İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Katalizör Arızası


Ömer Faruk Divarcı

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Özel servislerde de var ids cihazi.

Kat edilen yolun %20 sinde benzinle % 25 fazla yakarak giderek. Yazilimdaki data duzeltilirse . toplamdaki tasarruf zaten daha fazla olur

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Özel servislerde de var ids cihazi.

Kat edilen yolun %20 sinde benzinle % 25 fazla yakarak giderek. Yazilimdaki data duzeltilirse . toplamdaki tasarruf zaten daha fazla olur

Abi bu cahil aklimla bisey anlamadim ama bu dedigini umarim servise anlatabilirim. Birde bayram tatilinde bayagi bir uzun yola gidecegim donuste bu dediklerini yapayim yoksa o kadar yolda butun yakit planlarim alt ust olur. Bu bile cokken bide benzinle belirsizlikle korkulu ruya gormeyim. Simdi basima ne gelecegini bilmiyorum sok yasamayim.
Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Birde su her serviste bulunan tum markalar icin ortak olan cihazla uzun donem yakit bilgisini sifirlatabilirim degil mi yoksa illa ford servisi mi olmali?

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Anladim abi burda birtek ford ozel servisi var bakalim yaptirabilecekmiyim. Cunku nerrdeyse yalvararak is yaptiriliyo orada.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Serkan Acar

Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar.2011 de 2007 model 1.6 Trend sedan Ford Focus aracımı 130.000 km de iken satın aldım. Araca hemen Ankara Damla Lovato'da LPG taktırdım. Yanlış hatırlamıyorsam aracı 160.000 km lere kadar sorunsuz kullandım. Ancak bundan sonra sizlerin de bahsettiği katalizör verimi eşik değerin altında arızası sebebiyle sıkıntılı anlar yaşamaya başladım. Arıza lambasını söndürtüyorum 20 - 30 km sonra tekrar yanıyor. LPG ciye gidiyorum ayar yaptırıyorum nafile. Bir OKB li olarak bu durum beni acayip rahatsız ediyordu. Şaşmaz sanayide yaptığım sayısız araştırmalar neticesinde bunun katalizör tıkanıklığı veya başka bir katalizör sorunundan değil tamamen LPG den kaynaklandığına kanaat getirdim. LPG den dolayı depoda yarım depo benzin varken benzin lambasının yandığına alıştığım gibi buna da alıştım, çünkü kesinlikle çözümü yok. Bir ara arızayı söndürmek için sürekli gittiğim sanayideki ustamdan utandığım için aliexpressden 40 $ a arıza silme cihazı(u581) bile aldım. Ben artık bu arızaya alıştım ve umursamamaya çalışıyorum ama esas sorun bundan dolayı arıza lambası yanıkken ikinci bir farklı arıza oluşursa onu görememek, anlayamamak. Böyle bir durumda ne yaparız bilemiyorum. Burada Ford'a bir eleştirim olacak; madem arıza lambasını yakıyorsun bu arızanın ne olduğunu anlamamız için bilgi ekranı da olması lazım, araçtan biz herhangi bir cihaza bağlanmadan bu arızayı silebilmemiz lazım, Opel de bile bu özellik var. Uzun lafın kısası hem benzin lambasını hem de arıza lambasını yaktığı için LPG den nefret ettim, ikincisi ses izolasyonu sıfır olan ve de arızalara sürücünün kendinin ulaşmasını engelleyen Ford'dan da nefret ettim. Ev aldığım için aracı değiştiremiyorum yoksa yukarıda bir arkadaşın dediği gibi satacağım bu külüstürü :)

Bu açıklamalarımdan sonra siz arkadaşlarıma sorum şu; bildiğiniz üzere arıza önemsizse arıza lambası turuncu renk yanıyor, ciddi bir arıza ise kırmızı yanıyor, diyelim ki arıza lambası katalizör verimi eşik değerin altında diye turuncu olarak yanmakta, bu haldeyken ikinci bir farklı önemsiz arıza oluşursa lamba yine turuncumu yanar yoksa iki farklı arıza var diye kırmızımı yanar? Şimdiden teşekkür eder iyi günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya

Himm tahminin sari yanar. Eğer önemli bir Ariza ise motor sesi cekisi vb durumlarından belli eder. Yapabilinecek şey *** küfür *** PC ye baglayip takip etmek.şahsen ben öyle yapiyorum.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Serkan hocam sana sonuna kadar katiliyorum. Hele ki yarim depoda benzin lambasi yakmasi isi bu ara bende de cok sık oluyor. Arac lpg de yolda geliyorum benzin lambasi yandi. Sabah calistirdigimda gitse neyse artik her calistirmada otup durcak. Arabada ceyrek deponun uzerinde benzin var gene gidip en az 50 lira daha benzin alcaz bakalim.

Benim de oksijen sensoru hatasi aliyordum. Gittim sensoru degistirdim gene yabiyo ariza lambasi gene oksijen sensoru arizasi.

Sizin deginmediginiz bir husus ta sabahlari yola cikinca yolun 5 km sini benzinde gitmemiz. Nedir bu lpg den cektigimiz.

Satmak farz oldu.

Üniversal cihazlar bunu ypaqmz

Caglar abi ford ozel servisi buldum nihayet burda. Ford cihazi var ellerinde ama uzun donem yakit bilgisi silme isini sordum yok oyle bisey deyip ciktilar ;(
Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya

Serkan hocam sana sonuna kadar katiliyorum. Hele ki yarim depoda benzin lambasi yakmasi isi bu ara bende de cok sık oluyor. Arac lpg de yolda geliyorum benzin lambasi yandi. Sabah calistirdigimda gitse neyse artik her calistirmada otup durcak. Arabada ceyrek deponun uzerinde benzin var gene gidip en az 50 lira daha benzin alcaz bakalim.

Benim de oksijen sensoru hatasi aliyordum. Gittim sensoru degistirdim gene yabiyo ariza lambasi gene oksijen sensoru arizasi.

Sizin deginmediginiz bir husus ta sabahlari yola cikinca yolun 5 km sini benzinde gitmemiz. Nedir bu lpg den cektigimiz.

Satmak farz oldu.

Caglar abi ford ozel servisi buldum nihayet burda. Ford cihazi var ellerinde ama uzun donem yakit bilgisi silme isini sordum yok oyle bisey deyip ciktilar ;(

aracınızın hata kodu neydi?

Yorum bağlantısı
Serkan Acar

Aslında ilk mesajım fazla uzamasın diye yazmamıştım ama Ford'da problem çok, ilk aklıma gelenler; Fiestalar da dahil araçlar geri vitese çok zor geçiyor, 3-5 ayda bir kısa farları patlatıyor, hidrolik direksiyon sistemi sürekli bozulur ya direksiyon pompası sürekli yağ kaçırır ya borular delinir ya direksiyon pompası arızalanır araç düşük hızda(5km) sağa sola dönerken uğultu yapar vs. Geçenlerde lastik patladı, değiştirmek için işe koyuldum, lastiğin 3 bijonunu söktüm 4. de bijon anahtarının içi aşınmış bijonları kavramadı, lastiği sökemedim. Sökemediğim gibi önceden söktüğüm 3 bijonu da sıkamadım kaldım yolun ortasında öyle. Bijonları sökmeden önce bijon anahtarının içine bakmıştım yepyeni idi, muhtemelen ilk defa kullanılacaktı. Neyse bir arkadaş durdu onun bijon anahtarı ile lastiğimi değiştirdim. Arkadaşta Civic vardı, bijon anahtarı da çok kaliteli bir şeye benziyordu.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Acar

Bu arada bendeki hata kodu P0420. Geçen hafta 10 binlik bakıma girdim bakımdan sonra arızayı sildirdim. arızayı sildirdikten sonra 1000 km geçti arıza lambası henüz yanmadı(şeytan kulağına kurşun). havalar çok soğuk gidiyor acaba ondan mı bilemedim.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ersin Özkaya

Aracim yine p 0036 hata kodu vermeye başladı benzinde bile.obd ile yaptigim testlerde diğer sensorun değeri gaza gore artip yada azalirken hata kodunun olduğu sensor sabit duruyor.değer hep 0.425 .bu sabit durmasi bozuldugunun göstergesi mi?bilen var mi?

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Süleyman Arslan

2008 model lpg'li 1.6 ti-vct motorlu focus 2.5 marka aracımı aldıktan bir süre sonra arıza lmbası yaktı.

Aracı cihaza bağlayıp hata koduna baktığımızda Katalitik konvertör arızası veriyordu.

Egsozcuya gittim usta egsoza ufak bir delik açarak katalitik konvertörün içinin boşaltıldığını tespit etti sonra açtığı deliği tekrar kaynatarak kapattı. 

Muayene yaklaştı bu şekilde girsek muayeneden geçebilirmiyiz yoksa egsoz emisyon değerleri sıkıntı oluştururmu?

