Çağlar Bayur 2 Şubat 2014 Paylaş 2 Şubat 2014 4 km mesafede tüketim ölçümü yanıltır, çarçabuk ısınan verimsiz 1.2lt. atmosferik benzinlinin en az yakacağı bir güzergah olurdu 2 Yorum bağlantısı
Akan Belen 3 Şubat 2014 Yazar Paylaş 3 Şubat 2014 Yapıldıktan sonra en soğuk değeri bu sabah gördüm sıfır derece.Aracın camları bile kar yağmış gibiydi.Sorunsuz çalıştı.Ancak bilmiyorum daha önce oluyormuydu hiç farketmedim.Araç biraz rolantide çalışında egzos çıkışında yerde ıslaklık vardı.Damlama şeklinde değilde spreyle su sıkmış gibi.Bu ne demek oluyor şimdi. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2014 Paylaş 3 Şubat 2014 Yapıldıktan sonra en soğuk değeri bu sabah gördüm sıfır derece.Aracın camları bile kar yağmış gibiydi.Sorunsuz çalıştı.Ancak bilmiyorum daha önce oluyormuydu hiç farketmedim.Araç biraz rolantide çalışında egzos çıkışında yerde ıslaklık vardı.Damlama şeklinde değilde spreyle su sıkmış gibi.Bu ne demek oluyor şimdi. Hah! araya araya kafaya takacak bir şey buldun sonunda. Haydi bakalım, bu ne şimdi? Yorum bağlantısı
Akan Belen 3 Şubat 2014 Yazar Paylaş 3 Şubat 2014 Hah! araya araya kafaya takacak bir şey buldun sonunda. Haydi bakalım, bu ne şimdi? Evet ne bu şimdi. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2014 Paylaş 3 Şubat 2014 Evet ne bu şimdi. Kokla, dokun, iki parmağının arasında viskozite kontrolü yap, dilinin ucuyla tadına bak, bir sonuca varamıyorsan tekrar düşünelim. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 3 Şubat 2014 Paylaş 3 Şubat 2014 Yapıldıktan sonra en soğuk değeri bu sabah gördüm sıfır derece.Aracın camları bile kar yağmış gibiydi.Sorunsuz çalıştı.Ancak bilmiyorum daha önce oluyormuydu hiç farketmedim.Araç biraz rolantide çalışında egzos çıkışında yerde ıslaklık vardı.Damlama şeklinde değilde spreyle su sıkmış gibi.Bu ne demek oluyor şimdi. motor şanzıman bitik Yorum bağlantısı
Akan Belen 3 Şubat 2014 Yazar Paylaş 3 Şubat 2014 motor şanzıman bitik Çöp olmuş diyorsun yani. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Şubat 2014 Paylaş 3 Şubat 2014 Yapıldıktan sonra en soğuk değeri bu sabah gördüm sıfır derece.Aracın camları bile kar yağmış gibiydi.Sorunsuz çalıştı.Ancak bilmiyorum daha önce oluyormuydu hiç farketmedim.Araç biraz rolantide çalışında egzos çıkışında yerde ıslaklık vardı.Damlama şeklinde değilde spreyle su sıkmış gibi.Bu ne demek oluyor şimdi. Yoğuşmalı kombi gibi olmuş. Araç verimli çalışıyor yani:) Şaka bir yana yoğunlaşmadan o. Eksozun içindeki subuharı, ısı ile birlikte dışarı çıkmış diyebiliriz sanırım. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Akan Belen 3 Şubat 2014 Yazar Paylaş 3 Şubat 2014 Tekerler bile ölmüş demektir. Resmen battım son dönemde hepsi üst üste geliyor.Enjektör revizyonu ve gidip gelmek falan filan 2000 tl,ondan önce küçük kaza gerçi cepten bişi çıkmadı sayılır ama,bu ay vergi yattı 540 tl,Sigorta var,muayene buayın 10 unda bitiyor,muhtemeln bugün yarın bakıma girecek yağ cart curt.Hepi topu memur adamım ben Parayı bulursam jant lastik değişecek zaten ama daha var Yorum bağlantısı
Misafir 16 Şubat 2014 Paylaş 16 Şubat 2014 Siyah duman ne durumda? Motor ısınınca rolantide 3000-3500 devir civarlarına kadar bir kaç defa basıp bırakın. Yalnız bu devirlere seri bir şekilde getirmelisiniz. Tek basışta anında görecek bu devirleri. Kapıdan bakılarak çok rahat gözlemleniyor. Bu şekilde duman var mı? Yorum bağlantısı
