İçeriğe Yönlendir

C-Max İle Volvo S40 Bakım Servis Yedek Parça...


Misafir

Recommended Posts

C-Max ile Volvo S40 

Bu iki aracın modelleri 2005 ile 2010 yılları arası olsa, bakım masrafları ve yedek parça fiyatları açısından değerlendirebilir misiniz? C-Max hakkında bilgi sahibiyim. Ama Volvo konusunda hiçbir fikrim yok. Değerlendirirken bulunduğumuz yerde ikisininde servisleri ve özel servisleri olduğunu varsayarak yorumlarsanız daha iyi olur (Rutin Km bakımları belli başlı değişen yedekleri fren, baskı, far, tampon vs gibi).

Yorum bağlantısı
ÇAĞLAR KASIMOĞLU

Dizel s40 araçları motor ve yürüyen aksam olarak birebir aynı.

 

Dışarda yani özel servislerde Volvo'ya bakım yaptırırsanız

 

4 lt yağ 5w30 (60-120 TL) Kalitesine göre

2008 sonrası ise Ufi marka Mazot filtresi(60-75 TL)

2008 öncesi ise mazot filtresi (60 TL)

Polen Filtresi (karbonlu yan sanayi 15 TL,Ford Orijinal 35,Volvo Orijinal 65 TL) Ben hep yan sanayi karbonlu alıyorum.Hatta Bosch marka bile mevcut.Orjinale hiç gerek yok.

 

Yağ filtresi (Ford ürünü 8 &Peugeot ürünü 10 TL) Citroen&Peugeot ürününü tavsiye ederim.Ford değil aslında Otosan ürünü...

Hava filtresi(Ford ürünü 35 TL, yan sanayi 10 TL)'dir.

Fren balataları kalitesine göre sadece ön 30 ile 100 TL arasında değişiyor. Trw olanı oldukça kalitelidir. Ön arka set 130 liraya çıkıyor.Buda Focus ile aynı.

Enjektörler tane 250 Turbo 1000 lira civarı(orijinal) Bunlarda Ford ile aynı :)

Şarj dinamosu,marş dinamosu,triger,v kayış vs vs.. tamamı aynı.

 

Yani ucuz bir bakım yaptırmak istediğiniz taktirde 220 TL civarına tüm filtreleriniz değişmiş olarak bakım yaptırabilirsiniz.

 

Ön takım(akslar,rotlar,direksiyon kutusu,salıncaklar vs vs..) Focus ile birebir aynı.

Şanzımandaki debriyaj baskı-balata-volantta birebir aynı.

Amortisör,takozlar,teker bilyaları,poyra vs.. herşey birebir aynı.

 

Volvo servisine gitmenize gerek yok. Ford servislerinin tümü yapabiliyor. Çünkü birebir aynı motor,aynı parçalar.

 

Volvo servislerinin tek avantajı her bakımdan sonra ücretsiz son tarihli  yazılım &1 senelik yol  yardım vermesi. Normalde 100 lira civarı bir ücretle yüklüyorlar.

Ben parçalarımı ve yağımı kendim alıyorum dışardan. Volvo servisinde işçilik yaptırıyorum. 120-150 lira arası işçilik veriyorum. Ve ücretsiz yazılım güncelleme,1 yıllık yol yardım hediye alıyorum. Aracımda servis kayıtlı olmuş oluyor.Dışarda yaptırsanız 50 liradan aşağı yapmıyorlar bu kadar filtre ve yağ değiştirme işçiliğini.

Yorum bağlantısı

Çağlar Bey teşekkür ediyorum.

O zaman yedek parça ve bakım maliyetinden den korkmadan volvo binilebilir. Zira yazdıklarınızdan yola çıkarak,  Ford ile hemen hemen aynı fiyatlarda parça temini mümkün görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Eskiden naylon motoru vardı, sonradan da ford motoru sanırım. Kendi motoru var mı bu aletin :)

Yorum bağlantısı
ÇAĞLAR KASIMOĞLU

Çağlar Bey teşekkür ediyorum.

O zaman yedek parça ve bakım maliyetinden den korkmadan volvo binilebilir. Zira yazdıklarınızdan yola çıkarak,  Ford ile hemen hemen aynı fiyatlarda parça temini mümkün görünüyor. 

 

Şahsen ben biniyorum. 2009 V50 aracım var 1.6 dizel.Yetkili servis anlaşmazlıkları ve hataları dışında hiçbir sorun yaşamadım. 90.000 Kmde triger değişir, dizel partikül filtresi var biraz başa bela. Ya boşaltılır yada temizlenir. Ki ben Mobil1 Esp 5w30 kullanıyorum. Dpf ile uyumlu bir yağ. Servise girdiğimde rejenerasyon talebinde bulunuyorum. Adm katkı seviyesine hep bakıyorum. Dikkatli davranınca dpf sorun çıkarmıyor. Çıkarsa bile 250 liraya temizlenip, 300 liraya içi boşaltılıyor.

 

Çift kütleli volant bazı araçlarda ses yapıyor. Bununda çözümü tek kütleliye geçiş veya sıfırdan çift kütleli almak. Sabit volanta geçiş+baskı balata(connet balatası) 400 liraya satılıyor sıfır olarak. Çift kütleli Volant 550-650 lira arası.

 

Alırken tek dikkat etmeniz gereken motoru. Km düşürülmüş bir araç almayın.90.000 km üstünde ise trigerin değiştiğine emin olun, koparsa çok büyük masraflar açabilir.

 

Şimdi bakım zamanım geliyor 60.000 km.

 

Yapacağım masraflar:

 

4 lt Mobil1 5w30 yağ (80 liraya aldım toptan olarak)

Ufi mazot filtresi(60 TL)

Focus hava filtresi(30 TL)

Polen Filtresi(15 TL)

Yağ Filtresi(Puegeot-Citroen ürünü aldım 10 TL)

Karter tapası ve pulu (10 TL)

Özel servis işçiliği ve balata temizleyici gibi malzemeler (50 TL)

 

Toplamda 250 civarı gidecek. Kaliteli parça ve yağ ile bakım yaptırmış olacağım. Bugün dizel clio bile 200-250 civarı masraf açıyor filtre yağ bakımında.

Volvo kalitesinde bir araca binince 250 liralık bakım hiçbir şey. Motoru Ford,yürüyeni Ford ama ses izalasyonundan tutun,koltuktaki konfora hatta lamine camların sessizliğine,torpido malzemesinin yumuşaklığına ve en önemlisi sağlam bir araca biniyorsunuz. Araç güvenlik için yaratılmış. Anahtarı bile kazadaki yaralanma riski göze alınarak tasarlanmış.

 

Volvo Yetkili Servislerinde 31 Aralığa kadar servise gelip, iletişim bilgilerini güncelleyenlere; ücretsiz yazılım güncelleme ve 1 senelik yol yardım hediye. Üstelik başka bir hediye daha varmış artık ne ise...

 

Yazılım güncellemesi de beleşe geldi.

 

10.000 km'de bir bakım yaptırıyorum. Daha sağlıklı olduğu kanaatindeyim. 15.000 Km'de sökülen hava filtresi dolu çıkıyor epey.Kısa mesafeler arası kullandığım için yağında özelliğini kaybedeceğini düşünüyorum kaliteli yağ olmasına rağmen. 10.000 km idealdir.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hidayet Gökdere

Volvo kullanıcısı olarak Çağlar Bey e katılıyorum. İyiki de motoru ve yürüyen aksamı kendine has bir makine değil. Yoksa parçası bu kadar bol olmazdı. Mercedes, nissan bile renault 1.5 dizel motorunu kullanıyor. Bmw psa dan motor alacakmış. yani ford motoru dediğimizden. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...