İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Ruhan Sorgun

Her çıkışın bir inişi vardır. Dolayısıyla zaten yokuşları düzdeymiş gibi çıkan bir araçla 5,3 fazla yakmışsın diyeceğim ama, fazla değil cidden. Tdci içtiği mazotun karşılığını son damlasına kadar veriyor...

çıkış-inişte iki kere iki dört etmiyor hocam...düz yolda anlık 3 ile gidiyorum. öyle rampa varki anlık 13 ile çıkıyorum(45 litreyi bile gördüm bodrumda), inerken sıfır bile yaksa ortalaması 6,5 yapar, yani düzde gitmekten çok fazla yakar. 100 km samsun-ordu yolu ile 100 km samsun-çorum yolu çok farklı sonuç veriyor. yol bilgisayarı olarak samsun-ordu 3,5 yakalarken, samsun-kavak 5,8 ancak oluyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin
(düzenlendi)

şehir içi yakıt tüketimi 7,0 litreye çıktı normal midir?

tarihinde Süleyman Can Şahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu

Yol sabiha gökçen hava alanında üsküdara geliş otoban ,lastikler tam havasında araçda sadece ben varım ve cc açık artı sonax yakıt temizleme katkısı vardı 3.5 ile başladım 3.8 ile bitirdim hızım sabit ve torkun en verimli olduğu devirde idi.

24032012204.jpg

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Yol sabiha gökçen hava alanında üsküdara geliş otoban ,lastikler tam havasında araçda sadece ben varım ve cc açık artı sonax yakıt temizleme katkısı vardı 3.5 ile başladım 3.8 ile bitirdim hızım sabit ve torkun en verimli olduğu devirde idi.

24032012204.jpg

bu 3,8 litre ortalamayı kaç km lik bir parkurda yakaladınız? önemli olan odur...

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

gayet iyi ama km açısından kısa gibi.1230 km CC siz 4. vites 2500/3500 devir arası km max 110-115 gibi ortalama 5.5/100km 250 TL opet euro disel yaktı. İyimi sizce araçta aile olunca hız yaptırmıyolar bu şekilde uzun kullanımda sorun teşkil edermi genelde o şekil kullanıyorum.

Bir de su soruyu soriyim 4 vites 110 km civarı mı daha az yakar yoksa 5. vites atıp yine 110 -120 civarlarında kullanmak mı hangisi daha ekonomik olur.(CC devre dışı iken)

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu

bu 3,8 litre ortalamayı kaç km lik bir parkurda yakaladınız? önemli olan odur...

40 km lik bir parkurda yakaladım otobana çıktığımda sıfıırlamıştım ve genel olarak hafif aşağı eğimler vardı bu ilk baştaki hızımdı arıdından cc açık sabit 80 km hızda 3.8 le evime ulaştım. eğer 80 km hızda ve cc açıksa fabrika verilerine ulaşabiliyoruz ayrıca aracıma 1 ay önce beyin sıfırlanım yeni yazılım yüklendi o günde sonra yakıt tüketimim 0.5 litre azaldı.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

bu 3,8 litre ortalamayı kaç km lik bir parkurda yakaladınız? önemli olan odur...

kesinlikle mesafe ve eğim önemli. Yoksa 5-10 kmlik mesafede tamamı yokuş aşağı 0.0 bile görmek mümkün.

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu

kesinlikle mesafe ve eğim önemli. Yoksa 5-10 kmlik mesafede tamamı yokuş aşağı 0.0 bile görmek mümkün.

Tabikide özellikle eğim çok önemli örneğin çamlıcadan üsküdara yüksek vites ve yavaş bir şekilde 0.0 ile iniyorum :)

Mesafe zaten motor ısısından belli

motor ısısı uzun yolda bundan yukarı çıkmıyo ve dönüşteki yakıt tüketimim yani toplam 80 km lik bir parkur oluyor zaten gidiş yolunda acele olduğu için hız 150-160 idi yakıt tüketimini sormayın zaten :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Gül

Tabikide özellikle eğim çok önemli örneğin çamlıcadan üsküdara yüksek vites ve yavaş bir şekilde 0.0 ile iniyorum :)

motor ısısı uzun yolda bundan yukarı çıkmıyo ve dönüşteki yakıt tüketimim yani toplam 80 km lik bir parkur oluyor zaten gidiş yolunda acele olduğu için hız 150-160 idi yakıt tüketimini sormayın zaten :)

Hımm bizimki ortaya kadar geliyor orda kalıyor çabucak suyumu eksik benim acaba :D

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/173527-focus-2-tdci-yakit-tuketimi/page__st__700

706. mesajı bir inceleyin. ben bu 346 km lik parkuru bile yeterli görmüyorum. parkur yeterince uzun olmalı, bir de kesinlikle tek yönlü değil, gidiş geliş güzergahı olmalı. yoksa izmir sabuncu yokuşundan inenler 1-2 litrelik bir otralama ile inerler ki, bu doğru bir ölçüm olmaz. yada çorumdan samsun a 800 m inerken ölçerseniz, focus size motosikletten daha az yakar :biggrin:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mesut Nalbant
(düzenlendi)

gayet iyi ama km açısından kısa gibi.1230 km CC siz 4. vites 2500/3500 devir arası km max 110-115 gibi ortalama 5.5/100km 250 TL opet euro disel yaktı. İyimi sizce araçta aile olunca hız yaptırmıyolar bu şekilde uzun kullanımda sorun teşkil edermi genelde o şekil kullanıyorum.

Bir de su soruyu soriyim 4 vites 110 km civarı mı daha az yakar yoksa 5. vites atıp yine 110 -120 civarlarında kullanmak mı hangisi daha ekonomik olur.(CC devre dışı iken)

sorunun cevabı, 110-120 arası kesinlikle 5. vites kullanmalısın, daha ekonomik olur. hatta 90 km/h den itibaren 5. vites idealdir. sadece rampalarda bu hızda çekiş keyifsizleştiği için 4. vitesi kullanmak daha iyi olur

2500-3500 devir arasında kullanmak tüketimi arttırır.

tarihinde Mesut Nalbant tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Gül

sorunun cevabı, 110-120 arası kesinlikle 5. vites kullanmalısın, daha ekonomik olur. hatta 90 km/h den itibaren 5. vites idealdir. sadece rampalarda bu hızda çekiş keyifsizleştiği için 4. vitesi kullanmak daha iyi olur

2500-3500 devir arasında kullanmak tüketimi arttırır.

Tüketim bence çok iyi.90 dan sonra 5. vites kötü gibi zaten max 120 yapıyorum ailem hızı sevmıyor onlara kalsa 60-70 ideal :D benim tarzımda kullanınca motora sakıncası varmı acaba.Birde 110km gibi hızlarda 5. vites kullansam devir çabuk iniyor bu sefer titreme oluyo 2 de bir 4-5-4-5 tüketim daha çok artar diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mesut Nalbant

Tüketim bence çok iyi.90 dan sonra 5. vites kötü gibi zaten max 120 yapıyorum ailem hızı sevmıyor onlara kalsa 60-70 ideal :D benim tarzımda kullanınca motora sakıncası varmı acaba.Birde 110km gibi hızlarda 5. vites kullansam devir çabuk iniyor bu sefer titreme oluyo 2 de bir 4-5-4-5 tüketim daha çok artar diye düşünüyorum.

işte daha da iyi olabilir. 110 km/h de 4. vites, hem gürültü hem de tüketim artışı olur. 4-5-4-5 yapmak tüketimi düşündüğün kadar arttırmaz. benzinli araç olsa sabit hızda 2500-3500 devir normal ama dizel için fazla.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

tatilde 3400 km boyunca hep aracımı denedim. aynı eğimdeki rampalarda 5.vites 90 la gitmekle, 4.vites 70 le gitmek arasında hemen hemen hiç fark yok yakıt açısından. cc kullanırsam 5.vites 90 la rahat çıkıyor rampayı...5.vitestede anlık 12-13 litreyle çıkıyor, 4.vitestede...

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Focus TDCI'de en ekonomik kullanım 5.vites 90km. hızda oluyor, ama devir çok düşük kalıyor, en ideali 5.vites 100km...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Focus TDCI'de en ekonomik kullanım 5.vites 90km. hızda oluyor, ama devir çok düşük kalıyor, en ideali 5.vites 100km...

sonuna kadar onaylıyorum. en az yakıt 5.vites 90 km de(1750 devir) ama, rekor için bile olsa çok uzun yolda zorlamaya gerek yok. araç, sıkıntıda olduğunu belirtecek kadar hırlıyor. ama 2000 devire gelip 100 km ye çıktığında gayet rahatlıyor. test yapılacaksa yada ekonomi, bu şekilde daha sağlıklı olur.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

Ben 80'den sonra 5 liyorum ve hiçbir sıkıntı olmuyor. Daha önceki benzinli lpg li aracımda da bu hızda atıyordum 5 e.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Az önce 103 km yol yaptım yola çıkmadan sayaçların hepsini sıfırladım 103km nin 10 kmsi şehir içi klima hep açık yol bilgisayarı 7,4litre gösteriyor mazot 3,850 .. Kmye 285krş yaktı.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

sonuna kadar onaylıyorum. en az yakıt 5.vites 90 km de(1750 devir) ama, rekor için bile olsa çok uzun yolda zorlamaya gerek yok. araç, sıkıntıda olduğunu belirtecek kadar hırlıyor. ama 2000 devire gelip 100 km ye çıktığında gayet rahatlıyor. test yapılacaksa yada ekonomi, bu şekilde daha sağlıklı olur.

Dizellerde öyle oluyor evet. Düşük devirde bir garip çalışıyorlar. Benzinli 5.vites 50 ile bile güzelce gidiyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

sonuna kadar onaylıyorum. en az yakıt 5.vites 90 km de(1750 devir) ama, rekor için bile olsa çok uzun yolda zorlamaya gerek yok. araç, sıkıntıda olduğunu belirtecek kadar hırlıyor. ama 2000 devire gelip 100 km ye çıktığında gayet rahatlıyor. test yapılacaksa yada ekonomi, bu şekilde daha sağlıklı olur.

Az önce 103 km yol yaptım yola çıkmadan sayaçların hepsini sıfırladım 103km nin 10 kmsi şehir içi klima hep açık yol bilgisayarı 7,4litre gösteriyor mazot 3,850 .. Kmye 285krş yaktı.

ruhan hocam normalmi bu değerler..

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

ruhan hocam normalmi bu değerler..

çok fazla olmuş. ama güzergahda önemli, devamlı rampa çıkışı ağırlıklı bir yol ise olabilir. mesafe ne kadar kısa ise, ölçüm o kadar hatalı sonuç veriyor.

Dizellerde öyle oluyor evet. Düşük devirde bir garip çalışıyorlar. Benzinli 5.vites 50 ile bile güzelce gidiyor.

5.vites 70 e kadar düşüp, hafif hafif gazı doldurursanız kurtarıyor...ama gaza birden yüklenirseniz boğuluyor. ama 3.vites 30 km ile çok rahat gidiyor, gaz bile yiyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

çok fazla olmuş. ama güzergahda önemli, devamlı rampa çıkışı ağırlıklı bir yol ise olabilir. mesafe ne kadar kısa ise, ölçüm o kadar hatalı sonuç veriyor.

5.vites 70 e kadar düşüp, hafif hafif gazı doldurursanız kurtarıyor...ama gaza birden yüklenirseniz boğuluyor. ama 3.vites 30 km ile çok rahat gidiyor, gaz bile yiyor.

hocam 50km yokuş aşağı iniş 50kmde çıkış aracı fazla yormadan devirli kullandım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...