hepsi için geçerli değildir,örneklerini defalarca gördüm) periyodik bakımlarda Hangi km'de benzin filtresinin değişmesi gerekiğini,Yada Hangi km'de hidroliğin,şanzıman yağı,bujinin değişmesi gerektiğini biliyor? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Kimi servisi yerin dibine sokar,sanayiiye gider, Sonra yandım allah diyip,servise arıza tespitine gelir. Kimi sadece servise gider,işim garantili olsun der. Sanayici bu değişmesi lazım dediğinde,Tamam diyip Servis değişmesi lazım dediğinde Neden değiştirmek istenmez? Sanayiide kaç esnaf (hepsi için geçerli değildir,örneklerini defalarca gördüm) periyodik bakımlarda Hangi km'de benzin filtresinin değişmesi gerekiğini,Yada Hangi km'de hidroliğin,şanzıman yağı,bujinin değişmesi gerektiğini biliyor? Honda jazz muhabbetinden bahsetsene Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Kimi servisi yerin dibine sokar,sanayiiye gider, Sonra yandım allah diyip,servise arıza tespitine gelir. Kimi sadece servise gider,işim garantili olsun der. Sanayici bu değişmesi lazım dediğinde,Tamam diyip Servis değişmesi lazım dediğinde Neden değiştirmek istenmez? Sanayiide kaç esnaf (hepsi için geçerli değildir,örneklerini defalarca gördüm) periyodik bakımlarda Hangi km'de benzin filtresinin değişmesi gerekiğini,Yada Hangi km'de hidroliğin,şanzıman yağı,bujinin değişmesi gerektiğini biliyor? Her servis Honda değil abi Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Honda jazz muhabbetinden bahsetsene 8buji arabaya 4buji değişen esnaf çok tahir Her servis Honda değil abi Tamam,Değişecek parçaların ekspertizini istesinler,Dışarda yaptırsınlar? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Tamam,Değişecek parçaların ekspertizini istesinler,Dışarda yaptırsınlar? Öyle yapan da var zaten? Ama tam olarak dmeek istediğini anlamadım abi? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 (düzenlendi) İşten anlayan usta bulana kadar yetkili servis. Sanayide bir çok usta ucuz yedek parça kullanıyor. Yetkili servisler araçların kronik sorunları genelde biliyor. Triger değişimi gibi işlemlerde yetkili daha garanti. 14 Mart 2014 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 (düzenlendi) bazı servislerde cahilce (bazen) yahut genellikle sizin cahil olduğunuzu düşünerek çakalca bu gibi önerilerde bulunabiliyorlar. Bana her gidişimde VW servis eskiden (artık demiyorlar) disklerinin değişmesi lazım balata değişmesi lazım vs vs dedi durdu. nasıl kontrol edileceğini bilmediğimi varsayarak. Yine çok sevdiğim çalışanların olduğu bir yetkili serviste (ford) beni tanımayan çalışanlar fusion 'un tüm ön poryalarının sağlı sollu değişmesi gerektiği, viraj çubuklarının değişmsi gerektiğini söylediler bir de güya aracın altına götürüp dinlettiler. 2 sene felam önce 1500 liralara varan hesap çıkardılar. hı hı biraz ses artsın dedim. Ondan sonra 100 bin km daha yaptım. geçende Osman USta'ya yine sordum. "yok abi herşey iyi" dedi. Budur yani. O nedenle yetkili servislerden "malesef" korkar olduk. Doktorların bazısı kapıdan girene anjiyo yapar. Avukatlar dava uzasın diye eksik dava dilekçesi yazar. bitirmez davanı. Eczacılar ucuzu varken ithal olan tuzlu suyu verir. Nalburlar kaliteli diye komisyonu yüksek mala iyi der Biraz önce bir marangozla yaşadım mutfak kapaklarını kendi kafasına göre bir model yapmış. ben öyle istemedim düzelt dedim. "bunlar daha iyi" diye yalpaladı. "abi artık geç oldu zamanı geçti pardon" diyemedi. malesef, esnflıkta küçük de olsa bir grup kısım böyle etik olmayan işlere bulaşabiliyor. İlkokulda bunlar düzelir. Okuma öğreterek çarpım tablosu ezberleterek olmaz. Neyse burda hiçbir mesleğe doğrudan saldırım yok. hepsinin çakalı var demek istedim. servisin de var. ... - **** marka 10*40 abi - niye lan, bu transit mi, hem 2006 model focusla, 2011 model focusada aynı yağımı koyuyorsunuz? - evet abi, biz fordlara hep bu yağı koyuyoruz. -lan oğlum bunlar dpf li. dpf li focusların yağı bu değil ki. - neli abi, o ne ne ki - ben Bir de böyle tartışınca "Abi bugüne kadar hiç şikayet gelmedi sen merak etme" demezler mi 14 Mart 2014 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 15 Mart 2014 Paylaş 15 Mart 2014 Sanayici bu değişmesi lazım dediğinde,Tamam diyip Servis değişmesi lazım dediğinde Neden değiştirmek istenmez? Çünkü o anda birden bire kazığın boyutunu tam olarak hesaplayamaz.. Öyle mi ben bir düşüneyim der çıkar Yorum bağlantısı
Recommended Posts