Süha Demirtaş 18 Kasım 2012 Paylaş 18 Kasım 2012 hayır süha, bu akşam yine baktım, ortalama yakıt gün içinde yine düştü(zaten günlerden beri düşüyor)ama kalan km buna sağır görünüyor. depoyu doldurduğumdan beri kalan km+yapılan km, 1085 den 1017 ye geriledi...şöyleki diyelim uzun yoldayız, yol şartları ve hız hiç değişmeden, kalan km+yapılan km 1200 iken, depodaki yakıt azaldıkça bu toplam 1100 e geriliyor. Hocam ben hesap kitap işlerini bıraktım. Dün gece eve geldiğimde ortalama tüketimim 15.4lt/100km idi. Gelelim konumuza bence yanlışınız var daha dün denedim yeniden, yolda gelirken gazlayarak geldim ve kalan mesafe 0km dedi. Kalan mesafe 0km olarak yaklaşık 10km daha ilerledim fakat sakin kullanmaya başladım. Eve geldim 4-5 saat sonra aracı çalıştırdığımda kalan mesafe 29km idi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 18 Kasım 2012 Paylaş 18 Kasım 2012 (düzenlendi) Hocam ben hesap kitap işlerini bıraktım. Dün gece eve geldiğimde ortalama tüketimim 15.4lt/100km idi. Gelelim konumuza bence yanlışınız var daha dün denedim yeniden, yolda gelirken gazlayarak geldim ve kalan mesafe 0km dedi. Kalan mesafe 0km olarak yaklaşık 10km daha ilerledim fakat sakin kullanmaya başladım. Eve geldim 4-5 saat sonra aracı çalıştırdığımda kalan mesafe 29km idi cık, maalesef...tüm depolarımda aynı filmi görüyorum. 5,4 ile başladığım depo, 4,8 e geldiği halde(yani tasarruf arttığı halde), kalan km, yaptığım km den daha fazla eksiliyor. depoyu her doldurduğumda kalan+yapılan km 1085 ile başlıyor, depo bitimine yakın 1000 civarına iniyor. 18 Kasım 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 19 Kasım 2012 Paylaş 19 Kasım 2012 (düzenlendi) Sevgili focus tdci’ cılar, uzun zamandan beri düşündüğüm, beynimi kurcalayan bir konu vardı. Ben 1 yıl önce focus tdci alıp bu konu içinde ş.içi tüketim değerlerimi paylaşmaya başladığım anda, herkes doğal olarak şaşırdı, morali bozuldu. Hatta bazıları arabasını yakmaya kalktı… ben, ş.içinde yazın 5-5,1-5,2….kışın 5,7-5,8 yakıyorum deyince(ort.hız 29 km/h), en çok morali bozulan ve tepki gösteren(haklı olarak)Turkay hocam oldu. İst. ş.içi 7 litre yakıldığı için tepkili idi. Onun tezi şuydu:senin güzergahın ş.içi değil ş.dışına yakın dedi…bende tam ş.içi olmamakla birlikte ş.dışı hiç olmadığını söylemiştim. En büyük dayanağım ise ort. hızım idi.(29) Aracımın kılavuzunda 100 km ş.arası=3,8…. karışık=4,5….ş.içi=5,8 litre yazar. Yaptığım araştırmalara göre, yakıt tüketimi testinde yapılan hız ortalamaları ise şöyledir: ş.arası=63 km/h….karışık=47 km/h(4 km ş.içi+7 km ş.dışının ağırlıklı ortalaması alınarak hesap edilir)….ş.içi=19 km/h dir. Yani sıralayalım:63 km ortalama ile 3,8 yakarsınız, 47 km ortalama ile 4,5 yakarsınız, 19 km ortalama ile 5,8 yakarsınız. Tabiki tüm bunları 20-30 derece sıcaklıkta, düzgün asfalt sürtünmesine denk bir döner silindir üzerinde, kapalı(rüzgar direncinin olmadığı) bir laboratuarda yakarsınız. Dikkat ederseniz aslında burada beni haklı çıkaran çok önemli bir veri var. O da karışık yakıt tüketimi…karışık yakıt tüketiminde ort. Hız 47 km/h dir. Benim hızım ise 29 km/h….yani benim hızım karma hız ile ş.içi hızının arasında, hatta, karma yerine ş.içine daha yakın…29 dan 47 ye 18 km var iken, 29 dan 19 a 10 km var.. işte bunun sayı dizinindeki kanıtı, 29 rakamı nereye yakın inceleyin: 47-46-45-44-43-42-41-40-39-38-37-36-35-34-33-32-31-30-29-28-27-26-25-24-23-22-21-20-19 Şimdi bunu sepete koyalım ve gelelim asıl hesaba… hesap şu: acaba laboratuardaki bu testi yapan insanlar, aracı 19 ve 63 km değil de, benim gibi 29 km ort. hızla kullansalardı, ortaya hangi rakam çıkardı. Bende 63 km den 19 km ye ve 3,8 den 5,8 e düzgün(homojen) dağılmış bir scala hesabı yaptım. ş. arası ort. hızından, ş.içi ort. hızını çıkaralım. 63-19=44 birim yapar, 3,8 den 5,8 e 2 litre var, İşte bu 2 litreyi de, 44 eşit parçaya bölüyoruz. 2/44=0,04545 litre yapıyor. Arkadaşlar, bu rakam, her bir km lik ort. hıza denk gelen litreyi veriyor(laboratuvar ortamı). Şimdi benim ort. hızım 29 km olduğuna göre, 29-19=10 km…..10 x 0,04545=0,4545 litre yapar. 5,8-0,4545=5,3455 litre…yani ş.içi 19 km ort. hızla 5,8 litre yakan bu araç, ortalama hızı 29 km ye çıkınca 5,3455 litre yakar(laboratuvar ortamı). (Yaptığım işlemlerde hata payı % 1’ in altındadır) Ben ise gerçek yolda, rampa çıkıp-inerek(bazen kilit taşı, bazen stabilize, bazen asfalt) ve rüzgar direnciyle, iyi havada(20-30 derece) 5,0-5,1 litre yakıyorum. Yani anlayacağınız benim tüketim şartlarım laboratuvardan çok daha olumsuz olmasına rağmen, 29 km ortalama hızdaki laboratuar aracından az yakıyorum. Sabır, sakinlik, yolu okuma ve yorumlama, gaz basma tekniği, ne zaman vites düşürülecek, az fren kullanma, uygun vites atma ve seyir devri (soğuk ve sıcak motor ayrı) ve daha sayabileceğim bir çok faktörü değerlendirerek edindiğim stil ile, sadece bindiğim 1 yıllık focusta değil, 26 yıldan beri kullandığım tüm araçlarımda, herkesi şaşırtan değerlere ulaşırım.(sadece 5 yıldır atakumda oturuyorum, eskiden istanbul trafiğinden beter olan ilkadımda, çiftliğin bir üst arasında oturuyordum.) Şu anda Atakumda oturuyorum, aynı yerde oturan ve güzergahı benden biraz daha gevşek olan arkadaşımda 2012 focus 3 tdci 95 ps var. Maalesef 6,3 yakıyor. Bilmem anlatabildim mi? Benimle aynı yerde oturup, aşağı yukarı yakıtı focusa denk olan araç sahipleri ile konuştuğumda, araçlarının hiçbir şey yakmadığını övünerek söyleyenler, ne kadar yaktıklarını sorduğumda ise benim 1-1,5 litre fazlamı söylüyorlar. (hııı azmış, deyip geçiyorum) İşin özü, maharet bende değil sabırda ve yola konsantre olmakda…yalnız aynı sabrı kesinlikle ş.arası gösteremiyorum, tork ayartıyor. Ş.içi 29 km ortalama ile 5,1 yakarken, uzun yolda 80-90 km ortalama hızla ancak 4,6 ya düşebiliyorum. En büyük nedeni ise 4 yetişkin, full bagaj, hız sabitlemeyi 100-110 km ye ayarlayıp rampa falan dinlemeden bodoslama gidiyorum da ondan… sevgiyle kalın… 19 Kasım 2012 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 19 Kasım 2012 Paylaş 19 Kasım 2012 uffff, yine abartmışım yaaaa, okuyana Niğde gazozu vereyim baaaari... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 20 Kasım 2012 Paylaş 20 Kasım 2012 Ruhan abı ya senın aracta yada benım arac ta focus motoru yok 5,1 nasıl bır tuketım abı, benim focus 8,8 lt gosterıyor ama mazeretı var benım yolum gunluk 4-5 km toplam ve sıkıstırmadan eve cıkarken anlık tuketım 20 lt cıvarı sıkıstırırsam ve %80 soguk motorla kullanıyorum aracı 150 tl mazot ıle (shel w power) 400 km yol yapıyorum. benim focus, aldığım gün önde giden fiestayı yuttu şaka bir yana, % 80 soğuk motorla, rampada varsa o tüketim gayet normal.zaten 5 km de araç ısınmıyor bile...rampada ise düzde yaktığının bazen 6 katını yakıyor. Yorum bağlantısı
Mesut Nalbant 23 Kasım 2012 Paylaş 23 Kasım 2012 Benim ortalamam pompada 5.5, y.b.nda 5.0 litre/100 km. Üstelik şehirdışı ağırlıklı karışık tüketim. Ancak araç km henüz 9300 . Araç alırken içinde bulunduğum şartlar kısa bir süre sonra değişince km burada kaldı. Yorum bağlantısı
Onur Aslan 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 ruhan bey nasıl böyle değerler yakalıyorsunuz gerçekten takdir ediyorum.bende samsundayım ve atakumda-fakulte arası gıdıp gelıyorum hergun yanı öyle cok yogun trafık yok ama ortalamam 7.8 lt öyle hızlı falan da kullanmıyorum. benim aracımda focus tdci 2006 acaba benım aracımdamı bır sorun var Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 evet arkadaşlar, işte örnek bir ş.içi tüketim paylaşımı formatı...1 km bile ş.dışı yoktur. atakumda oturuyorum. okula giderken 10 kmde 15 tane ışıklı kavşak geçiyorum. her gün 100 m yüksekliğe tırmanıp iniyorum. sabah giderken araç az ama, öğlen yada akşam eve giderken konvoyla sıkışık trafik var, yol çalışmasıda var, vilayetin önünden sonra berbat bu ara... gördüğünüz gibi her şeyin fotoğrafı mevcut. bir önceki depoma 400. km de würth attıktan sonra benden umulanın aksine vitesleri 2500-3000 devirde attım. seyir hızımı 2000 devir gibi yapmaya çalıştım, her gün en az 3-4 kere vitesi 4000 devirde attım. nedenini biliyorsunuz, würth atınca karbon birikintileri ve tortuların basınçla yerinden sökülmesini kolaylaştırmak için devirli kullanmak gerekiyor. tüketimlerimi takip eden arkadaşlar bilir, benim yol bilg. gerçek depo değerinden 0,5 litre civarında AZ gösterir. yani 42,01 litre / 809,5 km x 100 = 5,2 litre gerçek depo ortalaması yapar. her iki depoda da aynı pompadır ve ilk tıkta pompa durdurulmuştur. birde bu akşam shell den yakıt alırken yeni bir kart verdiler(clubsmart değil) bu kartla bundan sonra yakıtı % 7 indirimli alacaksınız ve daha fazla mazot puanı kazanacaksınız dediler. bende dedim ver bir tane o zaman da vuralım ekonominin dibine...1-2-3-4.resimler yakıt almadan önce, 5-6-7-8.resimler yakıt aldıktan sonradır, en alttaki de yakıt fişidir. (shell w-power) abi bu resimlediklerin bilmediğim bir kaçtanesi var ne demek kısaca yazarmısın. Benim ortalamam uzun yolda 4.3. Şimdi şehir içinde 4.7 filan oldu. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 abi bu resimlediklerin bilmediğim bir kaçtanesi var ne demek kısaca yazarmısın. Benim ortalamam uzun yolda 4.3. Şimdi şehir içinde 4.7 filan oldu. resim numarasını ver hemen yazayım Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 (düzenlendi) ruhan bey nasıl böyle değerler yakalıyorsunuz gerçekten takdir ediyorum.bende samsundayım ve atakumda-fakulte arası gıdıp gelıyorum hergun yanı öyle cok yogun trafık yok ama ortalamam 7.8 lt öyle hızlı falan da kullanmıyorum. benim aracımda focus tdci 2006 acaba benım aracımdamı bır sorun var merhaba onur, ben çobanlı kavşağı-ilkadım arası gidip geliyorum, ilkadıma varınca samsun anadolu lisesine kadar çıkıp tekrar endüstri meslek lisesine iniyorum, dersten sonra bazen kızımı almak için gazi caddesine dalıyorum, bazen kızımı dersaneye bırakmak için çiftliğe giriyorum, akşam trafiği atakuma giderken 15 trafik ışığının tamamında duruyorum(konvoy oluyor), denizevleri kavşağında bazen 3. yada 4.yeşil ışıkta ancak geçiyorum. bugün itibarıyla ort. hızım 29 km, ort. tüketimim 5,3 litre...aracı pasif kullanıp, cc kullanımına dikkat ediyorum. çobanlı-eski stad arası 10-15 saniyeliğine bile olsa cc kullanıyorum. 65-70 i pek geçmiyorum-geçemiyorum. soğuk motor 1900-2250, sıcak motor 2250-2500 devirde vites atıyorum. yol uygunsa günde bir kaç kez 2750-3000 devirde vites atıyorum. bir kaç saniyede bir önümdeki yol ve trafiğin fotoğrafını çekip beynimde yorumluyorum ve gaz-fren-cc kullanımını ona göre belirliyorum. araç kendi kendine kavşağa varacaksa gaz basmayıp viteste akıyorum. herkesle beraber değil, herkesin arkasında gidiyorum ki, onlar kavşağa varıp bekliyorlar ben ise yeşili yakalayıp kavşağı 50-70 gibi hızlarla durmadan geçiyorum(tabi papaz her zaman pilav yemiyor bazende geçemeyip zınk diye duruyorum). bazen önümde kırmızı yanıyor diye sağdan 45-50 ile tın tın gidiyorum, ben kavşağa varana kadar yeşil yanıyor kavşak boşalıyor. ama sende bilirsin samsunun bu bölgesinde nasıl araç kullanıldığını...kırmızıda bekleyip yeşilde kalkınca allah ne verdi basıp 80-90-100-110 km hıza çıkıp, 500-600-700 m sonraki kavşağın dibine kadar dip gaz gidip sonrada zınk diye frene basıp yine kırmızıya yakalanırlar. hep basınca yeşili yakalayacaklarını sanırlar ama, maalesef basanda ilkadıma benimle birlikte giriyor, basıp yaktığı ile kalıyor. sende anlık tüketim yok, ancak başka araçta da görmüşsündür, araçlarımız sabit hızda(50-70 civarı) 3 litre yakarken, basma esnasında 10-12-15 litre yakıyor. sabredip bu konuyu baştan sona okursan, yazdıklarımdan daha fazla bilgi edinebilirsin. tavsiyelerime uyup bir kullan, eğer hatırı sayılır miktarda düşüş olmazsa, o zaman araçda sorun vardır. esen kal... 24 Kasım 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 resim numarasını ver hemen yazayım yazıyorum abi 1, 2, 3,4, 5,6,7,8. Abi bazılarında O işareti var üzerinde çizgi var ama geri kalan herşey aynı ne oluyor o. Mesela birisi benzinliğe X km kaldı işareti ama birisinde ok işareti birisinde O üzeri çarpı işareti var. Hepsini yazsan abi kısaca Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 yazıyorum abi 1, 2, 3,4, 5,6,7,8. Abi bazılarında O işareti var üzerinde çizgi var ama geri kalan herşey aynı ne oluyor o. Mesela birisi benzinliğe X km kaldı işareti ama birisinde ok işareti birisinde O üzeri çarpı işareti var. Hepsini yazsan abi kısaca daha gerçekçi olsun ve daha iyi yorum yapılsın, soru işareti kalmasın diye, yakıt almak için shell e girdiğimde çekildi bu resimler. 1234 yakıt almadan önce, 5678 yakıt aldıktan sonra. yakıt almadan hemen önce: 1-ort. tüketim 2-ort. hız 3-kalan km 4-anlık tüketim ve yakıt göstergesi yakıt aldıktan hemen sonra: 5-ort. tüketim 6-kalan km 7-anlık tüketim ve yapılan yol 8-anlık tüketim ve yakıt göstergesi Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 (düzenlendi) daha gerçekçi olsun ve daha iyi yorum yapılsın, soru işareti kalmasın diye, yakıt almak için shell e girdiğimde çekildi bu resimler. 1234 yakıt almadan önce, 5678 yakıt aldıktan sonra. yakıt almadan hemen önce: 1-ort. tüketim 2-ort. hız 3-kalan km 4-anlık tüketim ve yakıt göstergesi yakıt aldıktan hemen sonra: 5-ort. tüketim 6-kalan km 7-anlık tüketim ve yapılan yol 8-anlık tüketim ve yakıt göstergesi Anladım abi çok sağol fakat ben de hepsini sıfırlama yaptığımda ortalama tüketim sizin ki gibi ---/--- bu şekilde olmuyor. 4.7 ise 4.7 olarak kalıyor. bende az önce opetten yakıt aldım 4.38 tl ye. Siz baya uygun almışsınız. Ben opeti beğenmedim shell daha iyi gibi. 24 Kasım 2012 tarihinde Feti Ercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 Anladım abi çok sağol fakat ben de hepsini sıfırlama yaptığımda ortalama tüketim sizin ki gibi ---/--- bu şekilde olmuyor. 4.7 ise 4.7 olarak kalıyor. bende az önce opetten yakıt aldım 4.38 tl ye. Siz baya uygun almışsınız. Ben opeti beğenmedim shell daha iyi gibi. şimdi baktım, dün zam gelmiş. bir süre opet alıp shell e geçtim. shell-samsun fuelsave 4,18 wpower 4,27 GTL 4,36 wpower en mantıklısı, GTL parasının yakıtı değil, belki iyi yanıyor ama az km yapıyor, fuelsave ise katkısız düz mazot, wpower ise katkılı(yakıt sistemi temizleyen) şimdilik alıyoruz bakalım. yakıt artmazsa shell e devam, artarsa opet e geçerim. Yorum bağlantısı
Onur Aslan 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 yorumun için teşekkür ederim abi gerçekten dikkatli kullanıyormuşsun.ben biraz daha devirli kullanıyorum sakin ama devirli o yuzden fazla yakıyor galıba. focus bıraz zor ısınıyor kışın yakıt baya fark edıyor fazın bende dıkkar edersem 6.5 - 7 lt arasında yakıyorum. fakat bu kadar düşük devirlerde kullanmak motora zararlı diye biliyorum ben Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 (düzenlendi) yorumun için teşekkür ederim abi gerçekten dikkatli kullanıyormuşsun.ben biraz daha devirli kullanıyorum sakin ama devirli o yuzden fazla yakıyor galıba. focus bıraz zor ısınıyor kışın yakıt baya fark edıyor fazın bende dıkkar edersem 6.5 - 7 lt arasında yakıyorum. fakat bu kadar düşük devirlerde kullanmak motora zararlı diye biliyorum ben düşük değil, max. tork civarı ve üstü kullanıyorum. sadece soğuk motorla fazla devir yapmam. motor en çok soğuk iken aşınır. yazın 1 km sonra 70 dereceye gelen hararet, kışın 5 km sonra ancak 70 e yanaşır. bu süre zarfında hem anormal yakar, hem anormal aşınır. devirli kullanacağın zamanda olur ama her zaman değil. bu araçlar 1750 devirde max. tork ve ekonomi için yapılmıştır. sana bir şey diyeyim, araştır bak, zaten doğru cevabı kendin vereceksin. senin aracının otomatiğini bul, ya kullan ya da sürücünün yanına otur. bak bakalım gaz pedalına abartmadan normal basınca kaç devirde vites değiştiriyor. cevabıda peşinen vereyim: 2000 ile 2500 arasında...bu devirler bu araçlara zararlı olsaydı, tüm otomatik dizel focuslar çatır çatır motor yakardı. şimdiye kadar da bir tane yürüyen kalmazdı. milyonlarca euro ar-ge ye para akıtıp bulunuyor bu devirler... araçların kullanma kılavuzunda bile yazar bunlar. sen ş.içinde vitesini değiştirince 1750 civarı yakala, ş.arası 1750 üstü yakala, yeter. dediklerime dikkat edip test et, bak ne oluyor. kolay gelsin. 24 Kasım 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Aslan 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 düşük değil, max. tork civarı ve üstü kullanıyorum. sadece soğuk motorla fazla devir yapmam. motor en çok soğuk iken aşınır. yazın 1 km sonra 70 dereceye gelen hararet, kışın 5 km sonra ancak 70 e yanaşır. bu süre zarfında hem anormal yakar, hem anormal aşınır. devirli kullanacağın zamanda olur ama her zaman değil. bu araçlar 1750 devirde max. tork ve ekonomi için yapılmıştır. sana bir şey diyeyim, araştır bak, zaten doğru cevabı kendin vereceksin. senin aracının otomatiğini bul, ya kullan ya da sürücünün yanına otur. bak bakalım gaz pedalına abartmadan normal basınca kaç devirde vites değiştiriyor. cevabıda peşinen vereyim: 2000 ile 2500 arasında...bu devirler bu araçlara zararlı olsaydı, tüm otomatik dizel focuslar çatır çatır motor yakardı. şimdiye kadar da bir tane yürüyen kalmazdı. milyonlarca euro ar-ge ye para akıtıp bulunuyor bu devirler... araçların kullanma kılavuzunda bile yazar bunlar. sen ş.içinde vitesini değiştirince 1750 civarı yakala, ş.arası 1750 üstü yakala, yeter. dediklerime dikkat edip test et, bak ne oluyor. kolay gelsin. teşekkür ederim abi dikkat edicem sonuçları paylaşırım 1 Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 düşük değil, max. tork civarı ve üstü kullanıyorum. sadece soğuk motorla fazla devir yapmam. motor en çok soğuk iken aşınır. yazın 1 km sonra 70 dereceye gelen hararet, kışın 5 km sonra ancak 70 e yanaşır. bu süre zarfında hem anormal yakar, hem anormal aşınır. devirli kullanacağın zamanda olur ama her zaman değil. bu araçlar 1750 devirde max. tork ve ekonomi için yapılmıştır. sana bir şey diyeyim, araştır bak, zaten doğru cevabı kendin vereceksin. senin aracının otomatiğini bul, ya kullan ya da sürücünün yanına otur. bak bakalım gaz pedalına abartmadan normal basınca kaç devirde vites değiştiriyor. cevabıda peşinen vereyim: 2000 ile 2500 arasında...bu devirler bu araçlara zararlı olsaydı, tüm otomatik dizel focuslar çatır çatır motor yakardı. şimdiye kadar da bir tane yürüyen kalmazdı. milyonlarca euro ar-ge ye para akıtıp bulunuyor bu devirler... araçların kullanma kılavuzunda bile yazar bunlar. sen ş.içinde vitesini değiştirince 1750 civarı yakala, ş.arası 1750 üstü yakala, yeter. dediklerime dikkat edip test et, bak ne oluyor. kolay gelsin. Abi şimdi siz kaç bin devirde vites değişiyorsunuz. Ben 2200 civarı değiştiriyorum vitesi. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 Abi şimdi siz kaç bin devirde vites değişiyorsunuz. Ben 2200 civarı değiştiriyorum vitesi. uygundur ama, her zaman değil...detaylar yukarıda 1242. mesajda... Yorum bağlantısı
