İçeriğe Yönlendir

2013 Fiesta 1.6 Powershift Titanium Xp Kafama Takılanlar


Serhat ipeksoy

Recommended Posts

Serhat ipeksoy

herkese merhaba, öncelikle yeniyim hatta forumda ilk konum ilk mesajım hatalarım olabilir.


18 aralık 2013 te antalya otokoç tan aracımı peşin ödeyerek 04 ocak 2014 de teslim aldım. şu anda 98 km de.

ve zannedersem forumda fazla fiesta powershift kullanıcısı-sahibi yok.

daha önceden 2005 vectra design edition (1.6motor 101bg 150tork manuel) kullandım 8 sene ailemizin arabasıydı, son 6 ay bendeydi.

motor güvenlik konfor olarak karşılaştırmaları rahatlıkla yapıyorum fakat yeni fiestamda aklıma takılanlar var (gerçi çok önem arzeden aman aman şeyler değil ama) henüz satıcıya yada servise sormadım (olur öyle şeyler, normaldir, bu modeller böyle yapacak bişey yok tarzı klasik cevaplar alacağımı düşünüyorum) buradan yardımcı olacaklar olursa biraz daha rahat edeceğim.


( otokoçtan takip edenler varsa vay halime :) )


direksiyon mili, aydınlatma lambası

bu kısmın bariz derecede görünür olması beni düşündürüyor, acaba araç alırken park sensörü istemiştim onun montajını yapıp kapağını kapatmayı mı unuttular ve ambiyans aydınlatma lambaları torpido altı için de açıkta mı kalacak lamba kapağı olamaz mıydı?


Krd76B.jpg


torpido altı aydınlatma

torpido altı göründüğü gibi keçe kaplı direksiyon altı da böyle olmalıydı, mili kapatacak şekilde diye düşünüyorum, gene lamba açıkta duruyor.


K4R5oq.jpg


paspas altı

şoför paspası altında tesadüfen gördüğüm su birikintisi kokladım hatta taddım :( acaba neden olmuş olabilir bu zaman içinde araç ne yıkandı nede yağmur gördü.


x8EJAk.jpg


arka sis farı

ön sislerde sorun yok ikisi de yanıyor arka sis sadece sol yanıyor.


Krd7lz.jpg


ambiyans aydınlatma

katalogda göründüğü gibi canlı ve yoğun değil, tamam onlar reklam amaçlı photoshop kabul ama ne klima altındaki saklama gözünde aydınlatma var, kapı kolları altı canlı değil, ayak kısmı zaten ayrı telden, ayrıca katalogda kapıdaki reflektör mü yoksa lamba mevcut ta benimki mi yanmıyor?


xY5m3l.jpg


xVym2n.jpg


x9p0vk.jpg


xY5m56.jpg


park sensörü

benim gibi araç hediyesi park sensörü (sadece sesli uyarı-markasını bilmiyorum) alanlar varsa, sizde de bazı sabahlar (10-12 derece) boş yolda bile geriye takınca sanki arkada bir şey varmış gibi sürekli ötüyor, forumda okuduğum kadarıyla hediye sensörden şikayetçi olanlar var acaba kablolarda temassızlık sorunu olabilir mi?


son olarak da arka baş diz mesafesi merak edenler için boy 1.67 kilo 82

ön koltuk en son seviyede geriye çekip arkaya binip oturdum, dizim belli belirsiz koltuğa değdi fikir olsun diye onu da koydum.


xJEm7Y.jpg


forumu yeni yeni takip ediyorum ve takibe de devam edeceğim. şimdiden teşekkürler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Bu fotoğraflar hangi makinayla çekildi ? Ya çok yüksek çözünürlükte .. Yada benim net yavaşladı 15 dakikadır açacak hala resimleri :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

fotoları düzenleyip tekrar yayınlayacağım bu arada nokia n8 ile çekildi evet bende çektikten sonra farkettim telin çekim formatı bariz yüksekmiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

İç ambiyans aydınlatma ile ilgili kataloglarda alt köşede uffacık miniminancık yazı yazar "Görseller ülkeden ülkeye fark edebilir" tarzında birşey.. O sebeple sizde olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Hayırlı olsun, güle güle kullanın, hanım aynı donanım seviyesini kullanıyor, ama manüel ve 1,0 EB.

