İçeriğe Yönlendir

Toyota Yaris Hybrid Test Ve Inceleme


Mert Yeldan
Çözüme git Hüseyin Matur tarafından,

Recommended Posts

Mert Yeldan

Her şey bilgisayarıma giren virüs ile başladı. Reklam adware virüsü sağolsun Toyota'nın reklamını verince kendimi Yaris Hybrid test sürüşü başvurusunda buldum. 3 gün sonra burada ki bayi Dumankaya'dan aradılar. Ellerinde olmadığını dilersem Toyota merkezden bana özel getirtebileceklerini söylediler. Ben de kıramadım getirin dedim :p

 

Bugüne randevulaştık. Test aracımız 20 bin km'de sedefli beyaz renk temiz pür pak bir araçtı.

 

Donanımını vs yazmıyorum direk teknik konulara dönüyorum.

 

Araçta, içten yanmalı 1500cc hacminde  75hp/4800dd güç, 111nm/3600-4400dd tork üreten benzinli motor ve 45 kw manyetik tip 169nm torklu bir de elektrik motoru mevcut.

 

Toplam motorların yakıt tüketimi birleşik 3.7 Litre. 

 

Aslında şehir içinde ne yakıyorsa şehir dışında da onu yakıyor. Sebebi de 0-60km/h hıza kadar aracı elektrikli motor götürüyor. Bundan sonra ki hızlarda ise benzin motoru devreye giriyor.

 

Aracın start düğmesine bastığınızda medya ekranın aktiflenmesi dışında hiç bir belirti yok :)

 

Elektrik motorunun ivmelenmesi çok güzel, buna kaç vitesli olduğunu anlayamadığım e-CVT şanzuman da çok güzel eşlik ediyor. Vites geçişlerini hiç hissetmedim. Forklift gibi gaza bastıkça gidiyor :)

 

Aracı aldığımda pili %90 dolu idi 20 km test sonunda %80'e inmişti ve yakıt ortalamam da 3.9LT idi. Test boyunca 140'lı hızlara da çıktım 50km ile de gittim. Gerçekten benzin elektrik motor geçişleri hiç hissedilmiyor.

 

Yokuş aşşağı inişlerde, frene basıldığında araç kendini şarj ediyor. 

 

Araç durmaya yakın elektrik motorlarının uçak motoruna benzer bir devir azalma sesi var o çok hoş ama sürekli duyunca bunu rahatsızlık yaratabilir.

 

Aracın her yanı plastik, Golf'ten inip buna binince çok yadırgadım. Plastikler çok kalitesiz, sanki 3. sınıf geri dönüşümden elde edilmiş gibi. Ne siyah ne gri pis bir duruşu var. 

 

Hybrid'e özel, led stoplar, led gündüz farı, bi-halojen farları var.

 

Can alıcı konuya geliyorum.

 

Aracın garantisi 5 yıl ama, açık ve net söyleyemediler piller de 5 yıl sorgusuz sualsiz garantili mi?

 

Şuan pillerin fiyatı 3000TL civarı, ve ömrünün de 5 yıl olduğu söyleniyor. Pil değişiminde sadece pil mi değişiyor yanında bir kaç parça da değişiyor mu şuan için bilgisizler. 6 tane hybrid satmışlar ama pili biten yok daha.

 

Aracın bakımları normal araçlarla aynı fiyatta.

 

57 Bin TL liste fiyatı vardı test ettiğim aracın, 52'ye bırakırız dediler. 

 

Sormak istedikleriniz?


Bugün leylalığım üzerimde, fotoğraf makinemi götürdüm ama hafıza kartını pc'nin üstünde unuttuğum için fotoğraf çekemedim. :D

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yolda gidiyorum, ortalma 3.5 litre ile... Ve pili bitti aracın. Şarj haliyle aynı motor tarafından olacak. Şarj süresi kaç saat ve o sıradaki yakıt tükekimi ?

 

Ve ilave..Müşteri bekletti ama işi yaptırmadı Mert, deli oldum hepten..

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Yolda gidiyorum, ortalma 3.5 litre ile... Ve pili bitti aracın. Şarj haliyle aynı motor tarafından olacak. Şarj süresi kaç saat ve o sıradaki yakıt tükekimi ?

 

Ve ilave..Müşteri bekletti ama işi yaptırmadı Mert, deli oldum hepten..

 

Abi, şarj hiç %30 altına inmiyor. Sürekli şarj durumu var. 

Öyle ki 110km ile giderken de şarj ediyor ve tüketim o aralar 5 litre civarı idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yolda gidiyorum, ortalma 3.5 litre ile... Ve pili bitti aracın. Şarj haliyle aynı motor tarafından olacak. Şarj süresi kaç saat ve o sıradaki yakıt tükekimi ?

 

Ve ilave..Müşteri bekletti ama işi yaptırmadı Mert, deli oldum hepten..

 

düz giderken çok şarj etmiyor. bir nevi kapasitör gibi kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Onur Bulut
(düzenlendi)

Abi yokuşlarda ki performansını merak ediyorum açıkçası.   :unsure2: Dik bir yokuşta performansını nasıl yorumlarsın.? Elektrikli motor yetersiz kalınca benzine mi geçiyor ?  :)

tarihinde Onur Bulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hibrit mibrit, şuan için gereksiz aletler bence, git dizel al daha rahat edersin, tassaruflu araç tam elektrikli olacak, kısa şarj süresine ve uzun menzile sahip olacak, kısaca Tesla gibi olacak, o zamana dek bu tür araçlar hikaye bence.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abi, şarj hiç %30 altına inmiyor. Sürekli şarj durumu var. 

Öyle ki 110km ile giderken de şarj ediyor ve tüketim o aralar 5 litre civarı idi.

 

Bana lazım bilgi buydu

düz giderken çok şarj etmiyor. bir nevi kapasitör gibi kullanıyor.

Kinetik enerjiyi kullanıyor demekki

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Abi yokuşlarda ki performansını merak ediyorum açıkçası.   :unsure2: Dik bir yokuşta performansını nasıl yorumlarsın.? Elektrikli motor yetersiz kalınca benzine mi geçiyor ?  :)

 

Test güzergahımız da aman aman bir dik yokuş yoktu. Durur halde rampaya başlanacaksa pek sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Çünkü 60km hıza kadar sabit 169nm tork var elektrik motorunda. 60km hız sonrası da benzinli motor devreye giriyor zaten ivmelenmeyi başlatıp işin zor olanı halolduğu için rahat rahat gidiyorsun.

 

Yalnız şunu söylemem gerek, turbo motorlu araçlarda tork belli devir aralığına sıkışmış durumda ama bunda tork gaza bastığınız her an aynı torku sağlıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bana lazım bilgi buydu

Kinetik enerjiyi kullanıyor demekki

 

Araç yokuş aşşağı indiğini anlıyor ve şarj ediyor ilginç bir şekilde. Frene basarken de ediyor. Bir de şanzumanı anlamadım kaç vitesli katalogda da yazmıyor.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

hybdrid şehir içinde az yakar, dışında fazla?

 

İddiaları, şehir içindeki ile aynı. 3.9 ile bitirdim 20km'yi.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Araç yokuş aşşağı indiğini anlıyor ve şarj ediyor ilginç bir şekilde. Frene basarken de ediyor. Bir de şanzumanı anlamadım kaç vitesli katalogda da yazmıyor.

sonsuz vites. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

6 vites cvt şanzuman kullanıyor. Şarj çok basit, örnekleme akımı gönderiliyor, sıfıra düşünce şarj moduna geçiyor motor

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Mert 102 kilo. ve Hibrit yükü sever.

 

:D yuhh nereden anladın diyecem

6 vites cvt şanzuman kullanıyor. Şarj çok basit, örnekleme akımı gönderiliyor, sıfıra düşünce şarj moduna geçiyor motor

 

6 değil bence. 6 cvt multidrive s adı ile satılıyor.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...