Servet Aydın 2 Şubat 2016 Paylaş 2 Şubat 2016 ben yanlış anlamışım,sen de kusura bakma Sarp Hep yanlış anla zaten Yorum bağlantısı
Önder Özcan 2 Şubat 2016 Paylaş 2 Şubat 2016 Hep yanlış anla zaten sen ne demek istiyorsunuz arkadaşım ! 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Kurtoğlu 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 2013 model Focus 1.6 benzinli otomatik Trend aracimda direksiyon uzerinde bu resimde gosterilen koldan yok. Bu arabada hiz sabitleyici olmadigi anlaminami geliyor yoksa farkli bir yol ile devreye giriyormu. Afallamis durumdayim.2013 model ford aldigin zaman bu ozelligin standart olarak bulunmasini istiyor insan. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Şafak'ın detaylı açıklamasına ilaveten; Sistemi on/off tuşuna basarak açtıktaktan sonra, sabitlemek istediğiniz hızda (+) ya da (-) tuşuna basmanız gerekiyor. Yani diyelim ki 90km\h'ye hızı sabitlemek istediğinizde; hız göstergenizde 90'ı gördüğünüzde artı ya da eksi tuşuna basacaksınız. Bundan sonra müdahale etmediğiniz müddetçe araç 90km'de sabit gitmeye çalışacak. Ancak; - Frene veya debriyaja bastığınızda devreden çıkacaktır. - Yokuş aşağı eğim, belirlediğiniz hızı koruyamayacak kadar dikse aracınız belirlediğiniz hızı aşabilir. Doğru düzlemi yakaldığı anda belirlediğiniz hıza aracınızı getirecektir. Sistemin frenle alakası yoktur, tamamen gaz hareketlerini kontrol ederek hızlanır ve yavaşlar. - nadir de olsa; rampa yukarı eğim dikse, aracınızın hızı çok düştüğünde sistem devreden çıkabilir, bu da arıza değildir. - res tuşuna basarsanız, bir daha res ya da artı eksi tuşlarından birine basana kadar, off tuşuna basarsanız ise sırası ile tekrar on tuşuna basıp artı veya eksi tuşlarına basıp belirlediğiniz hıza aracı sabitleyene kadar sistem devreden çıkar. Diyelim ki frene bastınız ve sistem devreden çıktı. Tekrar aynı hıza sistemi kurmak için "res" tuşuna basabilirsiniz. Farklı bir hıza ayarlamak istiyorsanız, istediğiniz hıza gelip artı veya eksi tuşuna basacaksınız. Sistem devredeyken ve sabit hızda ilerlerken; artı veya eksi tuşlarına kısa basmak 1km civarında hızınızı arttırıp düşürür. Uzun süreli bastığınızda el gazı işlevi devreye girer. Aracınızı gaz pedalı kullanmadan bu tuşlar vasıtasıyla hızlandırıp yavaşlatırsınız. Kullanım esnasında el gazı ile aracın hızını belirlediğiniz yer, sistemin hafızasındaki belirlediğiniz hız olur. Yani siz sistemi devreden çıkarıp, tekrar devreye aldığınızda artı yada eksi tuşu kullanarak belirlediğiniz son hıza ulaşmaya çalışır. Yağışlı ve buzlu yol şartlarında cc kullanmayın. 40 km'nin altında sistem devreye girmez. Ayrıca düz vites araçlarda; debriyaja basışta sistem devreden çıkacağından en büyük vitese kadar cc kullanmak cazip değildir. Hız sabitleyici doğru kullanmak yakıt sarfiyatınıza olumlu etki eder ama her şartta kullanmak sadece konfor sağlar, tüketiminize olumlu etkileri olmaz. Örneğin otobanda aracı 130km'ye ayarlayıp, fren ile 80km'ye düştüğünüzü varsayalım. Res tuşuna basarak aracınızı belirlediğiniz 130km'ye ulaştırmaya çalışırsanız aracınız bu hıza ulaşmak için gaz pedalına hükmedecek ve hızlı bir şekilde belirlediğiniz hıza çıkacak. Bunun yerine 110-120km civarında bir hıza kendi kontrolünüzde çıkıp bu aşamada res tuşına basarsanız aracınız kontrollü şekilde hızlanacak ve gereksiz yakıt harcamayacaktır. Saygılarımla. :bravo: :bravo: :bravo: Yorum bağlantısı
Okan Kurtulan 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Volkswagen'in hiz sabitleyici aparatina alistiktan sonra gercekten cok amator geliyor insana Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 Şafak'ın detaylı açıklamasına ilaveten; Sistemi on/off tuşuna basarak açtıktaktan sonra, sabitlemek istediğiniz hızda (+) ya da (-) tuşuna basmanız gerekiyor. Yani diyelim ki 90km\h'ye hızı sabitlemek istediğinizde; hız göstergenizde 90'ı gördüğünüzde artı ya da eksi tuşuna basacaksınız. Bundan sonra müdahale etmediğiniz müddetçe araç 90km'de sabit gitmeye çalışacak. Ancak; - Frene veya debriyaja bastığınızda devreden çıkacaktır. - Yokuş aşağı eğim, belirlediğiniz hızı koruyamayacak kadar dikse aracınız belirlediğiniz hızı aşabilir. Doğru düzlemi yakaldığı anda belirlediğiniz hıza aracınızı getirecektir. Sistemin frenle alakası yoktur, tamamen gaz hareketlerini kontrol ederek hızlanır ve yavaşlar. - nadir de olsa; rampa yukarı eğim dikse, aracınızın hızı çok düştüğünde sistem devreden çıkabilir, bu da arıza değildir. - res tuşuna basarsanız, bir daha res ya da artı eksi tuşlarından birine basana kadar, off tuşuna basarsanız ise sırası ile tekrar on tuşuna basıp artı veya eksi tuşlarına basıp belirlediğiniz hıza aracı sabitleyene kadar sistem devreden çıkar. Diyelim ki frene bastınız ve sistem devreden çıktı. Tekrar aynı hıza sistemi kurmak için "res" tuşuna basabilirsiniz. Farklı bir hıza ayarlamak istiyorsanız, istediğiniz hıza gelip artı veya eksi tuşuna basacaksınız. Sistem devredeyken ve sabit hızda ilerlerken; artı veya eksi tuşlarına kısa basmak 1km civarında hızınızı arttırıp düşürür. Uzun süreli bastığınızda el gazı işlevi devreye girer. Aracınızı gaz pedalı kullanmadan bu tuşlar vasıtasıyla hızlandırıp yavaşlatırsınız. Kullanım esnasında el gazı ile aracın hızını belirlediğiniz yer, sistemin hafızasındaki belirlediğiniz hız olur. Yani siz sistemi devreden çıkarıp, tekrar devreye aldığınızda artı yada eksi tuşu kullanarak belirlediğiniz son hıza ulaşmaya çalışır. Yağışlı ve buzlu yol şartlarında cc kullanmayın. 40 km'nin altında sistem devreye girmez. Ayrıca düz vites araçlarda; debriyaja basışta sistem devreden çıkacağından en büyük vitese kadar cc kullanmak cazip değildir. Hız sabitleyici doğru kullanmak yakıt sarfiyatınıza olumlu etki eder ama her şartta kullanmak sadece konfor sağlar, tüketiminize olumlu etkileri olmaz. Örneğin otobanda aracı 130km'ye ayarlayıp, fren ile 80km'ye düştüğünüzü varsayalım. Res tuşuna basarak aracınızı belirlediğiniz 130km'ye ulaştırmaya çalışırsanız aracınız bu hıza ulaşmak için gaz pedalına hükmedecek ve hızlı bir şekilde belirlediğiniz hıza çıkacak. Bunun yerine 110-120km civarında bir hıza kendi kontrolünüzde çıkıp bu aşamada res tuşına basarsanız aracınız kontrollü şekilde hızlanacak ve gereksiz yakıt harcamayacaktır. Saygılarımla. Evren Bey'in mükemmel açıklamasına ilaveten LIM tuşuna basıp + / - ile belirlemiş olduğunuz hız limitini aşmamış olursunuz, burada limitler + 5 - 5 olarak değişir. Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 2013 model Focus 1.6 benzinli otomatik Trend aracimda direksiyon uzerinde bu resimde gosterilen koldan yok. Bu arabada hiz sabitleyici olmadigi anlaminami geliyor yoksa farkli bir yol ile devreye giriyormu. Afallamis durumdayim.2013 model ford aldigin zaman bu ozelligin standart olarak bulunmasini istiyor insan. Trend araçlarda maalesef hız sabitleme yok. Benim aracım da 2013 trend, aparatı alıp yazılım üzerinden aktif ederek çalıştırmayı planlıyorum ve bu yolda çalışmalara devam ediyorum. Başardığımda burdan da paylaşacağım.. Yorum bağlantısı
Seyit Onbaşı 17 Mart 2016 Paylaş 17 Mart 2016 trend modellerde hız sabitleyici yok malesef. bu kış karlı yolda giderken hız sabitleyicisine aldım 75 ile gitsin kendi diye.ama ama arabanın kaydığı yerlerde ve patinaj yaptğı yerlerde devreden otomatik olarak çıkıyor.bu özellik hoşuma gitti benim Yorum bağlantısı
Misafir 18 Mart 2016 Paylaş 18 Mart 2016 trend modellerde hız sabitleyici yok malesef. bu kış karlı yolda giderken hız sabitleyicisine aldım 75 ile gitsin kendi diye.ama ama arabanın kaydığı yerlerde ve patinaj yaptğı yerlerde devreden otomatik olarak çıkıyor.bu özellik hoşuma gitti benim Bu hatalı kullanımdır. Karda ve ıslak zeminlerde hız sabitleyici kullanımı yanlıştır. Aracınıza verilmemesi gereken yerde gaz verip kaydırabilir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Seyit Onbaşı 21 Mart 2016 Paylaş 21 Mart 2016 Bu hatalı kullanımdır. Karda ve ıslak zeminlerde hız sabitleyici kullanımı yanlıştır. Aracınıza verilmemesi gereken yerde gaz verip kaydırabilir. Saygılarımla. doğru haklısınız.zaten o günden sonra kullanmadım bidaha. demek istediğim arabanın da bu özelliği kullanmama izin vermemesiydi hava şartlarına bağlı olarak Yorum bağlantısı
Recommended Posts