Misafir 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 (düzenlendi) Pulluk takılabilir .Kaymaya başladı mi bırak dursun[emoji16] [emoji16] Bunu takarsan aracın şasisi olduğu yerde kalır sen kaportayla beraber hareket etmeye devam edersin 31 Aralık 2015 tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Abs'in darbe boşluğu zamanı uzun kalıyor fren esnasında. Buda durma süresini uzatıyor. Ben olsam 10-20 km altında çalışmayan abs tasarlardım Tam kuvvet uygularsan da mı? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Tam kuvvet uygularsan da mı? Darbe zamanı hız düştükce kısalsa olur, tam tuvvet ile de denedim çokça. Hatta ne kadar az basarsam o kadar çabuk duruyorum, teker kızaklamasın yeterli 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Özdemir 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 abs de esp gibi aç kapa tuşu olsaSymbolde abs sigortasını söküyorduk düz fren oluyodu Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Pulluk değil de tabi ilk söylediğim halen geçerli.100 kg diktörtgen şeklinde ağırlık hafif kaymalarda kullanılabilir. Bence en güzeli paraşüt gibi birşey.. Yada yelken de olabilir.. Kaydığın yönün tersine açıverecen tamam.. Yorum bağlantısı
Misafir 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Symbolde abs sigortasını söküyorduk düz fren oluyodu Yorum bağlantısı
Misafir 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Aynen onlarla kaydim. O havada aracınızı kullanmayın bence. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Darbe zamanı hız düştükce kısalsa olur, tam tuvvet ile de denedim çokça. Hatta ne kadar az basarsam o kadar çabuk duruyorum, teker kızaklamasın yeterli Sen biliyorsun bu işi.. Benim F16 ışıktan kalkışta öndeki araba aniden durursa abs yi devreye sokuyor ve durmak ne kelime yavaşlamıyor bile.. O havada aracınızı kullanmayın bence. Arabamı karda kışta bir başına yalnız olarak otoparka mı terk edeyim yani.. Mümkün değil ben nereye F16 oraya.. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Sen biliyorsun bu işi.. Benim F16 ışıktan kalkışta öndeki araba aniden durursa abs yi devreye sokuyor ve durmak ne kelime yavaşlamıyor bile.. Hangi densiz senin önüne geçebilme cüretini gösterdi? üstünden geç acıma 2 Yorum bağlantısı
Misafir 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 Arabamı karda kışta bir başına yalnız olarak otoparka mı terk edeyim yani.. Mümkün değil ben nereye F16 oraya.. Abi,özür dilerim bu cümleyi yazarken sen aklıma gelmemiştin Affet beni. Hangi densiz senin önüne geçebilme cüretini gösterdi? üstünden geç acıma Sim kartı daha 4.5g değil ama abi. Yorum bağlantısı
Ali Gök 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 istanbulda kar 3 4 gün yağıyor ondada mersine gidiyorum net çözüm 1 Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Artvin ilinde yaşadığım için ve yollarımızın yokuşu bol havası sert çamurlu karlı buzlu olmasından dolayı bir çok anılarım yaşantılarım mevcut lastikler zeminden kesilip kaydığı zaman durdurmak için yapılabilecek hiç bir şey yoktur eğer soğuk kanlı olmayı başarırsak ileridoğru kaydığımızı varsayarak kayarken hızlı bir şekil frene basıp geri vitese atarsanız ve ona göre debriyajı kontrol ederek yönün aksine aracı patinaja kaldırmak denenebilir lakin her yerde yapılmaz yanlış durumda daha kötü sonuca sürükleyebilir. ama ben bir çok yerde bazen hasarı yarı yarıya indirdiğim aracı kurtardığım da oldu. önemli olan başta aracı savurmamak kaydırmamaktır fren yapmak gereken yerde ayak freni yerine el freni hafif hafif çekilmesi daha mantıklı en azından ön tekerlek kaymmaış olup direksiyon hakimiyeti korunabilir. Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Dun akşam iş yeri servisimiz kaydı. Şoför abimiz tecrubeli ve yaşı büyük olmasına rağmen ısrarla frene basıyordu. Başında üç kişı abi frene basma gaza bas frene basma gaza bas diye diye araba kaymaktan kurtulup sabit kaldı. Sonra inip yolun kenarına ittik. Yoksa kayıp arkada ki araca bindirecektik. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Dün annemlerin dik sokağından inerden bir baktım bütün araçlar yan yan gidiyor, yokuştan salmış oldum arabayı mecbur bizde indik şükür kazasız arabayı yan sokağa soktum ama ilk bahsettiğim yokuşun sonu araba çöplüğü gibiydi. Gelen vurdu giden vurdu. 