İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Misafir

Merhabalar abilerim kardeşlerim malum ülkemizde sürekli benzine mazota ve lpg ye zam gelmesi devletin bunu sürekli bir gelir kapısı olarak görmesi bize daha çoook yakıtı hesabı yaptırır gibi geliyor :( Benimde 2008 tdci ghia sedan focusum var.2011 de aracıma chip yaptırdım.Chip yaptırmadan önce bakımlarını 10 000km de bir çok güvendiğim bir servise yaptırıyordum halende aynı servisi kullanmakta ve yine 10 000km de bir bakımını yaptırmaktayım.Focusumla chip yaptırmadan önce ortalama 1 depoyla 900 km gitmekteydim uzun yolda chipten sonrada bu değeri uzun yolda rahatlıkla yakalayabiliyorum istanbul ayvalık( altın ova)580km daha sonrada hep kısa mesafe altın ova ,ayvalık ,sarımsaklı gidiş geliş 50km toplamda yani 900 buluyorum.karma tüketim sayılırmı bilmiyorum Çünkü 50 km kısa yolda bile trafik olmuyor. kullanım şeklim maksimum hız 120 km. şehir içinde ise genelde 6 lt 6,5lt değerlere ulaşmaktayım.Sadece çok süratli uzun yol kullanımında 7,7lt görmekteyim 130km sabit ve üstü değerlerde.Chip ten sonra aracımı 90 km sabit lediğimde 3,9 lt, 4.0lt anlık tüketimle seyahat edebiliyorum(tek kişi klima açık).Bana pek inandırıcı gelmesede bu değerler chip in yakıt tüketimimi arttırmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.Genelde babam yoğun olarak arabayı kullanmakta ve yakıtını hesaplamakta oda 900 km gittiğini söylüyor.Chip 2 kötü yanı var 1 basarsanız çok rahat 7lt leri görürsünüz bu ayrıca çok keyifli oluyor :biggrin: 2 babam gibi radara girerseniz 180 km otobanda :( ah baba 269 tl yaklaşık bir depodan fazla mazotu devlete hediye edersiniz. nacizane bilgilerimi sizlerle paylaştım:kafanızı ağrıttıysam kusuruma bakmayın.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

yukarılarda yine yazmıştım ama, konuyu arasıra okuyanlar için bir daha yazayım, geçen yaz bu araçla ilk defa uzun yola gittim. dur bakalım, şöyle vura kıra kullanayım(mecaz anlamda), yani ayağımı gazdan esirgemeyeyim, sanki depoya mazotu ben koymuyormuşum gibi :biggrin: , şirket aracı gibi basayım bakalım, ne yakacak diye çıktım yola...4 yetişkin, bagaj full, 3500 km nin yaklaşık yarısında klima açık, ort. hız 90 km, normalde 120-125 gittim, fırsat bulduğumda(radardan)140-150-160, arasıra 190 yaptım. mümkün olduğu kadar cc kullandım. rampaların hepsini yüksek hızda bol gazlı çıktım. tatilimi bodrum-marmaris civarında yaptığım için sıcaklık hergün 43 derece idi. yaklaşık 500 km şehir içi yaptım. artı en az 10-12 belde gezdim. hepside iniş çıkış virajlı yollardı. hatta öyleki, bazen yeni mazot aldığım zaman yol bil. sıfırlayıp bir beldeye gittiğimde, ort. tüketimin 6,3 e fırladığını gördüm. yani resmen off-road tipi yollarda geçirdim tatilimi...(marmaris-turunç-datça-bodrum-turgut reis-selimiye-bozburun-güllük-bitez-fethiye-ölüdeniz-denizli-ankara-beypazarı-kastamonu-ılgaz geçidi-köroğlu beli gibi dersem herhalde yeterli olur)bu kullanım tarzı ile samsundan çıkıp samsuna geldiğimde aldığım mazot litresini yaptığım km ye böldüğümde sonuç 5,3 litre çıktı. bu torkta, bu yol tutuşu ve konforda, bu bagaj büyüklüğünde, bu araç değerinde elde edilebilecek en düşük tüketim gibi geldi bana. arakadaşım yeni kayseriye gitti 2010 fluence ile...aynı benim gibi kullanıp, 7,5 litre yaktı, hemde hepsi toplam 50 km ş.içi var. başka da bir şey demiyorum.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

mondeo ve 3,9...bana iniş ağırlıklı gibi geliyor...birde yol bilg. ile gerçek depo tüketimi birbiri ile aynı mı? mesela bende 0,6 litreye kadar az gösteriyor yol bilg....

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Ben de son güncel verilerimi yazayım. Kurban dolayısıyla Trabzon a gittim döndüm...

Bu seyahatlarim boyunca bir kaç rekor kırdım.

1. rekorum otobanda ulaştığım max hız: Şimdiye kadar hayatımda ulaştığım en yüksek hız oldu. Kesinlikle böyle bir niyetim yoktu. Bir anda oluverdi. Focus beni şaşırttı, küçük bir şok yaşadım diyebilirim. Buraya yazmam doğru olmaz diye düşünüyorum. Benim araçta kutu içi kn filtre dışında en küçük bir oynama yok. Standart 109 bg Tdci bir focusun çıkabileceği en yüksek hıza ulaştım diyebilirim...

2. rekorum otobanda ulaştığım en yüksek tüketim değeri: Max hızlarda kullandığım 82 km boyunca ortalama tüketimim 8,3 lt/100km şeklinde gerçekleşti...

3. rekorum İstanbul-Trabzon arasını (1080 km) tamamladığım en kısa süre: 12 saat 15 dakika... 1 kahvaltı, 1 yemek molası ve 2-3 tuvalet molası dahil...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ben de son güncel verilerimi yazayım. Kurban dolayısıyla Trabzon a gittim döndüm...

Bu seyahatlarim boyunca bir kaç rekor kırdım.

1. rekorum otobanda ulaştığım max hız: Şimdiye kadar hayatımda ulaştığım en yüksek hız oldu. Kesinlikle böyle bir niyetim yoktu. Bir anda oluverdi. Focus beni şaşırttı, küçük bir şok yaşadım diyebilirim. Buraya yazmam doğru olmaz diye düşünüyorum. Benim araçta kutu içi kn filtre dışında en küçük bir oynama yok. Standart 109 bg Tdci bir focusun çıkabileceği en yüksek hıza ulaştım diyebilirim...

2. rekorum otobanda ulaştığım en yüksek tüketim değeri: Max hızlarda kullandığım 82 km boyunca ortalama tüketimim 8,3 lt/100km şeklinde gerçekleşti...

3. rekorum İstanbul-Trabzon arasını (1080 km) tamamladığım en kısa süre: 12 saat 15 dakika... 1 kahvaltı, 1 yemek molası ve 2-3 tuvalet molası dahil...

aman hocam ne yaptın, ben o süreye samsundan istanbula giderim ancak...kanat mı taktın, trabzon istanbul ort.tüketimin ve ort.hızın nedir? bayramın kutlu olsun...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Teşekkür ederim, senin de bayramın kutlu olsun...

Benim araçta yol bilgisayarı yok... Ortalama 88 km gibi oluyor herhalde. Bütün durma ve duraklamalar dahil. Giderken kanat taktım diyelim.

Tüketim konusunda şunu biliyorum. Dikkatli kullanırsam 4 ile 4,5 arası değerlere ulaşabiliyorum. Bu kez dikkatli kullanmadım. Ne yaktığına dikkat etmedim. Sadece trafik durumuna göre gazladım. Trabzona giderken benden yol isteyen sadece yeni kasa 520 D Bmw oldu ve yol verdim geçti gitti. Başka yol isteyen olmadı...

Hep ekonomi yaparak gitmeye çalışırdım. Bu sefer gücü ve torku hissederek kullandım. Açıkçası zevk de aldım diyebilirim. Özellikle Bolu dağını çıkarken 5. vites 160 gibi hızlarda tırmanmak çok zevkliydi. Video bile çektim... Belki de Trabzon a Focusla bir daha gitmek kısmet olmayacak. Arabayı değişmeyi düşünüyorum. Yeni Focus, Cmax veya Qashqai seçenekler arasında...

aman hocam ne yaptın, ben o süreye samsundan istanbula giderim ancak...kanat mı taktın, trabzon istanbul ort.tüketimin ve ort.hızın nedir? bayramın kutlu olsun...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

bayramda Mersin-Adana-Mersin yaptım. 130-140 km hızla ve 4 yolcu varken 4,3 lt/100 km yaktım.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

bayramda Mersin-Adana-Mersin yaptım. 130-140 km hızla ve 4 yolcu varken 4,3 lt/100 km yaktım.

gerçek depo değeri mi, yol bilg. ortalaması mı?

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

İkinci depomu da bitirmeye yaklaşmışken depoyu doldurdum. Yakıtı Shell Eurodizel almıştım.

Yapılan yol: 809.5 km

Ortalama hız: 44 km/h

Yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi: 5.2l/100km

Kalan menzil: 140 km

Alınan yakıt: 45.36 lt

Gerçek yakıt tüketimi: 5.6l/100 km

Km başına yakıt tüketimi: 24 kuruş (4.39TL/l)

İlk 150 kilometre kendini üstün sürüş tekniklerinde uzman gören babam tarafından yapıldı. Bayram namazına ve kurban kesmeye yetişeceğimiz için tempolu kullandı. Yolun çoğu şehir dışında olmasına rağmen ortalama 5.9 litreydi. Daha sonra Ankara Çankırı gidiş dönüş yaptım. Yaklaşık 250 km'lik bir yoldu. Yolun 80 kilometre kadarı tek yol ve bir 10 kilometre kadarı köy yoluydu. Ankara'ya döndüğümde sayaç 400 kilometredeydi ve ortalama 5.1 litre olmuştu. Geri kalan kilometre de sakin kullanımla şehir içinde yapıldı. Gerçi yokuşlarda yine dikkatli kullanmayı başaramadım. :D

sizinde yol bilg. ile gerçek tüketim farkınız aynı benim gibi...0,4 litre...bende aynı sizin gibiyim. düz yolda 90 la giderken, rampaya gelince dayanamayıp 120 ye çıkıyorum. :D

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

naaaptın sadık kardeş, sen rekor falan bırakmadın, :unsure2: 19 kuruş, yaklaşık 4,5 litre yapar ş.içinde, sen beni falan sildin attın :fiuw: ben onu uzun yolda yakıyorum. olmaaaaaaz, resim isterim en bolundan netinden. ilk önce ilk tıkta atana kadar depo dolacak. sonra kullanıp(en az 700-800 km)yb ort.tük.-yb ort.hız-yakıt alacağın sıradaki depo göstergesi-veeeeee mazot fişi resimleri....ardından 8 vesikalık-ilmuhaber-sabıka kaydı-borcu yoktur yazısı, ....bla bla bla.... :crazy: :crazy: :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Boşverin ekonomiyi. Verin gazı alın hazı. Dünyaya bi daha mı geleğiz. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Boşverin ekonomiyi. Verin gazı alın hazı. Dünyaya bi daha mı geleğiz. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

valla arabayı ilk aldığımda ş.arası ekonomik gidicem diyordum ama, aynen dediğin gibi hocam, bu arabayla ekonomi yapılmaz, yapılırsada yüksek süratle yapılır :biggrin: gıdıklıyor gıdıklıyor... :p

vallahi Ruhan hocam, inan ki derdim rekor için falan değil di. maksatım sadece en ekonomik şekilde kullanmaktı. genelde yeni mazot alınca önceki bütün değerleri sıfırlar öyle yola çıkarım, haliyle delilleri sildim gitti. :D :D :D bir daha ki sefere inşallah...

ben anlamam, ilk tıka kadar dolacak, 900 km sonra aynı pompadan yine ilk tıka kadar dolacak, iki dolumda gece yapılacak(mümkünse 22:00-23:00 ten sonra) sonra resim çekilecek :icecream: :icecream: :icecream:

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

evet arkadaşlar, işte örnek bir ş.içi tüketim paylaşımı formatı...1 km bile ş.dışı yoktur. atakumda oturuyorum. okula giderken 10 kmde 15 tane ışıklı kavşak geçiyorum. her gün 100 m yüksekliğe tırmanıp iniyorum. sabah giderken araç az ama, öğlen yada akşam eve giderken konvoyla sıkışık trafik var, yol çalışmasıda var, vilayetin önünden sonra berbat bu ara... gördüğünüz gibi her şeyin fotoğrafı mevcut. bir önceki depoma 400. km de würth attıktan sonra benden umulanın aksine vitesleri 2500-3000 devirde attım. seyir hızımı 2000 devir gibi yapmaya çalıştım, her gün en az 3-4 kere vitesi 4000 devirde attım. nedenini biliyorsunuz, würth atınca karbon birikintileri ve tortuların basınçla yerinden sökülmesini kolaylaştırmak için devirli kullanmak gerekiyor. tüketimlerimi takip eden arkadaşlar bilir, benim yol bilg. gerçek depo değerinden 0,5 litre civarında AZ gösterir. yani 42,01 litre / 809,5 km x 100 = 5,2 litre gerçek depo ortalaması yapar. her iki depoda da aynı pompadır ve ilk tıkta pompa durdurulmuştur. birde bu akşam shell den yakıt alırken yeni bir kart verdiler(clubsmart değil) bu kartla bundan sonra yakıtı % 7 indirimli alacaksınız ve daha fazla mazot puanı kazanacaksınız dediler. bende dedim ver bir tane o zaman da vuralım ekonominin dibine...1-2-3-4.resimler yakıt almadan önce, 5-6-7-8.resimler yakıt aldıktan sonradır, en alttaki de yakıt fişidir. (shell w-power)

GcYYo.jpg

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş

evet arkadaşlar, işte örnek bir ş.içi tüketim paylaşımı formatı...1 km bile ş.dışı yoktur. atakumda oturuyorum. okula giderken 10 kmde 15 tane ışıklı kavşak geçiyorum. her gün 100 m yüksekliğe tırmanıp iniyorum. sabah giderken araç az ama, öğlen yada akşam eve giderken konvoyla sıkışık trafik var, yol çalışmasıda var, vilayetin önünden sonra berbat bu ara... gördüğünüz gibi her şeyin fotoğrafı mevcut. bir önceki depoma 400. km de würth attıktan sonra benden umulanın aksine vitesleri 2500-3000 devirde attım. seyir hızımı 2000 devir gibi yapmaya çalıştım, her gün en az 3-4 kere vitesi 4000 devirde attım. nedenini biliyorsunuz, würth atınca karbon birikintileri ve tortuların basınçla yerinden sökülmesini kolaylaştırmak için devirli kullanmak gerekiyor. tüketimlerimi takip eden arkadaşlar bilir, benim yol bilg. gerçek depo değerinden 0,5 litre civarında AZ gösterir. yani 42,01 litre / 809,5 km x 100 = 5,2 litre gerçek depo ortalaması yapar. her iki depoda da aynı pompadır ve ilk tıkta pompa durdurulmuştur. birde bu akşam shell den yakıt alırken yeni bir kart verdiler(clubsmart değil) bu kartla bundan sonra yakıtı % 7 indirimli alacaksınız ve daha fazla mazot puanı kazanacaksınız dediler. bende dedim ver bir tane o zaman da vuralım ekonominin dibine...1-2-3-4.resimler yakıt almadan önce, 5-6-7-8.resimler yakıt aldıktan sonradır, en alttaki de yakıt fişidir. (shell w-power)

GcYYo.jpg

Ruhan bey, size iki sorum olacak. 1- Sürekli Shell motorin mi kullanıyorsunuz? Bp denediniz mi? 2- Shell istasyonundan verilen kartın adı ne? Smart kart haricinde sitelerinde bir bilgi yok. Sürekli müşteri olduğunuz veya herhangi bir limiti doldurduğunuz için mi verildi? Bilgilendirirseniz memnun olurum sayın meslektaşım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

sayın hocam, yaklaşık 6 aydan beri sürekli shell (fuelsave-w-power-gtl) alıyorum. hepsinide aldım, çekiş menzil gördüğünüz gibi..bp yi daha önceki aracımda denedim, ancak samsundaki istasyondan pek memnun değiliz, pek alan yok. menzili bayağı düşük...şimdi baktım kartın tam adı Shell CLUBSMART Extra

sürekli müşteri olmakla ilgisi yok, pompaya yanaşınca hemen kartı teklif ettiler. sanırım bilgilendirme yeterli olmuştur, saygılar...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Ruhan hocam, yine döktürmüşsün.

En son bayramda Trabzon'dan gelirken fulledim. 120 nin altına düşmeden 130 u geçmeden kullandım. Samsun'a yakın bi yerde Opette yemek molası verdim. Durmuşken hadi tekrar doldurayım dedim. Tekrar fulledim. Çarpıp böldüm. Ortalama 5,18 lt çıktı. Yolun yarısında klima açıktı. Araba da 2,5 kişiydik ama bagaj ve arka koltuk ağzına kadar doluydu.

Yani senin şehiriçi değerini ben ancak şehirlerarasında yakalayabiliyorum. Trabzona giderken zaten nasıl gittiğimi, ne yaktığımı üstte bi yerde yazmıştım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ruhan hocam, yine döktürmüşsün.

En son bayramda Trabzon'dan gelirken fulledim. 120 nin altına düşmeden 130 u geçmeden kullandım. Samsun'a yakın bi yerde Opette yemek molası verdim. Durmuşken hadi tekrar doldurayım dedim. Tekrar fulledim. Çarpıp böldüm. Ortalama 5,18 lt çıktı. Yolun yarısında klima açıktı. Araba da 2,5 kişiydik ama bagaj ve arka koltuk ağzına kadar doluydu.

Yani senin şehiriçi değerini ben ancak şehirlerarasında yakalayabiliyorum. Trabzona giderken zaten nasıl gittiğimi, ne yaktığımı üstte bi yerde yazmıştım...

seni takip ediyorum hocam, sen benden önce focuscusun...demiştin ama, ben daha cik cik olduğum için anlamadım. bu torku uzun yolda kullanmazsan döverler :D vura kıra kullanıyorsun 5 litre yakıyor, daha ne olsun. bende artık yola çıkınca gıdıklanıp basıyorum limitleri zorlamadan...ş.içi 5,2 ama, uzun yola çıkınca kendimi kaybedip 4,6-4,8 yakıyorum, ne yapayım, pompada durduğu gibi durmuyor :biggrin:

sayın hocam, yaklaşık 6 aydan beri sürekli shell (fuelsave-w-power-gtl) alıyorum. hepsinide aldım, çekiş menzil gördüğünüz gibi..bp yi daha önceki aracımda denedim, ancak samsundaki istasyondan pek memnun değiliz, pek alan yok. menzili bayağı düşük...şimdi baktım kartın tam adı Shell CLUBSMART Extra

sürekli müşteri olmakla ilgisi yok, pompaya yanaşınca hemen kartı teklif ettiler. sanırım bilgilendirme yeterli olmuştur, saygılar...

verilen broşürü şimdi inceledim, normal indirim % 4 imiş, % 7 indirim almak için ayda 8000 liralık mazot almak lazımmış :shok:

Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş

sayın hocam, yaklaşık 6 aydan beri sürekli shell (fuelsave-w-power-gtl) alıyorum. hepsinide aldım, çekiş menzil gördüğünüz gibi..bp yi daha önceki aracımda denedim, ancak samsundaki istasyondan pek memnun değiliz, pek alan yok. menzili bayağı düşük...şimdi baktım kartın tam adı Shell CLUBSMART Extra

sürekli müşteri olmakla ilgisi yok, pompaya yanaşınca hemen kartı teklif ettiler. sanırım bilgilendirme yeterli olmuştur, saygılar...

Ruhan bey (Hemşehriyiz, ben de Sinop'luyum) öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Aracımı 4 ay önce değiştirdim. İlk kez dizel araç kullanıyorum. Önce Opet denedim. bayağı gürültülü çalıştı motor, daha sonra Shell kullandım ve memnundum. Oğlumun önerisiyle 1-2 depodur Bp almaya başladım. Sanki daha serileşti gibi geldi aracım. Bu arada 4 ayda 8000 km. yol yaptım. Uzun yolda Bp ile 4,3 lt/100 km. Shell ile 4,4 lt./100 km. yi yol bilgisayarında göstergede gördüm. Belki gidiş-dönüş yollarının meyilinden de kaynaklanmış olabilir. Bir iki kez yol bilgisayarı ile gerçek yakıtı (Yolun başlangıcında ve bitiminde depoyu fulletmek suretiyle) hesaplamıştım. Hesaplarda paralellik vardı. Eski aracımda lpg yi de Shell'den alırdım. Herhalde sizin hesabınızın doğrultusunda Shell'e döneceğim. İtiraf etmeliyim ki % 7 indirim de fena değil yani.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ruhan bey (Hemşehriyiz, ben de Sinop'luyum) öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Aracımı 4 ay önce değiştirdim. İlk kez dizel araç kullanıyorum. Önce Opet denedim. bayağı gürültülü çalıştı motor, daha sonra Shell kullandım ve memnundum. Oğlumun önerisiyle 1-2 depodur Bp almaya başladım. Sanki daha serileşti gibi geldi aracım. Bu arada 4 ayda 8000 km. yol yaptım. Uzun yolda Bp ile 4,3 lt/100 km. Shell ile 4,4 lt./100 km. yi yol bilgisayarında göstergede gördüm. Belki gidiş-dönüş yollarının meyilinden de kaynaklanmış olabilir. Bir iki kez yol bilgisayarı ile gerçek yakıtı (Yolun başlangıcında ve bitiminde depoyu fulletmek suretiyle) hesaplamıştım. Hesaplarda paralellik vardı. Eski aracımda lpg yi de Shell'den alırdım. Herhalde sizin hesabınızın doğrultusunda Shell'e döneceğim. İtiraf etmeliyim ki % 7 indirim de fena değil yani.

rica ederim hocam yukarıda yazdım %4 müş o...ayda 8000 tl lik yakıt alana imiş %7...şimdi şöyle, sizin aldığınız bp yakıtı daha az yakabilir...yerel şartlar da var. mesela istasyonun deposu eskidir, çürümüştür, yakıt kirlidir, sürekli sirkülasyon vardır(istasyona yeni yakıt koyulunca deponun dibindeki pis yakıt kalkıyor), yani mümkündür bp nin az yakması...samsunda opetten memnun değilim, bir kaç defa aracı serviste kontrole götürdüğümde egzos dumanını koklayıp bu yakıt kötü dediler, zaten çok yakmaya başlamıştı, focus alınca biraz denedim opeti, çok memnun kalmadım, shell e geçtim. en fazla menzilide fuelsave ile yaptım. ama katkılı olduğu için w-power alıyorum, ara sırada gtl alıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

yaklaşık 1 yıldır gözlemlediğim bir konu ve edindiğim bir kanaat var. depoyu doldurup tüm sayaçları sıfırladıktan sonra, 1-2 gün normal güzergahıma ek olarak biraz dere-tepe iniş-çıkış(3-5 km) kullanıyorum. bu sırada ortalamam örneğin 5,8 litre, kalan km ile yaptığım km yi de toplayınca 1090 km yapıyor. ancak ne hikmettir ki, dere-tepe işlerim bitip artık normal güzergahım da kullanmaya başlayınca, aradan mesela 1 hafta geçiyor, ortalama yakıt kademe kademe 5,7-5,6-,5,5 diyerek 5 litreye kadar oturuyor, emme ve lakin bu süre zarfında kalan km ve yaptığım km toplamı hep aşağı iniyor(1080-1070-1060-1040)...bir başka ifade ile depo sıfırlandıktan sonra, bir kaç gün normal gidiyor, sonra, kalan km, yaptığım km den daha fazla düşüyor. üstelik de bunu ortalama yakıtın indiği bir süreçde yapıyor. kısacası kalan km yi ortalama yakıta göre hesap etmiyor. benim aklıma tek ihtimal geliyor, o da deponun geometrisi...deponun aşağısı üstüne göre hacim olarak daha az olduğu için, şamandıranın iniş hızı artıyor...aklıma başka ihtimal gelmiyor. daha önce de net gözlemler yaptım. mesela bir gün sabah çıkarken her değeri not ettim, akşama baktım, ortalamam 0,3 litre düştü, 15 km yapmama rağmen kalan km 30 düştü...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

yaklaşık 1 yıldır gözlemlediğim bir konu ve edindiğim bir kanaat var. depoyu doldurup tüm sayaçları sıfırladıktan sonra, 1-2 gün normal güzergahıma ek olarak biraz dere-tepe iniş-çıkış(3-5 km) kullanıyorum. bu sırada ortalamam örneğin 5,8 litre, kalan km ile yaptığım km yi de toplayınca 1090 km yapıyor. ancak ne hikmettir ki, dere-tepe işlerim bitip artık normal güzergahım da kullanmaya başlayınca, aradan mesela 1 hafta geçiyor, ortalama yakıt kademe kademe 5,7-5,6-,5,5 diyerek 5 litreye kadar oturuyor, emme ve lakin bu süre zarfında kalan km ve yaptığım km toplamı hep aşağı iniyor(1080-1070-1060-1040)...bir başka ifade ile depo sıfırlandıktan sonra, bir kaç gün normal gidiyor, sonra, kalan km, yaptığım km den daha fazla düşüyor. üstelik de bunu ortalama yakıtın indiği bir süreçde yapıyor. kısacası kalan km yi ortalama yakıta göre hesap etmiyor. benim aklıma tek ihtimal geliyor, o da deponun geometrisi...deponun aşağısı üstüne göre hacim olarak daha az olduğu için, şamandıranın iniş hızı artıyor...aklıma başka ihtimal gelmiyor. daha önce de net gözlemler yaptım. mesela bir gün sabah çıkarken her değeri not ettim, akşama baktım, ortalamam 0,3 litre düştü, 15 km yapmama rağmen kalan km 30 düştü...

sakin kullanıp park ettikten 2 saat sonra aracı çalıştırdığınızda kalan mesafe rakamı artmıyor mu sizde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

sakin kullanıp park ettikten 2 saat sonra aracı çalıştırdığınızda kalan mesafe rakamı artmıyor mu sizde

hayır süha, bu akşam yine baktım, ortalama yakıt gün içinde yine düştü(zaten günlerden beri düşüyor)ama kalan km buna sağır görünüyor. depoyu doldurduğumdan beri kalan km+yapılan km, 1085 den 1017 ye geriledi...şöyleki diyelim uzun yoldayız, yol şartları ve hız hiç değişmeden, kalan km+yapılan km 1200 iken, depodaki yakıt azaldıkça bu toplam 1100 e geriliyor.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

yok arkadaş, ben bu konudan emekliliğimi istiyorum. daha tüketim paylaşmayıp fahri olarak yazacağım. :D dikkat ettim, ben bu konuya dahil olduktan bir süre sonra millet tüketim paylaşmaya çekinir oldu. kabahat bende birazda, hemen atlıyorum çok yakıyorsunuz diye...e tabi millet de okuyup yazmaktan vazgeçiyor. ne yazcam lan, hoca şimdi gelir moralimi bozar diyor demek ki... :D konuyu azıcık rahat bırakayım da, paylaşım artsın. hatta ara sıra feyk mi atsam ne 7 yakıyorum diye :tirs:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...