Çağlar Bayur 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 gündelik hayyattaki tüketimlerin bir kuralı yoktur, aynı menzillerde tüketim fırlarsa, arıza aranır ama bunu dışında yorumlamak mümkün değil. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 günde 5 gidiş 5 dönüş 10 km Ortalama hız 20 km daha 4. vitesi görmedim ortalama 7.2 dizel yakıt tüketimi araç focus dizel 110luk benim ortalama sizce nasıl? normal Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Yanlış okumadınız Aldığım 90 lık araba şu kış gününde şehir içi 5.0 Lt tüketiyor ( Hem yol bilgisayarında hem de depo ölçümünde) Önceki dizel fiesta bile 5.8 - 6.0 Lt civarında yakıyordu. Hayır normal şartlar altında ne zaman böyle iyi birşeyler olsa arkasından muhakkak saydıra saydıra birtakım kötü durumlara maruz kalmışımdır da.. Yaklaşan bir sorun olabilirmi yoksa işgüzarlık mı yapıyorum..? Az yakması sorun belirtisi olur mu ? diye düşünmüyorum, hiç de duymadım. Motorun sağlıklı çalıştığını gösteriyor. Yanlız siz fiesta/focus kıyaslaması da yapmışsınız. Araç ağırlıklarını falan bilmiyorum ama Fiesta için şöyle bir durum var. 1.4 tdci, 1.6 tdci den fazla yakıyor kullanma kılavuzuna göre. Kullandığınız Focus'da 1.6 tdci olduğuna göre Fiesta'ya göre daha az yakma sebebi bu olabilir. Yorum bağlantısı
Canberk Eken 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Az yakması sorun belirtisi olur mu ? diye düşünmüyorum, hiç de duymadım. Motorun sağlıklı çalıştığını gösteriyor. Yanlız siz fiesta/focus kıyaslaması da yapmışsınız. Araç ağırlıklarını falan bilmiyorum ama Fiesta için şöyle bir durum var. 1.4 tdci, 1.6 tdci den fazla yakıyor kullanma kılavuzuna göre. Kullandığınız Focus'da 1.6 tdci olduğuna göre Fiesta'ya göre daha az yakma sebebi bu olabilir. Bu mantıklı bi kıyas değil ki.1.4 tdcı ın 1.6 tdcı dan fazla yakma olayı fiesta için(yani her ikisi de aynı araç olması durumunda) geçerli.biri focus biri fiesta olunca bu mantıktan açıklanamaz bence Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Bu mantıklı bi kıyas değil ki.1.4 tdcı ın 1.6 tdcı dan fazla yakma olayı fiesta için(yani her ikisi de aynı araç olması durumunda) geçerli.biri focus biri fiesta olunca bu mantıktan açıklanamaz bence O yüzden yazdım ya araç ağırlıklarını bilmiyorum, fiesta için şöyle bir durum var diye Yorum bağlantısı
Eyyüp VERİCİEL 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 Ford Focus 2007 GHIA otomatik vites benzinli aracım var, araç anlık tüketimde motor soğukken 100/11,2 lt gösteriyor yakıt tüketimi normalmi, bundan 15 gün önce bakım yaptırdım ( buji+yağ+hava filtresi değişimi ) benzin sarfiyatı biraz arttı sebebi ne olabilir teşekkür ederim... Yorum bağlantısı
Misafir 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 Benzinli ve otomatik normal bence. Benim yol bilgisayari 10 lt gosteriyor. Lpg li benim ki gerci ama nasil hesapliyor anlamadim. Sizin lpg ye gecme zamani gelmis bence. Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 anlık tüketim derken ? yakıt ortalaması önemli anlık tüketim motorun soğukluğuna kullanılan vites devrine göre değişir. soğuk motorla ilk kalkışlarda veya vites geçişlerinde anlık tüketim 15-20 litreye kadar gösterebilir. Yorum bağlantısı
Samet Yarın 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 anlık tüketimse çok daha yukarlara bile çıkabilir sanırım söylediginiz rakam ortalama yakıt tüketimi olabilir mi? Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 Bu 109 'luk motorun alt limiti en az 4,4 - 4,5 zaten daha altını göremezsiniz. Benim sabırlı bir arkadaşım vardı uzun yolda 90 sabit ile 1100-1150 civarında 48-49 litre mazot alırdı her zaman. Bendeniz 5 lerin altını hiç göremedim, genelde 5,5-6 civarıdır. Amma velakin uzun yolda 90 ile 10 km bile gidememişimdir. Allah'tan radara yakalanma korkusu varda çok fazla basamıyorum Şehir içi çok değişken 8-9 hatta 10 liitrelere kadar yolu var iş saatlerinde köprü trafiği ile ilişkiniz varsa... Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 Ruhan hocam 2012 model yol trakya otobanı Hızım en az yakıcak şekilde gitmeyi düşünuyorum 75 iyimidir.. Bugüne kadar minimim yakıtı 70 ile giderek yakaladım. Üstü ve altındaki hızlarda yakıt tüketiminiz biraz arttığını 110 üstünde ise daha fazla arttığını gördüm. Benim araç bu arada 109 hp 2005 model focus. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 Bu 109 'luk motorun alt limiti en az 4,4 - 4,5 zaten daha altını göremezsiniz. :biggrin: :biggrin: http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/173527-focus-2-tdci-yakit-tuketimi/page__st__699 699. ileti Yorum bağlantısı
Mehmet Atak 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 Başka bir forumda okuduğuma göre 90 km hızdan sonraki her bir birim % 1 yakıt artışı demekmiş.Yani 110 km hızla giderken 110-90= 20 (%20 fark) 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 (düzenlendi) :biggrin: :biggrin: http://www.fordclubt...i/page__st__699 699. ileti Bu resimlerden anladığım kısaca şuki toplam depo ile 818+345 =1163 km. 53 / 1163 = 4,55 ortalamaları yakalayabilmişsiniz. Üstelik mayıs ayında klima ve kaloriferin tam devrede olmadığı bir zamanda vede 17,000 km.de olan gayet bakımlı araç ile...Bende farklı bir şey söylemedim, Benim rakamları teyit etmişsiniz yani 28 Ocak 2013 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Ocak 2013 Paylaş 28 Ocak 2013 (düzenlendi) Bu resimlerden anladığım kısaca şuki toplam depo ile 818+345 =1163 km. 53 / 1163 = 4,55 ortalamaları yakalayabilmişsiniz. Üstelik mayıs ayında klima ve kaloriferin tam devrede olmadığı bir zamanda vede 17,000 km.de olan gayet bakımlı araç ile...Bende farklı bir şey söylemedim, Benim rakamları teyit etmişsiniz yani hayır, gerçek depo değeri 3,76 litre...346 km yol yaptım, 13 litre mazot aldı. 13/346x100=3,76 litre yapar. pompa aynı pompa, iki dolumda da ilk tıkta kestirdim. yapılan yol ile kalan km toplamı doğru sonuç vermiyor. ona kalırsa şu anda da ş.içinde kullanıyorum, ve yapılan yol+kalan km 1100 şu anda...bu toplam bazen az bazen fazla gösteriyor. zaten benim araçta yol bilgisayarının ortalama tüketimi gerçek tüketimden 0,1 ila 0,4 litre az gösteriyor. resimde de var, yol bilg. 3,5 iken yakıt aldım, gerçek depo verisi 3,76 çıktı...ş.içinde 33 km ort. hızla zaten 5,33 yakıyorum. ş.arası 63 km ortalama hızla, dümdüz ve bölünmüş yol, güzel hava, iki kişi, boş bagaj, lastik havaları ön 35 arka 41 ile katalog değerinde yakılabileceğini gördüm. ben samsun-eskişehir arası 110-120-130 ile rampalar dahil cc ile giderek ortalama hız 85-90 ile 4,6 lt gerçek değer yakalıyorum zaten... 28 Ocak 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Yakıt: Shell V-Power Alınan yakıt: 51.06 lt Yapılan yol: 1045.8 km Kalan menzil: 56 km Ortalama hız: 58 km/h Yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: 4.5 lt/100km Gerçek yakıt tüketimi: 4.8 lt/100 km Km başına yakıt tüketimi: 20 kuruş (4.25 TL/lt) 800 km şehirler arası geri kalanı da şehir içi. güzel yakmış...ş.arası nereden nereye ve genelde kaç ile gittiniz, birde vitesleri hangi devirde değiştirdiniz? Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Ruhan hocam şimdi gebzeden geldim otobana girmeden yakıt tüketimini sıfırladım.Evin önüne kadar gelinen mesafe 60 km yakıt tüketimi 3.9 ortalama 80 90 aralığında 1800 1900 devir geldim.. Fiesta 1.4tdci ile Ankara - Konya 280km gittik bir kere 160 yaptık gerisi hep 100-110 5.8 lt yaktı. Normal bir değer mi? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 (düzenlendi) Fiesta 1.4tdci ile Ankara - Konya 280km gittik bir kere 160 yaptık gerisi hep 100-110 5.8 lt yaktı. Normal bir değer mi? çok, hemde çok fazla...ben tatilde samsun-marmaris, marmarisin yakın mevkileri,(3.vites rampa in çık) 43 derece sıcakta, 120-140 arası hızlarla, 3000-4000 vites değişimi, rampaların tümü tam gaz top speed olmak kaydıyla, ılgaz dağına bile tırmanarak(1875 m) ayağımı gazdan esirgemeyerek(yakacağının en üstü neymiş diyerek), arada yol uygunsa 180-200 hızlara çıkarak, 4 yetişkin full bagaj, gerçek depo değeri, ş.içleri dahil 3400 km de 5,3 yaktım. bahsettiğiniz yolda ve kullanımda yakacağım 4,3 litreyi geçmezdi şahsen...bana göre araçta fazla yakıta neden olan sorunlar var... 2 Şubat 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Koca 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 çok, hemde çok fazla...ben tatilde samsun-marmaris, marmarisin yakın mevkileri,(3.vites rampa in çık) 43 derece sıcakta, 120-140 arası hızlarla, 3000-4000 vites değişimi, rampaların tümü tam gaz top speed olmak kaydıyla, ılgaz dağına bile tırmanarak(1875 m) ayağımı gazdan esirgemeyerek(yakacağının en üstü neymiş diyerek), arada yol uygunsa 180-200 hızlara çıkarak, 4 yetişkin full bagaj, gerçek depo değeri, ş.içleri dahil 3400 km de 5,3 yaktım. bahsettiğiniz yolda ve kullanımda yakacağım 4,3 litreyi geçmezdi şahsen...bana göre araçta fazla yakıta neden olan sorunlar var... Ruhan hocam rampalarda top speed nasıl oluyor onu merak ettim ben Sizde aracınızı devirli kullanmaya mı başladınız yoksa? Bundan sonrası için Chip tuning lazım size 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Ruhan hocam rampalarda top speed nasıl oluyor onu merak ettim ben Sizde aracınızı devirli kullanmaya mı başladınız yoksa? Bundan sonrası için Chip tuning lazım size bende rampa hastalığı var burak, düz yolda görmek istediğim şey anlık tüketimin en düşük olması...ancak rampaya gelince dayanamayıp, çıkılabilecek en yüksek hız yada ona yakın hızlarda çıkıyorum. yani düzde 90 la sabit giderken, birden rampada 150 yi bulabiliyorum 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 bende rampa hastalığı var burak, düz yolda görmek istediğim şey anlık tüketimin en düşük olması...ancak rampaya gelince dayanamayıp, çıkılabilecek en yüksek hız yada ona yakın hızlarda çıkıyorum. yani düzde 90 la sabit giderken, birden rampada 150 yi bulabiliyorum Hmm top speed diyince hocam, 220-230 sandım bende, ondan nasıl olduğunu merak ettim Bende de aynı durum var hocam, özellikle arkadan süratli bir araba geliyorsa Düz yolda cc ile 120 km sürate sabitliyorum, rampada solu kapatıp 140-160 km arası süratlere çıkıyorum, süratli gelen aracı da önüme alıp direk selektör çakıyorum Sonra yol tekrar düzleşince sağa geçiyorum, solladığın araçta solu kapatıp gitmeye devam ediyor Artık rampada 160 km+ süratleri görebilmenin (imkan olsunda, görmesenizde olur ) vakti gelmedi mi hocam Hemde 90-120 km aralığındaki sabit hızlarda %10'a yakın tasarruf ederek 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 amaç yakıt tasarrufu ise yokuşlarda CC yi kesinlikle kullanıyorum, ama hızı max 90-100 km gibi ayarlıyorum. bu km'lerin üstünde gereğinden fazla yakıyor. yok amaç serilik ve sürat ise yakıtı umursamıyorum ve özellikle yokuşlarda diğer araçlara dikiz aynasından bakmak zevkli oluyor. Kesinlikle hocam, diğer araçların yavaşlamış gibi görünmesi güzel oluyor Yanlız double yollarda da 90-100 ile gidilmiyor ki 120 km sürat en azından en ideali bana göre Hem sınırı aşmamış oluyorsunuz, hemde yavaş gitmemiş Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Hmm top speed diyince hocam, 220-230 sandım bende, Artık rampada 160 km+ süratleri görebilmenin (imkan olsunda, görmesenizde olur ) vakti gelmedi mi hocam Hemde 90-120 km aralığındaki sabit hızlarda %10'a yakın tasarruf ederek samsun da çakallı rampası vardır, eşek öldüren tarzında, uzun ve sonunda viraj var. viraja kadar çıkabildiğiniz hıza ulaşıp virajın başına gelmeden ayağı gazdan çekmek lazım...benzinli araçlar ve normal dizeller 90-100 tarzında ancak gidebilir, havza ya giderken bir kere denedim, zorlamadan 150 cc ile çıktım. yarın akdağ kayak tesislerine gidiyorum, rampa müsait ise bir daha bakacağım tadına...birde ordu bolaman dağlarına tırmanan hafif bir rampa vardır orduya giderken, oradada 180 hıza ulaşmıştım, pedalın altı hala boştu. akşam maçtan gelirken de bi delikanlı x3 ile atakumda önüme kırdı, sonra sağından nanik yapıp farlarını bile göremedim, ben kavşaktan dönmek için dönüp durduktan 10 saniye sonra bir hışımla geçti yanımdan... 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Hocam o zaman Chip Tuning'i falan boşverin siz, ne olur ne olmaz kazaya davetiye çıkartmayalım, Allah korusun Yanlız hocam önemli olan CC ile sabit hızda çıkmak değil bana göre, önemli olan yokuşta hızlanabilmek. Ben Samsun tarafa gidemedim henüz, en fazla gezi ile Batı Karadeniz'e gelebilmiştim Eskişehir - Bozüyük arasında eğimi fazla olan bir rampa var, virajı aldıktan sonra düz çıkılan; tahminimce biliyorsunuzdur Buraya 120 km sürat ile gelip kazı köklediğimde, rampa bitişine kadar araç anca 150 km sürati geçmiş oluyor 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yaşamalı 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 Arkadaşlar merhaba ben forumda da focus araçta da yeniyim. yaklaşık aracımı alalım 20 gün oldu, model focus titanium 1.6 tdci 2010 hb 60.000 km bakımı servise yapılmış vaziyette aldım. servis faturası elimde. Ortalama günlük olarak 20 km(evden işe, işten eve bazen de misafirliğe gitmeler vs.) yol yapıyorum. haftalık usulü çalıştığım için hafta sonu petrole çeker full olan depodan hafta sonu ne kadar eksiliyor ise üzerini tekrar fullerim. toplamında ortalama hafta sonuna kadar 200 km yol yapıyorum ve geçen c.tesi 70 TL ye fulledim ve hesapladım km ye 35 krş yakıyo. aracı da sakin kullanıyorum, bazen ailemle bidiğimde yük fazla olduğundan normal olarak sıkıştırıyorum. ilkçalıştığında aracı 1 ile 2 dakika bekletirim. kaloriferi de 1 ya da 2. kademede kullanırım. yakıtı shellden gtl alıyorum. daha önce aracın eski sahibi garantiden dolayı yakıtı opetten alırmış. bu yakıt yakma durumu belli ki anormal bir durum. yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden ilginize teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts