İçeriğe Yönlendir

Ford Ustalarının Bulamadığı Motordan Gelen Ses.


Misafir

Recommended Posts

Herkese merhaba,

Aracın motorundan turbo sesine benzeyen, rölantide gaza basıp bıraktıkça 1800 devir civarlarında başlayan, devir yükselirken ve düşerken devam eden vıyy vıyy şeklinde inleme gibi bir ses geliyor. Yaklaşık beş usta sesin ne olduğuna teşhis koyamadı. Bir tanesi şarj dinamosu bilyası dediği için söktürdüm dinamoyu. Ses kesilmedi ancak dinamodaki bakır bitmek üzereymiş onu ve bilyayı yeniledik en azından bakım yapıldı.

Dizel pompacıya da gösterdim, klasik Mondeo sesi bu, her Mondeo’da var bu ses ancak seninki biraz fazlalaşmış dedi.

Transit araçlara bakan bir usta da sesi V kayışı gergisi yapıyor dedi.

Aracın V kayışı yaklaşık 50.000 km önce değiştirilmiş. Değişim zamanı da geliyor artık. Yetkili serviste aracın direksiyon pompası kayışının aşınmış olduğunu söylediler. Değiştirdik ve kayışın hali içler acısıydı. Üst bölümde kopmalar olmuş bazı kısımlarında kayış incecik kalmış.

Bahsettiğim sesle ilgili video çekemedim. Youtube’da o sese benzeyen bir video buldum en azından fikir verir.

 

 

Videoda gaza basarken ve bıraktıktan hemen sonra gelen uğultu-turbo sesi benzeri olan ses. Benim arabada bu ses daha tiz (ciyaklama şeklinde) ve kuvvetli. Bu sesi V kayışı gergi bilyası yapar mı? Sizin Mondeolarda bu ses var mı?

Yorum bağlantısı

Rolantide sabit çalışırken gelen şırıltılı ses zincir olabilir. Benim bahsettiğim gaz verilince gelen turbo ötmesine benzeyen ses.

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Bence de zincir sesi ama gaz verirken olan ise ya kayış ya gergi bilyası sesi gibi :unsure2:  

Yorum bağlantısı

Bence de zincir sesi ama gaz verirken olan ise ya kayış ya gergi bilyası sesi gibi :unsure2:  

Ford Transit ustası gergi bilyası demişti.

 

Turbo yağlaması ile ilgili bir sıkıntı yok değil mi ? Sanki turbo yağsız kalmış gibi.

Turboyla ilgili bir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı

Aracın yetkili servisteki kaydında, 14.02.2008 tarihinde 29.741 km de V kayışı ses yapıyor şikayeti ile garantiden değişim yapılmış. 2010 yılında 79.000 km de rutin bakımda tekrar kayış değişmiş. Araç şu an 119.000 km de. Son değişimden sonra 4 yıl ve 40.000 km olmuş.

Bu kayışın değişim zamanı gelmiş diyebilir miyiz? 

Kaç yıl/km'de değiştirmek gerekir?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Genelde triger seti ile değiştiği için yaygın uygulama 5 yıl veya 90 bin km. dir.. Sorun olduğunda ayrı tabi..Ancak değişimi kolay olduğu için en azından trigere göre bence değiştirin...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bencede triger seti ve kasnak-devirdaim kontrolü lazım, motorun içinden gelmez böyle ses, gelirse zaten motor kalmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Teşekkür ederim cevaplarınız için.

Aracın triger zinciri set halinde yaklaşık bir ay önce değiştirildi. Bilseydim o zaman değiştirirdim.

Sorun sadece kayış değil tabiki. Kayış normal olsa da gergi ve kasnakta problem olabilir. 

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Orçun Öztabak

Hocam sorun cozuldu mu bilmiyorum ama ayni sorun bendede vardi.Bu durum Mondeo'larda bebek hastaligi derler bizim burda.Ben Belçika'da ikamet ediyorum bu arabalarin yaklasik belkide 3 milyon tane kapisini urettim Ford Genk fabrikasinda.Bu sorunu ancak kasnak,kayis,otomatik kayis gergisini yenileyerek kurtulursun.Klimayi açtigin zaman ses 100de 40 oraninda artar ve gittikçe siddetlenir.Dedigim parç.Sadece sestir kayisi kontrol altinda tutarsaniz bir sIkInti yaratmaz.Kasnaklarin gorevini yerine getirememesinden oluyor bu durum.  

