İçeriğe Yönlendir

Ford Ustalarının Bulamadığı Motordan Gelen Ses.


Misafir

Recommended Posts

Çağlar Bayur

stetekop la gidin ustaya :D


herkes obd ye saldırmadan önce bir steteskop koysa takım sandığına güzel olacak

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...

Dün yetkili serviste kasnak, kayış, gergi, kısacası o bölgedeki ekipman değişti.

Bahsettiğim seste oldukça azalma oldu. Şimdi duyduğum ses her Mondeo'da duyulduğu kadar geliyor.

Bu arada yetkili servislerde her yaşa %5 indirim var. Maksimum %35. Bilginize. 

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Dün yetkili serviste kasnak, kayış, gergi, kısacası o bölgedeki ekipman değişti.

Bahsettiğim seste oldukça azalma oldu. Şimdi duyduğum ses her Mondeo'da duyulduğu kadar geliyor.

Bu arada yetkili servislerde her yaşa %5 indirim var. Maksimum %35. Bilginize.

Kaça mal oldu bu durum size.İndirim parça dahil mi yoksa sadece işçilik mi

Bu arada burdan sorsam olurmu bilmiyorum ama yaklaşık bir haftadır ilk calistirmada cıyk lama tarzında kayış sesi geliyor 5-6 saniye sonra klimayı açınca bu ses yine oluyor bir süre ve kesiliyor sonra.Acaba nerden yapar bu sesi.Birde aynı süreden beri direksiyondan da ses geliyor çevirirken tıkırtı falan değil ama bu ses daha tok.vapur siren sesinin çok daha alçak olanını düşünün.Nasıl tarif ettiysem artık :)

Yorum bağlantısı

Fatura toplamı üzerinden parça ve işçilik dahil  %35 indirim yapıldı benim aracımda. İşlemler indirimden sonra 700 TL tuttu.

İşçiliği çok uzun sürüyor.Araç neredeyse bir günde çıktı servisten. 

 

Bahsettiğiniz sesleri bilemiyorum.

Ancak, direksiyon power kayışı var. Benim arabada parçalanmak üzereyken görüp değiştirmişlerdi.

Sökülmeden kontrol edilebiliyor. Ona bir baktırın derim.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Demirci

krank kasnağı 250

gergisi 250

bilye 30

kayış 30 tl

işçilik 150tl 

bugün yaptırdım

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Alper Doğan

Yakın zamanlarda motor yıkama işlemi veya kayışlar üzerine yağ damlarsa aynı ses gelebiliyor tecrübeyle sabit direksiyon yağ haznesi değiştiği saman v kayısına yağ kaçırmışlar o ses bendede vardı v kayış ve bilya değişti mecburen:)

Yorum bağlantısı

Bu ses arabada hiç yokken nasıl oluştu?

Turbodan klasik ötme sesi geliyordu, söküldü, revizyon yapıldı ve tekrar takıldı. İşlem sonrası aracı ilk kullandığımda bu sesi duydum.

Daha önce olmayan bir ses turbo değişiminden sonra ilk kez gelmeye başladı. Gösterdiğim ustalar sese turbodan geliyor dedi.

Ben de revizyonun işe yaramadığını düşünerek süktürüp sıfır turbo aldım.Ses aynen devam ediyordu.

Sonuç: Turbo sökme/takma işleminde aracın bir yerine zarar verildi fakat kimse sesin kaynağını bulamıyor.

Yorum bağlantısı

Galiba 1830 TL'ye almıştım turboyu.

İşçiliği, yağı, suyu derken 2.100 TL'ye malolmuştu.

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Galiba 1830 TL'ye almıştım turboyu.

İşçiliği, yağı, suyu derken 2.100 TL'ye malolmuştu.

Anladim abi.. Meraktan sordum... Olur ya ilerde basimiza gelirse 2bin lira hazir olacak cepte :)
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Aklınızda bulunsun, turbo bozuldumu, mecbur kalmadığınız sürece sıfırdan şaşmayın, asla sıfır gibi olmaz, asla:

 

Sizdeki ses klasik ford vınlaması, net duyulan bu ses kasnak gergi makarası vs. onlardan değil (V kayışın bağlı olduğu  makara ve gergiler değil yani), alayını dinledim ben, onların sesi bariz farklıldır,steteskopla anında hangisi bulur kendiniz bile değişirsiniz, başka şeylerede baktım, mesela krank kasnağı fiestalarda hatalıdır, öğrenince acaba bumu diyip kurcaladım, çift kütleli bu kasnakların lastik kısımları açıkta, aradan içe zamanla su alır paslanır balans yapar, ben söküp atıp citroen-pejo kasnağı taktım, adamlar uyanıp düzeltme yapmış, Ford uyumuş :) (belki sonradan uyanmışlardır, bizimkilerde derin uykudalarmış o esnada :) )

 

Ses kasnaktan değil yani, bu ses ilk triger değişiminden sonra başladı, birşeyi tam takamıyorlar, öğrendiğim kadarıyla triger kayışını taktıktan sonra otomatik gergiyi direk takıp sıkıyorlarmış, püf nokta şu, makaralar falan sağlam olacak tamam, gergi yerine takıldıktan sonra üzerindeki ayar sonda olmayacak, biraz geri alacaksınız, kayışı az gevşetip öyle sıkacaksınız, sonra gergi kendiliğinden kayışı gerecek, son konumda takıp sabitedikten sonra gergiyi serbest bırakırsanız, iş biter, motor ağlar :D   viuuuuuuv gaza bas viuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuvvvvvvv uzar ses,  sesin kaynağı triger gergi makarası, taktıktan sonra gergi ayarını az düşürüp sonra sıkacaksınız, ses nerdeyse duyulmaz oluyor...

 

İtiraz eden ustaya biraz trigeri gerdirtin, motor ağlamayı bırakıp hıçkırarak ağlayacak, ustanın suratına o esnada bakacaksınız  :D

 

 

resimdeki triger gergisinin ayarını az gevşek yapacaksınız.  Mondide nasıldır bilmiyorum, ama fiestada ses bu ayardan oluyor.

c7oP2IP.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Çok güzel yazmışsınız Ali Bey. :bravo:

Bu vınlamayı aynı motorlu Transitlerin çoğunda duyuyorum. Başka MK3 dizel Mondeolarda da duyuluyor. Bendeki ses onlara göre biraz fazla.

 

Peki aynı durum bizdeki triger zinciri için geçerli mi? Kayıştan farklı olsa da onu geren bir parçadan geliyor olabilir mi?

Yaklaşık 20k önce zinciri takım olarak değiştirdim. Usta, TDCİ zinciri bir süre sonra uzatıyor o yüzden biraz sıkı yaptım demişti.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...