Sürücü tarafında alt kaplama yok diye hatırlıyorum, tekrar bakarım.

Çamurlu suyu tatmak da ayrı bir fanatiklik, muhtemelen teslimden önce yıkamış ve paspasları ıslak koymuşlardır. Orada akacak bir şey yok...

Çakma park sensörleri sorun çıkarmasa şanstır, ama şikayetinizi takan yere iletin.

Ambiyans aydınlatmayı değerlendirmek için fotoğraflar pek yeterli gelmemiş, ama bizde reklam fotoğrafındaki gibi yanıyor, kapı yanında reflektör var lamba değil.

Arka sis farı tek. 

Sizin gövde ile oturmak marifet değil, 1,80 ve 0,1 T üstü olunca içeri bile girilmiyor. 

Çok başarılı bir araçtır, kullanımı da çok keyifli, sorun aramayın, keyfini çıkarın...

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Yusuf Taş

Aracınız hayırlı olsun :nazar: .Bunlara çok kafanızı takmayın taktıkça sıkıntılar artar(tecrübeyle sabittir :) ).Bende ilk aldığımda "niye böyle şöyle değil?"diyordum şimdi unuttum gitti hepsini arabamı seviyorum.Aracınızın keyfini çıkarın.Allah kaza bela ve çok büyük sorun ve sıkıntılar vermesin inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

hepinize teşekkürler sağolun dediğim gibi aman aman şeyler değil sadece merak ettiğim bütün arabalar böylemi yoksa bana mı denk geldi meselesi.

 

ülkeye göre farklılık gösterir olayını iyi bilirim satıcılar mallarını öyle bi gösterirler ki, tezgahın önüne iyilerini dizip arkadan çürükleri doldururlar poşete (iktisat okudum her türlü pazarlama taktiğini bilirim, pek kolay kanmam bunlara). o yüzdendir ki ambiyans aydınlatma sorum

 

direksiyon milinin görünmesi kabloların sarkması ne bileyim bana saçma geliyor ucuzluk hissi yaratıyor ki ford gibi bi marka alman teknolojisiyle üretim falan bunları takdir ediyoruz.

 

sis farı vectrada çift ti

 

paspas altı suyuna gelince aracı teslim alırken naylonundan benim yanımda açtılar araca yerleştirdiler ama ben arabanın içini görmedim. belki paspası koymadan önce elemanlar arabayı depodan getirmek için bindiklerinde olmuştur.

 

diğer tarafan yaklaşık 10 gün kadar bi araştırma yaptım kağıt üzerinde neredeyse bütün b sınıfı hatchback ve sedan arabaları listeye aldım özellikleri listeledim motor, beygir, tork, tüketim, ağırlık, bagaj, güvenlik, konfor, görsellik, fonksiyonellik, kullanılan teknoloji. malzeme kalitesini ve sürüş deneyimini videolardan, inceleme testlerinden takip ettim. başlangıç fiyatı 30.000 civarı idi. daha sonra ilk kriter arka camların otomatik olması oldu. fiyat seviyesi 34-35 e çıktı sonraki kriter ESP

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Ben Ford fanatiği asla değilim, rasyonel geldiği için kullanırım ama şunu söyleyebilirim Ford almaya karar verme kağıt üstünde değil direksiyon arkasında kolaylaşır, sürüş zevkini tarif etmek yaşamak kadar etkili olmaz. 

Hemen her modeli sınıfında bu konuda lider konumdadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Az yiyin siz de, ne bu 0,1 T falan. Enflasyonu yükseltiyorsunuz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Az yiyin siz de, ne bu 0,1 T falan. Enflasyonu yükseltiyorsunuz :)

Enflasyon düşecekse ben yememeye razıyım. :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Enflasyon düşecekse ben yememeye razıyım. :p

Sana tefe tüfe ayarında yiyecek verelim, zaten düşer :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

Ben Ford fanatiği asla değilim, rasyonel geldiği için kullanırım ama şunu söyleyebilirim Ford almaya karar verme kağıt üstünde değil direksiyon arkasında kolaylaşır, sürüş zevkini tarif etmek yaşamak kadar etkili olmaz. 

Hemen her modeli sınıfında bu konuda lider konumdadır.

 

yazım bayaa uzundu yarım kalmış devamı geliyor... :)

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Konuya dönmek gerekirse, o sürücü tarafı alt kısmı yakışmamış o araca...

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

hepinize teşekkürler sağolun dediğim gibi aman aman şeyler değil sadece merak ettiğim bütün arabalar böyle mi yoksa bana mı denk geldi meselesi.

 

ülkeye göre farklılık gösterir olayını iyi bilirim satıcılar mallarını öyle bi gösterirler ki, tezgahın önüne iyilerini dizip arkadan çürükleri doldururlar poşete (iktisat okudum her türlü pazarlama taktiğini bilirim, pek kolay kanmam bunlara) o yüzdendir ki ambiyans aydınlatma sorum.

 

direksiyon milinin görünmesi kabloların sarkması ne bileyim bana saçma geliyor ucuzluk hissi yaratıyor ki ford gibi bi marka alman teknolojisiyle üretim falan bunları takdir ediyoruz.

 

sis farı vectrada çift ti

 

paspas altı suyuna gelince aracı teslim alırken naylonundan benim yanımda açtılar araca yerleştirdiler ama ben arabanın içini görmedim. belki paspası koymadan önce elemanlar arabayı depodan getirmek için bindiklerinde olmuştur.

 

Park sensörünü de aracın geçici ruhsatını verip asıl ruhsatını almaya gittiğimde sorarım artık

 

diğer taraftan aralık ayı başında yaklaşık 10 gün kadar bi araştırma yaptım kağıt üzerinde neredeyse bütün b sınıfı hatchback ve sedan arabaları listeye aldım özellikleri listeledim motor, beygir, tork, tüketim, ağırlık, bagaj, güvenlik, konfor, görsellik, fonksiyonellik, kullanılan teknoloji. malzeme kalitesini ve sürüş deneyimini videolardan, inceleme testlerinden takip ettim. 

 

başlangıç fiyatı 30.000 civarı idi. daha sonra ilk kriter arka camların otomatik olması oldu, fiyat seviyesi 34-35 e çıktı. sonraki kriter (bazılarında opsiyon olarak alınabilse de) ESP(ki vectrada yoktu) fiyatı en az 37-38 e yükseltti. bu arada çok elenenler oldu. kalbur üstünde 3 5 araba kaldı. 208 clio i20 ibiza yaris ama bazılarında donanım seviyesini daha da üste çıkarmam gerekiyordu 43-45 lere çıkınca bana (clio1.2 icon 39000) (konfor ve güvenlik paketli ibiza1.4 style 36550) ve (güvenlik paketli fiesta1.4 titanium 40075) kaldı. fiesta powershift (42175) te aklımın bi köşesinde hem esp falanda standart hem de çift kavramalı otomatik 2bin farkla.

 

bu üç arabanın test sürüşüne çıktım, Allahtan hepside sıralı yol üstü birbirine yakındı.

 

İbiza İspanyol olsada vw kalite ve konforu (polo da ne adam akıllı güvenlik ne de konfor var en dolu crome edition bile eşek yüküyle de para zaten ki ellerinde 2 3 aydan önce yok) dedik ama doğuş kafasını unuttuk ellerinde konfor ve güvenlik donanımlı style yok, ne zaman gelir, şubatı martı bulur, fiyat, fiyat garantisi yok, neyse çıktık teste hızlanma ataklık güzel, malzeme dizayn idare eder, abim geçti direksiyona ben arkaya, giderken camı açtım bagaj rafı başladı sallanmaya zangır zangır titremeye tavana dokunuyorum eh işte bagaj camına vuruyorum tok bi ses bekliyorum tın tın metal sesi geliyor (işin en komiği de arka koltuğa geçince gördüm ki ön koltuk sırtları hep çocuk ayak izi cips kraker kırıntısı dolu elemana herhalde test sürüşüne gelenlerin çocukları yaptı dedim yok dedi porschenin müdürü akşamları eve gidip gelirken kullanıyor test arabasını onunkiler yapmıştır dedi. insan poloya biner bari enteresandı o an için) geçtik clio ya

 

clio ya 4. nesline kadar dönüp bakmadım bile ama bu nesil dikkat çekiyordu. güvenlik donanımı en dolusuydu arabanın içine girince dizayn güzel dokunmatik hele birde navigasyon olunca tadından yenmez hale geldi ama malzeme kalitesi beni yıktı tavana dokunuyorum sanki duvar kağıdına dokunuyorum plastikler ha keza öyle dandik neyse çıktık sürüşe baktım araba kalkana kadar bağırdıkça bağırıyor debriyaj çok yüksek kavrıyor test elemanı alışman lazım yapacak bişey yok dedi neyse kaldırdık arabayı alışırız dedik, dikiz aynasına bakıyorum dışarıyı göreceğime içeriyi görüyorum bakış açısı çok küçük kaldı yolda gözüme güneş geldi güneşliği indirdim zaten arkayı zor gördüğüm aynanın yarısını güneşlik kapattı. Abim geçti test koltuğuna aynı durum onda da var kaldıramadı vs. neyse dedim, geçtik fiestaya

 

fiesta da güvenlik paketli yıl sonu itibariyle ellerinde yok hemen aklım otomatiğe kaydı tabi.. onu sordum var dedi tamam dedik çıktık test sürüşüne. kalite malzeme ol numara dizayn güzel koltuklar tavan döşeme rakiplerinden keskin bi çizgiyle ayrılıyor (ki bunları fiesta sahibi olduğumdan gözüm körelmiş ve arabama çamur atmama adına değil tamamen serbest bakış açısıyla yazıyorum). babamın mayısta aldığı octavia1.6 elegance dizel dsg den biliyorum az çok çift kavramalının keyfini diğer konfor detayları zaten var ve önceki kullandığım 2005 vectra design edition dan alışığım ki insan alışınca olsun istiyor zaten. bagaj tek kişi olarak bana fazlasıyla yetiyor arka koltuksa ön koltuk en geride haliyle bile ben sığıyorum resim de var zaten şehir içi tüketim fazla görünüyo katalogda ama ben zaten sakin ve hız sabitlemeli kullanırım. Şimdilik düşük ki vectra hem benzinde hem lpg de11 litre yakıyordu, lpg den ettiğimiz tüketim karını, lpg den bozulan motor tamirlerine verdik hep zaten.

 

Velhasıl demem o ki yazdıklarımın çoğu aslında araç inceleme-test-izlenim-karşılaştırma bölümünün konusu olsa da (belki o bölüme de yazarım bunları) şuraya gelmeye çalışıyorum ford gibi bi marka alman teknolojisiyle üretim falan bunları biliyoruz, 30 dan başlayıp 42 küsüre (2014 xpaketli 51985 TL) çıkan fiyat aralığında hem de c sınıfına çok yaklaşmışken birçok rakibini açık ara geride bırakan bi araba da işte bunlar “şimdilik kafama takılanlar” kullandıkça her şeyini göreceğiz ki rahat bi 5-6 sene değiştirmeden binerim diye düşünüyorum.

 

Tekrar görüşmek üzere

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

ford orjinalde amerikan tamam bende biliyorum ama fiesta focus mondeo c-max falan avrupa da (almanya) üretiliyor diye biliyorum yetkili bayii bana öyle demişti ki nette bu bilgilere ulaşmak zor değil

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Ford etisten öğrenebilirsiniz. Donanımlarını ve nerde üretildiğini. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Karaman

aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin ama nedir öyle 2014 model fiesta 52000 x paket 54000 diyorlar tamam ötv 5 arttı dolar kuru malumda o kadar zam çok uçmuşlar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Aracınız hayırlı olsun, geçen serviste ısrarıma rağmen park sensörünü takmadılar, sorun çıkıyor en güzeli kamera tak dediler, bende kamera+manyetik sensör takacağım artık :)

 

Kaplamalara gelince, büyük ihtimal takılmamıştır, yalnız ingiliz forumlarında aratın, orada gördüğünüz araçlarda olma ihtimali yüksek, ize gelen araçlar her ne hikmetse yarım yamalak oluyor, titanyum bile titanyum değil vallahi  :angry:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...