Serdar Göktaş 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Örneğin, hafif eğimli uzun bayırlarda. Örnek olarak Aydın-İzmir otobanında Selatin tünelinin geçtikten sonra her iki yönde de boşa atmak daha az yaktırır. Zira viteste giderken, oluşacak kompresyon araca motor freni etkisi yapacaktır. Ancak boşta bu etki olmayacaktır. o zaman ankara istanbul otobanında tünelden çıktıktan sonra o tatlı ve uzun eğim boşta gidersek daha mı az yakacak? ben dizel araç aldığımdan beri hiç yokuş aşağı boşa atmadım. hep viteste gitti yavru 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 (düzenlendi) o zaman ankara istanbul otobanında tünelden çıktıktan sonra o tatlı ve uzun eğim boşta gidersek daha mı az yakacak? ben dizel araç aldığımdan beri hiç yokuş aşağı boşa atmadım. hep viteste gitti yavru tünelden onra evet 15 km boşta gidiyorum ben. çok dikkatli ve tetikte olmak lazım ancak. Tehlikeli. 30 Nisan 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 tünelden onra evet 15 km boşta gidiyorum ben. çok dikkatli ve tetikte olmak lazım ancak. Tehlikeli. evet orası çok tehlikeli ve hız yapmaya çok müsait bir yer olduğu için yokuşu gören orda basıyor. ama çok tehlikeli bir yer. bir daha ki ankara dönüşümde bunu deneyeceğim. gözümde anlık tüketim de olacak. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Yokuş aşağı boşa atarak, araç kendi halinde gaza basmadan gidebildiği kadar gidersen, rölantide tüketilen yakıt kadar tüketirsin. Ancak boşa almadan viteste gaza basmadan aracın kendi ataletiyle gidebildiği kadar gidersen bu esnada enjektörler tamamen kapanır ve hiç yakıt tüketmezsin. (1000 devirin altına inmediğin sürece bu böyle devam eder, devir 1000 in altına düştüğünde gaza basmamaya devam edersen stop etmeyi önlemek için enjektörler tekrar yakıt göndermeye başlar.) turkay abi gercekten tebrik ederim. 7,06 lt cok ıyı sonuc. ben arabayı cok sıkıstırmam yokus asagı genelde fırsatını buldukca bosa atarım. ama neden boyle bır sonuc cıktı anlamadım. şu dizel motor katkıları yada carbon clear hakkında bilgisi olan arkadaşlarım varmı? ne gibi sonuçlar aldılar paylaşan olursa cok sevinirim. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Tüketim konusu bir çok parametreye bağlıdır.Değerlendirmeyi en güzel kullanıcı yapar. Kısa mesafe kullanım,soğuk motor,devirli kullanım,devirsiz kullanım, yüklü kullanım, klima açık, duraklamalı kullanımlar yakıt tüketimini olumsuz etkiler. Bu kadar etken var iken 33 kuruşa çok yada az demek bence çok zor..Hava sıcaklığının bile etken olduğu yakıt tüketiminde en doğru netice aynı kullanım şartlarının tekrarlanması ve karşılaştırılması ile mümkün olabilir. Örneğin kendi aracımda yaptığım ölçümlerde kısa mesafede (gidiş dönüş soğuk motor 14 km yol yaparak) 7,6 lt ortalama yakalayabiliyorum şu an..Günde 45 km yaparak aylarca 6,4 lt ortalama ile de kullandım..Uzun yolda 4,2 lt ortalama ile 90 km hızda , 3,7 lt ile 80 km hız ile test etme fırsatım oldu..Bu değerler pompa ölçümleridir. Sözün özü tüketim değerleri bir çok parametreye bağlı olduğu için kişinin kendi denemeleri ile ölçülebilir ve değerlendirilir.. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Yokuş aşağı boşa atarak, araç kendi halinde gaza basmadan gidebildiği kadar gidersen, rölantide tüketilen yakıt kadar tüketirsin. Ancak boşa almadan viteste gaza basmadan aracın kendi ataletiyle gidebildiği kadar gidersen bu esnada enjektörler tamamen kapanır ve hiç yakıt tüketmezsin. (1000 devirin altına inmediğin sürece bu böyle devam eder, devir 1000 in altına düştüğünde gaza basmamaya devam edersen stop etmeyi önlemek için enjektörler tekrar yakıt göndermeye başlar.) peki viteste tünel sonrası kaç km gidersin gaza basmadan? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Hangi tünel? Tünelle nasıl bir bağlantısı var yazdığımın? peki viteste tünel sonrası kaç km gidersin gaza basmadan? Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Ölçümünüz sağlıklı değil. Bu şekilde bu kadar az km yaparak yaptığınız ölçümlerde aracınız hep fazla yakıyor çıkacaktır, bence şu anda sonucu kafanıza takmayın. Aynı istasyonda aynı pompada deponuzu pomp otomatik duruncaya kadar doldurttuktan sonra şöyle en az bir 200-250 km yol yapın, sadece hafta sonları biniyorsanız 3 hafta sonra ölçün mesela, ama gene aynı istasyondan ve aynı pompadan, hatta mümkünse aynı saatte alın. Şimdiye kadar kaç aracım olduysa hepsinde sizinki gibi az km yaparak yaptığım ölçümler bariz şekilde fazla çıktı, dolum farklarını tolere edemeyecek kadar az yol yapmış oluyorsunuz, bilginize . 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 (düzenlendi) Hangi tünel? Tünelle nasıl bir bağlantısı var yazdığımın? bolu tüneli. alakasını anlattı ya arkadaşlar. 30 Nisan 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Mehmet bey, Ben, her yerde olabilecek bir durumu anlattım... Önemli olan aracın viteste gazına basmadan gidebileceği bir yol olması. Gazına basılmadan araç gidemiyorsa, boştayken de gidemez zaten... Bu yol belki 100 m olur belki 1 km belki Bolu tünelinden sonra ki gibi 15 km... Aracın gazına basılmadan gidilecek mesafe uzadıkça tasarruf ta artar sadece... 15 km lik yolu ortalama 90 km hızla indiğimizi farzedelim. Süre 10 dakika olur... Boşta inersek 10 dk lık rölanti kadar yakıt tüketiriz. Viteste inersek hiç tüketmeyiz... Tünel sonrası ister boşta ister viteste olsun, eğimin fazlalığından dolayı araç her halükarda hızlanma eğilimlidir. Zaten eğimli yolda boşta inmek başlı başına risk almaktır. Sürücülük tekniği ve güvenlik açısından hatalı ve tehlikeli bir uygulamadır. bolu tüneli. alakasını anlattı ya arkadaşlar. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 (düzenlendi) Mehmet bey, Ben, her yerde olabilecek bir durumu anlattım... Önemli olan aracın viteste gazına basmadan gidebileceği bir yol olması. Gazına basılmadan araç gidemiyorsa, boştayken de gidemez zaten... Bu yol belki 100 m olur belki 1 km belki Bolu tünelinden sonra ki gibi 15 km... Aracın gazına basılmadan gidilecek mesafe uzadıkça tasarruf ta artar sadece... 15 km lik yolu ortalama 90 km hızla indiğimizi farzedelim. Süre 10 dakika olur... Boşta inersek 10 dk lık rölanti kadar yakıt tüketiriz. Viteste inersek hiç tüketmeyiz... Tünel sonrası ister boşta ister viteste olsun, eğimin fazlalığından dolayı araç her halükarda hızlanma eğilimlidir. Zaten eğimli yolda boşta inmek başlı başına risk almaktır. Sürücülük tekniği ve güvenlik açısından hatalı ve tehlikeli bir uygulamadır. Valla sizinle tartışmayacağım. Söyledikleriniz yanlış. Geçmiş konularda konuşuldu. Siz bildiğiniz gibi kullanın. Viteste 15 km yi inin gözünüzden öpeyim. 30 Nisan 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Benim ortalama değerlerim 6 ile 6.5 arası oynar istanbul şehir içi trafiğinde,sizin araç eğerki hesaplarınız bu şekilde net ise evet fazla yakıyor.bakımları beklemeksizin hava filtresini değiştirmenizi tavsiye ediyorum size.ve bunuda düzenli aralıklar ile her 4000-5000 km de değiştirin. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 evet saçmalama devam ediyor. bugün yakıt aldım. depo tam yarıdaydı. gerçi 24 litre aldı, az mazot alınca hata payı daha yüksek olur. pompada aynı pompa değil ama yinede değerleri paylaşayım. yol bilg. ort. tüketim 4,6 yol bilg. ort. hız 34 yapılan km 462 alınan litre 24 gerçekleşen yakıt ortalaması 5,2 gördüğünüz gibi yol bilg. ile gerçek yakıt arasında 0,6 litre fark var. bu fark eskiden 0,1 litre idi. her depoda arttı.0,2 oldu 0,4 oldu şimdide 0,6 yı gördük. tabi hep aynı pompadan alamıyorum onun etkisi ne kadar bilemem. yarın kısa bir karadeniz turuna niyetim var. würth alacak vaktim yoktu. istasyondaki katkılardan 15 liralık bir tane attım depoya faydası olur diye. bakalım bu depoda neler olacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Depoyu doldurup yedek görene kadar binip sonra aynı (mükmünse) pompadan yakıt almanızı öneririm. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Tartışma yok... Viteste, gaza dokunmadan inemediğiniz yeri boşta da inemezsiniz... Yeter ki en az %1 eğim olsun. Hattâ eğim %0 olsa bile yine viteste gidilebilir. Çünkü rölanti devrinde motorun stop etmemesi için, enjektörler açar... Eğim yoksa zaten konuşmanın anlamı da yok... Bolu dağı tünelinin İstanbul çıkışından 15 km lik yolu siz örnek verdiğiniz için yazdım. Yoksa benim yazdıklarımda tünel falan yoktu. Yine de burdan iddia ediyorum: Tünel çıkışından viteste hiç gaza basmadan 13-14 km giderim. Google Earth programından bakabilirsiniz yol hep eğimli... Eğimli yolda boşta giderek, viteste gitmekten daha az yakarım diyorsanız bence sizin söylediğiniz yanlış... Valla sizinle tartışmayacağım. Söyledikleriniz yanlış. Geçmiş konularda konuşuldu. Siz bildiğiniz gibi kullanın. Viteste 15 km yi inin gözünüzden öpeyim. Yorum bağlantısı
Yıldıray Güven 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 merhaba arkadaşlar 2011 focus titanyum tdcı aracımla 15bın bakımına girmeden önce şehir içi full depoyla 6.4 ortalama yakıtla 960km civarı yol yapıyordum.ancak 15bin bakımdan sonra full depoyla şehir içi 5.8 ortalama yakıtla 840km yol yapmaya başladım.aynı model araç sahipleri full depoyla ne kadar yol yapıyor bilgi verirlerse sevinirim.acaba araçta bir problem olabilirmi değerli yorumlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 5.8 ortalama ile 840 km gayet normal. Fakat 6.4 ortalama ile 960 km yapıyorsanız bir hesap hatası vardır. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 15000 bakımına ne zaman girdi. Yakıt sarfiyatı ne zaman yani mevsim olarak hangi mevsimde yapıldı. Hava filtresi, ortam sıcaklığı vs. birçok şey yakıt sarfiyatını etkiler. Ama ilginç olan 6,4 ile 960 km iken 5,8 ile 840 km ilginç bir durum. Aldığınız mazot mikterı aynım litre olarak. 1 Yorum bağlantısı
Yıldıray Güven 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 15 bin bakımına 1ay önce girdi aracı geçen sene şubatta aldım nisanda aldığım mazot miktarı aynı bu senede nisanda denedim siz ful depoyla ne kadar yol yapıyorsunuz. Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Tartışma yok... Viteste, gaza dokunmadan inemediğiniz yeri boşta da inemezsiniz... Yeter ki en az %1 eğim olsun. Hattâ eğim %0 olsa bile yine viteste gidilebilir. Çünkü rölanti devrinde motorun stop etmemesi için, enjektörler açar... Eğim yoksa zaten konuşmanın anlamı da yok... Bolu dağı tünelinin İstanbul çıkışından 15 km lik yolu siz örnek verdiğiniz için yazdım. Yoksa benim yazdıklarımda tünel falan yoktu. Yine de burdan iddia ediyorum: Tünel çıkışından viteste hiç gaza basmadan 13-14 km giderim. Google Earth programından bakabilirsiniz yol hep eğimli... Eğimli yolda boşta giderek, viteste gitmekten daha az yakarım diyorsanız bence sizin söylediğiniz yanlış... anlık tüketim de benim bildiğim boşta giderken özellikle yüksek süratlerde fazla gösteriyor. bende yanılgıya düştüm şimdi. ben hep viteste indiğim için daha az yakıyor diye biliyordum. şu anki istanbul içi ortalamam 5,4- 5,5 şeklinde gidiyor benim Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 evet saçmalama devam ediyor. bugün yakıt aldım. depo tam yarıdaydı. gerçi 24 litre aldı, az mazot alınca hata payı daha yüksek olur. pompada aynı pompa değil ama yinede değerleri paylaşayım. yol bilg. ort. tüketim 4,6 yol bilg. ort. hız 34 yapılan km 462 alınan litre 24 gerçekleşen yakıt ortalaması 5,2 gördüğünüz gibi yol bilg. ile gerçek yakıt arasında 0,6 litre fark var. bu fark eskiden 0,1 litre idi. her depoda arttı.0,2 oldu 0,4 oldu şimdide 0,6 yı gördük. tabi hep aynı pompadan alamıyorum onun etkisi ne kadar bilemem. yarın kısa bir karadeniz turuna niyetim var. würth alacak vaktim yoktu. istasyondaki katkılardan 15 liralık bir tane attım depoya faydası olur diye. bakalım bu depoda neler olacak. Hocam eğer yakıtı aynı istasyon aynı pompadan almıyorsanız baya bi fark olabiliyor.Onun için eğer aynı yerden alamıyorsanız ve doğru ölçüm yapmak istiyorsanız nerden alırsanız alın pompa attıktan sonra mazotu ağzına kadar doldurtmak. 1 Yorum bağlantısı
Osman Tekindemir 30 Nisan 2012 Paylaş 30 Nisan 2012 Benim ortalama değerlerim 6 ile 6.5 arası oynar istanbul şehir içi trafiğinde,sizin araç eğerki hesaplarınız bu şekilde net ise evet fazla yakıyor.bakımları beklemeksizin hava filtresini değiştirmenizi tavsiye ediyorum size.ve bunuda düzenli aralıklar ile her 4000-5000 km de değiştirin.hakan kardeş hava filitresini takalı daha sadece 300 km oldu daha cok yeni ama genelde ölçüm yaptığım kilometrenin az olduğundan basediyor arkadaşlarım depoyu yeniden fulledim daha fazla yol yaparak tekrar ölçüm yapıcam. bakalım sonuc ne cıkacak aklımdaki diğer bir uygulama ise carbon clear yaptırmak. bunu istanbulda yapan iyi bir usta tavsiye edebilirmisiniz. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 Ali hocam tebrik ederim, hepsini not almışsınız. bence ortalama güzel. Sadık seninkide harika bir değer, Mersin, Ankara arasındaki fark yükseklikten kaynaklanıyor zaten, ortalama 90-100 arası gidilmiş olsa demekki 3.9- 4.0 arası olacaktı. 2 Yorum bağlantısı
Ali Eren 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 Ali hocam tebrik ederim, hepsini not almışsınız. bence ortalama güzel. Teşekkürler Lokman abim. Lokman abim teşekkür ederim. eğer birincil maksatım maximum yakıt tüketimi olsa idi eminim ki bu değerler çok daha düşük olurdu. ama hız limitleri dahilinde ve bu yol şartlarında ancak bu kadar olabiliyor Tebrikler Sadık abim, bence gayet güzel bir ortalama yakalamışsın. Beyaz İnci ile Karaoğlan'ı fotoğraflayamadık ama canımız sağolsun yazın çekeriz fotoları artık. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts