Guest Emre ÇELİK 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Merhaba, Dün buji değişimi esnasında bujilerden biri içinde kırıldı ve küçük bir parça içeride kaldı, yukardan bakıldığında bujinin kalan parçasının teli gözüküyordu. Değiştiren usta 1-2 gün deneyelim kendiliğinden atmazsa kapağın sökülmesi gerekir dedi, 300 işçilik 200 parça tutar dedi. Biraz araştırdım ama tatmin olamadım sizce ne yapmalıyım? Daha önce başına gelip kendiliğinden atan oldu mu? Alttaki resimde kırmızı ile belirttiğim bölüm. Bilmeyenler için motor Focus TDCI ile aynı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 1-2 gün mü? Düştüğü gibi çıkarılmalıydı? 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Kendiliğinden nasıl atacak çok merak ettim?? 1 Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Abi kendisi nasıl atacak çıkaracak onu tornacı Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Kırıldığında motor açılmalıydı , araçta durum ne şu an valfler ve devamında turbo zarar görmüş olabilir. Tabi ucu kırılmadıysa sorun yok..Buji vidalandığı yerden mi kırıldı Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 (düzenlendi) Arkadaşlar Emre abim yanlış kelime kullanıyor bujiyi sökerken üstü kırılır ve dişli kısım motorda kalır yani motorun iç kısmına bişey düşmedi.Sadece bujinin biri çalışmıyor şu anda. 5 Aralık 2013 tarihinde Fatih ALTINOLUK tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Her eline lokma alan usta olursa olacağı bu. 1-2 gün denemek resmen intihar Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Silindire düşmüş olabilir. Büyük sıkıntılar yaratabilir. Valflere sıkışıp o kısmı bozabilir yada daha ileriye gidip turbonun egsoz tarafındaki kanatçıkları kırabilir. En kısa sürede o parçanın bulunması gerek. Motor atamaz, biryerlere sıkışır kalır ve zarar verir. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Arkadaşlar Emre abim yanlış kelime kullanıyor bujiyi sökerken üstü kırılır ve dişli kısım motorda kalır yani motorun iç kısmına bişey düşmedi.Sadece bujinin biri çalışmıyor şu anda. Yanlış,ucuda kırılır ve silindir içersine düşebilir..Bujinin uzun süre bozuk olması kemikleşmiş kurum ile sarılmasına neden olur ve çevirirken pufff Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Malesef ucu kırıldı, uzun olan kısımı çıkardı zaten. Tornacılar kapak sökülmeden müdahale edebilir mi ? Kapağı sökerken farklı bir bölgeye zarar vermelerinden korkuyorum. Buji değişimini yapan usta kapak sökülürken enjektörlerin zarar görebileceğini extra maliyet çıkabileceğini belirtti. Kırıldığında motor açılmalıydı , araçta durum ne şu an valfler ve devamında turbo zarar görmüş olabilir. Tabi ucu kırılmadıysa sorun yok..Buji vidalandığı yerden mi kırıldı Yaklaşık 50 km yol yaptım, 10 kmsi bu sabah. Herhangi bir belirti yok. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Malesef ucu kırıldı, uzun olan kısımı çıkardı zaten. Tornacılar kapak sökülmeden müdahale edebilir mi ? Kapağı sökerken farklı bir bölgeye zarar vermelerinden korkuyorum. Buji değişimini yapan usta kapak sökülürken enjektörlerin zarar görebileceğini extra maliyet çıkabileceğini belirtti. Yaklaşık 50 km yol yaptım, 10 kmsi bu sabah. Herhangi bir belirti yok. Çirkeflik yapıp "sen kırdın maliyetleride sen karşıla" denebilir Yorum bağlantısı
Misafir 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Benzer bir konu daha vardı, bulamadım bir türlü. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 O silindirin enjektörü sökülerek mıknatısla alınabilir fakat mıknatıs buji ucunu tutuyorsa.. Bu konunun 13. iletisindeki resimdeki gibimi kırıldı http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249476-p-138b-hata-kodu/ Yorum bağlantısı
Misafir 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Çirkeflik yapıp "sen kırdın maliyetleride sen karşıla" denebilir Başa gelmesin, ustalar zaten baştan pazarlık yapıyor. Zira buji kırılması çokça rastlanan bir olaymış. Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 O silindirin enjektörü sökülerek mıknatısla alınabilir fakat mıknatıs buji ucunu tutuyorsa.. Bu konunun 13. iletisindeki resimdeki gibimi kırıldı http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249476-p-138b-hata-kodu/ Evet hocam sizin resimdeki ile aynı. Küçük parça içeride kaldı, baktığımda tel gözüküyordu. Yorum bağlantısı
Atilla Atun 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Abim bujiyi ben kırmadımki ? Usta denen o şahış kırdı bu da demektirki :O halledecek Ne demek 300 işçilik 200 parça ? Bu ne ya ? Hem adamın işini aksattır hemde kırıldı oldu bitti .Yok öyle dostum sen kırdın adam gibi çıkarsaydın.Baştan söyleyenlerde uyanıklar.Bak kırılacak . Hakkını sonuna kadar ara Emre kardeşim gerekirse Çirkeflik bile yap. Sen parayı kumdan mı topluyorsun ? Sakın pes etme 2 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Madem ki tel görünüyordu ,usta o telli yavaşça çekip kırılan ucu yuvaya denk getirip çıkartmaya çalışmadı mı Yorum bağlantısı
Atilla Atun 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Serviste olsaydın ve bakım sırasında bu olay meydana gelseydi ne yapardın ? Yorum bağlantısı
Misafir 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Başa gelmesin, ustalar zaten baştan pazarlık yapıyor. Zira buji kırılması çokça rastlanan bir olaymış. Allah korusun. Şansımı deneyeyim dedim Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Serviste olsaydın ve bakım sırasında bu olay meydana gelseydi ne yapardın ? Serviste itiraz edebilirdim ancak sanayide ne kadar çirkeflikte yapsam mümkün gözükmüyor, kaldı ki aynı ustanın silindir kapağını sökmesinide istemem açık açık enjektörlere zarar verebilir dedi. Madem ki tel görünüyordu ,usta o telli yavaşça çekip kırılan ucu yuvaya denk getirip çıkartmaya çalışmadı mı Malesef Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Özetle o parça oraya düştüyse ve araç kullanıldıysa parça, egsoz hattına girip oradanda turbo kanatçığına çarpmadan geçebilmişse şu an katalizördedir.Bu arada yukarıda bahsettiğim valf ve turbo hasarı pekala mümkün.Diğer ihtimal hala silindir içersindedir ki hemen oradan alınmalı Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Özetle o parça oraya düştüyse ve araç kullanıldıysa parça, egsoz hattına girip oradanda turbo kanatçığına çarpmadan geçebilmişse şu an katalizördedir.Bu arada yukarıda bahsettiğim valf ve turbo hasarı pekala mümkün.Diğer ihtimal hala silindir içersindedir ki hemen oradan alınmalı Bu ihtimalleri nasıl anlayabilirim ? İçerisinde değilse kapağı boşuna söktürmüş olmayayım. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Buna ehil bir usta karar verecek ,önce katalitiği söküp içindemi diye bakmak daha mantıklı sanki Yorum bağlantısı
Misafir 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Buna ehil bir usta karar verecek ,önce katalitiği söküp içindemi diye bakmak daha mantıklı sanki Sence kırılan parça egzost sibop aralığından sığar mı? Yani her şey öyle bir denk gelecek ki; parça o aralıktan sığacak büyüklükte olacak, sibobun max. açıldığı sırada tam orada bulunacak, piston tüm gücüyle yanmış gazı sibop aralığından iterken bu parçayı da önüne katıp oradan ittirecek ve bunu sibobun milisaniyelerle ölçülen max. açılma aralığına denk getirecek, sibop da araya kıstırmadan manifolda atacak vs.vs.vs. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Sence kırılan parça egzost sibop aralığından sığar mı? Yani her şey öyle bir denk gelecek ki; parça o aralıktan sığacak büyüklükte olacak, sibobun max. açıldığı sırada tam orada bulunacak, piston tüm gücüyle yanmış gazı sibop aralığından iterken bu parçayı da önüne katıp oradan ittirecek ve bunu sibobun milisaniyelerle ölçülen max. açılma aralığına denk getirecek, sibop da araya kıstırmadan manifolda atacak vs.vs.vs. Evet binlerce kere açılıp kapanan valflerin boşluğuna denk gelip geçebilir.Pistonun fırlatmasını saymıyorum bile Yorum bağlantısı
Recommended Posts