1 sigara içme süresinde 7 araç izledim Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Kar yağdığı zaman yola çıkmıyorum zaten istanbulun karı 3-4 gün senede. Ancak aracıyla her gün bir yerlere gitmek zorunda olanlar için zor bir durum. Buzda bence en garanti çözüm zincir Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Benim 2006 corolla da MMT frenden ayağını çektiğinde giderken, aynı motor aynı şanzımanlı 2007 auris'te gitmiyor mesela. İlla gaza dokunmak istiyor. 2007 modelein servise gidip yazılım güncellemesi gerekli. Olması gereken frenden ayağınızı çekince gaza basmadan hareket etmesi. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Ocak 2016 Paylaş 1 Ocak 2016 Ben de arka ne tarafa kayarsa direksiyon o tarafa çevirilir diye bilirim. Ankara'da bulunduğum zamanlar karlı yollarda pek çok kez kullandım fakat Opel Astra G kasa arabam hiç kaymadı desem yeridir, sanırım o kötü buzlu herkesin kaydığı yollara denk gelmedim. Lakin şunu bilirim. Normalde 1 puan öngörü ile sürüyorsak, kaygan yollarda 10 puan öngörü ile sürmeli, ekstra yumuşak hareketlerle aracı idare etmeliyiz. Eğer aracınız kayıyorsa, becerebilirseniz arabayı yola bilinçli olarak dökülmüş küllere ya da kar yağarken bir arabanın altında kuru kalmış ama araba olmayan boşluklara yönlendirmeye çalışın. Bu şekilde dayım 1.8T Passat'ını kurtarmıştı... 1 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 21 Aralık 2016 Paylaş 21 Aralık 2016 İleri sürüş teknikleri uzmanları kesinlikle ani hareketlerden kaçınılması gerektiği konusunda hemfikir. Daha sonra kayma gerçekleştiği anda örneğin aracın arkası sağa doğru kaydı yavaş hareketlerle siz direksiyonu tam ters yöne çevirip aracı toplayabilirsiniz. Bir video ile durumu pekiştirmek gerekirse. 3 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 23 Aralık 2016 Paylaş 23 Aralık 2016 Gazı ayağınızla okşayın verin kontrayı toparlarsınız. Tabi kontrada aracınızın tepkilerine hızlı cevap vermeniz gerekecek. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 23 Aralık 2016 Paylaş 23 Aralık 2016 Fren ve gazı sert kullanın Ani direksiyon hafeketleri yapın ABS yoksa frene köküne kadar basın Yokuşlardan inerken gaza basın Vites geçişlerinde devri yükseltin Yukarıdakilerden hiçbirini yapmayın. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Aralık 2016 Paylaş 23 Aralık 2016 Fren ve gazı sert kullanın Ani direksiyon hafeketleri yapın ABS yoksa frene köküne kadar basın Yokuşlardan inerken gaza basın Vites geçişlerinde devri yükseltin Yukarıdakilerden hiçbirini yapmayın. bunları yapmassak otobüse binelim.. zevki nerede kaldı yoldan kopmanın.. tüm yıl kışı bekler fordçular ki yolda yanyan gidebilme imknaı olsun 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 23 Aralık 2016 Paylaş 23 Aralık 2016 bunları yapmassak otobüse binelim.. zevki nerede kaldı yoldan kopmanın.. tüm yıl kışı bekler fordçular ki yolda yanyan gidebilme imknaı olsun[emoji48] Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 23 Aralık 2016 Paylaş 23 Aralık 2016 Ön çekişli aracta gaz pedalı doğru kullanıldığında çok işe yarıyor. Virajda hafif gaz arkanın kayıp aracın savrulmasını engellerken tam tersini yapıp virajda gaz kesmek sert virajlada arkanın kolayca kaymasına neden oluyor. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 24 Aralık 2016 Paylaş 24 Aralık 2016 Başıma geldi, Konya da selçuk ünv. kalp hastahanesine organizeden giderken İstanbul bulvarı ünv kavşağına yaklaşınca sola doğru tatlı bir viraj var. Sabah saatleriydi buzlanmış o viraj. Ben bu durumu aracın arkası beni sağdan geçmeye yeltenince anladım. Yavaşça direksiyonu sağa kırıp gaza yüklendim araç toparladı. Araçta 4 yetişkin ve yarım bagaj yük vardı. Yolda boş olunca virajın içine doğru girip sonra geri yönümü karşıya verdim. Kış lastiklerinin değerini daha iyi anladığım anlardan biriydi. Not: burada tersine kırın diyor. araç arkadan sağa kaydı ben sağa kırdım. Yanlış mı yaptım. bilemiyorum. Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar 27 Ocak 2017 Paylaş 27 Ocak 2017 On 12.12.2013 at 16:47, Ayhan Asil yazdı: Barış abi aslında benim de hep merak ettiğim konuyu siz açmışsınız, faydalı olacaktır İnşallah; Başımıza gelmediği için önemsemeyiz belki ama; gelince ne yapacağımızı şaşırırız. Benim tahminime göre de ayağımızı frenden çekip, aracın gittiği yönün tersine doğru direksiyonu çevirin diyordu hatırladığım kadarıyla Demir Bükey... aracın gittiği yöne cok kısa bir süre direksiyon daha keskin çevrilir(sürenin ayarlanması ciddi tecrübe gerektirir) akabinde aracın biraz toparladığı hissedilince tersi yöne çevrilir,çoğu zaman gaz vermemek gerekir 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts