Ali Eren 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 Mersin-K.Maraş arası 280 km. 200 km otoban 60 km duble yol. yolun yarısında klima açık. ortalama hız 85 yol big. ortalama yakıt 4.2 lt depoya würth eklediğim için henüz fulleme yapamadım. 2 Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 evet saçmalama devam ediyor. bugün yakıt aldım. depo tam yarıdaydı. gerçi 24 litre aldı, az mazot alınca hata payı daha yüksek olur. pompada aynı pompa değil ama yinede değerleri paylaşayım. yol bilg. ort. tüketim 4,6 yol bilg. ort. hız 34 yapılan km 462 alınan litre 24 gerçekleşen yakıt ortalaması 5,2 gördüğünüz gibi yol bilg. ile gerçek yakıt arasında 0,6 litre fark var. bu fark eskiden 0,1 litre idi. her depoda arttı.0,2 oldu 0,4 oldu şimdide 0,6 yı gördük. tabi hep aynı pompadan alamıyorum onun etkisi ne kadar bilemem. yarın kısa bir karadeniz turuna niyetim var. würth alacak vaktim yoktu. istasyondaki katkılardan 15 liralık bir tane attım depoya faydası olur diye. bakalım bu depoda neler olacak. Ruhan hocam, sanırım aracın kilometre ve mazot alım sayısı çoğaldıkça yol bilgisayarı değişiklik gösteriyor gibi, geçen yazmıştım sizin tavsiye ettiğiniz gibi vites değişimlerini 2200 d/d 'da yapınca benim şehir içi tüketim 8 litre'den 7 litre'ye düşmüştü, ama mazot alıp hesap yapınca 6,5Lt / 100 Km hesap çıktı. Yani yol bilgisayarı ile hesap arasında 0,5 litre gibi bir farklılık oluşuyor, oda nedendir anlayamadım sanırım sizin anlatmak istediğinizde aynı şekilde ; dediğim gibi Ford işte ne zaman ne yapacağı belli olmuyor ama yinede bence segmentindeki en baba araç. ( I love my Focus ) 2 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 Katkı kaç mililitre? Sonraki ölçümde bunu da ilave etmezsen sonuç yine yanlış olur... evet saçmalama devam ediyor. bugün yakıt aldım. depo tam yarıdaydı. gerçi 24 litre aldı, az mazot alınca hata payı daha yüksek olur. pompada aynı pompa değil ama yinede değerleri paylaşayım. yol bilg. ort. tüketim 4,6 yol bilg. ort. hız 34 yapılan km 462 alınan litre 24 gerçekleşen yakıt ortalaması 5,2 gördüğünüz gibi yol bilg. ile gerçek yakıt arasında 0,6 litre fark var. bu fark eskiden 0,1 litre idi. her depoda arttı.0,2 oldu 0,4 oldu şimdide 0,6 yı gördük. tabi hep aynı pompadan alamıyorum onun etkisi ne kadar bilemem. yarın kısa bir karadeniz turuna niyetim var. würth alacak vaktim yoktu. istasyondaki katkılardan 15 liralık bir tane attım depoya faydası olur diye. bakalım bu depoda neler olacak. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 (düzenlendi) İstanbul dan izmire giderken şehir dışı yakıt sarfiyatımız ve izmir şehir içi şu şekilde oldu. 1 Depo hesabıdır Lastikler : 205/50/17 Ağırlık : Şöför dahil 250kg Gidilen Mesafe: 930km Yakıt: 52.5lt Ortalama tüketim: 5.6lt/100km Otoyollarda 140-200km arası hızlar, bölünmüş yollarda 100-120km arası hızlarda kullandık. İstanbul - Yalova arası ortalama tüketim : 6.4lt/100km Yalova - İzmir arası ortalama tüketim : 4.6lt/100km İzmirden dönüşte aynı depo ile devam ettik karacabey civarında yeniden mazot aldık 1 Mayıs 2012 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 Katkı kaç mililitre? Sonraki ölçümde bunu da ilave etmezsen sonuç yine yanlış olur... evet turkay hocam, zaten böyle bir ayrıntıyı görmeyi sizden başkasından beklemezdim. 500 ml idi katkı ve 23,5 litre mazot almıştım. onuda ilave ederek 24 litre dedim zaten, dikkatiniz için teşekkürler. özellikle az km yapıp hesap yaparsanız 0,5 litre çok hatalı sonuç çıkarır. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 (düzenlendi) bugün 1 mayıs tatilinden faydalanarak, arkadaşlarla iki araç ordu ya gittik. geze geze gittik, dura dura gittik. aralık bulduğumda 110-115 cc ile gittim. arada 100 cc yaptım.meskun mahallerden geçerken kiminde 20-30, kiminde 30-40, kiminde 50-60 yaptık.o biraz yavaş gittiği için ben bir normal gittim, bir 4.vitese atıp 60-70 yapıp onu bekledim. birde karadenizliler bilir, bu yolda çok tali yol, kavşak, meskun mahal vardır. 1 dakika boyunca sabit hızda gitmeniz çok zordur. giderken eski bolaman virajlarından gittik, bariyer yok evler bazen yola sıfırdır, yani öyle hızı sabitleyip dakikalarca 100 ile gidecek bir pozisyon yok. sürekli 60 ile 110 arasında hızlanıp yavaşlamadır, onun için ortalama hız düşüktür. gerçi iyi oldu, 63 km de zaten tamda araçların şehirler arası katalog değerinin hesap edildiği km. samsuna gelince aynı pompadan yakıt aldım. 13 litre yakıt aldı. yani yol bilg. değeri 3,5 iken gerçek tüketim 13/346*100=3,76 litre oldu, buda bir aracın optimum kullanıldığında katalog değerini yakabildiğini gösteriyor. hatta bugün ben tek araç olsaydım birde 1 mayıs tatili olmasaydı, rahat 3,76 dan 3 e doğru yaklaşırdım. yol şartlarını ve iki araç gitmenin sıkıntılarını yazdım(arkadaşım nedensiz yavaşladığı için, gereksiz yere ayağımı çok gazdan çektim). hava sıcaklığı bile çok etkili, 25 derece civarı olsa daha az yakardı. lastik basınçları ön:35 arka:40 idi.gün içinde ortalama 19-20 derece idi. bilgi ve yorumlarınıza... 1 Mayıs 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 hakan kardeş hava filitresini takalı daha sadece 300 km oldu daha cok yeni ama genelde ölçüm yaptığım kilometrenin az olduğundan basediyor arkadaşlarım depoyu yeniden fulledim daha fazla yol yaparak tekrar ölçüm yapıcam. bakalım sonuc ne cıkacak aklımdaki diğer bir uygulama ise carbon clear yaptırmak. bunu istanbulda yapan iyi bir usta tavsiye edebilirmisiniz. Üstadlar haklı biraz fazla km de yapmak gerekiyor,80 yada 100 km ile bu tespit sizi yanıltabilir.carbon clean yaptırmak için forumumuzda ÇAĞLAR BAYUR abimiz ile görüşün her konuda desteğini esirgemiyecektir. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 635 km yol,karışık, depoyu fulleyerek ölçüm yaptım,km 0.230 yakıt tüketimi. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 işin ucunda sen olduktan sonra, ve konu yakıt ekonomisi ise değerler için çokta fazla söylenecek söz yok Ruhan hocam ama fotoğraflar gerçekten çok net çıkmış, onu da anti parantez belirtmeden geçemeyeceğim. anti parantez mi artı parantez mi ? 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 düzeltiyorum; artı parantez. Süha'cığım, senin başka işin gücün yok mu güzel kardeşim. halen 007 bondun etkisindesin her halde, hafiye gibi benim yazım hatalarımı takip edip duruyorsun be. Doğrusunu öğrenelim diye yazdım abi, malum sende yaştan ötürü oldukça fazla tecrübe vardır hatalı biliyorsam düzelteyim diye sordum Yorum bağlantısı
Osman Tekindemir 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 (düzenlendi) Üstadlar haklı biraz fazla km de yapmak gerekiyor,80 yada 100 km ile bu tespit sizi yanıltabilir.carbon clean yaptırmak için forumumuzda ÇAĞLAR BAYUR abimiz ile görüşün her konuda desteğini esirgemiyecektir. hafta sonu depoyu yine fullemiştim bakalım bu sefer 200 km yol yaptıktan sonra denemek istiyorum. insallah sonuc olumlu cıkar. hakan kardeş carbon clear hakkında hala kararsızım. ınternette biraz arastırdım olumsuz seyler soyleyenlerde var o yuzden aracın kmde ne yaktıgını tam öğrenip ona göre karar vermek istiyorum ilgin için teşekkür ederim. 2 Mayıs 2012 tarihinde Osman Tekindemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Şakir Öztürk 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 (düzenlendi) Bana fazla gibi geldi ümraniye - sultanahmet arası sabah akşam trafiğinde, yolunu buldum mu sıkıştırarak kullanmama rağmen 1 ay öncesinde hesapladığımda 23 kuruş falan yakıyordum. Aracım 2008 model 134.000 km de sedan dizel. 2 Mayıs 2012 tarihinde Şakir Öztürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Tekindemir 4 Mayıs 2012 Paylaş 4 Mayıs 2012 Bana fazla gibi geldi ümraniye - sultanahmet arası sabah akşam trafiğinde, yolunu buldum mu sıkıştırarak kullanmama rağmen 1 ay öncesinde hesapladığımda 23 kuruş falan yakıyordum. Aracım 2008 model 134.000 km de sedan dizel. 23 kuruş cok iyi şakir kardeş. ayrıca bende cenberlitaş'dayım sultanahmet'temi çalışıyosunuz... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 bugün sırf, yahu bu hoca nasıl bu kadar az yakıyor ş.içinde, biz niye bu kadar az yakamıyoruz diyen arkadaşlar için bir ş.içi testi yaptım. mesajlarımı okuyanlar bilir, benim güzergahım n ormalde biraz serbesttir. bölünmüş yol falan var. zaten ortalama hızımda 30-32 civarında gezer. bugün samsunun tam cıvcıvlı şehir içinde yol bilg. sıfırladım. 1 ve 2. vites dur kalk, yokuş çık, in, çok nadir 3 e at yaptım. trafik lambasında da bekledim, gaza basarken tüketimede dikkat etmedim. ortalama hıza bakmadım ama çok düşük olduğu garanti. ortalama tüketim ise 6,3 oldu. soğuk motorda devreye girince 6,5 i bile geçerdi. yani istanbul gibi yerde 6-7 li rakamlarda yakan arkadaşların tüketimleri gayet normal, içiniz rahat, mazotunuz bol olsun. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Ruhan hocam, Ben, İstanbulda şehiriçinde 8,3 yakarken sen Samsunda 5,2 lerden bahsettiğinde ve bunu şehiriçinde yakalıyorum dediğin zaman, beni depresyona sokmuştun. İstanbul ile Samsun'un şehiriçinin farklı olmasının büyük etkisi olduğunu ve güzergahın çok önemli olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Sen, nasıl az yaktığını detaylı anlattığında ben de denemeye karar vermiştim. Ve değelerimi sırasıyla 7,6 - 7,06 ya düşürdüm. Son depomda 7 nin altına ineceğim kesinleşti diyebilirim. Depoyu fulleyince paylaşacağım... yani istanbul gibi yerde 6-7 li rakamlarda yakan arkadaşların tüketimleri gayet normal, içiniz rahat, mazotunuz bol olsun. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 (düzenlendi) Ruhan hocam, Ben, İstanbulda şehiriçinde 8,3 yakarken sen Samsunda 5,2 lerden bahsettiğinde ve bunu şehiriçinde yakalıyorum dediğin zaman, beni depresyona sokmuştun. İstanbul ile Samsun'un şehiriçinin farklı olmasının büyük etkisi olduğunu ve güzergahın çok önemli olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Sen, nasıl az yaktığını detaylı anlattığında ben de denemeye karar vermiştim. Ve değelerimi sırasıyla 7,6 - 7,06 ya düşürdüm. Son depomda 7 nin altına ineceğim kesinleşti diyebilirim. Depoyu fulleyince paylaşacağım... haklısın hocam, hele birde ortalama hızlarımızıda karşılaştırmalarımıza eklersek, daha verimli olur düşüncesindeyim malumunuz, aynı şehirde yaşayanların bile çok farklı güzergahları olabiliyor. şehir istanbul ama, kullanılan yol, saat, eğim gibi çok önemli ve farklı parametreler var 5 Mayıs 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Bende yol bilgisayarı yok... Sabah 6 kmlik yolu 20-25 dakikada gidiyorum. Akşam farklı yolu kullanıyorum 15-20 dakikada evde oluyorum... yaklaşık 20 dakika üzerinden hesaplardak, ortalama hızım 18 km oluyor... haklısın hocam, hele birde ortalama hızlarımızıda karşılaştırmalarımıza eklersek, daha verimli olur düşüncesindeyim Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Bende yol bilgisayarı yok... Sabah 6 kmlik yolu 20-25 dakikada gidiyorum. Akşam farklı yolu kullanıyorum 15-20 dakikada evde oluyorum... yaklaşık 20 dakika üzerinden hesaplardak, ortalama hızım 18 km oluyor... samsunda aynı sizin yol güzergahınıza yakın kullanan arkadaşım var, ort. hızı 19 km, aracı 2010 tdci focus 90 lık yakıtıda 5,9 litre sizinki de ideal oluyor bir anlamda... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Benim sabah ve akşam yolum farklı. Sabah ilk 1,5 km yokuş (1.2. vites) çıkıyorum, sonrası inişli çıkışlı. Akşam 1 km yokuş( tamamı 1. vites) sonrası iniş çıkış son 1,5 km tam düz... samsunda aynı sizin yol güzergahınıza yakın kullanan arkadaşım var, ort. hızı 19 km, aracı 2010 tdci focus 90 lık yakıtıda 5,9 litre sizinki de ideal oluyor bir anlamda... Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Yer : Ankara trafiği (Motor soğukken yol yapma, sürekli dur kalk ve yoğun trafik, yokuş inme ve çıkma, Günde ortalama 15km gidiş 15 km geliş) Sürüş stili : Ruhan abi sitili ( yeni yeni öğreniyorum ) Tüketilen Yakıt : 45,830 litre Gidilen yol : 725 km Litre Fiyatı : 3,92 Yol bilgisayarı ortalama yakıt : 6,7 lt Yol bilgisayarı ortlama hız :19 km/h Depo fulleme ile hesaplanan 100km de yaktığı yakıt : 6,3214 lt Depo fulleme ile hesaplanan 1 km de yaktığı yakıt : 0,2478 TL 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Yer : Ankara trafiği (Motor soğukken yol yapma, sürekli dur kalk ve yoğun trafik, yokuş inme ve çıkma, Günde ortalama 15km gidiş 15 km geliş) Sürüş stili : Ruhan abi sitili ( yeni yeni öğreniyorum ) Tüketilen Yakıt : 45,830 litre Gidilen yol : 725 km Litre Fiyatı : 3,92 Yol bilgisayarı ortalama yakıt : 6,7 lt Yol bilgisayarı ortlama hız :19 km/h Depo fulleme ile hesaplanan 100km de yaktığı yakıt : 6,3214 lt Depo fulleme ile hesaplanan 1 km de yaktığı yakıt : 0,2478 TL hesaplama tekniği, ilan etme tekniği, şartlara göre oluşan yakıt tüketimi, hepsi tek kelime ile harika. tebrikler. Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 hesaplama tekniği, ilan etme tekniği, şartlara göre oluşan yakıt tüketimi, hepsi tek kelime ile harika. tebrikler. Üstad hocam sen olunca verdiğim veriler az bile bence Sence yakıt tüketimim nasıl? Yavaş yavaş yol bilgisayarındaki ort. yakıt düşüyor. Bugün 6.5 i gördüm. Sanırım senin verdiğin bilgiler ışığında sürüş stilimi düzeltiyorum. Tabi bunda yaptırdığım carbon clean ve sıfır Yokohama (yakıt tüketimi sağlayan BluEarth) lastikleriminde payı büyük. Birkaç depo sonra carbon clean dizel temizleme katkısını da koyacağım. Hedefim aracımla yapılabilen maksimum yakıt tasarrufunu yapmaktır. Tabi bunu yaparken aracımı da zevkle kullanıyorum. Bazen deneme amaçlı ve aracı korkak alıştırmamak için 160-170 yapıyorum çevre yolunda. 2. depo verileri bu ay sonuna yakın gelir. O veriler daha ayrıntılı olacak. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Üstad hocam sen olunca verdiğim veriler az bile bence Sence yakıt tüketimim nasıl? Yavaş yavaş yol bilgisayarındaki ort. yakıt düşüyor. Bugün 6.5 i gördüm. Sanırım senin verdiğin bilgiler ışığında sürüş stilimi düzeltiyorum. Tabi bunda yaptırdığım carbon clean ve sıfır Yokohama (yakıt tüketimi sağlayan BluEarth) lastikleriminde payı büyük. Birkaç depo sonra carbon clean dizel temizleme katkısını da koyacağım. Hedefim aracımla yapılabilen maksimum yakıt tasarrufunu yapmaktır. Tabi bunu yaparken aracımı da zevkle kullanıyorum. Bazen deneme amaçlı ve aracı korkak alıştırmamak için 160-170 yapıyorum çevre yolunda. 2. depo verileri bu ay sonuna yakın gelir. O veriler daha ayrıntılı olacak. tüketim gayet iyi, ana hedef, mümkün olduğunca yüksek vites, sabit hızda gitmek, araç kendi kendine gidebilecekken sabredip gaz basmamak. carbon clean de yaptınız mı tamamdır. sonrası tadından yenmez. bir düşünün, ortalama tüketiminiz 0,3 litre bile düşse, yıllık bakımınız bedavaya gelir ki, 1 litreden fazla düşüren var. hesap bu kadar basit. Yorum bağlantısı
Osman Dabanlı 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 tüketim gayet iyi, ana hedef, mümkün olduğunca yüksek vites, sabit hızda gitmek, araç kendi kendine gidebilecekken sabredip gaz basmamak. carbon clean de yaptınız mı tamamdır. sonrası tadından yenmez. bir düşünün, ortalama tüketiminiz 0,3 litre bile düşse, yıllık bakımınız bedavaya gelir ki, 1 litreden fazla düşüren var. hesap bu kadar basit. Doğru teşhis, doğru uygulama, doğru sürüş stili, ve mutlu son Tasarruf!!! Yorum bağlantısı
Mert Ender 6 Mayıs 2012 Paylaş 6 Mayıs 2012 Herkese iyi akşamlar, Haftasonu İstanbul-Ankara seyahatim oldu. Ayağımın tozuyla yazıyorum. Bir süredir İstanbul şehir içi trafiğinde tüketimini ortalama 7,5 litre gösteren Focus''un uzun yolda sabit bir hızda ne kadar tükettiğini uzun bir aradan sonra yeniden test etmeye karar verdim. Yaklaşık 900 km toplam güzergah boyunca yol bilgisayarına göre ortalama 4,5 litreyi yakaladım, bir süre 4,4 l olduğunu da gördüm. Bu tüketimin altına ise inemedim. Klima yol boyunca açık ve otomatik modda idi. Hızı ise 100 ila 110 arasına sabitledim, nadir bazı sollamalar için 120'ye çıktım. Araba ise 79.000 km'e geliyor. 1.6 TDCI'yi bilen ve/veya kullanan arkadaşlar, sizce bu değerler normal midir, iyi midir yoksa kötü müdür? Lastik basınçları normal düzeyde idi, arabada tek ben vardım, ağırlık olarak da toplam 25-30 kiloluk iki çanta. 1.6 TDCI'ciler şehir içi tüketimlerini de yazarlarsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts