İçeriğe Yönlendir

Focus Kaput Amortisörü Yapımı


İ.Göksel Yaman

Recommended Posts

Mustafa Yanar

Kumandada açılan bagaj kapağı derken, o zaten var ? sanırım müdahale etmeden, kendi yukarı açılan mı ?

Evet kumanda tuşuna basınca tamamen açılan kapak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Mk 4 mondeo'da bile bu özellik yok . Gerçi accord'da da yoktu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Kaputun max. açılma açısını merak ettim. Yani amortisörlü ve amortisörsüz halini? Fark oldu mu acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mk 4 mondeo'da bile bu özellik yok . Gerçi accord'da da yoktu :)

 

Dacia diyoruuuuum :)

 

4kb6.jpg

 

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Birde pugları beğenmezsiniz.Benim eski 98 model 306 da vardı bea. :D

Şaka bir yana gayet güzel olmuş Ellerine sağlık.Çok büyük artısı olmasa da insanın aracıyla uğraşması güzel bir şey. :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Kaputun max. açılma açısını merak ettim. Yani amortisörlü ve amortisörsüz halini? Fark oldu mu acaba?

Hicbir fark yok Mükremin Abim.. Açıları aynı. Çalışma prensibi ise tamamen oem fabrikasyon amortisörlü kaput ile aynı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Hicbir fark yok Mükremin Abim.. Açıları aynı. Çalışma prensibi ise tamamen oem fabrikasyon amortisörlü kaput ile aynı

 

Bilirsin, max. açılma açısı,  vinç, celaskal vb. aparatlarla, kaput içerisine müdahale halinde önem kazanır. Fabrikasyon ile aynıysa mesele yok. Güle güle kullan. Güzel olmuş.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

Bugün İlteber ile Maslak'taydik. Yemek yedik sahlep içtik Mercedes'i İlteber test etti, bende kaput amortisörlerini inceledim, sonra Mercedes'in ikili kaput amortisörü ile mukayese ettik.
1. İkisinin de açilma, kaputu tutma direnci, kapanirken tutma direncini sifirlayip kaputu kasmadan serbest düşme sistem va çalışması ayni.
2. Ben bu kadar orjinal ve sağlikli, kasmadan sağliklı çalışabilecegini tahmin etmezdim, 10 numara işçilik ve mühendislik var.
3. En ufak bir güvenlik zafiyeti, kaputun düşme ihtimali yok zira Daçya gibi tek amortisor değil bozulunca güm diye düşsün. İki adetler ve bu da agirligi ve calisma prensip gucunu ikiye boldugu icin daha saglikli ve uzun omurlu.

İsteyenler saniye durmasin derim, orjinal olmadigini Henry Ford hortlayip baksa anlayamaz.

Gune ait bir kaç kare :) YMN ile PT

za7upuqa.jpg
a4a2e7ep.jpg
rave6ega.jpg
4uha5yba.jpg

kloklkl87799.jpg

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün İlteber ile Maslak'taydik. Yemek yedik sahlep içtik Mercedes'i İlteber test etti, bende kaput amortisörlerini inceledim, sonra Mercedes'in ikili kaput amortisörü ile mukayese ettik.

1. İkisinin de açilma, kaputu tutma direnci, kapanirken tutma direncini sifirlayip kaputu kasmadan serbest düşme sistem va çalışması ayni.

2. Ben bu kadar orjinal ve sağlikli, kasmadan sağliklı çalışabilecegini tahmin etmezdim, 10 numara işçilik ve mühendislik var.

3. En ufak bir güvenlik zafiyeti, kaputun düşme ihtimali yok zira Daçya gibi tek amortisor değil bozulunca güm diye düşsün. İki adetler ve bu da agirligi ve calisma prensip gucunu ikiye boldugu icin daha saglikli ve uzun omurlu.

İsteyenler saniye durmasin derim, orjinal olmadigini Henry Ford hortlayip baksa anlayamaz.

Gune ait bir kaç kare :) YMN ile PT

 

Rönoo'ya sokmasan olmaz di mi? Çekemiyorsun orjinalinde olmasında :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan

Bence güzel olmuş.Güle güle kullan Gökselcim ... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Dacia diyoruuuuum :)

 

Ben de bu şekilde yapardım herhalde. Yani şasi bağlantısı cama yakın kaput bağlantısı ortaya yakın. Tabi iki tarafa da...

