Gökhan Tongay 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Araba buzlu olsun buzsuz olsun lastikler kitlenince direksiyonu istediğiniz yöne çevirin yön veremezsiniz.Bu yüzden en basit çözüm buzlu yollardan kaçınmak olmuyorsa daha inişe başlamadan aklınızda rota belirlemek yolu incelemek.sonrasında yavaş yavaş aracınızı hareket ettirmek.bu kesinlikle 1. viteste yapılması gereken bir durumdur diye düşünüyorum.1 viteste aracı daha düşük hızda yavaşlatabilirsiniz.frenleri çok abartı şekilde kullanmayın. ve buzda araç sürekli kayacağından gitmek istediğiniz yöne önceden direksiyon çevirin.Ve hep en iyisini düşünün. 1 Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Keyifli oluyor beee Bir yere vurmadığın sürece evet O kadar atraksiyonlu karlı sezonda vurmadım da Düzce'ye dönerken otobanda kamyon lastiğine vurdum işte Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 kaymadan inenlerde vardır muhtemelen,pilotaj önemli faktörmüdür abi Pilotaj çok önemli faktördür de, aracın donanımı, lastiklerin durumu, eğim ve buzun durumu hepsi birlikte daha önemli faktörlerdir. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Pilotaj çok önemli faktördür de, aracın donanımı, lastiklerin durumu, eğim ve buzun durumu hepsi birlikte daha önemli faktörlerdir. Ankaralılar çok yapıyor o işi abi genelde haberlerde bu durumu izlediğim yer hep Ankara oluyor,yokuşu çok galiba Angaranın Yorum bağlantısı
Behram Doygun 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Bende fikirlerimi paylaşayım belki yardımım dokunur buzlu yolda yokuş aşağı bir iki kere denk geldim. Öncelikle inmeden hızımı düşürüyorum 1 vitese alıyorum aracı ve el frenini 2 diş yukarı çekiyorum sonra gaza dokunmadan debriyajla arabayı kaldırıp yokuş aşağı frene çok az bir kuvvetle basılı tutuyorum ki araç süratlenmisin aynı hızda insin ani bir direksiyon hareketi buzlu yolda hemen arkayı atıverir ve o zamandan sonra çarpmadan toparlamak çok güç. 12 Aralık 2013 tarihinde Behram Doygun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Ankaralılar çok yapıyor o işi abi genelde haberlerde bu durumu izlediğim yer hep Ankara oluyor,yokuşu çok galiba Angaranın "Angaranın Dikmeni bi daha gelirsem ... beni" diye boşuna dememişler :D 12 Aralık 2013 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Durmaz, Freni bırakıp kontrollü yön değiştirmeye çalışıp devam imkanı varsa yola devam etmek mantıklı.. 2 Yorum bağlantısı
Aydın Sert 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 O esnada geri vitese alsak, tekeri gidiş yönünün tersine döndürsek nasıl olur? Çok mu zekiyim :) Vallaha benim aklıma gelmişti 1 Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Ankaralılar çok yapıyor o işi abi genelde haberlerde bu durumu izlediğim yer hep Ankara oluyor,yokuşu çok galiba Angaranın He ya, ben de 1982-1987 arası taksicilik yaptım, 1984 yılında bir ayda iki takım zincir eskittiğimi hatırlarım. Kış lastiği icat olmamıştı o zamanlar Çok spin atardık çoook. O esnada geri vitese alsak, tekeri gidiş yönünün tersine döndürsek nasıl olur? Çok mu zekiyim :) Vallaha benim aklıma gelmişti Yapılabilecek en kötü şeydir. Araç düz gidecekse (kayacaksa) bile yönünü sapıtır. 12 Aralık 2013 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Buz varsa, yokuş dikse ve diğer araçlar kayıyorsa sen inmeyeceksin. Bu kadar basit. İnmek zorundaysan da; önce bildiğin duaları etmeye başla, ardından direksiyon hakimiyetini kaybetmemek için ABS varsa sorun yok o sana yardım edecektir. ABS yoksa araç kaymaya başladığı anda freni bırakacak şekilde çok ölçülü fren kullanmaya çalışacaksın. El frenini tekerlekleri kilitlemeyecek şekilde hafifçe çekeceksin. Önündeki engellerden frenle değil yön değiştirerek kaçmaya çalışacaksın. Boş kaldırım bulabilirsen mümkün olduğunca kaldırıma çarpmadan sürterek durmaya çalışacaksın. Bu kadar işi hemen dolacak olan o 2-3 sn içinde mi yapacağım ,çarpar kurtulurum daha iyi Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Müsait bir yere vurarak durdurabilirsiniz.... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 O esnada geri vitese alsak, tekeri gidiş yönünün tersine döndürsek nasıl olur? Çok mu zekiyim :) Olmaz. Çünkü kayan lastiğin dönme hızı arttıkca, lastik ile zemin arasındaki sürtünme kaysayısı azalır ve yere çok daha az tutunur. Tekerleklerin dönüş hızı arac hızına ne kadar yakında lastikler yere okadar iyi tutunuz. Sİz hem hız farkını arttırıyorsunuz, hemde ters yönde çebviriyorsunuz. 2 kat daha azla negatif durum Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Olmaz. Çünkü kayan lastiğin dönme hızı arttıkca, lastik ile zemin arasındaki sürtünme kaysayısı azalır ve yere çok daha az tutunur. Tekerleklerin dönüş hızı arac hızına ne kadar yakında lastikler yere okadar iyi tutunuz. Sİz hem hız farkını arttırıyorsunuz, hemde ters yönde çebviriyorsunuz. 2 kat daha azla negatif durum ozaman aracın kayma hızıdan daha yüksek hızda gidiş yönüne doğru gazlamak arabanın kontrolünü sağlamamızı sağlar,bu sefede aracı nasıl durduracaz Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Kayan aracı durdurmaya çalışmak kadar yön vermekye çalışmakta önemli. Aracın durmayacağından eminseniz kaçabileceğiniz en güvenli noktaya kaçmaya çalışın. ABS yoksa, frenleme araca yön vermeyi engeliyorsa freni bırakıp kaçabildiğiniz boşluğa kaçın. Kontrolden çıkmış aracı dengeye soymak için gaz vermek bile gerekebilir. Ön çekişli araclarda kaygan yollarda hafif gaz vermek demek aracı gitmek istediğiniz yöne doğru çekmeye çalışmak demektir. Gaza fazla bastığınızda üstte belirttiğim gibi yere tutunma azalarak arac sadece patinaj yapar. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Sol arka kapım, boyalı olduğu için patlayacağım yeri oraya denk getirmeye çalışırım tekrardan boyansın zaten boyasından memnun olmamıştım vesile olur 8 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 ozaman aracın kayma hızıdan daha yüksek hızda gidiş yönüne doğru gazlamak arabanın kontrolünü sağlamamızı sağlar,bu sefede aracı nasıl durduracaz Hafif gaza basarak gitmek istediğiniz yönü elde ettikten sonra hafif hafif frenleme yapabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 (düzenlendi) Bu kadar işi hemen dolacak olan o 2-3 sn içinde mi yapacağım ,çarpar kurtulurum daha iyi 2-3 saniye kayacaksan bir şey yapmana gerek yok zaten çarpar durursun. 500-1000 m.lik bir iniş senaryosu bu. 12 Aralık 2013 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 2-3 saniye kayacaksan bir şey yapmana gerek yok zaten çarpar durursun. 500-1000 m.lik bir iniş senaryosu bu. dün bir yolcu otobüsü uçmuş buzda kayarak,4 kişi ölmüştü sanırım,koca otobüs nasıl kayar aklım almıyo Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Kış lastiğinin hafif karlı yolda tutunmasının normal lastiğe oranla ne kadar iyi olduğunu bugün test ettim..Aynı yokuş inişinde geçen yıl frene dokunduğum anda dans etmeye başlardım ...Kış lastiği diyorum ve tüyüyorum Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 2-3 saniye kayacaksan bir şey yapmana gerek yok zaten çarpar durursun. 500-1000 m.lik bir iniş senaryosu bu. Çok uzun bir inişte 2. viteste hızımı gaz ile ayarlayarak inerim. Viraja yaklaştığımda viraja gelmeden direksiyonun düz olduğu konumda iken gerekli frenlemeyi hafif hafif yaparak aracı yavaşlatırım. Hafif kayma hissetiğim an freni bırakıp tekrar basardım. Virajıda frensiz dönüp yoluma devam ederdim. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 2-3 saniye kayacaksan bir şey yapmana gerek yok zaten çarpar durursun. 500-1000 m.lik bir iniş senaryosu bu. Haa uzun metraj film diyosun yani 1 Yorum bağlantısı
Serhat Böcek 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Ayakkabımızı çıkarıp kapıyı aralayıp tekerin altına doğru atsak takoz yerine durur mu dersiniz? 1 Yorum bağlantısı
Misafir 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Buz varsa, yokuş dikse ve diğer araçlar kayıyorsa sen inmeyeceksin. Bu kadar basit. İnmek zorundaysan da; önce bildiğin duaları etmeye başla, ardından direksiyon hakimiyetini kaybetmemek için ABS varsa sorun yok o sana yardım edecektir. ABS yoksa araç kaymaya başladığı anda freni bırakacak şekilde çok ölçülü fren kullanmaya çalışacaksın. El frenini tekerlekleri kilitlemeyecek şekilde hafifçe çekeceksin. Önündeki engellerden frenle değil yön değiştirerek kaçmaya çalışacaksın. Boş kaldırım bulabilirsen mümkün olduğunca kaldırıma çarpmadan sürterek durmaya çalışacaksın. Öncelikle araç kaymaya başladığında ABS işe yaramıyor, direksiyonu döndürsenizde ç gitmek istediği yöne gidiyor maalesef. Bizim araçlarda el freni kontrolü imkanıda yok bildiğim kadaeı ile Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 en güzel çözüm arabada bi tane çapa taşımak 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Aracı kayarken durdurmak çok zor..Bu esnada bildiğiniz tüm duaları okuyun işe yarayabilir.Yaramasa bile öteki tarafa dualar içinde gitmiş olursunuz 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts