Çağlar Bayur 29 Haziran 2014 Paylaş 29 Haziran 2014 stetekop la gidin ustaya herkes obd ye saldırmadan önce bir steteskop koysa takım sandığına güzel olacak Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 30 Haziran 2014 Paylaş 30 Haziran 2014 Denilidiği gibi, sesin kaynağı kayışlar ve gergiler. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 Dün yetkili serviste kasnak, kayış, gergi, kısacası o bölgedeki ekipman değişti. Bahsettiğim seste oldukça azalma oldu. Şimdi duyduğum ses her Mondeo'da duyulduğu kadar geliyor. Bu arada yetkili servislerde her yaşa %5 indirim var. Maksimum %35. Bilginize. Yorum bağlantısı
Akan Belen 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 Dün yetkili serviste kasnak, kayış, gergi, kısacası o bölgedeki ekipman değişti. Bahsettiğim seste oldukça azalma oldu. Şimdi duyduğum ses her Mondeo'da duyulduğu kadar geliyor. Bu arada yetkili servislerde her yaşa %5 indirim var. Maksimum %35. Bilginize. Kaça mal oldu bu durum size.İndirim parça dahil mi yoksa sadece işçilik miBu arada burdan sorsam olurmu bilmiyorum ama yaklaşık bir haftadır ilk calistirmada cıyk lama tarzında kayış sesi geliyor 5-6 saniye sonra klimayı açınca bu ses yine oluyor bir süre ve kesiliyor sonra.Acaba nerden yapar bu sesi.Birde aynı süreden beri direksiyondan da ses geliyor çevirirken tıkırtı falan değil ama bu ses daha tok.vapur siren sesinin çok daha alçak olanını düşünün.Nasıl tarif ettiysem artık Yorum bağlantısı
Misafir 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 Fatura toplamı üzerinden parça ve işçilik dahil %35 indirim yapıldı benim aracımda. İşlemler indirimden sonra 700 TL tuttu. İşçiliği çok uzun sürüyor.Araç neredeyse bir günde çıktı servisten. Bahsettiğiniz sesleri bilemiyorum. Ancak, direksiyon power kayışı var. Benim arabada parçalanmak üzereyken görüp değiştirmişlerdi. Sökülmeden kontrol edilebiliyor. Ona bir baktırın derim. Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 Akan abi kasnagin ordaki kayisin degismesi gerek o sesin gitmesi icin Yorum bağlantısı
Tansu Demirci 4 Ağustos 2014 Paylaş 4 Ağustos 2014 krank kasnağı 250 gergisi 250 bilye 30 kayış 30 tl işçilik 150tl bugün yaptırdım Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mayıs 2015 Paylaş 2 Mayıs 2015 çok gıcık bir ses. Sürtünen bişey var gibi Yorum bağlantısı
Misafir 2 Mayıs 2015 Paylaş 2 Mayıs 2015 Ağlayan, bağıran, kızan biri var sanki motorda. Yorum bağlantısı
Alper Doğan 4 Mayıs 2015 Paylaş 4 Mayıs 2015 Yakın zamanlarda motor yıkama işlemi veya kayışlar üzerine yağ damlarsa aynı ses gelebiliyor tecrübeyle sabit direksiyon yağ haznesi değiştiği saman v kayısına yağ kaçırmışlar o ses bendede vardı v kayış ve bilya değişti mecburen:) Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mayıs 2015 Paylaş 4 Mayıs 2015 Bu ses arabada hiç yokken nasıl oluştu? Turbodan klasik ötme sesi geliyordu, söküldü, revizyon yapıldı ve tekrar takıldı. İşlem sonrası aracı ilk kullandığımda bu sesi duydum. Daha önce olmayan bir ses turbo değişiminden sonra ilk kez gelmeye başladı. Gösterdiğim ustalar sese turbodan geliyor dedi. Ben de revizyonun işe yaramadığını düşünerek süktürüp sıfır turbo aldım.Ses aynen devam ediyordu. Sonuç: Turbo sökme/takma işleminde aracın bir yerine zarar verildi fakat kimse sesin kaynağını bulamıyor. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mayıs 2015 Paylaş 4 Mayıs 2015 Galiba 1830 TL'ye almıştım turboyu. İşçiliği, yağı, suyu derken 2.100 TL'ye malolmuştu. Yorum bağlantısı
Murat Gök 5 Mayıs 2015 Paylaş 5 Mayıs 2015 Galiba 1830 TL'ye almıştım turboyu. İşçiliği, yağı, suyu derken 2.100 TL'ye malolmuştu. Anladim abi.. Meraktan sordum... Olur ya ilerde basimiza gelirse 2bin lira hazir olacak cepte Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Mayıs 2015 Paylaş 5 Mayıs 2015 (düzenlendi) Aklınızda bulunsun, turbo bozuldumu, mecbur kalmadığınız sürece sıfırdan şaşmayın, asla sıfır gibi olmaz, asla: Sizdeki ses klasik ford vınlaması, net duyulan bu ses kasnak gergi makarası vs. onlardan değil (V kayışın bağlı olduğu makara ve gergiler değil yani), alayını dinledim ben, onların sesi bariz farklıldır,steteskopla anında hangisi bulur kendiniz bile değişirsiniz, başka şeylerede baktım, mesela krank kasnağı fiestalarda hatalıdır, öğrenince acaba bumu diyip kurcaladım, çift kütleli bu kasnakların lastik kısımları açıkta, aradan içe zamanla su alır paslanır balans yapar, ben söküp atıp citroen-pejo kasnağı taktım, adamlar uyanıp düzeltme yapmış, Ford uyumuş (belki sonradan uyanmışlardır, bizimkilerde derin uykudalarmış o esnada ) Ses kasnaktan değil yani, bu ses ilk triger değişiminden sonra başladı, birşeyi tam takamıyorlar, öğrendiğim kadarıyla triger kayışını taktıktan sonra otomatik gergiyi direk takıp sıkıyorlarmış, püf nokta şu, makaralar falan sağlam olacak tamam, gergi yerine takıldıktan sonra üzerindeki ayar sonda olmayacak, biraz geri alacaksınız, kayışı az gevşetip öyle sıkacaksınız, sonra gergi kendiliğinden kayışı gerecek, son konumda takıp sabitedikten sonra gergiyi serbest bırakırsanız, iş biter, motor ağlar viuuuuuuv gaza bas viuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuvvvvvvv uzar ses, sesin kaynağı triger gergi makarası, taktıktan sonra gergi ayarını az düşürüp sonra sıkacaksınız, ses nerdeyse duyulmaz oluyor... İtiraz eden ustaya biraz trigeri gerdirtin, motor ağlamayı bırakıp hıçkırarak ağlayacak, ustanın suratına o esnada bakacaksınız resimdeki triger gergisinin ayarını az gevşek yapacaksınız. Mondide nasıldır bilmiyorum, ama fiestada ses bu ayardan oluyor. 5 Mayıs 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 5 Mayıs 2015 Paylaş 5 Mayıs 2015 Çok güzel yazmışsınız Ali Bey. Bu vınlamayı aynı motorlu Transitlerin çoğunda duyuyorum. Başka MK3 dizel Mondeolarda da duyuluyor. Bendeki ses onlara göre biraz fazla. Peki aynı durum bizdeki triger zinciri için geçerli mi? Kayıştan farklı olsa da onu geren bir parçadan geliyor olabilir mi? Yaklaşık 20k önce zinciri takım olarak değiştirdim. Usta, TDCİ zinciri bir süre sonra uzatıyor o yüzden biraz sıkı yaptım demişti. Yorum bağlantısı
Recommended Posts