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Ali Abim beğendiyse sıkıntı yok. Bu forumda en ince detaylı düşünen bir adamdır :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok beğendim.. Güle güle kullan.. Ustalarımız eline sağlık.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Dacia diyoruuuuum :)

Bugün,  kaporta yüzeylerindeki ufak taş işleri çökükleri için, bu işi professionel uygulayan 2 firma ile görüştüm..

Biri Maslak Car Consept, diğeri MTK..

PDR yaparken, En rahat işciliği Dacia, Reno, Peugeot, Citroen, Opel, Fiat ile yapıyoruz dedi. Düzeltme, İşleminde ulaşamadığımız nokta yok dediler ve sacını istediğimiz gibi kolayca şekil verebiliyoruz diye söyleyip, En zorlandıkları arabada Mercedes'miş..Kapı içini görünce şok olursun Mercedes'in izalasyon için kapı içine, yaklaşık 10mm'lik zift atılmış. Muazzam gerçekten..

vw ve ford, saclarına rahat ulaşamadıklarını, arkasında sacı besleyen barların çok olduğundan yakındılar valla :) diğer markalara görede saçları çok sert dediler..

Kaput amortisörü olsa ne olacak daciada, akü kapağı yok üstünde, silecekleri bile 1980 yılının, Tofaş teknolojisi :)

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

daçya'yı, çeşme'yi bilmem.. Reno'yu her zaman takdir ederim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

rave6ega.jpg

 

 

CLK bile YMN'a aşık olmuş belli ki ateş basmış :D Açmış heryerini :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

CLK bile YMN'a aşık olmuş belli ki ateş basmış :D Açmış heryerini :p

Alırım havanı demiş bence :) CLK çok iyi, bu kadar ince detayı, bu kadar kaliteli sunan bir araba bulmak çok zor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Rönoo'ya sokmasan olmaz di mi? Çekemiyorsun orjinalinde olmasında :D

 

Çok kıskanıyorum reno'yu. benim yok ya hasedim hep ondan :D

 

CLK bile YMN'a aşık olmuş belli ki ateş basmış :D Açmış heryerini :p

 

Daha çok Auris seviyor direk kitliyor tenhada buldu mu :D  Hele ki 90'luk olursa ooo değme keyfine direkt hardcore...........

Alırım havanı demiş bence :) CLK çok iyi, bu kadar ince detayı, bu kadar kaliteli sunan bir araba bulmak çok zor

 

Beğendin mi ;) Fikirlerin önemli...

Bu arada 9 yaşında Mercedes'den inip sırası ile VW Golf - Polo - 180.000 TL'lik Passat CC, Seat Leon ve İbiza en son da Audi A3 - A4 ve A6 baktık.

 

Şimdi fikirleri ben söylersem yanlı olur, İlteber isterse muhabbeti anlatsın :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Abi, beğenilmesi için insan şuurunu kaybetmiş olmalı.. Bu kadar ince detayları birarada barındırıpta. Yüksek kalite ile sunan başka bir araba cidden görmedim.. Seninle birlikte 2013 Audi A6'yada baktık sonrasında. Malzeme kalitesi olarak, inan sınıfta kaldı. Elinle dokunduğun her noktada bir kalite var. Kullanımı inanılmaz keyifli. Tam bir keyif arabası. Yakıtına gince Focus 1.6 t-Vct 115ps. İle aynı ;) performansı tatminkar. Sport'a alınca farklı bir karaktere bürünüyor. Comford'ta kimsenin olmaması çok daha iyi kullanım kolaylıgı sağlıyor. O hali bile, birçok arabayı sınıfta bırakır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Buda Das auto, 181.000TL etiket fiyatlı cc.. Biz en pahalısını yapana kadar, en pahalısı bu :)

Gönderilen Resim

Buda 1.0 ecoboost Focus premium marka olmanın artıları :)

Gönderilen Resim

One be Ali Abi, bizim evdeki Maşrapanın plastik kalitesi daha iyi. Kova plastiği tabiride kalite olacak artık :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Mercedes E180, C180 den , bmw 3.16 3.20 den pahali Vw Cc, biri pazarlama mudurunun yuzune su atsin da uyansin ruyadan adamcagiz...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Ee premium marka olabilmek icin var olan araba için bile 3 Ay bekliyeceksiniz oyununu yıllarca oynuyorlar.. Çok 2.el galerici ekmek yedi bu işten.. 2.el'e ne demeli, sıfırından pahalı :D

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...