Uğur Gül 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 (düzenlendi) abaoooowww :crazy: Bugun aracı bi şehir içi 30-35 km kullandım ama sürekli dur kalk halinde vergi dairesi ordan banka hepsi kısa mesafe ama işte ışıklar filan derken sürekli durk kalk.Neyse bakımdan sonra araç uçar hale geldi ortalama yakıta bakıyım dedim tabi sıfırlamıştım bi baktım 10.9 litre uzun yola daha çıkmadım uzun yol verilerim 5.5 ortalama. Acaba enjektörlerden olabilirmi varmıdır bunun ayarı gidip gösteriyimmi yoksa benim kullanışımdanmıdır. Genelde ışıklarda bile rahat durmuyom gaz verip milim milim ilerliyorum Bakım bölümünede yazdım aynı mesajı oralara kimse uğramıyor heralde burayada yazdım 26 Kasım 2012 tarihinde Uğur Gül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 abaoooowww :crazy: Bugun aracı bi şehir içi 30-35 km kullandım ama sürekli dur kalk halinde vergi dairesi ordan banka hepsi kısa mesafe ama işte ışıklar filan derken sürekli durk kalk.Neyse bakımdan sonra araç uçar hale geldi ortalama yakıta bakıyım dedim tabi sıfırlamıştım bi baktım 10.9 litre uzun yola daha çıkmadım uzun yol verilerim 5.5 ortalama. Acaba enjektörlerden olabilirmi varmıdır bunun ayarı gidip gösteriyimmi yoksa benim kullanışımdanmıdır. Genelde ışıklarda bile rahat durmuyom gaz verip milim milim ilerliyorum Bakım bölümünede yazdım aynı mesajı oralara kimse uğramıyor heralde burayada yazdım en çok kalkış esnasında yakar. seyir halinde 3 litre yakan aracım, kalkışta yada sabit hızda gitmeye başlayana kadar 10-15-20 litre yakıyor. yazmışsınız zaten, sürekli dönüp durmuşsunuz, normaldir. Yorum bağlantısı
Uğur Gül 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 en çok kalkış esnasında yakar. seyir halinde 3 litre yakan aracım, kalkışta yada sabit hızda gitmeye başlayana kadar 10-15-20 litre yakıyor. yazmışsınız zaten, sürekli dönüp durmuşsunuz, normaldir. panik yaptım galiba zaten 30 km filan kullandım normal ozaman teşekürler.Enjektör temizliği yapıldı orda civatagibi bişiler vardı dedim ayar yapmadılarmı ne fazla püskürtüyo sandım mazotu 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 26 Kasım 2012 Paylaş 26 Kasım 2012 Aracımda 18 inç jant var ve 126.000 de 50 tl ye 200 km gidiyor ekranda ortalama 5.5 yazıyor bu dağ yolundan gidip geldiğim dur kalk olmadığı için fakat yollar inişli çıkışlı , performanslı kullanıp çok dur kalk yaparsam 6.8 i geçemedim hiçbir türlü, Maşallah hocam, ben Eskişehir'de trafiğe yakalanırsam 7-7.5 litreyi rahat görebiliyorken; sizin 6.8'i geçememeniz çok ilginç doğrusu Yorum bağlantısı
Burak Koca 28 Kasım 2012 Paylaş 28 Kasım 2012 Ama ben gayet sakin kullanıp en sağdan gidiyorum geçen geçsin umurumda değil istediği kadar sellektör atsın sağ şeritteyim sollasın geçsin telefonum olsa adım adım fotoğraflar okula gidene kadar videoda çekerdim, Aracı birden hızlandırmak yerine sakin sakin hızlandırıyorum hep shell den aynı istasyondan alıyorum geçen pompacı 30km lik mazotumu dışarı döktü canımı sıktı neyse canın sağolsun dayı dedim şimdi her gittiğimde kanka olduk bez hediye edip ıslak mendil hediye ediyor Yani ortalama hızım 30 u geçmiyor Hocam bu şekildeki kullanımda normal tabiki, çok performans + dur kalk'ta bile 6.8'i geçemeniz ilgimi çekti Yorum bağlantısı
Burak Koca 28 Kasım 2012 Paylaş 28 Kasım 2012 Dur kalk caddebostan trafiği performans dediğim se 1-2-3 kök sonra sakin hocam Kök derken kaç binde vites değiştirmeyi kastediyorsunuz Yorum bağlantısı
Recommended Posts