Haluk Çakmakcı 10 Temmuz 2014 Paylaş 10 Temmuz 2014 akü hiç uyarı vermedi, sabah işe geldim, akşam çalışmadı, bugün gittim aldım, ayrıca normal aküde olmuyormuş bunlara, akünün boyu diğerlerine göre daha kısa o yüzden daha pahalı, yahi bir iki markanın tipi uyumlu oluyor, sani bey akü bitmeden önce arıza lambasını söndürtmüştüm ama aküyü değiştiktikten sonra yolda yine yandı, hatta sevinmiştim yanmıyor diye ama toplam 180km yaptıktan sonra tekrar yandı, eskiden 50km sonra yanıyordu son ayardan sonra 180km gitti, Yorum bağlantısı
Gürsel Şen 12 Temmuz 2014 Paylaş 12 Temmuz 2014 bişey sormak istiyorum. şimdi katalizörde sıkıntı olsa ve değiştirmek istesek ki servis bana 6.000 tl dedi değişirsem. ama ben servisle ugrasmak istemiyorum. internette bir kaç tane egzoz sitesi var katalizör satışıda yapılıyo. ben baktım 1000 tl ye 1500 tl ye katalizörler var bunlardan alıp taktırsak sıkıntı yaşarmıyız Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Divarcı 12 Temmuz 2014 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2014 bişey sormak istiyorum. şimdi katalizörde sıkıntı olsa ve değiştirmek istesek ki servis bana 6.000 tl dedi değişirsem. ama ben servisle ugrasmak istemiyorum. internette bir kaç tane egzoz sitesi var katalizör satışıda yapılıyo. ben baktım 1000 tl ye 1500 tl ye katalizörler var bunlardan alıp taktırsak sıkıntı yaşarmıyız 6 bine tarla alırım deseydim hocam ben de birkaç sitede bakmıştım benim araç için yani ti-vct motor için 2.500 civarı diyorlardı. ki benim araçta katalizör birbirinin aynısı iki tane. acaba sizde nasıl? bir de benim ki euro-4 dü. sizinki euro-5 olabilir. ondan dolayı da pahalıdır. bir de dışarıda muadil katalizör takan bir yere sordum. senin ikili olduğu için 500 erden bin tl dedi. ama kalitesi nasıl bilmiyorum. tabi yenisini takınca lpg nedeniyle aynı hatayı almakta var ileride maalesef. Yorum bağlantısı
Gürsel Şen 13 Temmuz 2014 Paylaş 13 Temmuz 2014 ya benim aracın arızası katalizör mü tam bilmiyorum sadece fiyat araştırdım. ayrıca sizin aracınız gibi ikili katalizör mü onuda bilmiyorum. bi ara ustaya göstermiştim aracı katalizörü sorduğumda bi tane gösterdi aracın tam ortasından geçiyordu. sizin dediğiniz gibi arıza katalizörden kaynaklanıyorsa diyelim değştirdik ve aynı hatayı tekrar alırsak ne anlamı kalıyo katalizörü değiştirmenin. Yorum bağlantısı
Haluk Çakmakcı 15 Temmuz 2014 Paylaş 15 Temmuz 2014 Geçen cuma yol testi yaptık, seyir halindeyken yani araç yükteyken ayar yapıldı ama 150km sonra arıza lambası gene yandı, ben artık kesinlikle o2 sensöründen şüpheleniyorum çünkü benim lamba LPG takıldıktan 18-19000 km sonra yandı, katalizör bozuk desem arabanın çekişi iyi sıkıntı yok, dur kalklarda at gibi kişniyo maşallah, ayrıca daha önce Ank. Şaşmaz da bi eksozcuya gittim adam daha lafım bitmeden kat. değişecek 750 ye takarız dedi, hemen başka bir eksozcuya gittim eliyle eksozu tıkadı baktı biraz gaz falan verdik arabaya kat. sağlam dedi, kesinlikle değiştirme abi dedi, bende anlamadım herkes üç kağıtçımı olmuş ne? ayrıca eksozcuların sağlam kat.ları bozukmuş gibi değiştirip yada iptal edip başkalarına 1000-1500 TL ye sattığını duydum, eğer değişim yapacaksanız eski kat.ı alacağım deyin bakalım ne olacak, ben kafaya koydum o2 sensörünü söküp temizlemeyi düşünüyorum, birde OBD cihazı alıp lamba yanıktan sonra kendim söndürüp böyle denemeler yapacağım keza o2 sensörü 250 TL falan, belki temizlersem düzelir. Yorum bağlantısı
Haluk Çakmakcı 15 Temmuz 2014 Paylaş 15 Temmuz 2014 Gürsel bey eğer sizin kat. arızalı olsa eksozdan şakırtı gelir yani, kat.dan kopan parçalar ses yapar, ayrıca eksozdan bir miktar tıkanma olur buda çekişi etkiler, eğer bu tür sorunlarınız yoksa 50tl bile vermeyin, bunlar çakal helal para nasıl kazanılıyor haberleri yok, 1000-1500 lira az bir para mı sanki? Yorum bağlantısı
Gürsel Şen 15 Temmuz 2014 Paylaş 15 Temmuz 2014 hoca m çekişte bi sıkıntı yok egzozcuya da gittim kat sağlam dedi. arabayla deneme yapıorum 170 i görüyorum . ışık ilk yandıgından beri 3000 km yaptım sadece yanıyo bi süre benzinle kullanıorum sonra aracı stop edip çalıştırınca lamba sönüyo ama arıza hafızada kalıyo cihazdan bakılınca arıza görünüyo p0420 (lanet arıza neyse artık)bakalım artık... Yorum bağlantısı
Haluk Çakmakcı 17 Temmuz 2014 Paylaş 17 Temmuz 2014 Gürsel bey boşver elletme, ışık yanarsa yansın, muhtemelen LPG nin çalışma ısısı daha yüksek olduğundan lambda sensörü zarar görmüş ve yanlış okuma yapıyor, ben 20 kere ayar yaptırıp denedim 20 sinde de geri yandı, yapacak birşey yok, ya lambda sensörünü değiştireceksin yada böyle devam edeceksin, bu arada BOSCH oto servislerinde bu sensörü 100 tl ye falan takıyorlarmış diye duydum eğer öyleyse değiştirilebilir, en azından 15-20 bin KM ışık yanmaz ) Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 18 Temmuz 2014 Paylaş 18 Temmuz 2014 Gürsel bey eğer sizin kat. arızalı olsa eksozdan şakırtı gelir yani, kat.dan kopan parçalar ses yapar, ayrıca eksozdan bir miktar tıkanma olur buda çekişi etkiler, eğer bu tür sorunlarınız yoksa 50tl bile vermeyin, bunlar çakal helal para nasıl kazanılıyor haberleri yok, 1000-1500 lira az bir para mı sanki? arkadaşlar bende sorunumu yazmıştım burda ama şimdi haluk beyin yorumunu okuyunca kafam iyice karıştı. Benimde arıza lambası yanıyor. Araçta Atiker Lpg var. OBD ye bağlandığında P 0056 ve P0156 arıza kodlarını veriyor. Oksijen Sensörü hatası. Uzunca bir süre bu şekilde bindim araca. Yakıtı da biraz fazlaydı. Uzun yolda 24-25 kuruş falana denk geliyordu. Kafama taktım Oksijen sensörünü değiştirecektir. bir türlü sensörü bulamadık. Hatta cihaza bağlayıp sensörden gelen voltajı da ölçtük mavi olan sensör voltajı arada takılıyor ve takılınca arıza lambası yanıyor. Birde altta sağlam olan sensörde açık yazıyor ama arızalı olanda --- şeklinde çıkıyor. Geçen cumartesi sensör gelecekti değişime götürdüm. Ancak kargoda takılmış değiştiremedim. Bir daha da fırsatım olmadı. Sensör de bosch marka 175 e gelecekti bana. Belki bu hafta değiştirebilirim inşallah. Ama aklıma birşey takıldı yazılanları okuyunca. Benimde araba boşta dururken gaza yüklenince 3000-4000 devir aralığında egsozdan çok ince bir şıkırtı geliyor. Acaba benim de mi kat arızalı veya iptal edilmiş olabilir? Ve bu oksijen sensörü arızasını bundan veriyor olabilir mi? Ve rakamları okuyunca gözüm korktu. Kat hakkında hiç fikrim yok. Bu konuda beni aydınlatırmısınız? Sensörü bügün yarın değiştirmeyi düşünüyordum ama kat arızası varsa boşuna değiştirmeyim mi? Yorum bağlantısı
Gürsel Şen 18 Temmuz 2014 Paylaş 18 Temmuz 2014 bu lambda sensörü oksijen sensörümü oluyor Yorum bağlantısı
Tahir İlter 18 Temmuz 2014 Paylaş 18 Temmuz 2014 bu lambda sensörü oksijen sensörümü oluyor Yorum bağlantısı
Haluk Çakmakcı 18 Temmuz 2014 Paylaş 18 Temmuz 2014 Erdem bey 1-2 gündür forumu açmadığımdan yazınızı göremedim, inşallah sensörü değiştirmemişsinizdir zira daha ucuz maliyetli çözümlerde size çare olabilir, öncelikle evham yapmayın çünkü evham yaptıkça sanayide paranız gider ) sizin 056 ve 0156 arıza kodlarınız o2 sensörünün ısıtma devresinde geliyor yani sensörleriniz ya arızalı yada bir şekilde yanlış okuma yapıyor, sonuç olarak bizim sıkıntılarımızdan biraz farklı bizim arıza kodları Bank1 den geliyor yani katalizör verimi düşük hatası ama sizinkier Bank2 hatası vermiş yani katalizörünüzde bir sıkıntı yok, 3-4 binde gelen şıkırtı gevşek subap sesi olabilir eğer çok rahatsız etmiyorsa kafanıza takmayın bi zararı olmaz, aşağıdaki yazıyı inceleyip belki sensörleri değiştirmeden sorunu çözebilirsiniz , bende sensörü söküp temizlemek istiyoum ama bi türlü elim değmedi, LAMBDA SENSÖRÜ Lambda sensörleri aracınızın hava akış kontrolünü sağlamada kullanılan sensörlerdir. Sıklıkla enjeksiyonlu motorlarda bulunur. Bu sensör vasıtasıyla beyin motora gelen havanın debisini hesaplar. Lamda sensörleri yeni nesil motorlarda oksijen sensörleri ile ortak çalışmaktadır. Pek çok zaman lambda sensöründen için oksijen sensörü denildiğini duyarız. Markadan markaya sayısı ve yerleri değişmekle birlikte lamda sensörünü motorda hava filtresinin arkasında ,motorun hava emiş kanalında bir bölgede aramak gerekir. Yeni nesil motorların çoğunda iki adet lamda sensörü bulunur. Birincisi yukarıda anlattığımız gibi hava filtresinin arkasında ,ikincisi egzost borusunda katalitik konvektörün önünde yada egzost manifoldu üzerinde bir yerde yer alır. Bu sensörlerden ilki motora giren havayı ölçer ,ikincisi ise çıkan dumanı algılar. İki sonuç ECU (elektronik kontrol ünitesi) tarafından kıyaslanıp motorun hava yakıt karışımının iyi olup olmadığına karar vererek ideal karışımı sağlar. Anlayacağınız lambda sensörleri oldukça öneme sahiptir. Aşağıda örnek bir lambda sensörü görülmektedir. Lambda Oksijen Sensörü Arızalı Olduğunda Ne Olur? Öncelikle sensörün vereceği arızaya göre motorunuzun vereceği tepki değişecektir. Aşağıdaki maddelerin hepsininde gerçekleşmesi gerekmez. Bu maddelerden birisi başınızda varsa lambda sensörünüze dikkatinizi verin. Bu sorunlar ECU danda kaynaklanıyor olabilir. 1. İlk başlarda motorunuzda rolanti devrinde düzensizlikler başlar. 2. Yakıt sarfiyatınız artmaya başlar. 3. Motorunuzun gücünde sürekli düşme yada zaman zaman ani güç artış ve düşmeleri olabilir. 4. Egzestunuzdan koyu renkli duman atmaları olabilir. Ne Yapmak Gerekir? Lambda sensörleri bazı markalarda pahalı olabilir. İlk olarak arızalı sensörü kurtarma yoluna gideceğiz. Oksijen sensörleri sürekli hava ve dumanla muhatap olduklarınan toz ve is ile tıkanabilmektedir. Sensörü bulup temizleyerek sorunu sıfır masrafla atltabiliriz. Ancak önce bilmemiz gereken bazı hususlar var. Yukarıdaki resimde görünen lambda / oksijen sensörlerinin içerisinde ince teller bulunmaktadır. Temizlik bu ince tellerden ötürü hassas bir iştir. Tel koparsa sensörü değiştirmemiz gerekir. Şimdi yapmamız gereken işlerin sırasını vereceğiz. 1. Hava filtrenizi sökün, hava borusunun içerisine bir fenerle bakın. Çoğu sensör bu şekilde görünür. Sensöre elinizi süremeye çalışın. Dışardan sökmeye daha önce yapmadıysanız çalışmayın. WD40 yada yağsız kontak temizleyici sprey ile sensörün özellikle deliklerine gelecek şekilde temizleyin. 2. Egzost manifoldunda yada katalitik konvektrör önünden ikinci sensörü bulun ve söküp sprey ile temizleyip yerine takın. 3. Eğer bir ambermetler ,avometre yada LCR metreniz varsa söktüğünüz sensörün arızalı olup olmadığını ölçüm yparak anlayabilirsiniz. Sorun devam ederse ustanızdan yardım alın. Direk sensör alıp kendiniz değiştirmeyin zira sorun ECU danda kaynaklanıyor olabilir (LCR metre ile ölçüm yaparak sensörün arızasından kesin emin olduysanız tabiki sensörü değiştirin. Tavsiyemiz sensörün arızasından emin olamayanlar içinir). Aracınızın bilgisayarlı test cihazlarına bağlanması gerekir. Motorunuzu ilk çalıştırdığınızda bir kaç dakika düzensizlikler devam edebilir. Sonuçt kimyasallar kullandık. Bunlar tamamen buharlaşana kadar motorunuzu yanıltabilir. Aklınızda bulunsun. Bu sorun bir kaç dakika sonra geçecektir. Zararı yoktur. Kolay gelsin. 1 Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 19 Temmuz 2014 Paylaş 19 Temmuz 2014 Güzel acıklama olmus.Emeğinize sağlık.Aceba bu sensör temizlemesini balata spreyi ile yapmanın bir zararı olur mu? Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 19 Temmuz 2014 Paylaş 19 Temmuz 2014 Ustadim cok tesekkur ederim. Gayet aciklayici bilgi vermissin. Bugun gene sanayinin yolunu tuttum. Sensor yeniden sokuldu. Ama bir turlu parcayi bulamiyorum. Bosch numarasiyla bosch a da baktim hic bir yerde yok. Saat 10.00 dan su saate kadar arabayla ugrastim sonuc sifir. Denemek icin soketi uyan bi sensor taktik tekrar bipgisayara bagladik bilgisayarda acik veya kapali yazmiyor direk 3 cizgi cikiyor. Usta senin sensorde problem yok senin elektrik sorunu var dedi. Beni baska bir yere gonderdi. Orada elektrik tesisastina baktilar tum sigortalari konttol ettiler yine de sonuc yok. Sensor arizali deyip cikti elektrikci de. İki haftadir hafta sonumu bu ise yiyorum ama sonuc yok kafayi yiycem. Sensoru de bulamiyorum arizaya da kimse emin olamiyor. Yetkili servis olsa direk birakacam artik kafayi yedirdi. Sirf bunum icin ankaraya mi gitsem ne yapsam bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Haluk Çakmakcı 19 Temmuz 2014 Paylaş 19 Temmuz 2014 erdem bey, sanayideki ustalar eğer sorunu bulamazlarsa fazla vakit kaybetmemek için başka yerlere sallarlar nitekim sizide elektrikçiye yollamış, bana sorarsanız elletmeyin derim, bunlar her ellediğinde biyeri bozarlar, sensörü değiştirseniz bile belli KM sonra tekrar yanabilir boşuna masraf, ben artık boşverdim kafama takmıyorum lambayla yaşamaya alışmalısınız, birde sizin aracın modellerinde gösterge panelleri yaz aylarında sapıtıyor, sürekli arıza kodu veriyor acaba gösterge panelinde sorun olabilir mi? Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 19 Temmuz 2014 Paylaş 19 Temmuz 2014 Yok bugun fordun orjinal cihazina da baglandi gene p0056 ve p0156 verdi. Lambaya artik alistim benim derdim bu sensor gercekten arizaliysa yakiti etkiledigini dusunuyorum. Kaldi ki uzun yolda 25 sehir icinde 30 krs yakiyor arac. Hatta su da var ki gecen hafta araca yag degisimi yaptim. Hava filtresini degistirdim. O arada hava filtresinde ufak bi kirik farkettik orayi da conta ile kapattik. O arada gaz ayari yapilirken lpg enjektorlerinden birinin cok sew yaptigini ve muhtemelen contalarinin olmus oldugunu soyleyince usta onu da degistirdim. Gaz filtresi de degisti ve gaz ayari yapildi. Oksijen sensorunu de bulamadigimiz icin balata spreyi ile tenizleyip taktik. Gene ariza isigi yandi. Ve sanayiden cikar cikmaz depomu fulledim. Herzaman sehir icinde 120-130 km gidince ilk isik sonerdi bu sefer 70 km de ilk isik sondu. Bugun 110 km oldu ve ikinci isikta sondu. Korkum o ki yakitin asiri derecede arttigi. Lamba aldatir umuduyla teselli ediyorum kendimi ama bakalim artik. Birde haftaya bayagi bir uzun yola cikacagim 2000-2500 km yol yapacagim eger araba ocagima incir agaci dikerse bayramda usta da bulamam vay halime ;( Bu hafta icinde bir daha gaz ayari yaptiracagim ve tam sonuc vermese de gazi bir daha fulliyecegim.rahat 50 lira gaz alir diye dusunuyorum 110 km de 50 lira gaz alirsa benim bittigim ortadadir. Bu sefer bilmiyorum ne yaparim. Birde iki haftadir sanayide harcadigim vakite mi yanayim arabanin ayarlarinin bozulduguna mi? Gazini dusureyim derken karsi karsiya kaldigim duruma mi? Yorum bağlantısı
Haluk Çakmakcı 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Katalizörün önünde ve arkasında olan iki sensörden öndeki yakıt hava karışımını ayarlar arkadaki ise katalizör verimini ölçer yani yakıt hava karışımına etkisi yok, eğer sizin arızalı olan sensör manifold ile katalizör arasındaki ise zengin ve fakir karışım olabilir buda yakıtı etkiler ama sebepsiz yere yakıt yarı yarıya artmaz bence km hesabı yaparak ne yaktığınızı bulun derim, 25-30 kuruş ciddi bir rakam, ben uzun yolda 18 şehir içinde 20-22 yakıyorum, Bu arada iş görev yeri değişikliği nedeniyle şirketten yeni araç istedim ve bayramdan sonra kendi arabamı satılığa çıkarıyorum, ilgilenen arkadaşlar olursa haberleşelim, araç çok temiz hemen gider sanıyorum, 4 tane de takım kışlık vakumlu lastik+jant hediyemdir. Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Divarcı 22 Temmuz 2014 Yazar Paylaş 22 Temmuz 2014 gazı hep shell den alırdım. nedense aygaz aldım artık lambayı yakmıyor sanki. 200 km sonra sonra kesin yanardı. 300 km oldu yakmıyor aygazda. bu arada 30 kr şehir içinde çok da fazla değil bence. örneğin benim aracın kataloğunda 8,7 litre benzin yakıyor şehir içi diye gösteriyor. sen o ideal şartları yakalayamayacına göre hadi 9,5 de litre benzin de. o da en az 11 litre lpg eder hiç etmez ise. lpg nin fiyatına da 2.75 dersek, km de 30 kr eder. şehir içi 20-22 kr yakmak için 100 km de 8 litrenin altında lpg yakmak lazım. Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Lpg burda 2.87 valla bakiyorum 200 km oldu sehir icinde kirmizi yandi. Tamamen bitmesi bekliyorum. Tamamen bitince bi 10 liralik gaz alip gezecem cevre yolunda. Bakalim kac km yapacak. Ama bi yerde bir problem oldugu belli. Olmadi bi daha gaz ayari yaptirayim belki ondandir. Ama bu araba her sanayiye girisinde bi problem cikiyo buda sinir bozuyo. Ha birde yol bilgisayari sehir icinde 12 lt falan oluyor benim. Uzun yolda en iyi gordugum 8.5 daha asagisini henuz goremedim. Yorum bağlantısı
Haluk Çakmakcı 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 Ben hergün 100km işe gidip geliyorum, BP LPG 2,46 dan alıyorum, bir depoyla 75-80TL arası 400-430KM civarı gidiyor, Yorum bağlantısı
Gürsel Şen 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 Haluk bey ışık sorununu halledebildiiz mi Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 Arkadaslar bugun sabah ise giderken araci calistirdim cam biraz tozluydu su sıkıp yola ciktim az ileri gidince dusuk yikama sivi seviyesi uyarisi verdi. Yolumun uzerindeki benzinlige girdim ve cam suyunu doldurdum. O arada tisss diye bir ses geliyordu. Lpg enjektoru degismisti daha oncede soyledigim gibi. İse giderken saat daha 6 idi. Sanayiye gidemedim. Aksam dogru sanayiye gittim. Daha once de soyledim bir depo ile 220 km zor yaptim. Sabah bakarken bir miktar da gaz kokusu vardi. Aksam sanayiye gider gitmez bu araba gaz kaciriyo bir bakin dedim. Makinayla bir baktilar haksiz degilim makina ciyak ciyak bagariyor. Allah sakinmis vallaha. 2 haftadir allahtan basimiza is gelmedi. Olan bir depo gaza oldu. Bugun yapildi. Bakalim gaz bitince tekrar yakitimi deneyecegim insallah bu sefer duzelir. Yakit duserse sensoru degistirmeyecegim tabiki. Ama bir depoyla 400 km rakamlarina ulasirmiyim bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 Ezbere parca değişmez. Önce ilk. İds bulun bağların. LTFT uzun dönem yakit bilgisini sifirlatin en az 150 km sadece benzinde kullanım. Bundan sonra da 6 7 depoda bir 1 depo benzinle kullanin Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 Caglar abi ocagima incir agaci mi dikicen abi bir depo benzin ne kadar bu devirde ford a benzinde binilir mi? Diger soylediklerin icin de bi ford yetkili servisi bulmak lazim abi orjinal ids cihazi olan Yorum bağlantısı
Recommended Posts