Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Buzlu yolda aracı durdurmaya çalışmak en yanlış harekettir. Önemli olan aracın kontrolünü elde bulundurmaktır. Bu nedenle buzlu bir yolda freni aracın kızaklamayacağı kadar kullanabileceği hızı geçmemek önemli. Zaten bu aşamadan sonra yapılan fren aracın kontrolünü zorlaştırır. Araç kaymaya başladıktan sonra frene çok daha sert basmak sadece şans eseri aracın tekerleğininin tutunabileceği bir yer bulunursa işe yarar. Bunun haricinde kızaklayan tekerlekler direksiyon manevrasına engel olur. En başta belirttiğimiz kontrolü kaybetmemek noktası burada bizim irademiz dışına çıkar. Araç kayarken frene basarken kaybedilen direksiyon hakimiyetini geri aldıracak hareket fren basıncını hafif azaltıp hatta freni bırakıp debriyaja basmaktır. Debriyajı kavrama noktasına kadar getirecek vakit varsa ki genelde uzun yollarda bu hamle daha kolay yapılır, frene destek olarak motor freni ile hem aracın durması hızlandırılır hem de yine çok önemli olana kontrol sağlanır. Çok dik bir sokak arasında buzlu bir yolda seçenekler çok azdır ama direksiyondan tekerlekler hükmedebilecek noktayı sağlayan debriyaj kullanıldığında kaldırım kenarı ya da buz yerine kar kümesinin olduğu bir noktaya aracı taşımak daha kolay olacaktır. Saygılarımla. 12 Aralık 2013 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 eğer yer buz ise ve kayma oluyorsa yapacak birşey yok. gözüme bir yer kestiririm. olacak yeni nazar boncukları hayırlı uğurlu olsun derim kendime Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Otomatik gene en azından sürekli bir kavrama var, bizim gibi yarı otomatikler hepten cacık. Kafasına göre debriyaj yapıyor, kışın sakat biraz. Yorum bağlantısı
Safak Acar 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Dün sabah İstanbul da tutan kar sonucu , aracı buzlu ve karlı yolda net tanımak için boş alanda denemeler yaptım, cok az gaz verip kalkınca patinajsız ve kaymadan kalkıyor,tork gücüyle patinajsız yürüyor, gaza basınca patinaj çekiyor.. Ani frenlerde kesinlikle durmuyor.. Ani frende direksiyonla oynayınca spin atıyor.. Aracımın ön iki lastiği , ikinci el kışlık lastik. Sıfır 4 adet kışlıkta sonuc değişebilir. Ani frenlerden kesinlikle kacınılmalı, dibine kadar bassanızda arac kayıyor + abs oldu halde yön almyor.. Kendi istediği doğrultuda kayıyor. Frene hiç dokunulmaması daha mantıklı .. örnek 2.vitesteyken 1.vitese almak daha faydalı.. cok az frene dokunulabilir.. Direk kayıyor, olabildiğince frenden kacınılmalı. Karlı ve buzlu havada acil durumlarda ilk önce her zaman yapılması gereken.. ÖNCE fren.. Sonra debriyaj... Nekadar kış lastiği olsada araç karda ve buzda kayıyor.. Kendimizi kandırmayalım... Gözünüz kesmiyorsa karlı havada araç kullanmayın.. 1 Yorum bağlantısı
Bülent Candan 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Senaryolar çok çeşitli olabilir. Yokuş yukarı, yokuş aşağı ve düz yol olmak üzere otomobilin kayma şekline göre kontrol hareketleri değişiklik gösterir. Düz yolda kayma sonrası kontrol dışı kalan otomobil aşağıdaki şekillerde tekrar kontrol altına alınabilir. A. Otomobil arkadan itişli ise; 1. Sol virajda otomobilin arkası saat yönünün tersine doğru kayıyorsa direksiyon dereceli olarak sağa doğru çevrilir ve gaz pedalı oynanarak otomobil toparlanabilir. Dikkat: Otomobil toparlanır toparlanmaz ters yöne spin atabilir. 2. Sağ virajda otomobil önden sola doğru kaymaya başlarsa direksiyon viraj yönünde yani biraz fazladan sağa doğru çevrilir ve debraja basılarak otomobilin burnunun viraja doğru dönmesi sağlanabilir. B. Otomobil önden çekişli ise; 1. Sağ virajda otomobilin arkası saat yönünde kayıyorsa direksiyon sola doğru çevrilir ve gaz verilerek otomobil toparlanabilir. Burada amaç otomobilin burnunu arkası ile aynı ize taşımaktır. Ancak otomobil gereğinden fazla sol tarafta (viraj dışında) toparlanacaktır. 2. Sağ virajda otomobil önden sola doğru kayıyorsa direksiyon tam sağa yakın çevrilerek tam gaza yakın sert tepki gazları verilerek otomobilin önü viraja doğru yönlendirilebilir. Duruma göre yukarıdaki senaryolarla hızlıca el freni çekip indirmeler bile kullanılabilir. Fakat unutulmamalıdır ki değişik yol koşullarında çok değişik kontra hareketler gerekebilir. Örneğin; yokuş aşağı arkası kayan arkadan itişli bir otomobili A.1.deki gibi toplamak çok zordur. Bu durumdan otomobilin arkası sağa kayıyorsa direksiyon sola yani viraj yönünde çevrilip fren pompalanabilir. Otomobilin burnu gereğinden fazla sağa kayar ve otomobil gereğinden fazla yolun sağ tarafında yani viraj dışında toplanmış olur. Ayrıca virajlardaki ve düz yoldaki deverler otomobilin tüm fiziksel hareketlerini etkiler. Sol ayak freni, 3 pedal, uygun viteste kalma, el freni, viraj öncesi otomobil kurma hareketleri gibi ileri sürücülük tekniklerinin incelenmesinde fayda var. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Buradaki görüntülerde daha iyi tecrübe oluşturulabilir. 12 Aralık 2013 tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Adamlar site yapmışlar. http://www.icyroadsafety.com/tips.shtml okuyun idrak edin. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Üstteki videoyı izledim. Karda buzda neye giderek okadar hızlı gidiyorlarki. O hızda sert vites değişimi veya hafif bir direksiyon hareketi aracın kayması için yeterli olur. Kaydıktan sonrada dip fren ile saldım çayıra nereye giderse gitsin... Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Araç otomatikse ne yapacağız? Otomatik araçlarda snow modu yoksa 1 ve 2 no'lu vitesler sayesinde aracın kontrolü sağlanabilir. Ancak debriyaj ile motorfreni yapma şansı olmadığından freni çok iyi kullanmak gerekiyor ya da frene mahal bırakmamak. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 DSG'de snow modu yok. En iyisi karda buzda aracı kullanmamak. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Karlı ve buzlu yolda tam 12 ay hergün araç kullanan birisi olarak karlı ve buzlu yolda direksiyonla ani manevra ve gereksiz firenden kaçınmak lazım.Ben bizzat araç kaymaya başlayınca az el firenini çekip firene basmadan motor fireni ve gaz ile aracı yönlendiriyordum. el freni niye? normal pedal zaten arkaya da basıyor. el frenini hafif çekeyim derken arkayı bırakmasın? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Ben bir düğmeye basıyorum, kendisi iniyor, direksiyonu tutmak lazım sadece 2 Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 4 tekerlekte de zincir olduğu sürece yokuş aşağıda olsanız aracın kayması çok zor. En iyisi 4 tekerleğe de zincir takmak. Tecrübe ile sabittir. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Ben bir düğmeye basıyorum, kendisi iniyor, direksiyonu tutmak lazım sadece Dört çekerler kaymaz diyosun Yani abi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Dört çekerler kaymaz diyosun Yani abi Land ve diğerleri lütfen, elektronik yardımcılar çok şımartıcı aksine, öyle bir kayar ki sorun orada, kaymaya başlamış, tüm fiziğin limitne gelmiş 2 tonluk bir kütle olursa, fena..... ama kuru zeminden farkı yok an itibarı ile Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 el freni niye? normal pedal zaten arkaya da basıyor. el frenini hafif çekeyim derken arkayı bırakmasın? Aynısını bende soracaktım şimdi. El freni 2 tırnak 3 tırnak falan çekmenin mantığı ne anlamadım. Arkadan kayması direk spin demek ve riski arttırıyor el freni. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Aynısını bende soracaktım şimdi. El freni 2 tırnak 3 tırnak falan çekmenin mantığı ne anlamadım. Arkadan kayması direk spin demek ve riski arttırıyor el freni. fazla hızlanmasın diye yaparlar, kontrolüü yapılıra iş görür, ama tecrübe ister Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 fazla hızlanmasın diye yaparlar, kontrolüü yapılıra iş görür, ama tecrübe ister Yan vermek dışında hiç kullanmadım hareket halinde Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Kaymaya başladıktan sonra az hasarla kurtulmak için dua etmek, tabi zaman yeterse En uyi cevap bu olmaliydi Yorum bağlantısı
Bülent Candan 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Viraj çıkışından sonra otomobilin yük dengesi değişmişken aniden yokuş aşağı inerken sert yavaşlatmak gerekince otomobilin arkası momentumdan dolayı hafifler ve tekerleklerin yol tutuşu azalır. 4 çeker ralli pilotu bu durumda frenaj esnasında gaza da basar (sol ayak freni). Arka tekerlekler ön tekerleklere göre daha fazla dönmeye zorlanır ve arkadan bir itme sağlanır. Böylece otomobilin arkasının yola tutulması sağlanmış olur. Bu şekilde yokuş aşağı frenajda otomobil düz çizgide yavaşlatılabilir. 12 Aralık 2013 tarihinde Bülent Candan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alirıza Yaman 13 Aralık 2013 Paylaş 13 Aralık 2013 Ne yaparsan yap çaresi yok Daha bugün spin attım aklıma ilk gelen arabayı refüje vurmadan kara nasıl yaslayabilirim oldu çok şükür direksiyonu ters kıra kıra en azından kıl payı hiç bir yere vurmadan düzelttim Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 13 Aralık 2013 Paylaş 13 Aralık 2013 Aracımda "Kış Lastiği" diye bir mod var altında 90-100-110 km/h diye bir seçenek çıkıyor bu nedir çözemedim. Ayrıca dsg şanzımanda dün kışlık lastiklerle buzlu bir yokuşda deneme yaptım normalde yokuş kalkış desteği ile kendisi kalkması gerekirken araçta hiç hareket olmadı, lastiğe bakmadım ama patinaja da kalmadı gibi geldi dsg de ne yapmalı henüz vakıf olamadım. Edindiğim tecrübe kar çoraplarının kusursuz oluşu 50-55 derece eğimde çok rahat yol aldım ki o yokuşu çivili lastikler dahi çıkamadı. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 13 Aralık 2013 Paylaş 13 Aralık 2013 En uyi cevap bu olmaliydi Bence Lumberjack daha iyi Yorum bağlantısı
Misafir 14 Aralık 2013 Paylaş 14 Aralık 2013 Motor frenini kullanmak ve direksiyonu sıkı tutmak gerekir... Yorum bağlantısı
Recommended Posts