İçeriğe Yönlendir

Güneş Enerjili Cmax


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Çağlar Bayur

sardalya yiyen martı buna ne yapar dülşünmek istemiyorum :D

Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan

ford-c-max-gunes.jpg

Ford yeni C-Max Solar Energy konsept modelini tanıttı. Ford’un yeni elektrikli modeli güneş panelinden oluşan tavanı ile bataryasını şarj edecek. Ford bu yeni elektrikli modelini 6-10 Ocak arasında Las Vegas’ta gerçekleşecek Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (CES) tanıtılacak.

Ford’Un C-Max Solar Energi konsepti tavanındaki özel güneş panelleri ile gücünü büyüteç camı görevini gören özel bir güneş ışığı yoğunlaştırıcı sayesinde alıyor.

Ford’dan yapılan açıklamaya göre aracın bataryalarını tam şarj doldurmak için güneşli bir tam gün yeterli oluyor. C-Max Solar Energi konsepti, kardeşi C-Max Energy şarj edilen hibrit modeli ile aynı performansı üretiyor.

Yenilenebilir enerjiyi kullanarak Ford C-Max Solar Energi konseptinin egzoz emisyonunu bir hayli düşürmesi bekleniyor. Bu proje Ford’un SunPower Corp. ve Georgia Teknoloji Enstitüsü işbirliği ile hayata geçirilmiş. Yüksek verimlilik sağlayan güneş tavan hücreleri SunPower şirketi tarafından C-Max Solar Energi konseptine sağlanırken, Georgia Teknoloji Enstitüsü özel Fresnel lensi kullanarak güneş ışınlarının güneş hücrelerine 8 kat daha fazla aktarılmasında rol oynamış.

Sistem doğudan batıya hareket eden güneş ışınlarını sürekli takip ederek aracın yeteri kadar enerji depolamaya yardımcı oluyor. Ford C-Max Solar Energi konsepti tam şarj edildiğinde C-Max Energi modeli gibi 998 km yol kat edebiliyor. Yalnızca güneş enerjisinden elde edilen güç ile C-Max Solar Energi 34 kilometre daha yol kat edebiliyor. Diğer modellerde olduğu gibi güneşsiz günlerde kullanmak için şarj istasyonunu da C-Max Solar Energi modeli ile satın almak gerekiyor.

Ford, aracın testlerini Georgia Teknoloji Enstitüsü ile birlikte gerçekleştirip günlük hayata uygun olup olmadığını test edecek ve bu test sürecinin sonucunda aracın seri üretime girip girmeyeceğine karar verecek.

Yorum bağlantısı
Misafir

Şimdilik konseptler. Bakalım Türkiye nezaman gelecek? FCTR den ilk kim alacak  :biggrin:

 

C-Max Energy (Solar)

 

z7Yg5z8.jpg?1

 

C-Max Hybrid (Görünürde fark yok gibi)

 

yDXdL5W.jpg?1

 

Fusion Hybrid

 

RVate2z.jpg?1

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Bu sene normal C-Max'de makyajlanınca, ön görünüm böyle olacak.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bu tip solar tavan uygulamasını yıllar önce ilk Skoda Super-B de görmüştüm. (eski kasa) Sunroof ta güneş panelleri vardı ve araç stop halinde iken, klimayı akü kullanmadan çalıştırabiliyorsunuz (güneş enerjisi ile)

 

yvkLgOm.jpg?1
 

vVhmMVK.jpg?1

 

kRwDjUE.jpg?1

qZxF7jX.jpg?1

Bu arada ben ilk mesajda "konsept" demiştim bazı kaynaklar böyle diyor ama bazıları piyasada kullanıldığını söylüyor. Hatta aşağıdaki çamurlanmış bile  :biggrin:
 
jN5NvS4.jpg?1

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Birkere o dev ekranla gelmez :) ikinicisi 100 kaattan aşağı olamaz hatta az bile, 3. sü menzil acaip kısa olduğundan alınmaz, üzgünüm şimdiden tırt diyorum  :D

 

Olması gereken, menzil en az 400km. olacak ve çift batarya ile 2 katına çıkabilecek, 1 saatte hızlı şarj olacak ve ayrıca güneşlede şarj olacak, bunlar olmadan elektrikli araç masal bence, dizel alır canına okurum :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ali bey siz de çok şey istiyorsunuz ha. Mühendislerin canı çıkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ali Cihangiroğlu

Yeni haber, elektrikli floresan Z.E starter yakmış, üretimi durmuş, saçma fiyat-menzil-pil kirası ve sonuçta bunun bir reno olması batışını hızlandırmış sanırım, artık bir başka bahara inşallah :)

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)

Avrupadaki satış hedefi 500 bin iken sadece 14 bin satılabilmiş.Menzil uzamadıkça bu iş yaş, gerçi isteseler onuda yaparlar ama şu petrolü bi bitirek önce. :)

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yeni haber, elektrikli floresan Z.E starter yakmış, üretimi durmuş, saçma fiyat-menzil-pil kirası ve sonuçta bunun bir reno olması batışını hızlandırmış sanırım, artık bir başka bahara inşallah :)

Gecen ntv de izledim, feribotla bile canakkale can ilcesine ancak vardilar. En Son cekicinin onunde sohbet ediyorlardi :) kimse o kadar para verip 150km lik yol yapan araba almaz.
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Avrupadaki satış hedefi 500 bin iken sadece 14 bin satılabilmiş.Menzil uzamadıkça bu iş yaş, gerçi isteseler onuda yaparlar ama şu petrolü bi bitirek önce. :)

Türkiye de elektrikli Fluence satışı 250 adette kalmış. Bir çoğunu hediye etmişler, diğerlerini de belediyeler vs almış.. İşin içine hybrid girmezse zor. Kendini şarj edecek mutlak aküler..

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

50 yıldan önce petrolden başka yakıtla çalışan araç olmaz, olamaaaz. Petrol bitmeden olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...