İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Ruhan Sorgun

cehaletimi mazur görün, tork nedemek, ps nedemek? bunları tam anlayamadım.

ps beygir gücüdür. yani motorunuzun beygir gücü 68 ps-90 ps-109 ps gibi...1 beygir, 75 kg lık ağırlığı 1 saniyede 1 metre yukarı kaldırmakla eş değerdir.buda yaklaşık bir atın yapabileceği iş olduğundan, gavur öyle demiş bizde kullanıyoruz.(yoksa zayıf beygir var, şişko beygir var hepsi aynı işimi yapıyo, bi de bunun direksiyonda oturan modeli var :tongue: ) bir de tork var. ona da şöyle diyebiliriz: motordan tekerleğe iletilen dönme kuvveti...yani yanyana 5 tane aynı beygire sahip aracın torkları farklı olabilir. bu, şanzıman dişlileri ve diğer aktarma organlarıyla, motor gücünün tekerleği kullanarak asfalta iletilmesidir. işte burada mühendislik devreye giriyor. ar-ge ye çok para yatıran ya da mühendisi iyi olan, torkunu arttırıyor. dişli aktarma oranları ile oynayarak, teknolojisini kullanarak torku arttırmaktır amaç... işte dizel araçları benzinli araçlardan üstün kılan da budur. ya da dizel araçların 1 litre yakıtla gittiği km, benzinli bir aracın 1 litre yakıtla gittiği km den çok fazladır. nedenide şudur. iki araç olsun, biri benzinli biri dizel. ikisininde torku aynı olsun:200 Nm... benzinli araç bu torku 4000 devirde elde ederken, dizel araç 1750 devirde elde etmektedir. benzinli araç 200 torka ulaşmak için ha babam 4000 devire çıkmak için zaman ve benzin harcarken, dizel araç 1750 devirde 200 torku yakalayıp çoktaaaaan yakıt tasarrufuna başlamıştır. dizellerin yokuşta benzinlilere korna çalıp yol isteyip geçmelerinin nedeni budur :biggrin:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Koca

evet, sizde tam benim kafadansınız...şehir içinde bende aynısını yapıyorum. zaten burada aksi mümkün değil. nedeni de şu, tam 2500 devire çıkarıp vites değiştiriyorsunuz, zınk diye adam bir yola çıkıyor, ya da bir kasis çıkıveriyor, hooop vites düşür...çıktığınız devir bir işe yaramadı. biz vites değiştirirken niye 2500 e çıkarız, bir üst viteste araç zorlanmasın diye...oysa ş.içinde seyir hızını etkileyen ve kontrol edemediğiniz o kadar faktör var ki... dikkat ediyorum, ş.içinde aynı bu şekilde sakin kullanırken 4,3-4,4 ortalama gösteriyor, ama 2500 civarı vites değiştirince hooop 4,5-4,6-4,8 diye akıp gidiyor. bir de şu var. 1500 devirde, 1750 devirden daha az tork ürettiği bir gerçek...ancak bu fark o kadar az ki, vites değiştirdiğinizde ille de bir üst vitesi 1750 de yakalayayım derseniz, o kadar mazot yakıp elde edeceğiniz tork ya 5 ya da 10 dur. kendim, bilgisayarlı çizim programı ile bir tork ve güç grafiği - tork ve güç çizelgesi hazırladım. buna göre kullanılırsa, araç da rahat eder, cebimiz de...ama zevk için performans isteyenlere de saygı gösteriyorum...tabi ki sonradan turbom patladı, çıtladı, yağ kaçırıyor demesinler.

GpqBR.jpg

Çok teşekkürler hocam veriler için :) Evet aynı şekilde düşünüyoruz :biggrin: Sadece çevre yolunda 2000-2250 devir aralığında kullanıyorum, kalan zamanlar aynen dediğim şekilde şehir içi için :)

Hocam yanlız şunu merak ettim; bu veriler fabrika verilerine göre hazırlandı değil mi? Dyno'da araçlar test edildiğinde max. tork 1750'de değilde; 2250-2500 civarında elde ediliyor. Bunun sebebi ise, krank değilde tekerleklerden ölçüm yapılması olarak gösteriliyor. Fabrika verileri ise kranktan ölçüldüğü için, 1750 devirde max. tork verdiği belirtiliyor. Peki şimdi, biz hangi verileri kıstas alarak aracı kullanmalıyız? Kranktan ölçülen değerlere göre mi, yoksa tekerleklerden ölçülen verilere göre mi?

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Çok teşekkürler hocam veriler için :) Evet aynı şekilde düşünüyoruz :biggrin: Sadece çevre yolunda 2000-2250 devir aralığında kullanıyorum, kalan zamanlar aynen dediğim şekilde şehir içi için :)

Hocam yanlız şunu merak ettim; bu veriler fabrika verilerine göre hazırlandı değil mi? Dyno'da araçlar test edildiğinde max. tork 1750'de değilde; 2250-2500 civarında elde ediliyor. Bunun sebebi ise, krank değilde tekerleklerden ölçüm yapılması olarak gösteriliyor. Fabrika verileri ise kranktan ölçüldüğü için, 1750 devirde max. tork verdiği belirtiliyor. Peki şimdi, biz hangi verileri kıstas alarak aracı kullanmalıyız? Kranktan ölçülen değerlere göre mi, yoksa tekerleklerden ölçülen verilere göre mi?

siz fabrika verilerini dikkate alın. max. torkta araç en az yakıtını yakar. yani aracın en verimli olduğu devirdir. 2500 de üretilen tork azalır, yakıt artar. dikkatinizi çekerse bunlar fabrika verisidir. yani laboratuvar şartlarında rüzgarsız ortamda...2500 devire ulaşmak için basınca bu seferde rüzgar direnci anormal derecede yakıtınızı arttıracak. anlık tüketim ve aracın ataklığı, zaten her şeyi ortaya koyuyor.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

siz fabrika verilerini dikkate alın. max. torkta araç en az yakıtını yakar. yani aracın en verimli olduğu devirdir. 2500 de üretilen tork azalır, yakıt artar. dikkatinizi çekerse bunlar fabrika verisidir. yani laboratuvar şartlarında rüzgarsız ortamda...2500 devire ulaşmak için basınca bu seferde rüzgar direnci anormal derecede yakıtınızı arttıracak. anlık tüketim ve aracın ataklığı, zaten her şeyi ortaya koyuyor.

haa, bir de teknik bir atasözü vardır: beygir, araba sattırır, tork, yarış kazandırır... :tongue:

Yorum bağlantısı
Sinan Kılıç
(düzenlendi)

ps beygir gücüdür. yani motorunuzun beygir gücü 68 ps-90 ps-109 ps gibi...1 beygir, 75 kg lık ağırlığı 1 saniyede 1 metre yukarı kaldırmakla eş değerdir.buda yaklaşık bir atın yapabileceği iş olduğundan, gavur öyle demiş bizde kullanıyoruz.(yoksa zayıf beygir var, şişko beygir var hepsi aynı işimi yapıyo, bi de bunun direksiyonda oturan modeli var :tongue: ) bir de tork var. ona da şöyle diyebiliriz: motordan tekerleğe iletilen dönme kuvveti...yani yanyana 5 tane aynı beygire sahip aracın torkları farklı olabilir. bu, şanzıman dişlileri ve diğer aktarma organlarıyla, motor gücünün tekerleği kullanarak asfalta iletilmesidir. işte burada mühendislik devreye giriyor. ar-ge ye çok para yatıran ya da mühendisi iyi olan, torkunu arttırıyor. dişli aktarma oranları ile oynayarak, teknolojisini kullanarak torku arttırmaktır amaç... işte dizel araçları benzinli araçlardan üstün kılan da budur. ya da dizel araçların 1 litre yakıtla gittiği km, benzinli bir aracın 1 litre yakıtla gittiği km den çok fazladır. nedenide şudur. iki araç olsun, biri benzinli biri dizel. ikisininde torku aynı olsun:200 Nm... benzinli araç bu torku 4000 devirde elde ederken, dizel araç 1750 devirde elde etmektedir. benzinli araç 200 torka ulaşmak için ha babam 4000 devire çıkmak için zaman ve benzin harcarken, dizel araç 1750 devirde 200 torku yakalayıp çoktaaaaan yakıt tasarrufuna başlamıştır. dizellerin yokuşta benzinlilere korna çalıp yol isteyip geçmelerinin nedeni budur :biggrin:

Hocam oldukça aydınlatıcı bilgilerdi. Teşekkürler. Avam tabakasından bi insan olarak; Mahalle baskısı yüzünden dizel aldım :) :

Benzinli araç sadece konforu için mi tercih edilir (fiyat aynı ise?)

Dizel araç ilk kalkışta sanki gazı daha geç alıyo?

Devrini almazsa hemen kesiliyo?

tarihinde Sinan Kılıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Koca

haa, bir de teknik bir atasözü vardır: beygir, araba sattırır, tork, yarış kazandırır... :tongue:

Bende şöyle bir söz duymuştum hocam, tork hareket ettirir, beygir ise ivmelendirir... diye :) Hangisi doğru acaba :biggrin:

@Sinan Kılıç

Hocam bence dizel daha konforlu :) Tabi Atmosferik Benzinlilerle karşılaştırdığımızda :biggrin:

Aslında hocam, bence bu durumun tersi Atmosferik benzinliler için geçerli, devrini almazsa atmosferik benzinli kesilir. Fakat dizellerde düşük devirde yüksek tork ürettiği için; düşük devirde de gidiyor, yüksek devirde de gidiyor, bu yüzden devrini alma durumu pek geçerli değil dizellerde :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

ps beygir gücüdür. yani motorunuzun beygir gücü 68 ps-90 ps-109 ps gibi...1 beygir, 75 kg lık ağırlığı 1 saniyede 1 metre yukarı kaldırmakla eş değerdir.buda yaklaşık bir atın yapabileceği iş olduğundan, gavur öyle demiş bizde kullanıyoruz.(yoksa zayıf beygir var, şişko beygir var hepsi aynı işimi yapıyo, bi de bunun direksiyonda oturan modeli var :tongue: ) bir de tork var. ona da şöyle diyebiliriz: motordan tekerleğe iletilen dönme kuvveti...yani yanyana 5 tane aynı beygire sahip aracın torkları farklı olabilir. bu, şanzıman dişlileri ve diğer aktarma organlarıyla, motor gücünün tekerleği kullanarak asfalta iletilmesidir. işte burada mühendislik devreye giriyor. ar-ge ye çok para yatıran ya da mühendisi iyi olan, torkunu arttırıyor. dişli aktarma oranları ile oynayarak, teknolojisini kullanarak torku arttırmaktır amaç... işte dizel araçları benzinli araçlardan üstün kılan da budur. ya da dizel araçların 1 litre yakıtla gittiği km, benzinli bir aracın 1 litre yakıtla gittiği km den çok fazladır. nedenide şudur. iki araç olsun, biri benzinli biri dizel. ikisininde torku aynı olsun:200 Nm... benzinli araç bu torku 4000 devirde elde ederken, dizel araç 1750 devirde elde etmektedir. benzinli araç 200 torka ulaşmak için ha babam 4000 devire çıkmak için zaman ve benzin harcarken, dizel araç 1750 devirde 200 torku yakalayıp çoktaaaaan yakıt tasarrufuna başlamıştır. dizellerin yokuşta benzinlilere korna çalıp yol isteyip geçmelerinin nedeni budur :biggrin:

ilave olarak

Beygir = (Tork X Devir) / 7121

Focus için

240 x 1750 / 7121 = 58 HP

Aşağıda verdiğim linkte ise 1900 devir dyno üzeri hesabı var durumlar farklı

http://www.sdemirtas.com/focusyaz.pdf

Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak

Şu anda her ne kadar bir civic kullanıcısı olsam da focus un yeri ayrı olacak bende. 2001 ghia benzin, 2005 1.6 tdci HB ve 2006 tdci Sedan kullandım. Mersindeyim dizellerde özellikle 2005 olan ile hiç 6.4 ün üstüne çıkmadım şehir içi ortalamada. Hatta çoğunlukla 5.6 - 5.7 civarı idi. Hafiften chip tuning (126 Hp) ve egr iptalinden sonra ise en fazla 5.8 idi. Ekonomik kullanmaya çalışırsam 5.2 ye iniyordu. Adana - Mersin arası cruise control ile 110 - 120 km/s ye sabitlediğimde ise 3.9 kadar iniyordu. Ancak nedense 2006 sedanda hiç bu değerleri yakalayamadım. hep 6.1 - 6.8 arası oldu. Civic de iyi ama Focus ile kaymak asfalt gibi gelen yollarda civic ile neticeme tekme atıyorlar gibi gidiyorum :)

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

sizlerle bir durumu paylaşayım. benim yakıt uyarı ışığı çok erken yanıyor. şimdiye kadar 127-133-143-153(ne hikmetse hep sonu üç) en son bugünde 163 km kala yandı.(hareket halinde eğim biraz aşağı doğru idi) sorduğum arkadaşların fordları 80 km kala yanıyor. samsun otokoça gittim,(beceriksiz olduklarını bile bile) IDS ye bağlayıp çözmeye çalıştılar ama beceremediler. sonra şamandıra değişecek garantiden dediler, sonrada beni telefonla bir teknisyenle görüştürdüler, teknisyen bana bunu, fordun bir önlem olarak düşünmüş olabileceğini, hem depodaki son yakıtı yakmanın motor için sakıncasını, hem de otobanda istediğimiz istasyonu ararken yakıt bitmesi veya deponun dibini yakmanın olumsuzluğunu anlattı. bende tüm bunları inanmış gibi dinledim, teşekkür edip kapattım. zaten bunları söyleyen bir teknisyene aracımın depo ve şamandırasını kurcalatmaya hiç niyetim yok. zaten bir arıza değil. varsın erken yansın. erken yakıt almanın faydası var, zararı yok. birde çok gözlem yaptım. her zaman deponun ikinci yarısı, ilk yarısından daha fazla yakıyor. yani depoda bulunan su, dipte olduğu için depo doluyken az yakıyor, yarıyı geçince ortalama tüketim artıyor. sizin fikriniz nedir? bu ışık neden bu kadar erken yanıyor. aynı zamanda aracımı fazla kurcalatmadan hallolma şansı var mı? ben ve aracım biraz huysuz takılıyoruz. öyle aracı her yerde herkese elletmeyi sevmiyorum. yorumlarınızı bekliyorum...

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ruhan hocam deponun alt yarısı ile ust yarısında aynı litre yok ibre yarı olunca aslında depo yarım olmuyor :)

yok onu demiyorum...ortalama tüketim yakıt azaldıkça artıyor onu diyorum.

Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş

sizlerle bir durumu paylaşayım. benim yakıt uyarı ışığı çok erken yanıyor. şimdiye kadar 127-133-143-153(ne hikmetse hep sonu üç) en son bugünde 163 km kala yandı.(hareket halinde eğim biraz aşağı doğru idi) sorduğum arkadaşların fordları 80 km kala yanıyor. samsun otokoça gittim,(beceriksiz olduklarını bile bile) IDS ye bağlayıp çözmeye çalıştılar ama beceremediler. sonra şamandıra değişecek garantiden dediler, sonrada beni telefonla bir teknisyenle görüştürdüler, teknisyen bana bunu, fordun bir önlem olarak düşünmüş olabileceğini, hem depodaki son yakıtı yakmanın motor için sakıncasını, hem de otobanda istediğimiz istasyonu ararken yakıt bitmesi veya deponun dibini yakmanın olumsuzluğunu anlattı. bende tüm bunları inanmış gibi dinledim, teşekkür edip kapattım. zaten bunları söyleyen bir teknisyene aracımın depo ve şamandırasını kurcalatmaya hiç niyetim yok. zaten bir arıza değil. varsın erken yansın. erken yakıt almanın faydası var, zararı yok. birde çok gözlem yaptım. her zaman deponun ikinci yarısı, ilk yarısından daha fazla yakıyor. yani depoda bulunan su, dipte olduğu için depo doluyken az yakıyor, yarıyı geçince ortalama tüketim artıyor. sizin fikriniz nedir? bu ışık neden bu kadar erken yanıyor. aynı zamanda aracımı fazla kurcalatmadan hallolma şansı var mı? ben ve aracım biraz huysuz takılıyoruz. öyle aracı her yerde herkese elletmeyi sevmiyorum. yorumlarınızı bekliyorum...

Ruhan hocam benim araba da ortalama 140 km kala sarı ışık yanıyor. ben bir sorun olarak görmediğim için bir şey yaptırmadım. bildiğim bilgisayara bağlatıp düzeltiyorlar. bana da hep yarım depodan sonra çok çabuk bitiyormuş gibi geliyor. ilk yarım depo ile şehir içinde 400 km yapıyorum. ikinci yarım depo da 350-360 km yapınca ışık yanıyor. psikolojik gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ruhan hocam benim araba da ortalama 140 km kala sarı ışık yanıyor. ben bir sorun olarak görmediğim için bir şey yaptırmadım. bildiğim bilgisayara bağlatıp düzeltiyorlar. bana da hep yarım depodan sonra çok çabuk bitiyormuş gibi geliyor. ilk yarım depo ile şehir içinde 400 km yapıyorum. ikinci yarım depo da 350-360 km yapınca ışık yanıyor. psikolojik gibi geliyor bana.

yok, o durum normal. ben denemek için kaç defa yarım depoda mazot aldım. hepsinde de 24 litre aldı. pompa atınca daha koydurmam. ama 127 km de lamba yanıp doldurunca, 44 litre alıyor.yani yarım depo çizgisine kadar 24 litre, ondan sonrada lamba yanana kadar 20 litre kalıyor. bir başka deyişle ilk yarı 24 alıyor, ikinci yarı 20...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Hocam psikoljik olmasin ?

arabanın psikolojisine bağlıysa bilemem ama, 8000 km den beri her full yada yarım depo doldurduğumda durum bu...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Olabilir aynisini babam demisti yok psikoljik demistim sizde dediniz neden durum boyle acaba .

cevap belli...depo 53 litre, 24 litre harcanınca yarı depo oluyor, 44-44,5 litre harcanınca uyarı ışığı yanıyor. geriside emniyet için kalan mazot yani menzil sıfır dese bile bir miktar daha gitmesi için...

evet, cevap bu işte. ortalama yakıt tüketimi azaldıkça, aslında depoda kalan yakıt miktarı aynı kalmasında rağmen YB depoda kalan yakıt ile gidebileceğimiz mesafeyi arttırıyor. "hani siz nasıl diyorsunuz;" oran orantı :tongue:

evet, biraz sakin kullanınca kalan menzil km yapmanıza rağmen artıyor. halbuki km yaparak yakıtı azalttınız ama, yol bilg. "aferin, böyle gidersen madalya takacaklar sanki, az gaza bassana len" diyor. :tongue:

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

kırmızı ışık yanarken halen deli gibi gaza basanlara arkalarından diyorum ki; "basın basın, ışıklara ilk varana mükafat olarak elma şekeri verecekler" :D

anlatmadan geçemeyeceğim....aynen o dediklerinden burada da mevcut. eski aracım 170 tork 1.3 motor combo olduğu için sakin sakin giderdim. zaten basmaya da kalksam, 170 tork ve 69 ps ile ancak kuyruklarına takılırdım. daha önce demiştim, benim eve giderken bölünmüş yolda bir sürü kavşak var, yaklaşık on tane...her birinde kalkıyoruz, 500-600 metre ile 1 km arasında tekrar kırmızı ışığa geliyoruz. hep konvoy halinde kalkıp duruyoruz. focusu aldım ama ben yine sakin gidiyorum. hız limiti 70 km yi geçmiyorum. zaten sakin kalkıp, sakince 2-3-4 yapınca, az gidip ayağını gazdan çekmek zorunda kalıyorsun ışığa yanaştığın için. yalnız o dediklerin yeşil yanınca bir fırlıyorlar, sanki sonraki kavşakta yeşili yakalayacaklarmış gibi... tozu dumana katıyorlar, sonrada kırmızıya yakalanıp beni bekliyorlar :tongue: bende bir gün, acaba bunlar kalkıpta kaç yapıyorlar ki, benden önce varıp beni bekliyorlar diye bir kaç araç ile kapışayım dedim. onlarla birlikte bir kalktım, 3000-3500 de vites değiştirdim. anam o ne, 4. viteste bir baktım ki hız olmuş 120 km ama, ben hala onlara yetişemiyorum... focus bu, bassam yetişirim ama, resmen cinayet bu...iki kavşak arasında en az 3-4 tane yaya geçidinden, otobüs durağından geçiyoruz. çocuğun biri bir çıksa yola, ya da aradan bir araba çıksa, 80 parçaya bölünür. sonuçta 113.000 kişilik atakum ilçesinin göbeğinde, sahil kenarında araç kullanıyoruz. yerleşim yeri burası...deniz kenarına inen çıkan dolu... yani demek istediğim adamlar iki yakın kavşak arası en az 130 yapıyorlar. sonrada frene deli gibi basıp kafa sallıyarak ancak durabiliyorlar. allah akıl fikir versin. sonrada diyorlar ki, sen ş.içinde nasıl 5 litre yakıyorsun, biz 6-6,5 yakıyoruz. böyle kullanıma maalesef az bile yakıyorlar. ben bir akşam bu adamlara uydum, eve geldiğimde yol bilg. ortalamam 4,6 dan 4,8 e çıktı. her gün böyle kullananların 6 yakması az bile :p

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

bana bir hafta sonra bir kayseri gözüktü. gündüz yol gidip akşam varacağım, gece yatıp sabah tekrar döneceğim. yani tam teste uygun. cc ile 100 e bağlayıp sakin kullanmayı düşünüyorum (tabi benim huysuz virjin tahrik etmezse) daha önce 1,3 dizel comboyla hiç yakıt eklemeden 1 depo ile gidip gelmiştim. ama combo lamba yanınca 46 litre alıyordu. bu 44,5 alıyor. tabi combodan çok az yakıyor. combo uzun yolda sakin 5 civarı yakıyordu. focus geçen eskişehir yolunda 115-120 ve spor kullanımla 4,6 yakmıştı. bende merak ediyorum. az tüketim testi yapacağım ama, 90 la gidipte motordan küfür yemeye niyetim yok :biggrin:

Yorum bağlantısı
Murat Çeviren

bana bir hafta sonra bir kayseri gözüktü. gündüz yol gidip akşam varacağım, gece yatıp sabah tekrar döneceğim. yani tam teste uygun. cc ile 100 e bağlayıp sakin kullanmayı düşünüyorum (tabi benim huysuz virjin tahrik etmezse) daha önce 1,3 dizel comboyla hiç yakıt eklemeden 1 depo ile gidip gelmiştim. ama combo lamba yanınca 46 litre alıyordu. bu 44,5 alıyor. tabi combodan çok az yakıyor. combo uzun yolda sakin 5 civarı yakıyordu. focus geçen eskişehir yolunda 115-120 ve spor kullanımla 4,6 yakmıştı. bende merak ediyorum. az tüketim testi yapacağım ama, 90 la gidipte motordan küfür yemeye niyetim yok :biggrin:

Hız sabitleyici yerine gaza basarak gitsen hem daha az yakarsın hem de sıkılmazsın. Tabi keyif senin.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Hız sabitleyici yerine gaza basarak gitsen hem daha az yakarsın hem de sıkılmazsın. Tabi keyif senin.

rampada evet, ama düz yolda biraz gözlemledim, cc benden az yakıyor. gerçi hiç uzun bir yolda denemedim. eğer siz denediyseniz ve cc daha fazla yakıyor diyorsanız, bu sefer öyle gideyim. samsun-kayseri arası iniş çıkış bol çünkü...yolun ancak üçte biri cc ye müsait...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Cc neden daha çok yaksın ki? Manuel kullanımda hangi devir ve hızda gidiyorsanız o kadar yakıt tüketilir..fark sadece yol şartlarında ortaya çıkar ,daha küçük viteste çıkacağınız rampada cc büyük viteste durduğu için daha çok yakar mesela...CC sayesinde 1100 km yol gittim, istanbulda trafikte 1 saatte yorulduğum kadar yorulmadım.Allah bulandan razı olsun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

son depo sonuçlarım. karışıktır. 675 km eskişehir-samsun(cc ile 100-115-120, çevre yolunda 60 km boyunca 150, rampa yukarı cc ile 115), 312 km samsun-atakum ş.içi...

eskişehirden samsuna indiğimde,

km>675

ort. tük>4,0

ort. hız>85

samsunda 312 km ş.içi devam ettiğimde(normalde ş.içi ort. hız 26-32 arası gezer)

km>987

ort. tük>4,3

ort. hız>66

gelelim gerçek depo verisine...uyarı ışığı 163 km kala yandı, ışık ile 50 km civarı kullandım. 46,46 litre aldı. 46,46/987*100=4,7 litre yapar. yani benim araçta son bilmem kaç depoda olduğu gibi, gerçek veri yol bilgisayarından 0,4 litre daha fazla...artık otomatiğe bağlandı. yol bilgisayarındaki değere direk 0,4 litre ekliyorum.

Cc neden daha çok yaksın ki? Manuel kullanımda hangi devir ve hızda gidiyorsanız o kadar yakıt tüketilir..fark sadece yol şartlarında ortaya çıkar ,daha küçük viteste çıkacağınız rampada cc büyük viteste durduğu için daha çok yakar mesela...CC sayesinde 1100 km yol gittim, istanbulda trafikte 1 saatte yorulduğum kadar yorulmadım.Allah bulandan razı olsun :)

katılıyorum ama, cc rampada insanı tahrik ediyor. nasıl olsa tork bol diye rampayı cc 120 ile çıkıyorum ama, mazotun canına okuyor. rampaya dalınca ya - tuşuyla azar azar indirmek lazım, ya da rampaya sarınca kontrolü ayağa bırakmak lazım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

şimdi gelelim asıl soruma...ben bu araç ile ve 46,46 litre ile, uzun yolda, cc 100 ile, birde rampalarda motoru sıkıştırmadan, hız indirerek kaç km yaparım.

312 km ş.içi yaptım(ort.hız 26-32), 675 km ş.dışı, ort hız 85 idi.(toplam 987 km yaptım) yazdığım gibi rampalarda mazota acımadan cc ile çıkabildiğim hızda...bir iki defa 200 kaptırdım. ankara çevre yolunda 150 devam ettim. normal seyir hızım da, meskun mahaller hariç 100-110-115-120 idi cc ile...iyi basmışsın, neden ortalama hız düşük diyen olursa, şunu söyleyeyim:sigara molalarında aracı hiç stop etmedim, diğer molalarda ise araç 1 dk. çalışmadan stop etmedim. çok sık mola verdim, onun için ortalama hız düştü.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Ben de bugün fulledim.

Tamamı şehiriçi (istanbul) sabah 6 akşam 6 km kullanımım var.

Aşırı dikkat etmedim, klima çoğunlukla açıktı.

Kırımızı ışık yandıktan sonra 7-8 km kullandım. Alınan yakıt 45,782 lt (tam dolum), yaptığım yol 692,7 km...

Yani 100 kmde 6,6 lt...

Ekonomik kullanımı öğrendim galiba...

8,3 litrelerden 6,6 lara indirmek bence mükemmel...

Yaklaşık %25 daha az tüketiyorum.

Teşekkürler Ruhan hoca, teşekkürler fordclub...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ben de bugün fulledim.

Tamamı şehiriçi (istanbul) sabah 6 akşam 6 km kullanımım var.

Aşırı dikkat etmedim, klima çoğunlukla açıktı.

Kırımızı ışık yandıktan sonra 7-8 km kullandım. Alınan yakıt 45,782 lt (tam dolum), yaptığım yol 692,7 km...

Yani 100 kmde 6,6 lt...

Ekonomik kullanımı öğrendim galiba...

8,3 litrelerden 6,6 lara indirmek bence mükemmel...

Yaklaşık %25 daha az tüketiyorum.

Teşekkürler Ruhan hoca, teşekkürler fordclub...

teşekkürler Turkay hocam...maharet sizde...bu ara pek görünmediniz. sizin çift ayak kullanan otomatikçi hocanım ne oldu? konuya yazmamışsınız.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Hocam senin bu az yakma sevdan yüzünden focus intihar edecek gibime geliyor..Psikolojisi bozuldu zavallının.. Mazotu gıdım gıdım veriyosun ,üstünde geliştirmediğin deneme tekniği kalmadı,ışıklarda yavaş kalkıyosun, ciğerleri kurumlanmış ta olabilir üstelik. Bari şu uzun yolda bolluk görsün garibim.. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Hocam senin bu az yakma sevdan yüzünden focus intihar edecek gibime geliyor..Psikolojisi bozuldu zavallının.. Mazotu gıdım gıdım veriyosun ,üstünde geliştirmediğin deneme tekniği kalmadı,ışıklarda yavaş kalkıyosun, ciğerleri kurumlanmış ta olabilir üstelik. Bari şu uzun yolda bolluk görsün garibim.. :D

namıssız çok kaprisli canıııım...huysuz virjin adını taktım ona...yok o firmanın mazotunu yakmam, öskürtüyo(sabahları öskürük taklidi yapıyo), yok mazotum azaldı bana mazot al(163 km de lamba yakıyo, elin focusu 80 de yakıyo, onların canı-deposu- yok mu :tongue: ), yok bu yol çok güzelmiş 200 bassana... karnını doyurup bıcı bıcı yaptırdım, geviş getiriyo şimdi garajda... kurum yok, olsa fazla yakar, çekiş süper, 4.vites 1800 devir anlık 2,5 civarı yakıyo, aldığımda da öyleydi. katkısını würthünü hiç eksik etmiyom, hiç bi arabama bu kadar özenmedim. bunda da kurum olursa, keserim würthü, veririm bi tane baca-sil, görür örekesini... :biggrin:

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...