Ruhan Sorgun 6 Mayıs 2012 Paylaş 6 Mayıs 2012 Herkese iyi akşamlar, Haftasonu İstanbul-Ankara seyahatim oldu. Ayağımın tozuyla yazıyorum. Bir süredir İstanbul şehir içi trafiğinde tüketimini ortalama 7,5 litre gösteren Focus''un uzun yolda sabit bir hızda ne kadar tükettiğini uzun bir aradan sonra yeniden test etmeye karar verdim. Yaklaşık 900 km toplam güzergah boyunca yol bilgisayarına göre ortalama 4,5 litreyi yakaladım, bir süre 4,4 l olduğunu da gördüm. Bu tüketimin altına ise inemedim. Klima yol boyunca açık ve otomatik modda idi. Hızı ise 100 ila 110 arasına sabitledim, nadir bazı sollamalar için 120'ye çıktım. Araba ise 79.000 km'e geliyor. 1.6 TDCI'yi bilen ve/veya kullanan arkadaşlar, sizce bu değerler normal midir, iyi midir yoksa kötü müdür? Lastik basınçları normal düzeyde idi, arabada tek ben vardım, ağırlık olarak da toplam 25-30 kiloluk iki çanta. 1.6 TDCI'ciler şehir içi tüketimlerini de yazarlarsa sevinirim. klimayla beraber 110 km hız için 4,5 bana normal gibi geldi. bunda ankara şehir içide vardır. ben klimayla hiç otoban yolculuğu yapmadığım için henüz, kesin konuşamıyorum. tabi yol bilg. ile gerçek tüketim arasındaki fark da önemli... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Yeni rekorum: 611 km yol yapıldı. Bunun 50 km si 4.5. vites uzun yol sayılır. Geri kalan eski güzergahım. Alınan mazot, 39,36 lt... Yani: 39,36 / 611=6,44 lt/100km... 7 litrenin altına inemem diyordum, demek ki dikkat edilince oluyormuş... Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Mersin Ankara yolunda şu an ilerliyorum. Direksiyonu devrettim. Ankaraya 100 km kala şu anki tüketim 4 lt/100 km. BU arada otoyolda ve bölünmüş yolda 100-120 km/h arasında kullandım. Ayrıca rakım da 1000 metre. Büyük ihtimal dönüş yolunda tüketim daha da düşecektir. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Mersin Ankara yolunda şu an ilerliyorum. Direksiyonu devrettim. Ankaraya 100 km kala şu anki tüketim 4 lt/100 km. BU arada otoyolda ve bölünmüş yolda 100-120 km/h arasında kullandım. Ayrıca rakım da 1000 metre. Büyük ihtimal dönüş yolunda tüketim daha da düşecektir. yakıt aldığınız zaman, yol bilg. ile gerçek tüketim değerlerinizi de paylaşırsanız, seviniriz. Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Periyodik bakım, EGR iptali ve Carbon Clean sonrasında ben de ev ve iş arasındaki tüketimimi test etmek istedim. Üsküdar'dan Bahçeşehir'e 50 km'lik bir rotam var. Normalde sabah saatlerinde ağırlıklı olarak 120 km ile otobandan gidiyorum. Böyle kullandığımda, işe vardığımda ortalama tüketim 5,1 lt oluyor. Bugün aynı güzergahta çok zor dayansam da, CC ile hızımı 80 km'de sabitleyip gittim, ortalama 3,5 lt oldu. Açıkçası aracımın bu kadar az tüketebileceğine inanmazdım. Focus hızlı giderken bile bunu hissettirmediği için, 80 km ile gitmek hiç gitmemek gibiydi, bunu da itiraf etmek isterim Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Periyodik bakım, EGR iptali ve Carbon Clean sonrasında ben de ev ve iş arasındaki tüketimimi test etmek istedim. Üsküdar'dan Bahçeşehir'e 50 km'lik bir rotam var. Normalde sabah saatlerinde ağırlıklı olarak 120 km ile otobandan gidiyorum. Böyle kullandığımda, işe vardığımda ortalama tüketim 5,1 lt oluyor. Bugün aynı güzergahta çok zor dayansam da, CC ile hızımı 80 km'de sabitleyip gittim, ortalama 3,5 lt oldu. Açıkçası aracımın bu kadar az tüketebileceğine inanmazdım. Focus hızlı giderken bile bunu hissettirmediği için, 80 km ile gitmek hiç gitmemek gibiydi, bunu da itiraf etmek isterim ama focusunuz 80 le hiç gitmeden bile sizi iş yerinize ulaştırdı değil mi? Yorum bağlantısı
Murat Erdoğan. 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Aracımın bakım zamanı geldi yağ ve filtre değişimi yaptıracağım.Aracım neredeyse hiç şehirler arası yol görmüyor.Hep şehir içinde kullanıyorum 4-5 km lik mesafelerde gidip geliyorum genelde de dur kalk şeklinde oluyor.100 kmde 7.0 ile 7.5 arasında oynama yapıyor.Bakımdan sonra bunun düşeceğini umut ediyorum.Şehir içinde yakıt tüketiminde düşüş sağlamak için nelere dikkat etmeliyim ve vites değiştirme aralığım kaç bin devirden kaç bine olmalı ? Yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 2000 devirden yukarısı yokmuş gibi davran. Araç, gazına basılmadan gideceği bir yoldaysa, gazına basma... Başka bişey yapmana gerek yok... Aracımın bakım zamanı geldi yağ ve filtre değişimi yaptıracağım.Aracım neredeyse hiç şehirler arası yol görmüyor.Hep şehir içinde kullanıyorum 4-5 km lik mesafelerde gidip geliyorum genelde de dur kalk şeklinde oluyor.100 kmde 7.0 ile 7.5 arasında oynama yapıyor.Bakımdan sonra bunun düşeceğini umut ediyorum.Şehir içinde yakıt tüketiminde düşüş sağlamak için nelere dikkat etmeliyim ve vites değiştirme aralığım kaç bin devirden kaç bine olmalı ? Yardımcı olursanız sevinirim. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Aracımın bakım zamanı geldi yağ ve filtre değişimi yaptıracağım.Aracım neredeyse hiç şehirler arası yol görmüyor.Hep şehir içinde kullanıyorum 4-5 km lik mesafelerde gidip geliyorum genelde de dur kalk şeklinde oluyor.100 kmde 7.0 ile 7.5 arasında oynama yapıyor.Bakımdan sonra bunun düşeceğini umut ediyorum.Şehir içinde yakıt tüketiminde düşüş sağlamak için nelere dikkat etmeliyim ve vites değiştirme aralığım kaç bin devirden kaç bine olmalı ? Yardımcı olursanız sevinirim. bu konunun 634. mesajında sorularınızın hepsinin cevabı var. aynı zamanda vakit bulunca konunun tamamını okursanız,(az yakan arkadaşların taktiğini uygularsanız) yakıt tüketiminizin nasıl düştüğüne şaşıracaksınız. 1 Yorum bağlantısı
Murat Erdoğan. 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 2800 devirin altında vites değiştirmiyordum sanırım yakıt ekonomisini bu yüzden olumsuz yönde etkiliyorum.Dip gaz yapmadan 2000-2200 devir arası vites değiştirerek sakin sakin kullanmaya çalışacağım.Sonuçları tekrar buradan belirtirim.Yardımlarınız için teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 2800 devirin altında vites değiştirmiyordum sanırım yakıt ekonomisini bu yüzden olumsuz yönde etkiliyorum.Dip gaz yapmadan 2000-2200 devir arası vites değiştirerek sakin sakin kullanmaya çalışacağım.Sonuçları tekrar buradan belirtirim.Yardımlarınız için teşekkür ederim. okuduklarınızı uygulayıp, 1 depo ile yaptığınız kilometreyi görünce, birileri deponuza mazot eklemiş gibi olacaksınız. 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 (düzenlendi) Hayret son 25-30 mesajdır 2000 devirde vitesmi değiştirilir diyen yok Herkes benim gibimi kullanmaya başladı yoksa yüksek devirden bahsedenler artık tüketim bölümünü önemsememeyemi başladılar... 9 Mayıs 2012 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 "Dizel araçları yüksek devirde kullanmak gerekir." Klişe sözü acaba yalan mı çıktı? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Devir ekonomi devri. Az yaktırmak için ne gerekiyorsa o yapılıyor artık... Yüksek devir ve performans isteyenler benzinli alsın... Hayret son 25-30 mesajdır 2000 devirde vitesmi değiştirilir diyen yok Herkes benim gibimi kullanmaya başladı yoksa yüksek devirden bahsedenler artık tüketim bölümünü önemsememeyemi başladılar... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 9 Mayıs 2012 Paylaş 9 Mayıs 2012 Devir ekonomi devri. Az yaktırmak için ne gerekiyorsa o yapılıyor artık... Yüksek devir ve performans isteyenler benzinli alsın... yok yok,performans isteyende dizel alsın. benzinlinin 4000 devirde bulamadığı torku ben 1800 devirde yakalıyorum. helede rampada tüm benzinliler arka tamponumu ezberlediler. yüksek devire gelince, insanların alışkanlıklarını yıkmak kolay olmuyor. insanlar mantığa, tekniğe, bilime değil de alışkanlıklarına önem veriyor. bu devirde hala boşa atınca yakıt tasarrufu yaptığını sanan insanlara bu devir işini anlatamazsın. onlar yine basarlar, sonrada turboyu, bilmem nereyi kucaklarına alıp, bu arabalarda kronik bilmem ne arızası var derler. kimse kendine bir şey sürdürmüyor Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 "Dizel araçları yüksek devirde kullanmak gerekir." Klişe sözü acaba yalan mı çıktı? Öyle bir laf varmıydı ? Varsada külliyen palavra. Devir lazım olsaydı yeni TDCİ motorda 3600 dd 115 hp yapmazlardı. Eskisinde 4,000 dd 109 yada 110 du.Optimum Tork başlangıç değeri alt devirlere doğru devamlı iniyor. Yüksek devir isteyen benzinli alır hemde turbosuz olanını... Benim araba remap yaptırdıktan sonra tork 300 civarına çıktı.Cvt 1500 lerde vites büyütürken şimdi 1250 lere indi. 1250 dd da 65-70 ile gidiyor düz yolda yol bilgisayarı anlık 2,5 falan gösteriyor ama ben normal olarak 5,5-6 litrelerde geziyorum.O kadar yavaş gidince çabuk yaşlanıyorum Vw benzinli tsi motor +dsg 1500 dd lerde çok rahat gidiyor...4+4,5 litre civarında tüketimi oluyor... Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 ama focusunuz 80 le hiç gitmeden bile sizi iş yerinize ulaştırdı değil mi? Bilmiyorum Ruhan Bey, sıkıntıdan bayılmışım Şaka bir yana tabii ki ulaştırdı ama İstanbul'da 80 km gibi sabit bir hızla, en sağ şeritte bile gitmek isteseniz mümkün olmuyor. Arkadan gelip selektör yapan, dibinize girip psikolojik baskı yapmaya çalışan mı dersiniz, hepsi var. Adam sol şerite geçip gitmektense sizi hızlanmanız için zorluyor. Tabii bir de işin keyif kısmı var, açıkçası ekonomi güzel birşey ama ben hız sınırları dahilinde kullandığımda aracımdan daha fazla keyif alıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 Öyle bir laf varmıydı ? Varsada külliyen palavra. Devir lazım olsaydı yeni TDCİ motorda 3600 dd 115 hp yapmazlardı. Eskisinde 4,000 dd 109 yada 110 du.Optimum Tork başlangıç değeri alt devirlere doğru devamlı iniyor. Yüksek devir isteyen benzinli alır hemde turbosuz olanını... Benim araba remap yaptırdıktan sonra tork 300 civarına çıktı.Cvt 1500 lerde vites büyütürken şimdi 1250 lere indi. 1250 dd da 65-70 ile gidiyor düz yolda yol bilgisayarı anlık 2,5 falan gösteriyor ama ben normal olarak 5,5-6 litrelerde geziyorum.O kadar yavaş gidince çabuk yaşlanıyorum Vw benzinli tsi motor +dsg 1500 dd lerde çok rahat gidiyor...4+4,5 litre civarında tüketimi oluyor... Aman Fatih abi böyle şeyler yazmayasın sonra seninle alay ederler Nerelerdesiniz özledik vallahi ? Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 (düzenlendi) Yer : Ankara trafiği (Motor soğukken yol yapma, sürekli dur kalk ve yoğun trafik, yokuş inme ve çıkma, Günde ortalama 15km gidiş 15 km geliş) Sürüş stili : Ruhan abi sitili ( yeni yeni öğreniyorum ) Tüketilen Yakıt : 45,830 litre Gidilen yol : 725 km Litre Fiyatı : 3,92 Yol bilgisayarı ortalama yakıt : 6,7 lt Yol bilgisayarı ortlama hız :19 km/h Depo fulleme ile hesaplanan 100km de yaktığı yakıt : 6,3214 lt Depo fulleme ile hesaplanan 1 km de yaktığı yakıt : 0,2478 TL Tüketilen Yakıt : 46,287 litre Gidilen yol : 668,5 km Kalan mesafe : 45km Litre Fiyatı : 3,83 Yol bilgisayarı ortalama yakıt : 7,1 lt Yol bilgisayarı ortlama hız :20 km/h Depo fulleme ile hesaplanan 100km de yaktığı yakıt : 6,9240lt Depo fulleme ile hesaplanan 1 km de yaktığı yakıt : 0,2651 TL aynı pompa ve ilk atış hesabı. ani ivmelenme oldukca çok. 10 Mayıs 2012 tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 Aman Fatih abi böyle şeyler yazmayasın sonra seninle alay ederler Nerelerdesiniz özledik vallahi ? Valla ben onun yalancısıyım. Benim arabanın bilgisayarıda her zaman yalan söylüyor. Remap'ten sonra yalancılık dahada arttı Bend sizleri özlemişim... Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 yakıt aldığınız zaman, yol bilg. ile gerçek tüketim değerlerinizi de paylaşırsanız, seviniriz. Dönüşte ölçtüm. 1037 km lik yolda 37 lt yakıt harcaddım. Yol bilgisayarında ise ortalamatüketim 3,5 lt/100 km. Yalnız gidişte otoyolda 110 -120 ile, diğer yollarda 100-110 ile gittim. Dönüşte acelem olmadığı için biraz daha yavaş 80-90 ile kullandım Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 bencede bir hesap hatası var gibi. samsun-ordu-samsun, tamamen düz ve bölünmüş yol, neredeyse sıfır eğim, meskun mahalleri 4.vites 60-70 le geçtiğim için (2,8 civarında yakıyor)toplamda yol bilg. 3,5 gerçek 3,76 yaktım. ama mersin-ankara(sıfırdan 900 metreye tırmanış)arası 4 litre ile gidilmiş. bu mükemmel bir değer. mersin-ankara arası 4 gösterip dönüşte 3,5 a düştüğüne göre bu seferde dönüşte 3 litre yaktı ki, ortalaması 3,5 oldu. her ne kadar ankaradan 900 metreden mersine sıfır rakıma inilsede bu yolda hiç mi rampa yoktu, viraj yoktu. birde 100-110 ile gidilmiş. benim araç 110 ile anlık 4-4,5 arası yakıyor. eğer hesap hatası yok ise sarı mayoyu Murat beye devredip, kendisinden taktik öğreneceğiz demektir. Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 Dönüşte depoyu fulleterek 37 litre yakıt aldı hem de başa kadar. Gidişte acelem vardı dönüşte ise her ne kadar genelde 80-90 ile gitsem de mümkün olduğu kadar 80 km /h ile gitmeye çalıştım. Hatta sırf yavaş gidip tüketim hedefini düşüreyim diye dönüş yolunda otoyola bile Pozantıdan giriş yaptım. Rakım farkı ve hız farkı zaten aradaki farkı karşılar. Yol bilgisayarı ile konulan yakıt birbirini destekliyor zaten. Daha önce de yol bilgisayarını test etmiştim. Düşük tüketim yapmamın nedeni aynen ağır araçlar gibi kalkışı çok yavaş yapmamdandır. Yolun tek şerit olduğu çalışmanın olduğu bir yerde arkamdaki kamyonun bana selektör ve el kol işareti yaptığını bile hatırlıyorum. Yazdıklarımı takip edenler bilirler. 30 tane ışıklı kavşağın bulunduğu Mersin-Anamur yolunda yine gidiş dönüşte 3,5 lt/100 km ile yolu tamamlamıştım. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 12 Mayıs 2012 Paylaş 12 Mayıs 2012 (düzenlendi) yani Ulukışla'dan başlayarak, Pozantıdan aşağıya Tarsus düzlüğüne kadar, otobandaki bir kaç rampa dışında hiç gaz pedalına dokunmadım mı diyorsunuz? o yoldan bir kaç kez geçtim ama, şimdi karakterini tam hatırlayamıyorum. onun için tam fikir belirtemeyeceğim. benim şöyle bir tespitim var: yakıt tüketimi açısından düz yol ile iniş çıkışlı yolun farkı şudur. düz yolda (sıfır eğim) 5.vites 80 km ile, havada 20 derecenin üstündeyse, klimasız ve ön cam 2 parmak açık, anlık tüketim 2,3 ile 3 arasında gezer. ortalaması 2,7 diyelim. aynı yol iniş çıkışlı ise, çıkarken ne yaparsanız yapın, eğime bağlı olarak anlık 8 ile 15 arasına yükseliyor. ortalamasını 11 alalım. inişte ise kesinlikle sıfır yakamıyorsunuz, çünkü eğim azaldığında bazen azda olsa gaza dokunmak gerekiyor. sıfır olduğunu kabul edelim. çıktığımız kadar indiğimizide kabul edelim. yolun yarısı düz yarısı çıkış-iniş diyelim. düzlükte 2,7 yaktık. çıkışlarda ortalama 11 yaktık, inerken sıfır yakınca ortalaması 5,5 olur. düz yol ile çıkış-inişinde ortalamasını alırsak 4,1 yapar. yalnız dikkat edin, kalkış ile varış arasında rakım farkı yoksa böyle olur. sıfır rakımdan sıfır rakıma düz yolda 2,7 yakarken, yine sıfırdan sıfıra, yolun yarısı iniş-çıkış ise 4,1 civarı yakarsınız. bu tüm bunlar şartlar optimum ise gerçekleşir. bana mersinden pozantıya tırmanınca yakıt ortalaması kaç oluyor, onu söylerseniz, daha etraflıca değerlendirme yaparız. ancak şuda bir gerçek, murat beyin değerlerine baktım. ve hata payınıda koydum. yinede mükemmel bir değer ortaya çıkıyor. artık bundan sonra murat beyden vites değiştirme devrini, rampaları kaçıncı vites hangi devirde çıktığını soracağız. kendisi zaten ağır vasıta gibi hızlandığını(bende zaten bunun çok önemli olduğunu defalarca ifade ettim) belirtmiş. diğer sorularında cevabını alırsak, petrol şirketlerinin canına okuyacağız 12 Mayıs 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 12 Mayıs 2012 Paylaş 12 Mayıs 2012 şimdi internetten baktım. tarsustan pozantıya yaklaşık 80 km boyunca 400 metre civarında tırmanılıyor. oradanda ankaraya 900 metreye tırmanılıyor. yani ilk önce sıfırdan 400 rakıma 80 km tırmanış, sonrada 400 rakımdan 900 rakıma 385 km tırmanış...ve tüm bunların ortalaması 4 litre...gidiş-dönüşün ortalaması ise 3,5 litre...ben murat beyin aracının yaş ve km sini merak ettim. sadık bey ne diyorsun, satıp murat beyin aracından alalım mı? aman Ruhan hocam ya, yok mazot yakmasın, hadi 3,5-4,5 ortalama ile rekor kırayım diye 550 km. yolu şahsım adına kendimi ve arabamı kasa kasa gidecek olduktan sonra ne edeyim ben 109 beygirlik 1,6 tdci arabayı. kalkışta gaza basmadıktan ve motorun sesini duymayıp, torkun gücünü hissetmedikten sonra öyle de araba sürmenin tadı keyfi mi kalır Allah aşkına. dünya ya kaç kez geleceğiz, şunun şurasında geri kalan ömrümüzün matematiksel hesabı geride kalandan çok daha kısa değil mi zaten? varın keyfini çıkartmaya bakın... ya sadık bey, benimde kanıma girdin zaten, siz öyle dedikçe bende bastım gaza, şimdide tadını aldım, ayağımı gazdan çekemiyorum. ş.içi 4,5 yakarken 4,8-4,9 lara çıktım. ne diyeyim, gerçekten torku hissederek kullanmak çok zevkli...yalnız bu gidişle yolda araç kullananlar, focusu sadece arka tamponundan tanıyabilecek 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts