İçeriğe Yönlendir

Toyota Multidrive S Şanzıman Kullanan Var Mı ?


Yiğitcan Coşar

Recommended Posts

Yiğitcan Coşar

Bir ara muhabbeti olmuştu ama anlam verememiştim, şimdi test videosunu izlerken gördüm. Daha önce hiç karşılaşmadığım bir durum, otomatik modda dip gazda devir tepede sabit kalıyor ve araç o şekilde hızlanıyor. Dediğim gibi ilk defa görüyorum bu şanzımanın başka örnekleri var mı ? Ben mi geride kaldım otomobil dünyasından :D

 

http://youtu.be/sRILaNZqElw?t=6m20s

Yorum bağlantısı
Canberk Eken

cvt şanzımanda benzer prensipte çalışıyordu sanırım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Evet benzer sanırım genel ismi CVT diye geçiyor. Hiç kullanmadım hiç de görmedim. Görünce şaşırdım :)

tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Cvt'nin tadını anlatmak zor. Deneyip görmek lazım. Hiç bir şeye benzemiyor :)

Ford için korkulu rüya :)
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Scooter kullanıyormuş gibi ve bana göre gerçekten keyifsiz. Opel corsa 1.4 kullandım sık sık oda aynı şekildeydi ve çok sıkıcı bir tavır sergiliyor bu yüzden. Hızlanıyor hızlanmasına fakat her devir aralığındaki o değişen tork miktarını, geçişleri hissedemedikten sonra çok sevimiszz kalıyor bana göre.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Benim arabanın baskı balatası biterken aynı bunun gibi devir sona vuruyordu öyle hızlanıyordu araba :D Sonra bitti zaten :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Albea speedgear aracımız var. çok memnunuz. Tork konvertörlü (yağı felan değişiyor klasik) cvt. 2000 devirde 140 ile giden 1.2 albea !!! 85 bin km deyiz davranışı daha değişmedi. ama arıza yaparsa sanırım zor olur. çünkü az sayıda var. yoksa o da şanzıman neticede.

 

Albea daki cvt subaru ile ortak planlanan ancak euro krizi nedeniyle avrupa da yapılması gündemden düşen fabrika projesi ile gelmişti.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Peki normal klasik bir şanzımana göre daha fazla yaktırmıyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Peki normal klasik bir şanzımana göre daha fazla yaktırmıyor mu?

 

hayır az yaktırıyor. 1.2 albea şehiriçi ortalama 7 litre. DSG ile desteklenmiş olsa daha az yaktırır. Sanırım yeni subaru XV ve forester öyle. multiplate clutch var onlarda. tork konvertör değil. XV ve forester in inanılmaz yakıt ekonomisi var yeni kasanın.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

hayır az yaktırıyor. 1.2 albea şehiriçi ortalama 7 litre. DSG ile desteklenmiş olsa daha az yaktırır. Sanırım yeni subaru XV ve forester öyle. multiplate clutch var onlarda. tork konvertör değil. XV ve forester in inanılmaz yakıt ekonomisi var yeni kasanın.

 

Yakıtı düşürmesinin nedeni ne peki ? Sürekli yüksek devir çevirirken az yakması, motora daha az yük binmesinden mi kaynaklı yoksa başka bir şeyden mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

düşük devir çeviriyor olabildiğince. özellikle gaza çok basmıyorsan hemen 1750 lere indiriyor. dikkat çekerim benzinli motor. 1.2 hacim.


Cvt şanzımanlı 1,4 honda jazz şehşr içinde fabrika verisi 6,9 litre.

ben fabrika verisini bilmiyorum. babamdaki araç neticede. izmir ödemiş şehiriçi köy yolu felan filan. kısa mesafe.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Bir motor ustası CVT şanzımandan uzak dur demişti. Arızası mı çok, yoksa tamiri mi zor?

ben fabrika verisini bilmiyorum. babamdaki araç neticede. izmir ödemiş şehiriçi köy yolu felan filan. kısa mesafe.

Memleket Ödemiş mi hocam?
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bir motor ustası CVT şanzımandan uzak dur demişti. Arızası mı çok, yoksa tamiri mi zor?

Memleket Ödemiş mi hocam?

 

+1

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ufuk Tutkun

Arkadaşlar bu multidrive s tam otomatik mi oluyor simdi ben anlayamadim. Alinir mi,tavsiye ediyormusunuz

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Sami Demirpaz

Sirket aracim toyota dizel otomatik, araba saniyorum 1.4 cekisi gayet guzel, sanjiman vites attigini hic unutturmuyor sarsiyor ama yakiti harika. Sehiricinde surekli trafikte kullaniyorum 2 bin km lik ortalamasi 6 lt, pompada 6.1 lt gibi. Uzunyol olarak gecen Ankara ya gidip geldim, 150 altina dusmeden 160 180 arasinda 6.3 civari yakti.

Tek kotu yani sarsintili degisiyor, yokus cikarken ortada 2 ye atiyor bayiliyor geri 1 e dusuyor, boyle yerlerde manuele aliyorum.

F1 vites guzel calisiyor, F1 de iken daha az sarsiliyor. Yada normal drive modda giderken ani bir durum oldu manuele gecmeden F1 ile vites kucultme harika bir olay.

Beklentiye gore degisir, ilk baslarda sevmiyordum son birkac gundur sevmeye basladim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...