Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 esp bir işe yaramıyormu böyle durumlarda Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Öncelikle araç kaymaya başladığında ABS işe yaramıyor, direksiyonu döndürsenizde ç gitmek istediği yöne gidiyor maalesef. Bizim araçlarda el freni kontrolü imkanıda yok bildiğim kadaeı ile var keremcim vaaaar... hareket halindeyken çekili tut, bak nasıl yavaş yavaş çakıyor el freni.. Meafe 1000 m de olsa sonuç kaçınılmaz.. Atalet kaybedilinceye kadar serbest kayışı durduramayız. Bu durumda iken, çocukken (belki halen daha ) bindiğimiz çarpışan oto mimik ve hareketlerimizle kendimizi aracın içinde korumaktan başka bir şey gelmez elimizden.. Maneviyata, hiç girmiyorum zaten.. 12 Aralık 2013 tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Ayakkabımızı çıkarıp kapıyı aralayıp tekerin altına doğru atsak takoz yerine durur mu dersiniz? lumberjack? 3 Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 var keremcim vaaaar... hareket halindeyken çekili tut, bak nasıl yavaş yavaş çakıyor el freni.. Meafe 1000 m de olsa sonuç kaçınılmaz.. Atalet kaybedilinceye kadar serbest kayışı durduramayız. Bu durumda iken, çocukken (belki halen daha ) bindiğimiz çarpışan oto mimik ve hareketlerimizle kendimizi aracın içinde korumaktan başka bir şey gelmez elimizden.. Maneviyata, hiç girmiyorum zaten.. Haklısın, hareket halindeyken çekili tutunca yavaş yavaş tutmaya başlıyor ama bırakmaz isen sonunda tekerlekleri kilitliyor. Yani denemedim amma; bırak-bas, bırak-bas, bizim frenlerle olacak iş değil gibi. Gözünü sevdiğimin Tofaş'ı, ne kadar istersen o kadar tutardı. Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Haklısın, hareket halindeyken çekili tutunca yavaş yavaş tutmaya başlıyor ama bırakmaz isen sonunda tekerlekleri kilitliyor. Yani denemedim amma; bırak-bas, bırak-bas, bizim frenlerle olacak iş değil gibi. Gözünü sevdiğimin Tofaş'ı, ne kadar istersen o kadar tutardı. Aynen, sürekli çekili tutmamak lazım, durmaya yakın ya bırakacaz yada daha kısa aralıklarla daha fazla çek bırak yapacaz.. Ben 40-50 ile giderken denedim.. Ne olur ne olmaz bir gün lazım olur diye.. Durmaya yakın ters tarfa itince şekmeyi de bırakıyor zaten.. Abi bu arada püf noktasına bir iki püff de sen de olma mı? 12 Aralık 2013 tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Aynen, sürekli çekili tutmamak lazım, durmaya yakın ya bırakacaz yada daha kısa aralıklarla daha fazla çek bırak yapacaz.. Ben 40-50 ile giderken denedim.. Ne olur ne olmaz bir gün lazım olur diye.. Abi bu arada püf noktasına bir iki püff de sen de olma mı? Açtın ha? Bir ara bakayım. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 esp bir işe yaramıyormu böyle durumlarda inişlerde ve yavaşken ESP nin yapabileceği bir şey yok Barış hocam. ESP aslında işini yaparken bir miktar hızdanda faydalıp arabayı ters yöne savuruyor. O hızda herhangi bir numarası olmayacaktır. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 http://www.youtube.com/watch?v=3-NqEBAySJE En iyisi bu şekilde yapmak 2 Yorum bağlantısı
Samet Yarın 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Motor freni yaparak araç yavaşlatılmalı debriyaja basılması aracı daha da akıcı bir hale getirecektir. O yüzden debriyaja ve frene asla basılmamalı ;-) Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Bilmediğimden soruyorum, kar lastiği de buzlu yolda çok mu etkisiz kalıyor? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Bilmediğimden soruyorum, kar lastiği de buzlu yolda çok mu etkisiz kalıyor? Buzlu yolda, kar lastiği yazlık lastiğe göre yine bir nebze iyidir ama, kesinlikle yetersiz kalıyor. Buzlu yolun lastiği çivili lastik. 1 Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Buzlu yolda, kar lastiği yazlık lastiğe göre yine bir nebze iyidir ama, kesinlikle yetersiz kalıyor. Buzlu yolun lastiği çivili lastik. O zaman yine lastiğe zincir takmak en garanti yol oluyor sanırım.. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Bilmediğimden soruyorum, kar lastiği de buzlu yolda çok mu etkisiz kalıyor? 4 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 en iyisi gözünüz yemiyorsa, o yola girmemek. 2 Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Dün, bugün ben de bunu farkettim. Aracımla evin önündeki 20 cm'lik karda yaptığım manevralarda aracın hem önünü hem arkasını kaydırmayı başardım. Ancak esp devreye girmedi bile. Aracımda kışlık lastikte takılı. Esp'nin belli bir hızdan sonra çalıştığını düşünmeye başlamıştım. Kalkışta ufak patinajlarda tcs'de devreye girmiyor. Mesela lastik bir tur bile atmadığı durumda tcs çalışmaz mı? 12 Aralık 2013 tarihinde Olcay Eyüboğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Buzda da gayet iyiymiş, yetersiz kelimemi geri alıyorum... Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 onemli olan kaymadan onlem almak bir kaymaya basladim neyon degistirebiliriz nede carpmadan durdura karda durdurulur ama buzda durmaz aga Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 dün bir yolcu otobüsü uçmuş buzda kayarak,4 kişi ölmüştü sanırım,koca otobüs nasıl kayar aklım almıyo abi otobüs çok fena kayıyor,bizzat şahitliğim var Yorum bağlantısı
Serdar Karagonlu 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 araç kaymaya başlayınca ne fren ne gaz hiç birine dokunmadan dreksiyonu yavaş hareketlerle gimek istediginiz yöne aracı toplamaya çalısmak Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Eğer araç frende durur iken kayma gerçekleşir ise abs çalışmaz, fren bırakıp tekerlerin dönmesini sağlayın, sonra fren uygulayın ve uygun yere yönelin ( bu arada zaman durmuş olmuyor iki saniyeniz var ) İyi kış lastiği ile zaten çok abartılı yokuşlarda araç kayar. Önce lastik 2 Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 İkisi de kapalı değildi. Esp zaten kapatılamıyor. Tcs kapalı olsa göstergede kapalı işareti çıkması lazım. Acaba çok kısa mesafede kaydırdım. Ondan mı çalışmadılar. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 çoğu araç 5 km altında çalıştırmıyor fren destek ünitelerini 2 Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Bugün hafif karlar erimeye başladı don'a çekti, site içindeki yolumuz yaklaşık 10-15 derece yokuş, Kendi kullandığım aracımda kış lastiği yok bir deniyim dedim yokuşun 3-5 metresine ancak çıkabiliyor, kısa mesafede hız bile alamıyor, diğer aracımızda kış lastikleri takılı onu aldım hiç patinaja bile düşmeden tıkır tıkır çıktı indi frende bile farkediyor. Sadece kar değil buzda ve kuru zeminde bile çok farklı. 1 Yorum bağlantısı
Musa Durmuş 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Karlı ve buzlu yolda tam 12 ay hergün araç kullanan birisi olarak karlı ve buzlu yolda direksiyonla ani manevra ve gereksiz firenden kaçınmak lazım.Ben bizzat araç kaymaya başlayınca az el firenini çekip firene basmadan motor fireni ve gaz ile aracı yönlendiriyordum. Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Eğime göre değişir.buzda rampa aşağı kaymaya başladığınız zaman hiç şansınız yok.....eğim az ise kurtarma şansınız fazla....kontra verin diyeceğim ama önden çekişli arabada kontra çok da yemez. Yorum bağlantısı
Recommended Posts