Özellikle katalitik olmadan muayeneye giren arkadaş varsa ve konu hakkında bilgi verirse çok memnun olurum.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdal Köse

Merhaba arkadaşlar yukarıdaki yazılan arızalar bendede mevcut benim yaptıklarım ; 1- Susturucu değişti 2- Yağ-Filtre değişti 3- Beş altı kere LPG ayarı yapıldı. 4- LPG sisteminin tamamen değişmesi gerekiyor dediler bende sadece LPG Enjektörlerini değiştirdim şimdilik yanmadı ama gözüm Arıza lambasında takılı kalıyor yandı yanacak diye. Ustaların dediği gibi ya LPG sistemini değiştireceğiz yada Eksozcuya gideceğiz. Ama şu bir gerçek 4 yıldır Ford kullanıyorum ilk arabam 2000 modeldi yeni aldığım araç ise 2006 focus ben yavaş yavaş soğumaya başladım Ford'dan. 

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Forddan sogumayin lpg li aractan soguyun :) simdi yazdiklarinizi okuyunca gecmisimi hatirladim. Oksijen sensoru hatasi yuzunden yaniyordu bende de. Ustalar lpg den bosuna degistirme dediler. Ama en son degistirdim duramadim. Bir gun gecmeden tekrar ariza lambasi yaninca da arabayi satip dizel aldim :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Karabulut

Benim kara kız alt devirlerde baya cansızlaştı, araba eskisi gibi gaz yemediği gibi herhangi bir arıza uyarısı da vermiyor.

 

Kilometre ve uzun zamandır lpg'de kullanmam nedeniyle, sanki bu sorunun altında katalizör var gibi düşünüyorum. Henüz teşhis konulmadı, yağ bakımı da geldi. Bakım sonrası düzelmez ve sorun katalizörde tespit edilir ise, forumda yaptığım araştırmada, tıkalı ise temizlenebiliyor, içi dağılmışsa yenisi ile değiştirilmesi ya da iptal edilmesi gerekiyor anlamında cevaplar edindim. :)

 

 

Katalizörün ömrünü tamamladığı ya da tıkandığı göz ve el yordamıyla nasıl anlaşılır ?

 

Eğer içi dağılmamış ve sadece tıkalı ise, internette satılan & uygulama videoları bulunan temizlik maddeleri işe yarar mı ?

 

Dağılmış ise aşırı pahalı olmasından ötürü almayı düşünmediğim katalizörün içini boşaltmanın arıza lambası yakma ihtimali var mı ?

 

araç 210 binde, 150 bin km'dir lpg'li kullanılmakta :D 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Süleyman Arslan

Katalizörün içi boşaltıldığı için benim aracımda arıza lambası yanıyor. Arıza lambasını kalıcı olarak söndürülmesi için katalitiğin sistemden iptal edilmesi gerekiyor. Bu işlemi yapan yerler var. Aracın bakımı yaklaştı gittiğimde bu işide aradan çıkartmayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Ersin Özkaya
(düzenlendi)

Aracimda kat doldugu icin bosalttirmis idim.bosalttiktan sonra ozelde egzoz pulu aldim ve 2 yil bindim.en son  muayenede tuvden egzoz muayesine girince kaldim.ust limit 0.20 iken benimki. 0.60 cikti .tabi gidip.ozelden tekrar pulu aldim ama tekrar kat.yaptirmak istiyorum.bir kac egzozcuya gittim sacma sapan parcalara 800 ile 1000 tl istediler ki ici tuglali degil telli imis.orijinali tuglali idi.yurt disindan bakmaya basladim ve bir kac kat buldim.aceba bu urunler nasuldir? Gumrukten gecerken ek masraf olur mu?

Urun linki:

http://m.ebay.co.uk/itm/331916790264?rmvSB=true&ul_ref=http%3A%2F%2Frover.ebay.com%2Frover%2F1%2F710-53481-19255-0%2F1%3Ficep_ff3%3D2%26pub%3D5574735181%26toolid%3D10001%26campid%3D5336086427%26icep_item%3D331916790264%26ipn%3Dpsmain%26icep_vectorid%3D229508%26kwid%3D902099%26mtid%3D824%26kw%3Dlg%26srcrot%3D710-53481-19255-0%26rvr_id%3D1163296576547&_mwBanner=1&ul_noapp=true

tarihinde Ersin Özkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tuğla değil. Seramik karışımıdır. Telli de olmaz. Hatalı anlatım yapmışlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Tuğla değil. Seramik karışımıdır. Telli de olmaz. Hatalı anlatım yapmışlar

Peki abi ne onerirsin? Yurt disi urunleri buraya gore daha iyi olir gibi geliyor bana.burfa egzozcunun gosterdigi cok basit ve adi gibi idi.benim temizlettegimin kalitesi belli idi.gozle bile fark ediyordu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Egzos cu daki ni bilmem de.. Kat ı gözümle görüp taktırmak isterim. Dingiliz ne yolayacak kdv si ilave olunca kaça gelecek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...