 

saygilar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Bebek hastalığı teşhisi güzelmiş. :)

 

Benim sorunum düzelmedi bu arada. Gaza basınca ciyaklama devam ediyor.

Kayış, kasnak, gergi vb. parçaların

değişimini yaptırınca düzelip düzelmediği belli olacak.  

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Yukarı videodaki sesTurbo sesi değil. Turbo bildiğiniz ıslık şeklinde öter ve sesi dinlediğinizde de zaten kendini belli eder. Sıkıntının bahsettiğiniz diğer aksamlardan olması yüksek

Yorum bağlantısı

Yukarı videodaki sesTurbo sesi değil. Turbo bildiğiniz ıslık şeklinde öter ve sesi dinlediğinizde de zaten kendini belli eder. Sıkıntının bahsettiğiniz diğer aksamlardan olması yüksek

 

Maalesef turbo sesi değilmiş. Maalesef dememin sebebi, siz basit bir videodan bile bunu anladınız da, bir sürü Ford ustası canlı canlı dinleyerek bunu anlayamadığı için turbo sesi dediler.

Sonuçta turbo değişti ses aynen devam etti.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Ben farklı bir boyut getireyim olaya.

1. Öncelik bencede gergi bilyesi gibi ama alternatör (şarj dinamosu) da bu veya buna yakın bir ses yapar.. Alternatifler arasında dikkate alın..

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Motorda o kadar çok bilya, kasnak vs. var ki bulmak hakikaten zor. Gölbaşı sanayisinde bi usta vardı, doktorların kullandigi stateskop mu ne, ona benzer ucu demirden bi aleti vardı. onunla dinlerdi. belki böyle bulunabilir sesin kaynağı.

Yorum bağlantısı
Abdullah Gülgün

Alternatör veya devirdaim gergi bilyalarından geliyor olabilir. Alternatörünki önde, devirdaim+direksiyon pompasını çeviren kayışl gergisi arkadadır. Bununla birlikte kasnaklara dışarıdan hortum kelepçe vs sürtüyor da olabilir. 

Devirdaim gergisi boşa alınarak sesin önden mi arkadan mı geldiği tespit edilebilir. Kısa süreli çalıştırmada sorun çıkarmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bebek hastalığı teşhisi güzelmiş. :)

 

Benim sorunum düzelmedi bu arada. Gaza basınca ciyaklama devam ediyor.

Kayış, kasnak, gergi vb. parçaların

değişimini yaptırınca düzelip düzelmediği belli olacak.  

Şarj dinamosunda işlem yapıldı mı daha önce? Benim değiştirdiğim 4. şarj dinamosunun sorunu buydu.

Yorum bağlantısı

Şarj dinamosu olabileceği de söylenmişti. Bunun üzerine dinamoyu söktürdüm. Dizellerde çok zorlu bir işlem bu.

Seste hiç bir değişiklik olmadı. Bakırları bitmek üzereymiş. Bu vesile ile dinamoya bakım yapılmış oldu.

Ramazan ayı içerisinde kayış, kasnak, gergi bilyaları vb. o bölgede bulunan parçalara değişim yaptıracağım.

Sonucu buradan bildiririm.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bahsettiğim vınlama sesiyle ilgili kendi aracımın videosunu çektim.

Ses rahatlıkla duyulabiliyor. Hava sesine de benziyor sanki.

Hava tavan noktasında biryerlerden kaçıyor gibi.

 

tarihinde Turgay Seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
(düzenlendi)

Hava sesini çıkaramadım.

V kayış ini ve bilyeleri degistirdiginizde ses kaybolur tahminim. Bu ses bilyana veya Kayistan.

Hava sesi ile ilgili olarak da turbo girişi ile.hava filtresi arasındaki hortumu kontrol edin.

Hava filtresinden çıkıp turboya giren bir boru vardır. Bu hortumun tur boya giriş yerinde kopma veya açılma olabilir.

tarihinde Ertan Çabuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Ertan Bey, bazı ustalar hava emiş sesi dediği için söyledim aslında.

Dediğiniz gibi V kayışı ve oradaki ekipmanları değiştirince düzelmezse asıl o zaman farklı bir araştırma yapmak lazım.

Bahsettiğiniz hortuma da baktırırım.

 

Çağlar Bey, bu sesi onlarca ustaya dinlettim hiç birinde steteskop yoktu.

Steteskoplu usta araştırırım olmazsa. Ford servisi olması şart değil.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...