Misafir 16 Şubat 2014 Paylaş 16 Şubat 2014 Siyah duman ne durumda? Motor ısınınca rolantide 3000-3500 devir civarlarına kadar bir kaç defa basıp bırakın. Yalnız bu devirlere seri bir şekilde getirmelisiniz. Tek basışta anında görecek bu devirleri. Kapıdan bakılarak çok rahat gözlemleniyor. Bu şekilde duman var mı? Sizinle buluşup yol tutuşu deneyemedik bir türlü. Hala aracın yol tutuşunda bir sorun gözlemliyor musunuz Tugay Bey? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Akan Belen 16 Şubat 2014 Yazar Paylaş 16 Şubat 2014 Siyah duman ne durumda? Motor ısınınca rolantide 3000-3500 devir civarlarına kadar bir kaç defa basıp bırakın. Yalnız bu devirlere seri bir şekilde getirmelisiniz. Tek basışta anında görecek bu devirleri. Kapıdan bakılarak çok rahat gözlemleniyor. Bu şekilde duman var mı? Duman olayı eskiye göre oldukça az.Hatta ilk günlerde neredeyse hiç yok gibiydi.Son mazotları tp den alıyorum bilmem etkisi varmı ama biraz duman atıyorum şu ara.Gaza bastığım zaman anlık atıyor biraz sonra kesiliyor.Video çeker koyarım bununla ilgili. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 16 Şubat 2014 Paylaş 16 Şubat 2014 o normal Akan, egr iptalmi sende? Yorum bağlantısı
Akan Belen 16 Şubat 2014 Yazar Paylaş 16 Şubat 2014 o normal Akan, egr iptalmi sende? Evet abi daha önceden yazılımla iptal ettirmiştim.Enjektörler yapılırken manuel olarak da iptal edildi.Rolantide çalışırken de hafif duman görüyorum.Mesela eskiden özellikle geçe ışıklardan falan biraz yüklenerek kalktığımda yada arkama biri gelip yüklenerek hızlandığımda dumandan arkamdakini görmezdim resmen Şimdi çok daha az ve sonradan kesiliyor.Dumanın ne kadarı normal bilemiyorum tabi.Enjektörler test edilirken usta seyir halinde iken turbo basınçlarına falan da bakmıştı gayet iyi turbonun durumu demişti ama bilemiyorum artık duman olayını Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 16 Şubat 2014 Paylaş 16 Şubat 2014 Akan dizel araca biniyoruz, biraz atması normal, egr iptalinden sonra benimkide baya azaldı. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 17 Şubat 2014 Paylaş 17 Şubat 2014 Sizinle buluşup yol tutuşu deneyemedik bir türlü. Hala aracın yol tutuşunda bir sorun gözlemliyor musunuz Tugay Bey? Saygılarımla. Yol tutuş sorunu aynen devam Evren Bey. Ön amortisörleri değiştirdim düzelmedi. Sorun büyük ihtimal viraj denge çubuğunda. Düşük hızlarda sorun yok. 80-90'dan sonra viraja girinca arabada yatma oluyor. Bunun dışında z rotlar yapar mı bilmiyorum. Havalar güzelleşiyor. Bir gün buluşup deneriz. Hem de tanışmış oluruz. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Şubat 2014 Paylaş 17 Şubat 2014 Duman olayı eskiye göre oldukça az.Hatta ilk günlerde neredeyse hiç yok gibiydi.Son mazotları tp den alıyorum bilmem etkisi varmı ama biraz duman atıyorum şu ara.Gaza bastığım zaman anlık atıyor biraz sonra kesiliyor.Video çeker koyarım bununla ilgili. Teşekkür ederim Akan Bey. Dediğim şekilde uygularsanız ve yoğun duman görürsek, bu normal dizel dumanı değil. Egzoz muayenesinde sıkıntı çıkarıyormuş bu duman. Bu arada bende de EGR iptal. Çeşitli kaynaklara göre EGR iptali turboya zarar veriyormuş. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 17 Şubat 2014 Paylaş 17 Şubat 2014 Teşekkür ederim Akan Bey. Dediğim şekilde uygularsanız ve yoğun duman görürsek, bu normal dizel dumanı değil. Egzoz muayenesinde sıkıntı çıkarıyormuş bu duman. Bu arada bende de EGR iptal. Çeşitli kaynaklara göre EGR iptali turboya zarar veriyormuş. Egr iptalinin turbo ile bağlantısı yok. İntercooler'dan gelen hava egr üzerinden direkt yanma odasına gidiyor. Diğer taraftan gelen havanın orada birleşmesiyle birleşmemesinin turbo ile hiç bir bağlantısı yok. Hatta, yanma odasına temiz hava girdiği için yağ daha uzun zamanda kirlenip kaydırıcılığını yitirecek, dolayısıyla turbonun yağlanması da temiz yağla olacağından turbo daha sağlıklı olacaktır. Bu fikri verenler tamamen desteksiz atmışlar kanaatimce. 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 17 Şubat 2014 Yazar Paylaş 17 Şubat 2014 Teşekkür ederim Akan Bey. Dediğim şekilde uygularsanız ve yoğun duman görürsek, bu normal dizel dumanı değil. Egzoz muayenesinde sıkıntı çıkarıyormuş bu duman. Bu arada bende de EGR iptal. Çeşitli kaynaklara göre EGR iptali turboya zarar veriyormuş. Ben egzoz muayenesinden yeni geçtim sayılır.Hatta enjektörler arızalı iken yaptırmıştım yoğun duman zamanında sorunsuz geçtim Egr olayını Celalettin abi yazmış zaten.Motor sıcakken bir deneyeyim bunu videosunu koyarım Yorum bağlantısı
Misafir 17 Şubat 2014 Paylaş 17 Şubat 2014 Ben egzoz muayenesinden yeni geçtim sayılır.Hatta enjektörler arızalı iken yaptırmıştım yoğun duman zamanında sorunsuz geçtim Egr olayını Celalettin abi yazmış zaten.Motor sıcakken bir deneyeyim bunu videosunu koyarım Benim muayeneye 4 ay kaldı. İçim ferahladı valla Yorum bağlantısı
Misafir 17 Şubat 2014 Paylaş 17 Şubat 2014 Egr iptalinin turbo ile bağlantısı yok. İntercooler'dan gelen hava egr üzerinden direkt yanma odasına gidiyor. Diğer taraftan gelen havanın orada birleşmesiyle birleşmemesinin turbo ile hiç bir bağlantısı yok. Hatta, yanma odasına temiz hava girdiği için yağ daha uzun zamanda kirlenip kaydırıcılığını yitirecek, dolayısıyla turbonun yağlanması da temiz yağla olacağından turbo daha sağlıklı olacaktır. Bu fikri verenler tamamen desteksiz atmışlar kanaatimce. Söylediğiniz çok mantıklı. Konuyla ilgili bir kaç link almıştım. Akşam eve gidince ne amaçla söylediklerini bulurum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Şubat 2014 Paylaş 17 Şubat 2014 egr iptalken çıkan atık gaz çok daha sıcaktır, buda çıkıştan turboya gelen atık gaz, turbo kanatçıklarında ve turboda ısının daha artmasına sebeb olabilir, bu açıdan ilgisi olabilir bence. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 17 Şubat 2014 Paylaş 17 Şubat 2014 Turbonun hareketini ekzos çıkışındaki şiddetli hava sağlar. Bu şekilde dönüş hareketi alan turbonun diğer ucundaki emiş yapan pervaneler hava filtresinden havayı alır yanma odasına üfler.Bu sistemde kimi araçlarda turbo üzerinden geçerken turbonun gövde sıcaklığından dolayı ısınan havayı bir intercooler radyatörü vasıtasıyla soğutur, egr üzerinden yanma odasına yollar. Bazı motorlarda ise intercooler radyatörü olmaksızın yanma odasına gönderir. Egr yanma odasından önceki bir kavşaktır. Oraya gelen yanmamış gaz, şayet egr yolu kapalıysa direkt ekzostan dışarı atılır, yok, egr yolu açıksa yanma odasına girer. O gazların turbonun çalışma prensibi üzerinde hiç bir etkisi yoktur. 3 Yorum bağlantısı
Misafir 17 Şubat 2014 Paylaş 17 Şubat 2014 Celalettin Bey, EGR iptalinin turboya etkisi şu şekilde anlatılmış. Turbo arızası için EGR’nin sökülmesi bir nedendir. Turbonun egzoz kısmı Egr iptali ile kurumu doğruca turbo ve katalitik konvektöre göndermektedir. Bunların arızalanma riski artırılmış oluyor. Kurumun yüzde yüzü yakılmıyorsa, geri dönüşüm ile bir miktarının daha turboya ulaşmadan yakılması söz konusudur. Bu sistemde egzoz manifoltundan çıkan gaz turboya girmeden emme manifoltuna gönderilir. Bu sistem turbo basıncında ciddi bir fayda sağlamaktadır. Turbo daha az çalışarak daha yüksek verim verir. Egr iptal ettiğinizde turbo basıncı performansı daha zayıf olmaktadır. Ne kadar doğrudur bilemiyorum. Siz bu duruma yorum yaparsanız daha iyi olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts