Mert Yeldan 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Her şey bilgisayarıma giren virüs ile başladı. Reklam adware virüsü sağolsun Toyota'nın reklamını verince kendimi Yaris Hybrid test sürüşü başvurusunda buldum. 3 gün sonra burada ki bayi Dumankaya'dan aradılar. Ellerinde olmadığını dilersem Toyota merkezden bana özel getirtebileceklerini söylediler. Ben de kıramadım getirin dedim Bugüne randevulaştık. Test aracımız 20 bin km'de sedefli beyaz renk temiz pür pak bir araçtı. Donanımını vs yazmıyorum direk teknik konulara dönüyorum. Araçta, içten yanmalı 1500cc hacminde 75hp/4800dd güç, 111nm/3600-4400dd tork üreten benzinli motor ve 45 kw manyetik tip 169nm torklu bir de elektrik motoru mevcut. Toplam motorların yakıt tüketimi birleşik 3.7 Litre. Aslında şehir içinde ne yakıyorsa şehir dışında da onu yakıyor. Sebebi de 0-60km/h hıza kadar aracı elektrikli motor götürüyor. Bundan sonra ki hızlarda ise benzin motoru devreye giriyor. Aracın start düğmesine bastığınızda medya ekranın aktiflenmesi dışında hiç bir belirti yok Elektrik motorunun ivmelenmesi çok güzel, buna kaç vitesli olduğunu anlayamadığım e-CVT şanzuman da çok güzel eşlik ediyor. Vites geçişlerini hiç hissetmedim. Forklift gibi gaza bastıkça gidiyor Aracı aldığımda pili %90 dolu idi 20 km test sonunda %80'e inmişti ve yakıt ortalamam da 3.9LT idi. Test boyunca 140'lı hızlara da çıktım 50km ile de gittim. Gerçekten benzin elektrik motor geçişleri hiç hissedilmiyor. Yokuş aşşağı inişlerde, frene basıldığında araç kendini şarj ediyor. Araç durmaya yakın elektrik motorlarının uçak motoruna benzer bir devir azalma sesi var o çok hoş ama sürekli duyunca bunu rahatsızlık yaratabilir. Aracın her yanı plastik, Golf'ten inip buna binince çok yadırgadım. Plastikler çok kalitesiz, sanki 3. sınıf geri dönüşümden elde edilmiş gibi. Ne siyah ne gri pis bir duruşu var. Hybrid'e özel, led stoplar, led gündüz farı, bi-halojen farları var. Can alıcı konuya geliyorum. Aracın garantisi 5 yıl ama, açık ve net söyleyemediler piller de 5 yıl sorgusuz sualsiz garantili mi? Şuan pillerin fiyatı 3000TL civarı, ve ömrünün de 5 yıl olduğu söyleniyor. Pil değişiminde sadece pil mi değişiyor yanında bir kaç parça da değişiyor mu şuan için bilgisizler. 6 tane hybrid satmışlar ama pili biten yok daha. Aracın bakımları normal araçlarla aynı fiyatta. 57 Bin TL liste fiyatı vardı test ettiğim aracın, 52'ye bırakırız dediler. Sormak istedikleriniz? Bugün leylalığım üzerimde, fotoğraf makinemi götürdüm ama hafıza kartını pc'nin üstünde unuttuğum için fotoğraf çekemedim. 4 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Yolda gidiyorum, ortalma 3.5 litre ile... Ve pili bitti aracın. Şarj haliyle aynı motor tarafından olacak. Şarj süresi kaç saat ve o sıradaki yakıt tükekimi ? Ve ilave..Müşteri bekletti ama işi yaptırmadı Mert, deli oldum hepten.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 3bin lira batarya parası uygun bence, ben daha pahalıdır diyordum. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 28 Aralık 2013 Yazar Paylaş 28 Aralık 2013 Yolda gidiyorum, ortalma 3.5 litre ile... Ve pili bitti aracın. Şarj haliyle aynı motor tarafından olacak. Şarj süresi kaç saat ve o sıradaki yakıt tükekimi ? Ve ilave..Müşteri bekletti ama işi yaptırmadı Mert, deli oldum hepten.. Abi, şarj hiç %30 altına inmiyor. Sürekli şarj durumu var. Öyle ki 110km ile giderken de şarj ediyor ve tüketim o aralar 5 litre civarı idi. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Akşam prize de takılsa güzel olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Yolda gidiyorum, ortalma 3.5 litre ile... Ve pili bitti aracın. Şarj haliyle aynı motor tarafından olacak. Şarj süresi kaç saat ve o sıradaki yakıt tükekimi ? Ve ilave..Müşteri bekletti ama işi yaptırmadı Mert, deli oldum hepten.. düz giderken çok şarj etmiyor. bir nevi kapasitör gibi kullanıyor. Yorum bağlantısı
Onur Bulut 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 (düzenlendi) Abi yokuşlarda ki performansını merak ediyorum açıkçası. Dik bir yokuşta performansını nasıl yorumlarsın.? Elektrikli motor yetersiz kalınca benzine mi geçiyor ? 28 Aralık 2013 tarihinde Onur Bulut tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Hibrit mibrit, şuan için gereksiz aletler bence, git dizel al daha rahat edersin, tassaruflu araç tam elektrikli olacak, kısa şarj süresine ve uzun menzile sahip olacak, kısaca Tesla gibi olacak, o zamana dek bu tür araçlar hikaye bence. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Abi, şarj hiç %30 altına inmiyor. Sürekli şarj durumu var. Öyle ki 110km ile giderken de şarj ediyor ve tüketim o aralar 5 litre civarı idi. Bana lazım bilgi buydu düz giderken çok şarj etmiyor. bir nevi kapasitör gibi kullanıyor. Kinetik enerjiyi kullanıyor demekki Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 28 Aralık 2013 Yazar Paylaş 28 Aralık 2013 Abi yokuşlarda ki performansını merak ediyorum açıkçası. Dik bir yokuşta performansını nasıl yorumlarsın.? Elektrikli motor yetersiz kalınca benzine mi geçiyor ? Test güzergahımız da aman aman bir dik yokuş yoktu. Durur halde rampaya başlanacaksa pek sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Çünkü 60km hıza kadar sabit 169nm tork var elektrik motorunda. 60km hız sonrası da benzinli motor devreye giriyor zaten ivmelenmeyi başlatıp işin zor olanı halolduğu için rahat rahat gidiyorsun. Yalnız şunu söylemem gerek, turbo motorlu araçlarda tork belli devir aralığına sıkışmış durumda ama bunda tork gaza bastığınız her an aynı torku sağlıyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 hybdrid şehir içinde az yakar, dışında fazla? Yorum bağlantısı
Çözüm Hüseyin Matur 28 Aralık 2013 Çözüm Paylaş 28 Aralık 2013 Her okuduğumda kibrit diyesim geliyor. Ne zor bir isim. 4 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 28 Aralık 2013 Yazar Paylaş 28 Aralık 2013 Bana lazım bilgi buydu Kinetik enerjiyi kullanıyor demekki Araç yokuş aşşağı indiğini anlıyor ve şarj ediyor ilginç bir şekilde. Frene basarken de ediyor. Bir de şanzumanı anlamadım kaç vitesli katalogda da yazmıyor. Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Ben de videosunu ekliyeyim... 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 28 Aralık 2013 Yazar Paylaş 28 Aralık 2013 hybdrid şehir içinde az yakar, dışında fazla? İddiaları, şehir içindeki ile aynı. 3.9 ile bitirdim 20km'yi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Araç yokuş aşşağı indiğini anlıyor ve şarj ediyor ilginç bir şekilde. Frene basarken de ediyor. Bir de şanzumanı anlamadım kaç vitesli katalogda da yazmıyor. sonsuz vites. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 6 vites cvt şanzuman kullanıyor. Şarj çok basit, örnekleme akımı gönderiliyor, sıfıra düşünce şarj moduna geçiyor motor Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Mert 102 kilo. ve Hibrit yükü sever. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 28 Aralık 2013 Yazar Paylaş 28 Aralık 2013 (düzenlendi) Mert 102 kilo. ve Hibrit yükü sever. yuhh nereden anladın diyecem 6 vites cvt şanzuman kullanıyor. Şarj çok basit, örnekleme akımı gönderiliyor, sıfıra düşünce şarj moduna geçiyor motor 6 değil bence. 6 cvt multidrive s adı ile satılıyor. 28 Aralık 2013 tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Gök 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 Iyiymis valla. Hibrit kibrit sehiricinde baya ideal gorunuyor. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 28 Aralık 2013 Yazar Paylaş 28 Aralık 2013 üretici 6 olarak yazmış Nereye? Katalog da yok? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Aralık 2013 Paylaş 28 Aralık 2013 8,10 vites yapabilecekken niye sadece 6. Yorum bağlantısı
Recommended Posts